abonnement Unibet Coolblue
pi_52682169
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:04 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ik weet wel dat hij z'n voortand heeft gebroken ergens in 1966.
En dat kan je zien in de Paperback Writer/Rain clips.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:00:35 #277
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_52685052
Ik heb een exemplaar van CHOBA B CCCP (van ПОЛ МАККАРТНИ) op de kop getikt voor een paar euro. Op E-bay zie ik dat een originele eerste druk voor 50 dollar weg gaat. Hoe herken ik een eerste druk? Het is wel helemaal Russisch, geen woordje Engels, dus ik denk wel dat het een echte Russische is.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_52686028
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:22 schreef Thelonious het volgende:
Wat is jullie top 5, top 10 of top 20 van meest gedraaide Beatles-nummers allertijden?
Ik heb het er hier al eens eerder over gehad, en toen kwam ik op een schokkende conclusie uit . Ik kom er nog op terug, want als ik mijn top 20 zou posten krijg je een vertekend beeld. Even de live-versies, Anthology-versies, bootleg-versies, enz. bij elkaar optellen. Al is er dan wel weer meer kans voor één nummer om een hoge 'notering' te krijgen. Ach, what the fuck. Ik post het binnenkort.
pi_52686161
Veel toffe updates op Meyesight de laatste tijd. Persoonlijke video's van Paul die een wandeling door New York maakt en aangesproken wordt door mensen, Paul backstage, Paul bij opnames van de Apple commercial. Ook zijn er maar liefst 2 nummers van 'McCartney II' toegevoegd. Heeft dit iets te betekenen ? De 'Dance Tonight' CDS is al een tijd definitief geannuleerd. Maar beter ook, die wanstaltige B-kant wil ik nooit meer horen. Yo yo yo, Sir Paul in tha house. De gevormde 7 inch picture disc is gewoon te bestellen. Prijzig, dat wel. Gelukkig heeft deze geen B-kant, haha.

Edit: Oh ja, op Meyesight is ook te zien hoe hij de videoclip opneemt voor 'Ever Present Past'. Eindelijk gerechtigheid?

Maarrrrrr, het grote nieuws komt nog. Houd je vast....!

*insert cliffhanger

[ Bericht 8% gewijzigd door mindgames op 25-08-2007 22:52:07 ]
pi_52686558
Wat een onoverzichtelijke kutsite.

Filmpje is leuk, duurde wel heel lang voor ik het gevonden had.

[ Bericht 29% gewijzigd door Thelonious op 25-08-2007 23:03:47 ]
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_52686885
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 22:42 schreef mindgames het volgende:
Maarrrrrr, het grote nieuws komt nog. Houd je vast....!

*insert cliffhanger
quote:
New McCartney DVD Set for Release 'THE McCARTNEY YEARS'
Features Exclusive Commentary, Behind the Scenes Footage, Over 40 Music Videos and Two Hours of Historic Live Performances; 'THE McCARTNEY YEARS' Is Set for Release November 13th, 2007

LOS ANGELES, CA--(Marketwire - August 23, 2007) - On November 13th, 2007, 'THE McCARTNEY YEARS' will hit the stores from MPL/Rhino Entertainment. This first time ever DVD includes the definitive visual collection of Paul McCartney's amazing career featuring solo music videos, career-spanning live performances, personal commentary by Paul McCartney and exclusive footage that tracks his incredible musical journey as never before.

Spanning four decades, 'THE McCARTNEY YEARS' is a three volume DVD collection, featuring some of the world's best-loved music that has become the soundtrack to all our lives.

VOLUME ONE and VOLUME TWO contain the definitive collection of McCartney music videos. Starting in the 1970s with Paul McCartney's first solo single "Maybe I'm Amazed," the DVD includes the Wings promo video for "Band On The Run" as well as hits from the 1980s such as "Say Say Say," and the 1990s with "The World Tonight." It finishes with 2005's "Fine Line." The films can be viewed either in chronological order or as play-lists that have been personally arranged by Paul featuring his exclusive voiceover commentaries.

VOLUME THREE includes live performances taken from three classic McCartney live shows; "ROCKSHOW" filmed on Wings' 1976 World Tour, new edits of Paul's seminal "UNPLUGGED" in 1991 and Paul's now legendary headlining performance at 2004's GLASTONBURY Festival.

