Tijd voor iets meer info over mijn Tour-renner:
Ralf Grabsch. Over Ralf (34 jaar) is helaas niet veel bekend, ondanks dat hij toch 3 zeer mooie overwinningen heeft behaald in zijn carriere, waaronder een etappe in de Vredeskoers en de Ronde van Beieren (10 jaar geleden overigens). Ook was hij dit jaar in te zien in Parijs-Roubaix waar hij een tijd alleen voorop reed en als eerste over de beruchte kasseien van Arenberg ging. Uiteindelijk eindigde hij op een knappe 15de plek.
Nu is het niet verwonderlijk, want Ralf is opgegroeid in Wittenburg (Duitsland), waar hij veel ervaring heeft opgedaan op de plaatselijke kasseien. Hij is dan ook dol op de Belgische klassiekers en vooral met veel regen en wind voelt de sterke Duitser zich op zijn best. Tegenwoordig rijd hij bij Milram in dienst van de sprinters, waar hij zich erg goed thuisvoelt. Zijn carriere belande na 2002 in een dip toen hij van Team Telekom bij het kleine Wiesenhof terecht kwam. Het zag er niet meer naar uit dat hij nog weer terug zou komen bij een topploeg maar zoals hij zelf zegt:
"Ik ben in mezelf blijven geloven". Hij is dan ook erg blij met de kans die Milram hem heeft gegeven en doet er alles voor om deze kans zo goed mogelijk te benutten. Wel jammer is het dat hij vermoedelijk niet meer in hetzelfde team zal rijden als zijn broer Bert, maar hij is er trots op dat ze samen in de Tour mogen starten.
Overigens is dit zijn 2de tour (vorig jaar 102de). Hoewel de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix zijn persoonlijke hoogtepunten zijn is de Tour toch de belangrijkste wedstrijd van zijn seizoen. Hij is zeer tevreden over zijn voorbereiding dit jaar en steekt in goede vorm. Het doel is een overwinning voor het team, maar stiekem droomt hij toch over een etappe-zege. Wie weet kan hij in de tussenetappes of de laatste week een keer meeglippen om de druk van zijn team te halen. Ik heb in ieder geval het volste vertrouwen in Ralf!
Overigens is Ralf getrouwd met ene Doreen die onderzoek doet naar drugsprtoblemen bij jongeren. De familie Grabsch staat dan ook voor een schone, drugsvrije wereld
[ Bericht 2% gewijzigd door Lann555 op 13-07-2007 19:53:54 ]