Er is inderdaad bij kinderen vaak ineens een omslagpunt dat ze ineens heel erg toe zijn aan de basisschool. Maar ja, Suus moet nog wel eventjes wachten. Ik vind het wel heel zielig voor haar dat ze het niet naar haar zin heeft. Denk je er over om haar er weer af te halen, Ireth?
Er komen gewoon weer jeugdtrauma's boven aan mijn eigen peuterspeelzaaltijd. Ik kan me echt nog herinneren hoe verschrikkelijk ik het vond. Vooral dat verplichte samen spelen. Ik wilde het liefst alleen spelen, maar dat mocht nooit. Dan was ik met de bal aan het spelen en dan zei de leidster dat ik de bal ook eens naar andere kindjes moest gooien. Dus gooide ik braaf de bal naar het andere kindje en ging zelf iets anders zoeken om mee te spelen. Nee, dat was dan ook weer niet de bedoeling
![]()
Gelukkig hebben mijn ouders me er snel vanaf gehaald. Maar dat zal nu ook wel veranderd zijn, allemaal. Ik neem aan dat er nu meer ruimte is voor kinderen om ook iets alleen te doen.
Dat Janneke morgen al moet wennen op de basisschool
![]()
Ik hoop dat ze het heel erg naar haar zin zal hebben. Spannend hoor! Ook voor jou weer een nieuwe mijlpaal, Jessie.