'THE McCARTNEY YEARS' is also packed with bonus features and extra never before seen footage and performances, including "Let It Be" from LIVE AID, archive interviews with Melvyn Bragg and Michael Parkinson, alternative versions of music videos and the full-length 2005 documentary "Creating Chaos at Abbey Road." Paul has recorded exclusive commentary and personal introductions for each promo video and each live concert.

This collection has been meticulously restored and all films polished, re-graded and given a new lease on life in Widescreen format with re-mastered stereo audio and for the first time the original recordings re-mixed into 5.1 surround sound. 'THE McCARTNEY YEARS' includes over 40 promo videos and over two hours of live performances.

Bron: Rhino Entertainment

Een driedubbele DVD met (bijna) ál zijn video's.
Geremasterd beeld, maar ook geremasterd geluid!
Zelfs in 5.1! Hier komt de tracklist:
quote:
DISC 1:

1. Tug Of War
2. Say Say Say
3. Silly Love Songs
4. Band On The Run
5. Maybe I'm Amazed
6. Heart Of The Country
7. Mamunia
8. With A Little Luck
9. Goodnight Tonight
10. Waterfalls
11. My Love
12. C-Moon
13. Baby's Request
14. Hi Hi Hi
15. Ebony And Ivory
16. Take It Away
17. Mull Of Kintyre
18. Helen Wheels
19. I've Had Enough
20. Coming Up
21. Wonderful Christmastime

Extras
1. Juniors Farm
2. Band On The Run
3. London Town
4. Mull Of Kintyre 2
5. The Southbank Show

DISC 2:

1. Pipes Of Peace
2. My Brave Face
3. Beautiful Night
4. Fine Line
5. No More Lonely Nights
6. This One
7. Little Willow
8. Pretty Little Head
9. Birthday
10. Hope Of Deliverance
11. Once Upon A Long Ago
12. All My Trials
13. Brown-Eyed Handsome Man
14. Press
15. No Other Baby
16. Off The Ground
17. Biker Like An Icon
18. Spies Like Us
19. Put It There
20. Figure Of Eight
21. C'Mon People

Extras
1. Parkinson
2. So Bad
3. Creating Chaos At Abbey Road

DISC 3:

Rock Show
1. Venus And Mars
2. Rock Show
3. Jet
4. Maybe I'm Amazed
5. Lady Madonna
6. Listen To What The Man Said
7. Bluebird

MTV Unplugged
8. I Lost My Little Girl
9. Every Night
10. And I Love Her
11. That Would Be Something

Glastonbury
12. Jet
13. Flaming Pie
14. Let Me Roll It
15. Blackbird
16. Band On The Run
17. Back In The USSR
18. Live And Let Die
19. Hey Jude
20. Yesterday
21. Helter Skelter
22. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

Extras
1. Live Aid
2. The Superbowl XXIV
Ziet er allemaal geweldig uit. Eindelijk krijgt Rockshow een plek, in de kwaliteit die het verdient. Tof dat Glastonbury ook verwerkt is op de DVD. Ook 'Creating Chaos At Abbey Road'... Pff, te veel om op te noemen. Ok ok, even wat tegengas. Van veel video's zijn 2 versies, welke gebruiken ze? Waar is 'Three Legs'? 'Stranglehold', 'Only Love Remains', 'Distraction', 'Letting Go', 'Arrow Through Me' en meer van 'Back To The Egg', alles van 'Driving Rain', 'Jenny Wren', 'Dance Tonight', 'Ever Present Past', om maar iets te noemen. Ach, je kunt niet alles hebben, dit is al mooi genoeg . Wel grappig dat de geweldige video van 'Your Loving Flame' gewoon genegeerd wordt. Waar zou dat mee te maken hebben, ghehe?
Tot slot: "The DVD includes [...] and the 1990s with "The World Tonight."
Maar, ziet iemand 'The World Tonight' in de playlist?
  Redactie Frontpage zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:15:08 #282
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52687130
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 22:42 schreef mindgames het volgende:
Veel toffe updates op Meyesight de laatste tijd. Persoonlijke video's van Paul die een wandeling door New York maakt en aangesproken wordt door mensen, Paul backstage, Paul bij opnames van de Apple commercial. Ook zijn er maar liefst 2 nummers van 'McCartney II' toegevoegd. Heeft dit iets te betekenen ? De 'Dance Tonight' CDS is al een tijd definitief geannuleerd. Maar beter ook, die wanstaltige B-kant wil ik nooit meer horen. Yo yo yo, Sir Paul in tha house. De gevormde 7 inch picture disc is gewoon te bestellen. Prijzig, dat wel. Gelukkig heeft deze geen B-kant, haha.

