abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2007 @ 13:24:53 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51288803
het is rood, dus waarschijnlijk een beetje warm wel.
het ziet er een klein beetje ontstoken uit zo. het is naar dat het door het krabben ook gewoon niet geneest, maar ik weet ook weer niet wat de huisarts daaraan kan doen.

pleistertje anders?

ik las trouwens laatst dat hoe vaker je geprikt wordt, hoe minder last je ervan hebt. of het waar is weet ik niet, maar het klinkt dan wel weer logischer dat het voor kleintjes heftiger is
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 juli 2007 @ 13:28:11 #177
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51288905
Ze heeft er volgens mij de hele ochtend niet aan gekrabd. Haar haar hing er een keer in en toen ik dat lostrok ( ) ging het weer een beetje open. En ik heb erop gedept met gekookt water op een doekje. Volgens mij is het daardoor ook een beetje open nog, door die twee acties.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 juli 2007 @ 13:30:11 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51288968
als het echt ontsteekt is open juist goed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_51289645
Het ziet er wel zielig uit zeg
  maandag 9 juli 2007 @ 16:14:48 #180
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51294546
Arme Maria! Ziet er idd heel zielig uit!

Noa heeft een ontstoken vingertje (over wondjes gesproken ), want haar nageltje is er voor de helft af... en blijkbaar heeft de pleister geen goed gedaan. Maar ja, een vingertje kun je niet zomaar open laten, de kans dat ze er tegenaan stoot is erg groot. En daar moet ik al helemaal niet aan denken. Het doet echt veel pijn, ik mag er niet eens in de buurt komen en ze speelt ook niet meer lekker, is eigenlijk alleen maar aan het zeuren, gaat overal om huilen en als ik dan vraag waarom ze huilt zegt ze "pijn" ... waar? "hier!" en dan doet ze haar vingertje omhoog.

Ik was er bijna ook mee naar de huisarts gegaan, maar ik weet niet of hij er wel wat aan kan doen. Ik had het gisteren laten weken in wat soda en daarna een gaasje en een verbandje omheen gedaan, maar dat was vanochtend helemaal vastgeplakt, arm kind. Ze krijste al toen ik probeerde het los te knippen en we moesten het weer losweken wilde het loslaten. Wat heeft ze gekrijst zeg, pfff!! Lijkt wel wat op mij van vroeger, ze is zowiezo soms een aanstellertje maar zo erg is het nog nooit geweest. Ik moest haar helemaal in bedwang houden. Gelukkig bood een Winnie-de-Pooh-pleister uitkomst. Die vond ze mooi en wilde ze graag om haar vinger ...

Wat zouden jullie doen? Het ziet er echt engig uit, ik zal maar geen foto plaatsen. Beetje onsmakelijk.
  maandag 9 juli 2007 @ 16:17:10 #181
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51294615
Ik ben toch even naar de huisarts gegaan met 'r. Het is ontstoken en nu moeten we 3 keer per dag Bactroban erop smeren. Ben blij dat ik even gegaan ben!

Suzanna, ik zou eerlijk gezegd ook naar de ha gaan, als ik het zo lees.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 juli 2007 @ 16:18:40 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51294663
Ja he? Mijn moeder is hier en die dacht dat het niet nodig was...maar had ik nou maar gewoon naar m'n gevoel geluisterd. Ik bel wel even naar de doktersassistente (misschien is ze er toevallig nog, praktijk is open tot 17:00) en vraag wat zij ervan vindt.
  maandag 9 juli 2007 @ 18:44:13 #183
640 snoopy
peanuts
pi_51299544
Morris had vorig jaar een open wond op zijn arm en daar moesten we Betadinegaas op doen. Dan blijft het niet aan de wond plakken.

Sterkte met alles wondjes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 juli 2007 @ 18:54:05 #184
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51299812
He wat sneu voor Maria, hopelijk gaat het nu gauw over.
En Suzanna, ik zou ook even naar de dokter gaan.

