abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:01:46 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51094799
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Alleen jankbekken durven hun eigen vreten niet dood te maken. Nooit een haas dood gereden en geslacht?
Het gros van de vleeseters die ik ken zouden niet zelf de koe willen slachten. Je beantwoordt echter niet mijn vraag.
quote:
- Ik sta hoger in de voedselketen dat is pech voor de koe
De mens maakt niet echt meer deel uit van de voedselketen in de geïndustrialiseerde wereld.
quote:
- Mijn lichaam heeft vlees nodig als onderdeel van een gebalanceerd dieet
Het is niet de enige mogelijkheid.
quote:
- Het smaakt zo verrekte goed (Biefstuk, 30sec. aan elke kant en lekker bloederig)
Goed bereid goed en eerlijk vlees kan erg lekker zijn. Biefstuk vind ik persoonlijk dan weer niet echt hoogstaand, maar dat is een kwestie van smaak. Verrekte goed smaken is echter ook al niet uniek voor vlees.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:03:16 #77
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51094858
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef Sant het volgende:

voor iemand met n leeftijd van 25-26 breng je godverdomme een enorme meerwaarde aan de discussie met je reply's... of kun je niet meer dan 1 zin typen?
Zoals al eerder gesteld is: Apen ontwikkelden een grotere hersencapaciteit door vlees te eten. Blijkbaar lossen je hersens op als je geen vlees eet. (Hmm dan wordden vegetariers dus ook peer-vormig...)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:03:24 #78
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094869
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je bent dus wel halven bak, je pleit voor vegatarisme maar ondertussen eet je wel vlees

En je laatste alinea slaat dus niet op alle mensen want niet iedereen heeft jouw smaak
Schat, niet iedereen hoeft mijn smaak te hebben, want er is echt voor ieder wat wils, er bestaat toch ook niet alleen maar karbonade, als iemand geen karbonade lust die zegt vlees vind ik goor....

Er is een enorme variatie op vegetarisch gebied, je kan het maken zoals je het wil, met lekkere paddenstoelen, of een keer allerlei hapjes, maak ervan wat je wilt, je kan het zo gek maken als je wilt, gebruik je fantasie

En waat pleit ik voor vegetarisch dan, als ik al ergens voor pleit dan is het bewust kiezen voor het welzijn van allen, maar ik ageer wel tegen het feit dat jij vegetarisch in het geheel afdoet als goor terwijl je dat gewoon niet kan weten voordat je echt vanalles hebt geproeft.

Ik geloof gewoon niet dat er geen enkele vegetarische maaltijd is die jij niet lekker vindt, al is het maar een stom broodje ei(ja vegetarisch zolang je er geen ham op of onder gooit )....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:03:26 #79
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51094870
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Het maakt je alleen minder geloofwaardig
Ik zie niet in waarom, maar misschien kun je me dat uitleggen.
pi_51094927
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef Alicey het volgende:

Goed bereid goed en eerlijk vlees kan erg lekker zijn. Biefstuk vind ik persoonlijk dan weer niet echt hoogstaand, maar dat is een kwestie van smaak. Verrekte goed smaken is echter ook al niet uniek voor vlees.
ER ZIJN MENSEN DIE DAT WEL ZO VINDEN DUS ACCEPTEER DAT NOU EENS

En trouwens, wat zou jullie plan zijn om de dierenindustrie af te breken?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:05:28 #81
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_51094947
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef Fetai het volgende:

[..]

En zelf wel een huisdier houden die je vertroetelt met vanalles en nog wat. Ik zou je kop wel een willen zien als ik dat beest een flinke rot schop geef.
Kutargument... kippen, koeien etc. worden niet gezien als huisdier, maar als vee..
zelfs als je een enkel of enkele beestjes hebt voor puur recreatief gebruik, om om je weide kort te grazen mogen ze niet als huisdier worden bestempeld

Dit privilege is enkel voorbestemd aan honden, katten, vogels, paarden, etc.. Dat komt van vroeger, omdat deze toen bijdroegen aan het dagelijks leven: paard hielp op het land, kat ving de muizen en ratten en de hond waakte...

nog een zinloze opmerking te melden of weet je nu genoeg??
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:06:11 #82
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094973
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Alleen jankbekken durven hun eigen vreten niet dood te maken. Nooit een haas dood gereden en geslacht?