Edit: Oh ja, op Meyesight is ook te zien hoe hij de videoclip opneemt voor 'Ever Present Past'. Eindelijk gerechtigheid?

Maarrrrrr, het grote nieuws komt nog. Houd je vast....!

*insert cliffhanger
Bekendmaking van tourdata? Zou slecht uitkomen...zit wat kut met geld.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:16:08 #283
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52687159
WOW! DAS EEN MOOIE BOX! JUMMIE!

DROOOOOL!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:49:48 #284
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_52688051
Deze dvd gaat zooooooo ontzettend gekocht worden!
Ik kijk er nu al naar uit.
Hij is trouwens wel erg bezig met dvd's he... Net 3 live dvd's en nu deze box. Ach, meer meer meer!
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_52688492
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:49 schreef Frozen het volgende:
Deze dvd gaat zooooooo ontzettend gekocht worden!
Ik kijk er nu al naar uit.
Hij is trouwens wel erg bezig met dvd's he... Net 3 live dvd's en nu deze box. Ach, meer meer meer!
Hij/zijn team is ook bezig met een soort solo-Anthology. Ze zijn al zijn sessie-tapes aan het doorspitten, en dat is héél wat werk. Bekijk maar eens deze site: The McCartney Recording Sessions. Zo veel outtakes, waarvan er zo veel nog niet gebootlegd is. Bekijk ook deze lijst. Een tijd geleden kwam aan het licht dat onbekend nummer 'Etcetera' - opgenomen voor Marianne Faithful in 1968 - hetzelfde nummer als 'Thingumybob' is. Die kunnen we dus wegstrepen van de lijst .

Grappig dat er nog altijd 'nieuwe oude' dingen uitkomen. Dit jaar is echt een van de beste bootleg-jaren ooit geweest. Wat er wel allemaal niet aan nieuwe oude opnames van The Beatles, John en Paul op bootleg verschenen is in de afgelopen maanden is ongelofelijk!
pi_52689738
"I' ll be on my way" door UB40:
http://www.youtube.com/watch?v=uPBKLWdPJlI

Moody Blues' Graeme Edge over The Beatles populariteit:
http://www.youtube.com/watch?v=lTrNx-hmwk4

[ Bericht 39% gewijzigd door Thelonious op 26-08-2007 01:09:27 ]
Keeping an eye on the world going by my window.
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:09:04 #287
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_52689884
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:07 schreef mindgames het volgende:

[..]

Hij/zijn team is ook bezig met een soort solo-Anthology. Ze zijn al zijn sessie-tapes aan het doorspitten, en dat is héél wat werk. Bekijk maar eens deze site: The McCartney Recording Sessions. Zo veel outtakes, waarvan er zo veel nog niet gebootlegd is. Bekijk ook deze lijst. Een tijd geleden kwam aan het licht dat onbekend nummer 'Etcetera' - opgenomen voor Marianne Faithful in 1968 - hetzelfde nummer als 'Thingumybob' is. Die kunnen we dus wegstrepen van de lijst .

Grappig dat er nog altijd 'nieuwe oude' dingen uitkomen. Dit jaar is echt een van de beste bootleg-jaren ooit geweest. Wat er wel allemaal niet aan nieuwe oude opnames van The Beatles, John en Paul op bootleg verschenen is in de afgelopen maanden is ongelofelijk!
Mijn collectie is nog lang niet compleet!
Compleet terzijde: van de week was ik op een rommelmarkt in Brussel. Bijna elk kraampje had wat lp's staan. Compleet werk van McCartney, Genesis, Pink Floyd.... Allemaal rond de 7 euro. Zo'n spijt dat ik geen LP's meer draai.
Zelfs de Stickey Fingers lp van de Stones mét rits. Kolere zeg.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_52690261
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:09 schreef Frozen het volgende:

[..]

