Zo ik heb vandaag weer een dagje werk opzitten. Kom ik erachter dat mijn collegas meer verdienen dan ik! En dan zijn slechts hbo'ers terwijl ik een zeer zware studie doe (ik doe er zelfs twee eigenlijk) op het hoogste niveau. Die hbo'ers komen geeneens in de buurt van het analytisch en abstract denken dat ik ontwikkeld heb mede door mijn studie. Slaat toch nergens op.
En ze zijn gewoon even oud als mij. Ik vermoed ook dat ik meer ervaring dan hun heb op administratief gebied (ik heb al een paar jaar daarvoor op een financiele administratie gewerkt). Maarja de mensen die mij aannemen weten het curriculum niet. En die hbo'ers doen bedrijfseconomie. Klinkt stoer en indrukwekkend maar het heeft echt geen ene reet te maken met het werk wat we allemaal moeten doen. In dit geval is iemand die een hoog analytisch en abstract vermogen heeft veel waardevoller. En die studie bedrijfseconomie is natuurlijk ook gewoon peanuts. Ik bedoel die gasten kunnen gewoon altijd parttime daarnaast nog werken. Zegt wel genoeg over hun opleiding.
HBOers die meer verdienen dan ik
En ja hoor weer word ik door mensen die gewoon minder capaciteiten en talenten hebben dan ik overtroffen. Dit is al de zoveelste keer.