abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51183446
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:14 schreef Leah het volgende:
Ja. Maar dat kunnen ze aan hoor, als het goed is. Zijn ze voor opgeleid .
Hmm... vraag me af wat dat dan voor opleiding is... Ik vind 4 kids in die leeftijd al een prestatie om in toom te houden! Maar zal ook wel schelen dat ze in een andere setting dan thuis zijn. En dat de nieuwe kindjes er geleidelijk aan in komen zodat de kindjes die er al langer zijn het voortouw nemen omdat die al weten hoe het werkt.
Het is ook een beetje mijn eigen angst omdat ik het moeilijk vind om hem aan een ander toe te vertrouwen, dat realiseer ik me wel. Maar het is ook zo'n grote school (er zit een basisschool bij in) met een verschrikkelijk groot schoolplein die maar liefst 4 hekken heeft die dicht moeten. (Als ze er maar niet 1 vergeten waardoor mijn ondernemende kind besluit te vertrekken met al dat water in de buurt! ) En dan... wat als er iets gebeurt? Als 1 juf er zich daar dan mee bezig houdt, hou je 1 juf op 17 geschrokken kindjes over... Pfff.. het moge duidelijk zijn, deze mama ziet er een beetje tegenop!
pi_51183681
Op de kleuterschool zijn er meestal nog grotere groepen met 1 leerkracht... Kijk je er al naar uit?
Het komt wel goed hoor. Het is heel anders met een groep kinderen in een schoolse setting of gewoon thuis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:54:42 #78
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51184096
Mammietje, je mag ook altijd een ochtendje meedraaien, dan kun je zelf zien hoe het gaat, dat scheelt al een stuk . En vergeet niet dat ze er ook op ingericht zijn hè, kinderen kunnen daar veel minder enge dingen doen als thuis.

Als je echt zo'n weglopertje hebt, zeg het dan vooral dat je je daar zorgen over maakt, en trek hem een felgekleurd truitje aan. Ik deed Freek altijd een knaloranje ding aan, konden ze hem wat makkelijker er tussen uit pikken .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51184099
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:43 schreef sombie het volgende:
Op de kleuterschool zijn er meestal nog grotere groepen met 1 leerkracht... Kijk je er al naar uit?
Het komt wel goed hoor. Het is heel anders met een groep kinderen in een schoolse setting of gewoon thuis.
Kleuterschool.... moet ie daar ook heen? Daar moeten ze dan toch wel braaf op hun stoeltje blijven zitten he?! Dan geef ik gewoon een rol ducktape in zijn rugtasje mee!
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:02:35 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51184413
Moeten ze op de psz ook al .
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:03:42 #81
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51184468
Wat goed van Maria, fijn zeg.

Op Jolietjes toekomstige school dragen de kindjes ook slofjes in de klas. Op de peuterzaal ook. Er zijn, volgens mij, ook zat 'gewone' scholen die het doen, ivm de zooi die de kinderen naar binnen lopen. Een paar weken geleden was ik met Jolie voor een intakegesprek bij de kleuterjuf. Vanmorgen zei Jolies juffie dat de kleuterjuf had gezegd dat ze Jolie zo'n lief meisje vond.

En Ireth, bij Jolie in de groep zie je het ook. Dat de oudste peuters het ineens niet meer naar de zin hebben soms, sommige dan. Jammer is het wel maar ja, nog maar een paar keer he.

Wat leuk en spannend voor Janneke, lijkt me best gek overigens zo vlak voor de vakantie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Luchtbel op 05-07-2007 23:10:48 ]
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:17:54 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51184991
Er is inderdaad bij kinderen vaak ineens een omslagpunt dat ze ineens heel erg toe zijn aan de basisschool. Maar ja, Suus moet nog wel eventjes wachten. Ik vind het wel heel zielig voor haar dat ze het niet naar haar zin heeft. Denk je er over om haar er weer af te halen, Ireth?