Mijn collectie is nog lang niet compleet!
Compleet terzijde: van de week was ik op een rommelmarkt in Brussel. Bijna elk kraampje had wat lp's staan. Compleet werk van McCartney, Genesis, Pink Floyd.... Allemaal rond de 7 euro. Zo'n spijt dat ik geen LP's meer draai.
Zelfs de Stickey Fingers lp van de Stones mét rits. Kolere zeg.
Waarom draai je geen LP's meer? Ik vind het zonde om CD's te kopen. Ik heb - waar het om gaat - de muziek al in .FLAC-formaat op brandbare CD en in hoge kwaliteit mp3 voor mijn mp3 speler. Waarom zou ik 17 euro uitgeven voor iets wat ik al heb? Maar LP's... Daar wil ik wel 20 euro voor neerleggen! Als ik een plaat goed vind koop ik 'em gewoon op LP! Verslavend, dat wel. En de mastering is in 9 van de 10 gevallen ook nog eens beter dan de CD. Op Beatles-gebied kan ik door de bomen het bos niet meer zien. Al die verschillende persingen. Dat krijg ik toch nooit compleet. Ik koop dus alleen mooie/unieke LP's die ik tegen kom. Een gesealde versie van Lennon's 'Toronto', inclusief kalender dus. Een complete LP van Lennon's 'Some Time In New York City', die ik overigens heb laten signeren door John Sinclair. Of een helemaal complete in mint-staat verkerende 'All Things Must Pass'. Maar nieuwe dingen (McCartney-solo) probeer ik echt helemaal compleet te maken. Alle LP's, 7"'s, promo CDS-jes, CD-singles. Maar aan de Pakistaanse 5de persing van 'Revolver', met de president verwerkt in de hoes ofzo, daar begin ik niet aan... Bij andere bands zit dat dan wel weer anders.
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:06:12 #289
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_52694476
Waarom ik geen lp's meer draai, geen idee eigenlijk. Vroeger erg vaak. Misschien luiheid
Van de beatles heb ik alles op LP, alleen Let it be naked en Love heb ik op cd. Ik weiger de cd's aan te schaffen, want ik weet dat zodra ik alles compleet heb, ze eindelijk de luxe geremasterde uit gaan brengen. Kan ik weer opnieuw beginnen. En al die verschillende drukken... nee dat laat ik wel aan Azing over Misschien moet ik toch weer eens de boel afstoffen en opzetten. Leuk klusje voor de zondagmiddag.
Sowieso ben ik vroeger wel erg bezig geweest met lp's, van de artiesten die ik goed vind, heb ik de complete collectie op lp.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_52695212
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:06 schreef Frozen het volgende:
Waarom ik geen lp's meer draai, geen idee eigenlijk. Vroeger erg vaak. Misschien luiheid
Van de beatles heb ik alles op LP, alleen Let it be naked en Love heb ik op cd. Ik weiger de cd's aan te schaffen, want ik weet dat zodra ik alles compleet heb, ze eindelijk de luxe geremasterde uit gaan brengen. Kan ik weer opnieuw beginnen. En al die verschillende drukken... nee dat laat ik wel aan Azing over Misschien moet ik toch weer eens de boel afstoffen en opzetten. Leuk klusje voor de zondagmiddag.
Sowieso ben ik vroeger wel erg bezig geweest met lp's, van de artiesten die ik goed vind, heb ik de complete collectie op lp.
Ah, tof! Ik moet zeggen dat de nieuwe releases van The Beatles op LP altijd zeeer mooi worden uitgebracht. 'Love' is echt , maar ook belachelijk duur. 50 euro in de gewone platenzaak. Ja, ik heb 'em. Neen, ik heb er geen 50 euro voor betaald! Goed dat je de CD's niet aanschaft. Inferieure geluidskwaliteit en ook het artwork voegt niets toe. Zonde van de 17 euro .
pi_52706970
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_52716128
Al weer 40 jaar geleden:



R.I.P., zouden de Beatles ook zonder hem zo groot zijn geworden?
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:50:08 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52754719
Zo een hele tijd hier niet gepost Vast ook behoorlijk wat gemist dus sla me alsjeblieft niet als ik dezelfde dingen vraag die al lang besproken zijn (heb de laatste 2 bladzijdes doorgelezen maar daarvoor dus niet).