Koeien en ander vee is door de mens gefokt om in stallen en in weilanden te staan. Daar zijn ze op hun natuurlijk plek.
De reden om ze te eten is simpel:
- Ik sta hoger in de voedselketen dat is pech voor de koe
- Mijn lichaam heeft vlees nodig als onderdeel van een gebalanceerd dieet
- Het smaakt zo verrekte goed (Biefstuk, 30sec. aan elke kant en lekker bloederig)
Ik durf wel een dier zelf te slachten hoor, sterker nog, zou ik zelf beter vinden, weet ik zeker wat dat beest heeft gevreten en hoe hij behandeld is.

Reden 2 is onzin, je lichaam heeft GEEN vlees nodig om goed te funtioneren, helemaal niet, is vleeslobby gelul, slaat nergens op, zeker niet in deze wereld waar variatie geen probleem is.

Hoger in de voedselketen staan is nog geen reden om dieren te laten lijden zodat jij een hapje vlees kan eten, buiten dat krijg je een berg troep binnen via de bio-industrie waar je naar van wordt.

Het smaakt wel verrekte goed, daar moet ik je echt gelijk in geven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_51094994
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Schat, niet iedereen hoeft mijn smaak te hebben, want er is echt voor ieder wat wils, er bestaat toch ook niet alleen maar karbonade, als iemand geen karbonade lust die zegt vlees vind ik goor....

Er is een enorme variatie op vegetarisch gebied, je kan het maken zoals je het wil, met lekkere paddenstoelen, of een keer allerlei hapjes, maak ervan wat je wilt, je kan het zo gek maken als je wilt, gebruik je fantasie

En waat pleit ik voor vegetarisch dan, als ik al ergens voor pleit dan is het bewust kiezen voor het welzijn van allen, maar ik ageer wel tegen het feit dat jij vegetarisch in het geheel afdoet als goor terwijl je dat gewoon niet kan weten voordat je echt vanalles hebt geproeft.

Ik geloof gewoon niet dat er geen enkele vegetarische maaltijd is die jij niet lekker vindt, al is het maar een stom broodje ei(ja vegetarisch zolang je er geen ham op of onder gooit )....
En er zijn genoeg mensen die die ''enorme variatie op vegetarisch gebied'' niet lusten

En waar heb ik gezegt dat ik geen enkele vegetarische maaltijd lust?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:07:42 #84
37769 erodome
Zweefteef
pi_51095030
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik niks anders lust

En ik had het niet over mensen die alleen vlees eten, lees goed.

Accepteer nu eens dat er mensen zijn die niet jouw smaak hebben
Nou dan, als je wel wat anders lust zijn er ook vegetarische maaltijden die je gewoon lekker gaat vinden hoor, waarom zo anti doen?

Geef daar eens antwoord op, wat is er zo afschuwelijk mis met een keertje geen vlees eten?
pi_51095037
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom, maar misschien kun je me dat uitleggen.
Zal ik uitleggen waarom dat de VVD zo geweldig is terwijl ik op iets anders stem?
pi_51095047
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eieren en noten zitten anders ook zat eiwitten in.
Deels waar:

ten eerste kun je plantaardige eiwitten zoals in noten niet echte eiwitten noemen. Er zit nogal een verschil tussen eiwitten en eiwitten (de zgn. biologische waarde). Plantaardige eiwitten doen weinig voor je lichaam in tegenstelling tot eiwitten in vlees.

Eieren bevat veel dierlijk vet. En 1,5 ei mag je maximaal hebben per dag (vanwege het cholesterol gehalte in een ei). Dus je komt bij lange na niet aan je aanbevolen dagelijke hoeveelheid (ADH) eiwit.

Prima dat mensen vegetarisch willen leven, ik verbaas me bij de meesten over dat ze niets of weinig weten over voeding.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:08:29 #87
94617 Ps2K
pi_51095057
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het gros van de vleeseters die ik ken zouden niet zelf de koe willen slachten. Je beantwoordt echter niet mijn vraag.
[..]

De mens maakt niet echt meer deel uit van de voedselketen in de geïndustrialiseerde wereld.
[..]

Het is niet de enige mogelijkheid.
[..]