Ladybos, ik durf me bijna niet in de regeldiscussie te mengen aangezien jullie op Jolie gaan passen maar goed. Toevallig heb ik onlangs dezelfde discussie aangehaald, elders, en heb ik precies de andere kant aangehaald. Ik ben wel echt streng denk ik, en een pietlut ook. Ik ben zuinig op spullen, ik vind niet alles vervangbaar enzovoorts. Jolie mag dat best weten van mij, sterker nog, ik hoop dat ze daar wat van leert. Het corrigeren van gedrag, politieagentje spelen, noemen, vind ik persoonlijk onzin. Ik ben toch de persoon die haar moet opvoeden. Soms schaam ik me er wel voor maar aan de andere kant, ik weet ook dat hier binnen bepaalde grenzen van alles wel kan en mag en eigenlijk vind ik dat ook wel genoeg. Het is natuurlijk wel een gevoelig punt, mij vroeg iemand een keer of mijn strengheid een vorm van compensatie was. Dat ik per se een net kind wilde hebben omdat ik nog jong was ofzo. Dat vond ik echt raar en naar om te horen.Ik voed mijn kind op deze manier op, om haar dingen te leren en omdat Jolie en ik samen wonen en ik graag wil dat we het hier alletwee fijn hebben.

Jolie weet overigens erg goed wat ze wel en niet mag De vakantie van school is begonnen en mijn zus en ik kregen vroeger van mijn oma, op de eerste dag van de vakantie een lekker snoepje. Jolie mocht van mij daarom vandaag een snoepje uitkiezen in de snoepwinkel (gewaaaaaagd met een peuter vond ik zelf) maar ze koos, na vijf minuten, één lolly. Thuis aangekomen bleek dat ze de lolly niet op wilde eten omdat ze normaal geen snoep mag van mij. 'Toen jij mijn mama was heeft jij gezegd dat ik geen lolly mag.' Euh ja maar vandaag ben ik ook je moeder hoor, of ben ik iemand anders vandaag? 'Ja je bent een gekke mevrouw die naar de winkel bent geloopt om één snoep te kopen.'
  maandag 9 juli 2007 @ 19:22:26 #185
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51300772
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:54 schreef Luchtbel het volgende:
'Ja je bent een gekke mevrouw die naar de winkel bent geloopt om één snoep te kopen.'
.

Ik ben ook streng . Op de bank springen mag van mij niet, er kukelt er te vaak 1 vanaf, bij voorkeur tegen de tafelpunt.
Op bed springen mag wel, alleen op Freek's bed.
Ik denk ook dat het niet uitmaakt hoe je opvoedt, als de zaken maar duidelijk en consequent zijn.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 9 juli 2007 @ 20:04:08 #186
102760 Igraine
Headache
pi_51302010
quote:
He wat sneu voor Maria, hopelijk gaat het nu gauw over.
En Suzanna, ik zou ook even naar de dokter gaan.

Ladybos, ik durf me bijna niet in de regeldiscussie te mengen aangezien jullie op Jolie gaan passen maar goed. Toevallig heb ik onlangs dezelfde discussie aangehaald, elders, en heb ik precies de andere kant aangehaald. Ik ben wel echt streng denk ik, en een pietlut ook. Ik ben zuinig op spullen, ik vind niet alles vervangbaar enzovoorts. Jolie mag dat best weten van mij, sterker nog, ik hoop dat ze daar wat van leert. Het corrigeren van gedrag, politieagentje spelen, noemen, vind ik persoonlijk onzin. Ik ben toch de persoon die haar moet opvoeden. Soms schaam ik me er wel voor maar aan de andere kant, ik weet ook dat hier binnen bepaalde grenzen van alles wel kan en mag en eigenlijk vind ik dat ook wel genoeg. Het is natuurlijk wel een gevoelig punt, mij vroeg iemand een keer of mijn strengheid een vorm van compensatie was. Dat ik per se een net kind wilde hebben omdat ik nog jong was ofzo. Dat vond ik echt raar en naar om te horen.Ik voed mijn kind op deze manier op, om haar dingen te leren en omdat Jolie en ik samen wonen en ik graag wil dat we het hier alletwee fijn hebben.
Waar schaam je je dan voor en waarom zou je?