Ten eerste ben ik benieuwd wat jullie van Memory Almost Full vinden? Heb zelf nog geen tijd gehad om er naar te luisteren maar ga ik snel doen! Is het een beetje vergelijkbaar met Chaos and Creation in the Backyard? Dat is het enige album van Macca die ik ken ( ) en vond die echt tof

Verder stond ik gister bij de platenzaak op het punt om LOVE te kopen maar heb het toch maar niet gedaan. Ik hou er niet van als er Beatles arrangementen veranderd zijn (ik haat covers ook...) en vraag me daarom af of ik het wel leuk vind Maar aangezien er zoveel Beatles fans lyrisch over zijn zit ik wel te twijfelen...

En dan nog iets tofs, ik weet niet hoe zeldzaam het is, maar ik heb voor mijn verjaardag 2 Beatlesplaten gekregen waarbij de albumcover OP de plaat zelf gedrukt is! Echt supertof Het betreft trouwens Abbey Road en Sgt Peppers, wat nu meteen mijn eerste 2 platen zijn
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_52756801
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:50 schreef MaJo het volgende:
Zo een hele tijd hier niet gepost Vast ook behoorlijk wat gemist dus sla me alsjeblieft niet als ik dezelfde dingen vraag die al lang besproken zijn (heb de laatste 2 bladzijdes doorgelezen maar daarvoor dus niet).
Leuk dat je er weer bent!
quote:
Ten eerste ben ik benieuwd wat jullie van Memory Almost Full vinden? Heb zelf nog geen tijd gehad om er naar te luisteren maar ga ik snel doen! Is het een beetje vergelijkbaar met Chaos and Creation in the Backyard? Dat is het enige album van Macca die ik ken ( ) en vond die echt tof
Ben er absoluut niet geinteresseerd in. Heb 2 nummers beluistert, het 2e nummer vond ik afgrijselijk qua tekst.
quote:
Verder stond ik gister bij de platenzaak op het punt om LOVE te kopen maar heb het toch maar niet gedaan. Ik hou er niet van als er Beatles arrangementen veranderd zijn (ik haat covers ook...) en vraag me daarom af of ik het wel leuk vind Maar aangezien er zoveel Beatles fans lyrisch over zijn zit ik wel te twijfelen...
Als ik tegenwoordig naar de originele "Drive my car" luister mis ik de blazers van Love. Verder is die plaat sowieso de moeite waard vanwege de geluidskwaliteit op Help, A day in the life, en I am the walrus.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_52763714
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:50 schreef MaJo het volgende:
Ten eerste ben ik benieuwd wat jullie van Memory Almost Full vinden? Heb zelf nog geen tijd gehad om er naar te luisteren maar ga ik snel doen! Is het een beetje vergelijkbaar met Chaos and Creation in the Backyard? Dat is het enige album van Macca die ik ken ( ) en vond die echt tof
Welkom terug! 'Memory Almost Full' is van 2003 tot 2007 opgenomen, dus het is wel vergelijkbaar met 'Chaos'. Toch is het weer heel iets anders. Ik betrap mezelf er op dat ik toch een lichte voorkeur voor 'Chaos' heb, maar 'MAF' blijft een hele mooie plaat. Rrrrockers, ballads, soul-nummers. Een hele veelzijdige plaat. Het kwartje viel bij mij pas na een aantal luisterbeurten. De reden dat ik hem niet zo vaak meer opzet, is omdat ik simpelweg niet kan luisteren naar een plaat die op deze manier kapot gemastered is. En dan te bedenken dat ik nog geeneens zo'n audio-purist ben. Hell, ik kan uren luisteren naar de crappy 1960-opnames van The Beatles. Al moet ik 'em dan wel op repeat zetten, maar dat is een ander verhaal.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:50 schreef MaJo het volgende:
Verder stond ik gister bij de platenzaak op het punt om LOVE te kopen maar heb het toch maar niet gedaan. Ik hou er niet van als er Beatles arrangementen veranderd zijn (ik haat covers ook...) en vraag me daarom af of ik het wel leuk vind Maar aangezien er zoveel Beatles fans lyrisch over zijn zit ik wel te twijfelen...
Het is meer één lange Beatles-trip met de bekende nummers in top geluidskwaliteit dan een fragmentarische mash-up van Beatles-nummers. Je wordt eerder verrast door de nieuwe invalshoek van de nummers, dan dat je je gaat ergeren aan het nieuwe arrangement van sommige nummers. Maar zoals Thelonious zei, het gaat vooral om de geluidskwaliteit. Moest je vroeger de Anthology-DVD opzetten voor 'I Am The Walrus' in échte stereo, kun je nu gewoon een CD opzetten. Yeah! Let trouwens wel even op de prijs. Ik geloof dat de Mediamarkt de CD (en ook de CD+5.1-versie) permanent in de uitverkoop heeft. In andere winkels zie ik de 'gewone' CD meestal ook voor 8 á 9 euro liggen.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:50 schreef MaJo het volgende:
En dan nog iets tofs, ik weet niet hoe zeldzaam het is, maar ik heb voor mijn verjaardag 2 Beatlesplaten gekregen waarbij de albumcover OP de plaat zelf gedrukt is! Echt supertof Het betreft trouwens Abbey Road en Sgt Peppers, wat nu meteen mijn eerste 2 platen zijn
Ten eerste is het sowieso supertof! Het heet een 'picture disc'. En de meeste Beatles-picture discs zijn redelijk wat waard. Maar het ligt aan de persing, oplage, druk, land van herkomst enzovoort. Maar ja, daar gaat het niet om ! Een erg mooi cadeau!
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:23:56 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52763934
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:17 schreef mindgames het volgende:

[..]

Welkom terug! 'Memory Almost Full' is van 2003 tot 2007 opgenomen, dus het is wel vergelijkbaar met 'Chaos'. Toch is het weer heel iets anders. Ik betrap mezelf er op dat ik toch een lichte voorkeur voor 'Chaos' heb, maar 'MAF' blijft een hele mooie plaat. Rrrrockers, ballads, soul-nummers. Een hele veelzijdige plaat. Het kwartje viel bij mij pas na een aantal luisterbeurten. De reden dat ik hem niet zo vaak meer opzet, is omdat ik simpelweg niet kan luisteren naar een plaat die op deze manier kapot gemastered is. En dan te bedenken dat ik nog geeneens zo'n audio-purist ben. Hell, ik kan uren luisteren naar de crappy 1960-opnames van The Beatles. Al moet ik 'em dan wel op repeat zetten, maar dat is een ander verhaal.
[..]
Ik heb inmiddels een paar nummers gehoord dus kan er nog niet zo heel veel over zeggen, maar het ligt zeker wel in het verlengde van Chaos. Ik zal hem wat vaker opzetten Dat van dat overgeproduceerde snap ik wel, kan daar ook niet zo goed tegen...
quote:
Het is meer één lange Beatles-trip met de bekende nummers in top geluidskwaliteit dan een fragmentarische mash-up van Beatles-nummers. Je wordt eerder verrast door de nieuwe invalshoek van de nummers, dan dat je je gaat ergeren aan het nieuwe arrangement van sommige nummers. Maar zoals Thelonious zei, het gaat vooral om de geluidskwaliteit. Moest je vroeger de Anthology-DVD opzetten voor 'I Am The Walrus' in échte stereo, kun je nu gewoon een CD opzetten. Yeah! Let trouwens wel even op de prijs. Ik geloof dat de Mediamarkt de CD (en ook de CD+5.1-versie) permanent in de uitverkoop heeft. In andere winkels zie ik de 'gewone' CD meestal ook voor 8 á 9 euro liggen.
[..]
Bij de FRS kostte LOVE 30 (!!!) euro Nu zat daar misschien wel een DVD bij? Anders zou het wel erg prijzig zijn... Ben uiteindelijk voor the Arcade Fire gegaan omdat ik die cd nog steeds niet had Maar je maakt me wel erg nieuwsgierig door deze reactie! Toch maar even een bezoekje aan de mediamarkt brengen deze week
quote:
Ten eerste is het sowieso supertof! Het heet een 'picture disc'. En de meeste Beatles-picture discs zijn redelijk wat waard. Maar het ligt aan de persing, oplage, druk, land van herkomst enzovoort. Maar ja, daar gaat het niet om ! Een erg mooi cadeau!
Ik vind het ook echt een supertof cadeau Hoe kom je er eigenlijk achter wat de persing/oplage/druk enz is? Er zit alleen een witte binnenhoes omheen waar verder niets opstaat? Overigens ga ik ze aan mijn muur hangen denk ik, aangezien ik (nog) geen pickup heb...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_52764032
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:50 schreef MaJo het volgende:
Dat is het enige album van Macca die ik ken ( ) en vond die echt tof
Om daar nog even op door te gaan: Er zijn zo veel goede McCartney-albums en/of losse nummers in alle soorten en smaken . Probeer 'Wingspan' eens op te kop te tikken, dat is best een degelijke compilatie van veel goede nummers. Om niet in herhaling te vallen zal ik niet zeuren over de mastering op die plaat.