Er komen gewoon weer jeugdtrauma's boven aan mijn eigen peuterspeelzaaltijd. Ik kan me echt nog herinneren hoe verschrikkelijk ik het vond. Vooral dat verplichte samen spelen. Ik wilde het liefst alleen spelen, maar dat mocht nooit. Dan was ik met de bal aan het spelen en dan zei de leidster dat ik de bal ook eens naar andere kindjes moest gooien. Dus gooide ik braaf de bal naar het andere kindje en ging zelf iets anders zoeken om mee te spelen. Nee, dat was dan ook weer niet de bedoeling Gelukkig hebben mijn ouders me er snel vanaf gehaald. Maar dat zal nu ook wel veranderd zijn, allemaal. Ik neem aan dat er nu meer ruimte is voor kinderen om ook iets alleen te doen.

Dat Janneke morgen al moet wennen op de basisschool Ik hoop dat ze het heel erg naar haar zin zal hebben. Spannend hoor! Ook voor jou weer een nieuwe mijlpaal, Jessie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51185132
Hier 16 3-4-jarigen op 1 juf, 2 vaste krachten en 1 ouder. Ruim voldoende begeleiding dus.

Oja, nog iets Ireth, bij de witte boekhandels bijv heb je voor 2 euro wel kleurboeken met een voorgekleurd plaatje zodat je de kleurplaat op dezelfde manier kunt inkleuren, en meer van dat soort "werkjes". Als Suus dat soort dingen leuk vindt kun je in overleg met de juf misschien zoiets in haar rugzakje meegeven?

Janneke en Jessie succes morgen
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:32:50 #84
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_51185606
Wow, Janneke al (bijna) naar de kleuterschool... Veel plezier morgen!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 6 juli 2007 @ 06:53:28 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_51190627
Janneke alweer naar school Nou, ik ben benieuwd! veel plezier!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 juli 2007 @ 06:58:24 #86
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51190634
Jolie ís ook een lief meisje!

Janneke, veel plezier vandaag! Spannend, joh.
Jij ook succes, Jessie, weer een stap verder...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 07:02:32 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51190649
Janneke al naar school?
Wat gaat dat toch enorm hard. Ik kan me nog heel goed herinneren dat je net zwanger was Jessie!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 07:33:59 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51190808
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:42 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Is het niet zo dat ze plast als ze wakker is? Hier was het in het begin zo als ik haar te lang wakker in het bedje liet plaste ze in 1 keer de luier tot een bom zeg maar.
Weet ik niet eigenlijk. Als ze 's ocntends uit bed komt en ze moet dan plassen, trekt ze wel haar luier uit.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51191759
Ja ik ook BE En daar ging ze dan hoor vanaochtend. Met afscheid nemen wel tig kusjes.
Maar verder retestoer!
Nog een paar keer stiekum gegluurd, en ze zat stilletjes met een stoeltje wat ze zelf gepakt heeft in de kring, wachten op wat komen gaat.
Is het al half 12?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:53:02 #90
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51192270
Stoere Janneke!!! Wat wordt ze groot!

Overigens heeft Suus het schijnbaar nog wel naar haar zin. Ze wil er nog steeds naar toe, staat te juichen als het zover is. Maar het echte meedoen intresseert haar niet meer zo heb ik het idee. Ach, ff kijken hoe het gaat, nog maar 2 weekjes ofzo.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_51192647
dappere janneke! is dat oefenen samen met alleen maar nieuwe kinderen of 'gewoon' een keer meedraaien in de huidige groep? ben heel benieuwd hoe ze 't vindt.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:21:13 #92
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51194396
Wat stoer van Janneke
En Maria helemaal droog.
Mamietje inderdaad melden dat het een weglopertje is. Hebben we hier ook gehad. Toen gingen de deuren echt op slot. En Fleur elke keer maar vertellen dat de deur op slot moest omdat X anders weg wilde lopen. "Raar he mama, het is zo leuk bij juf M en juf M"
Hier 16-20 peuters 2 juffen en 1 hulpmoeder op de psz.
pi_51198617
Nee hoor het is meer gewoon om de klas een keer van binnen gezien te hebben en kennis te maken met de juf.
Er zijn niet allemaal nieuwe kinderen want je kind gaat naar school als het 4 word en dat zijn ze nooit allemaal tegelijk Bix
Ze vond het dus geweldig. Had een puzzel gdaan en een tekening gemaakt.
De juf vond het een schatje (zo leuk om te horen)
Nu dinsdag dus nog kennismaken met de andere juf.
Ze is nu wel moe.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:36:47 #94
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51198780
Maria