1. Koe doodmaken? Geen probleem (het moet wel goed gebeuren)
2. De mens maakt nog steeds deel uit van de voedselketen. Geindustrialiseerd of niet we zijn echt niet zo verschillend met de aap die 2mil jaar geleden uit een boom flikkerde en besloot om een stukje te wandelen.
3. In noodsituaties waarin ik niet een gebalanceerd dieet kan samenstellen geef ik je gelijk. In alle andere gevallen: waarom kiezen voor een tweederangs substituut als je ook het origineel kunt krijgen?
4. Er zit geen verschil tussen eerlijk vlees en zogenaamd niet eerlijk vlees behalve de prijs. Het is allemaal hyper gevoeligheid van een aantal mensen die bij de rest van de bevolking door de strot wordt gedrukt.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:08:51 #88
168840 Sant
pi_51095072
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:06 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En er zijn genoeg mensen die die ''enorme variatie op vegetarisch gebied'' niet lusten

En waar heb ik gezegt dat ik geen enkele vegetarische maaltijd lust?
ik lust de algehele variatie op vis niet, dus t kan best dat je het gewoon niet trekt..

en jah, ik heb vele vissen geprobeerd, van kreeft tot zalm en van kabeljauw via meerval en paling naar mosselen... ik krijg t gewoon niet weg..
Dus ik kan me voorstellen dat je gewoon niet op puur vegetarisch zit te wachten als maaltijd...
pi_51095091
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou dan, als je wel wat anders lust zijn er ook vegetarische maaltijden die je gewoon lekker gaat vinden hoor, waarom zo anti doen?

Geef daar eens antwoord op, wat is er zo afschuwelijk mis met een keertje geen vlees eten?
Dat is helemaal niet zeker dus daar kan je niks over zeggen. En anti ben ik niet, van mij mag iedereen doen en laten wat ie wilt maar ik wil niet dat iemand zijn mening aan mij opdringt zoals dat nu het geval is.

En wie zegt dat ik elke dag vlees eet?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:10:13 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51095119
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:04 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

ER ZIJN MENSEN DIE DAT WEL ZO VINDEN DUS ACCEPTEER DAT NOU EENS

En trouwens, wat zou jullie plan zijn om de dierenindustrie af te breken?
Ik geloof niet dat ik jou hier iets vroeg?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:10:26 #91
168840 Sant
pi_51095128
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef erodome het volgende:

Er is niets mis met af en toe geen vlees eten.. alleen de discussie over het hoe en waarom is fuckin bullshit!!!
pi_51095153
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik jou hier iets vroeg?
Oja, dit is geen openbaar forum

pi_51095167
Met mate vlees eten kán natuurlijk ook. Niemand kan mij echter overtuigen dat ze écht liever altijd vegetarisch eten, en met gemak de onderstaande maaltijden links laten liggen:

- een dikke zelfgebakken hamburger met gebakken uienringetjes en gesmolten kaas op een vers broodje met sesamzaad.
- 's winters: Na een dag relaxen voor de TV hongerig en wel een bord hutspot met een heerlijk stuk karbonade op je schoot krijgen. De heerlijke aan-het-vlees-onttrokken jus maakt het feest compleet.
- Een caesar salad met stukken gegrilde kip. (Voor de vleesetende mietjes)

En basic dingen:
- Rosbief op een zacht wit broodje
- Döner kebab
- Tosti
- Frikandellen en ander snel voedsel

Jammie
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:12:18 #94
94617 Ps2K
pi_51095179
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoger in de voedselketen staan is nog geen reden om dieren te laten lijden zodat jij een hapje vlees kan eten, buiten dat krijg je een berg troep binnen via de bio-industrie waar je naar van wordt.
Ok nadat je iedereen hebt veranderd in plant etende konijnen, ga je dan iets doen aan luipaarden die hun prooi langzaam laten doodbloeden? Ga je petities maken dat luipaarden ook maar plantjes moeten eten? Nee dat is de natuur hoor ik je al zeggen. Lets face it: Mensen horen vlees in hun dieet te hebben. Mijn tanden zijn niet voor niets ingedeeld om zowel vlees als groente te kauwen. (Ik heb een mooi schaargebit btw)
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:12:22 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51095181
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Zal ik uitleggen waarom dat de VVD zo geweldig is terwijl ik op iets anders stem?
Ja, dat zou je kunnen doen. Waarom probeer je me te dwingen tot zwart/wit denken?