Even iets anders, ben ik de enige die heel hard moet lachen om de reacties op deze YouTube-video? Veel mensen in de reacties zijn er van overtuigd dat het The Beatles zijn... Ik kan je vertellen dat dit een bekende 'bootleg' is die al sinds jaren '80 op bootlegs opduikt, maar het 100% zeker niet The Beatles zijn. Het is een goede imitatie, maar die stem is alles behalve Paul McCartney. Billy Shears dan?
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:33:44 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52764276
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:26 schreef mindgames het volgende:

[..]

Om daar nog even op door te gaan: Er zijn zo veel goede McCartney-albums en/of losse nummers in alle soorten en smaken . Probeer 'Wingspan' eens op te kop te tikken, dat is best een degelijke compilatie van veel goede nummers. Om niet in herhaling te vallen zal ik niet zeuren over de mastering op die plaat.

Even iets anders, ben ik de enige die heel hard moet lachen om de reacties op deze YouTube-video? Veel mensen in de reacties zijn er van overtuigd dat het The Beatles zijn... Ik kan je vertellen dat dit een bekende 'bootleg' is die al sinds jaren '80 op bootlegs opduikt, maar het 100% zeker niet The Beatles zijn. Het is een goede imitatie, maar die stem is alles behalve Paul McCartney. Billy Shears dan?
Ik wil me wel eens meer gaan verdiepen in het solowerk van zowel Macca, Lennon maar ook Harrisson. Ik heb de laatste tijd zoveel naar de Travelling Wilbury's geluisterd (niet echt solo, maar goed ) en dat is zo geweldig Ik voel me altijd een beetje een nep Beatles fan dat ik van na the Beatles eigenlijk helemaal niets meer ken. Van John Lennon alleen Imagine en Working Class Hero, schande Zijn er daarom nog andere dingen die je me van Lennon/Harrisson zou kunnen aanraden? Ik wil weer zo'n soort muzikale ontdekkingstocht als destijds met de Beatles (die overigens nog niet eens compleet is aangezien ik totaal niet thuis ben in bootlegs/rehearsals en dergelijke. Als je nog interessante dingen per PM hebt houd ik me graag aanbevolen )

En die bootleg klinkt inderdaad in niets op Paul McCartney. Wel leuk om te lezen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_52764280
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:23 schreef MaJo het volgende:
Bij de FRS kostte LOVE 30 (!!!) euro Nu zat daar misschien wel een DVD bij? Anders zou het wel erg prijzig zijn... Ben uiteindelijk voor the Arcade Fire gegaan omdat ik die cd nog steeds niet had Maar je maakt me wel erg nieuwsgierig door deze reactie! Toch maar even een bezoekje aan de mediamarkt brengen deze week
Er zijn 2 versies. De CD in een normaal doosje. Dan heb je ook nog de CD + een DVD-Audio met daarop geen beelden, maar de 5.1-mix. Dus als je een 5.1-set hebt kun je dan John rechts in de kamer horen, en Paul's bass links, terwijl Ringo ergens daartussenin zweeft. Ik heb ze beide gekocht omdat ik de 5.1-versie onhandig vond . Arcade Fire is ook een hele goede keuze, maar 'Love' voor 30 euro bij de FRS? Waar zijn ze mee bezig . Trouwens, wat een foeilelijke achterkant en zijkanten op het Love-artwork. Standaard Impact-lettertype in Paint ontworpen... Ok, nu stop ik met klagen. Waar blijven die Beatles-remasters trouwens??
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:23 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het ook echt een supertof cadeau Hoe kom je er eigenlijk achter wat de persing/oplage/druk enz is? Er zit alleen een witte binnenhoes omheen waar verder niets opstaat? Overigens ga ik ze aan mijn muur hangen denk ik, aangezien ik (nog) geen pickup heb...
Daar zijn 1001 boeken over geschreven, maar ik heb er geen in mijn bezit dus ik kan je niet helpen. Op het welgeroemde BeatlesFanclub.nl-forum beantwoord iemand die wél zo'n boekje heeft vragen van mailers, met betrekking op waarde van platen. Misschien kunnen ze je daar helpen met het schatten op waarde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')