He wat sneu voor Maria, hopelijk gaat het nu gauw over.
En Suzanna, ik zou ook even naar de dokter gaan.
Ladybos, ik durf me bijna niet in de regeldiscussie te mengen
![]()
aangezien jullie op Jolie gaan passen
![]()
maar goed. Toevallig heb ik onlangs dezelfde discussie aangehaald, elders, en heb ik precies de andere kant aangehaald. Ik ben wel echt streng denk ik, en een pietlut ook. Ik ben zuinig op spullen, ik vind niet alles vervangbaar enzovoorts. Jolie mag dat best weten van mij, sterker nog, ik hoop dat ze daar wat van leert. Het corrigeren van gedrag, politieagentje spelen, noemen, vind ik persoonlijk onzin. Ik ben toch de persoon die haar moet opvoeden. Soms schaam ik me er wel voor maar aan de andere kant, ik weet ook dat hier binnen bepaalde grenzen van alles wel kan en mag en eigenlijk vind ik dat ook wel genoeg. Het is natuurlijk wel een gevoelig punt, mij vroeg iemand een keer of mijn strengheid een vorm van compensatie was. Dat ik per se een net kind wilde hebben omdat ik nog jong was ofzo.
![]()
Dat vond ik echt raar en naar om te horen.Ik voed mijn kind op deze manier op, om haar dingen te leren en omdat Jolie en ik samen wonen en ik graag wil dat we het hier alletwee fijn hebben.
Jolie weet overigens erg goed wat ze wel en niet mag
![]()
De vakantie van school is begonnen en mijn zus en ik kregen vroeger van mijn oma, op de eerste dag van de vakantie een lekker snoepje. Jolie mocht van mij daarom vandaag een snoepje uitkiezen in de snoepwinkel (gewaaaaaagd met een peuter vond ik zelf) maar ze koos, na vijf minuten, één lolly. Thuis aangekomen bleek dat ze de lolly niet op wilde eten omdat ze normaal geen snoep mag van mij. 'Toen jij mijn mama was heeft jij gezegd dat ik geen lolly mag.' Euh ja maar vandaag ben ik ook je moeder hoor, of ben ik iemand anders vandaag? 'Ja je bent een gekke mevrouw die naar de winkel bent geloopt om één snoep te kopen.'