Verder heb ik nergens gepleit dat iedereen maar vegetarisch moet gaan eten. Ik ontkracht alleen onzin zoals dat vlees noodzakelijk is of dat er zonder vlees geen smakelijke maaltijd mogelijk is.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:12:50 #96
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51095194
Heeft iemand al opgemerkt dat vleeseters veel vaker uit hun bek stinken?
Dat verandert alles
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:12:54 #97
168840 Sant
pi_51095196
grrrr, hee ananas, verrekte brabo, wij hebben gelijk
erodome heeft n beetje gelijk

die andere tuthola lult maar wat raak
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:14:03 #98
168840 Sant
pi_51095233
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, dat zou je kunnen doen. Waarom probeer je me te dwingen tot zwart/wit denken?

Verder heb ik nergens gepleit dat iedereen maar vegetarisch moet gaan eten. Ik ontkracht alleen onzin zoals dat vlees noodzakelijk is of dat er zonder vlees geen smakelijke maaltijd mogelijk is.
Dat kun je enkel en alleen voor jezelf uitmaken...
maar ik wacht nog steeds op 1 goeie reden waarvan ik denk: "jah, inderdaad, vegetariers zijn cool"!!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:14:28 #99
37769 erodome
Zweefteef
pi_51095243
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef Sant het volgende:

[..]

Omdat bij lange na niet al het vlees afkomstig uit de BIO industrie... Dat is een vorm van aandacht trekkerij, ik durf zelfs te wedden dat je nog nooit op een vleesverwerkingsbedrijf bent geweest of uberhaupt een mesterij van binnen hebt gezien... JA er zijn bedrijven waar de omstandigheden ermbarmelijk zijn, maar met nieuwe richtlijnen en dergelijke zou ik je graag eens willen uitnodigen in een moderne mesterij, kip, koe, whatever.. deze beesten hebben het niet meer slecht. de tijd van met 20 op 1m² is geweest en komt bijna niet meer voor.. diegene die zich daar nog schuldig aan maken moeten inderdaad aangepakt worden... Het is alleen zo godverlaten zielig dat dit ook het enige excuus is dat gemaakt wordt.. helaas is dat punt van discussie steeds verder uit de aatschappij verdreven...

Over het vezelverhaal: ik heb alleen met mijn ontbijt al meer vezels in mijn lijf dan jij over een hele dag kunt krijgen middels je vegetarische maaltijden...
- 2 volle borden brinta pap met melk en 2 glazen fruitontbijt, dads ongeveer 3x de D.A.H.
[..]

voor iemand met n leeftijd van 25-26 breng je godverdomme een enorme meerwaarde aan de discussie met je reply's... of kun je niet meer dan 1 zin typen?
Krijgen we dat weer.......

Ik heb biggen moeten castreren, heb stage's gelopen op koeien/varkens en schapenbedrijven, ben in slachterijen geweest en heb het reilen en zeilen daar gewoon meegemaakt.

Nieuwe richtlijnen voor kippen, ok laten we ze er eens bijhalen....
Als de dieren in 2010 een stukje donker krijgen op de dag, beetje dag/nachtritme dus, als de vloeren echt goed schoon zijn en de ventilatie echt goed is dan mag je in 2010 36 kilo kip op 1 vierkante meter houden.

Nou echt, ik sta helemaal paf, wat een geweldig leven, met 36 kilo op 1 vierkante meter, ga dat eens voor me passen aub en kom dan terug met je gelul dat ze het prima hebben.

Zullen we ook maar even vergeten hoe de gang naar de slacht is, ik heb 1 keer kippen gevangen in mijn leven omdat ik toen een arme zal was, maar mijn god dat nooit weer, wat ik vertel zijn geen uitzonderingen, maar gebeurt elke keer.
Poten gebroken, vleugels gebroken, men krijgt per krat betaald, meer kippen vangen betekend meer geld(ik had dus niet zo heel erg veel ), maar dat gata ruw, ziekelijk ruw, minimaal 4 kippen per gang, kwetsuren zijn vrij normaal.

Rot op met je ze hebben het best goed, volgens mij ben jij degene die nog nooit op zulke bedrijven is geweest of ben je zodanig afgestompt dat je denkt dat het ok is om een zeug 6 weken lang in een hokje te zetten zo groot als een gemiddelde salontafel waarin het beest zich niet eens kan omkeren, dat terwijl een dooddrukrand en genoeg ruimt ehet probleem van biggen doodliggen ook zou oplossen.
pi_51095332
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is subjectief, leer het nou eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')