Dat verhaal over het snoepje is heel leuk trouwens , schattig.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 9 juli 2007 @ 20:19:30 #187
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51302506
Schamen is misschien niet het juiste woord. Ik bedoel vooral dat ik me het dan toch aantrek, als iemand me er op aanspreekt waardoor ik ga denken dat het niet klopt. Maar aan de andere kant weet ik gewoon dat dit voor ons wel klopt. Dat bedoel ik meer. Gewoon het eeuwenoude verhaal van net iets anders willen zijn, net iets makkelijker, wat meer van dit of wat minder van dat, of wat meer die moeder die het allemaal prima vindt enzovoorts. Maar aan de andere kant weet ik dat ik niet zo ben en dat ik ook niet anders wil zijn. En dat het ook niet hoeft. Maar ja dat vergeet ik soms wel, zeg maar. Dat idee. Snap je?

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 09-07-2007 20:25:28 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 20:21:32 #188
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51302575
Jolie geweldig gekke mamma

Maria rotmuggen ook

Noa hopelijk is je vingertje gauw genezen.

Voor de vakantie had ik nog een gesprekje gehad met de juf en daaruit kwam dat Zoë dus een lief kind is wat geen kattekwaad uithaalt en geen rare dingen doet. Als een ander kindje iets gevraagd wordt en ze doen het niet dan doet Zoë het wel. Braverikje dus en ik beaamde dat eigenlijk alleen maar dat het thuis ook zo is sinds een paar dagen weet ik gewoon dat ik dat nooit had moeten zeggen.

Vanaf toen is de beer (zoë) los en dit is alleen nog maar vandaag. Zoë je mag niet naar boven (zolder) ben nl zo weer beneden even kleertjes pakken en ja hoor daar kwam ze en net toen ze boven was ging ze op de kont heel snel naar benee van de trap gevallen Zoë je moet je kleren aan houden ja mamma 5 min later zie ik der in haar nakie springen in de tuin Ze was even in de keuken, keuken onder de handzeep Ik heb een nieuwe stofzuiger gekocht, mama mag ik even zuigen tuurlijk meisje mag dat en zo staat ze buiten te zuigen erg goed voor je stofzuiger

Pfffffffffffffff ben der gewoon moe van
  maandag 9 juli 2007 @ 20:22:34 #189
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51302622
En om nog even in te haken op die bloederige verhalen hier. Jolie is nog steeds erg onder de indruk als ze ergens bloed heeft. En dat terwijl ik vanmorgen de vijfde keer! tand door de lip telde, sinds het juli is. Ze schrikt vaak erger van het feit dat er een gat in jezelf kan komen, dan dat ze valt of pijn heeft. Dan vraagt ze of ze dat bloed niet meer nodig heeft om te leven. Heel gek, vindt ze dat.
  Jubileum moderator maandag 9 juli 2007 @ 20:32:56 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51303002
Suzanna, weken in Soda, of nog beter Biotex, is heel goed voor ontstoken, vuile wondjes. Verbinden het liefst met betadinegaas, of een gewoon steriel gaasje wat doordrenkt is van de betadinezalf.
Binnen een dag moet het dan wel verbetering laten zien, want anders is een bezoekje aan de huisarts wel nodig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51303523
haha rottdog, en dan had je 't nog niet eens op Fok! gepost! (dat ze zo braaf is). wel even wennen dus, deze nieuwe zoë.