Janneke wordt echt groot

Zo zit er hier op 13 kindjes, 3 juffen en een stagaire dit komt ook omdat het schooltje in een "achterstands wijk" ligt en het vroeger gewoon nodig was voor de allochtone kindjes. Zo krijg ik dus ook een derde dagdeel gesubsidieerd ivm die achterstand die er toen was. Nu is de hele buurt wel verandert maar dit houden ze gewoon nog in stand en Zoë vindt een extra dagdeel naar school ook helemaal niet erg.
pi_51198800
fijn dat ze 't zo leuk vond!!!
en nee dat klopt jessie, maar ik ken verhalen van scholen waar ze dan zo'n ochtend hebben waarop iedereen is doorgeschoven naar de groep waar hij/zij het volgende schooljaar in zit. dan zitten de wen-kinderen dus niet bij alle kinderen die volgend jaar alweer doorgeschoven zijn, dat maakt de groep wat kleiner.
  Jubileum moderator vrijdag 6 juli 2007 @ 20:18:53 #96
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51212735
Wat leuk Jessie dat Janneke het zo leuk vind

Iris wil ook zo graag naar school, maar ze moet nog even wachten tot na de vakantie. Ze wilde heel graag bij Bram in de klas of bij E. haar vriendinnetje van het kdv. School belde een paar weken geleden en ze bleek in een hele andere groep te zitten. Ik heb toen gevraagd of daar nog iets aan te doen was en ze zouden het even gaan uitzoeken.
Bij Bram in de klas was eventjes geen ruimte meer maar bij E. in de klas wel. E. was helemaal door het dolle, Iris begon bijna te huilen van vreugde, eindelijk zouden ze weer samen zijn
Na de schoolvakantie hebben we een gesprek, dan gaat ze wennen en op 9 september gaat ze dan echt naar school.
Het gaat soms een beetje te hard vind ik, ik vind onze dagen samen, als Eva op school is, nog zo ontzettend gezellig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:24:20 #97
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51212910
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:18 schreef Lois het volgende:
Wat leuk Jessie dat Janneke het zo leuk vind

Iris wil ook zo graag naar school, maar ze moet nog even wachten tot na de vakantie.
-knip-
Het gaat soms een beetje te hard vind ik, ik vind onze dagen samen, als Eva op school is, nog zo ontzettend gezellig.
Is er straks helemaal geen enkele dag of dagdeel dat dit nog is? Hier hebben de kleuters 2 vrije middagen (woensdag en vrijdag). En ze is nog niet leerplichtig, dus zo af en toe een mama-dag is toch niet verkeerd
  Jubileum moderator vrijdag 6 juli 2007 @ 20:27:06 #98
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51212994
Woensdagmiddag is ze vrij maar dat is dan ook Jeroens vrije dag. Vrijdagmiddag is ze ook vrij maar dat is opa en oma dag. Ach er zijn straks nog zat momenten hoor dat we nog samen zijn, Eva heeft ook veel minder vakantie dus dat scheelt ook weer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:39:30 #99
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51213370
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:27 schreef Lois het volgende:
Woensdagmiddag is ze vrij maar dat is dan ook Jeroens vrije dag. Vrijdagmiddag is ze ook vrij maar dat is opa en oma dag. Ach er zijn straks nog zat momenten hoor dat we nog samen zijn, Eva heeft ook veel minder vakantie dus dat scheelt ook weer.
Ja, dat is dan wel jammer. Maar, wat je zegt er zijn nog andere momenten. Ik kan alleen wel voorstellen dat je het gaat missen. Ik heb nu de maandag met mijn meiden, maar straks is dat voor Fleur ook niet meer zo. Dan breng ik ze weg en heb ze na school ook nog, maar het is anders. En dat is toch wennen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:58:29 #100
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51213905
Het verandert heel erg vind ik, als ze eenmaal op school zitten. Ze vertellen maar heel summier wat ze gedaan hebben (Freek iiig), ze krijgen echt een eigen leventje waar jij geen deel meer van bent.

Ik moest daar best aan wennen, aan de andere kant vind ik een "groot" kind ook weer erg leuk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')