[ Bericht 26% gewijzigd door bixister op 09-07-2007 21:04:31 ]
pi_51303538
quote:
Ladybos, ik durf me bijna niet in de regeldiscussie te mengen aangezien jullie op Jolie gaan passen
hahaha durf je d'r nog wel te brengen morgen of ben je bang dat je een compleet verwend nest terugkrijgt
  maandag 9 juli 2007 @ 21:18:32 #193
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51304425
Maar, en dat is niet om een waardeoordeel te geven, ik ben erg benieuwd of jullie (die moeders die wél strenge regels, regelmaat en orde nastreven), dat puur of vooral doen omdat je gevoel je dat nu eenmaal vertelt en dat gewoonweg als de meest logische optie voelt, of dat je het doet omdat je denkt dat het beter is voor later? En zo ja, waarom? Wat is het nut? Welk effect hoop je dat het zal hebben op je kind? Of beter gezegd: wat voor een mens hoop je dat je kind doordoor zal worden? Ben ik duidelijk of volkomen vaag nu? Eigenlijk is gewoon mijn vraag welke 'grote' waarden en normen (of levensvisie) je in het leven je belangrijk vindt om je kind mee te geven. Of ben je helemaal niet bezig met dat soort grote thema's?

Marie.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:29:44 #194
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51304821
Ik had ze best vrijer willen laten, maar toen kreeg ik Freek . En die trekt dat dus gewoon niet. Terwijl als alles duidelijk is, en niet teveel verandert het hem de rust geeft die ie nodig heeft. Nr twee moet daar noodgedwongen dus in mee, het is niet anders...

Dus nee, het is geen heilig principe wat mij betreft. Goed naar je kind kijken, en dan doen wat voor jullie het beste werkt. Da's ongeveer het enige principe dat ik over heb van de 100
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:39:20 #195
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51305222
Om eerlijk te zijn denk ik dat Jolie toch wel zal opgroeien tot de mens die ze zelf wil/ kan worden en ik kan haar nu dingen leren en meegeven. Ik hoop niet op een soort mens maar ik leer haar wel wat ik belangrijk vind. Dingen die ze nu misschien doet omdat ik dat zo wil en sommige dingen omdat ze het begrijpt. En sommige van die dingen zal ze later misschien niet meer gebruiken en sommige dingen zal ze zich eigen maken.

Ik ben overigens niet van de drie R's. Enkel van de regels. Het is namelijk ook zo dat wij het met die regels alletwee fijn zouden moeten hebben thuis. Ik hoop wel dat ze later terug kan kijken op een goede tijd. En ik denk dat, dat alleen lukt als we het alletwee fijn hebben thuis. Ik zou niet kunnen leven met minder regels, ik zie het ook niet als toegevoegde waarde voor haar. En nogmaals, ik loop niet de hele dag te commanderen of regeltjes op te dreunen, er zijn gewoon grenzen. Binnen die grenzen is in mijn ogen zat ruimte om kind te zijn.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:44:25 #196
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51305371
Ha ha, dat is heel helder. Grappig (of ja, grappig, grappig, helemaal niet grappig... eerder frappant) dat je kind je 'afdwong' iets anders te doen dan je van nature misschien gedaan zou hebben. Ik heb altijd zo'n idee gehad dat dat wel overeen zou komen, dat wat ik goed vind en dat wat het beste voor mijn kind is (en in ons geval ís het volgens mij ook zo), maar dat is natuurlijk lulkoek.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:47:21 #197
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51305458
Wat bedoel je? Ik snap je niet helemaal geloof ik.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:47:53 #198
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51305476
Dat ging denk ik over Freek en Leah.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:48:41 #199
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51305505
Ik wil dat Kai later met een warm gevoel terugkijkt op zijn kindertijd en dat hij gewoon heel erg gelukkig wordt. Ik denk niet dat het behalen van dat doel afhankelijk is van het wel of niet hanteren van regels.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 9 juli 2007 @ 21:48:59 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51305522
Ik doe het zo, omdat ik het gewoon automatisch zo doe. Ik sta er gelukkig ook achter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')