abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:16:48 #151
57586 Bananenman
-----------
pi_51115467
Shadowcat, ben je nou echt serieus of vind je het gewoon leuk om jezelf voor lul te zetten? Prima als jij geen vlees eet uit principe hoor, hulde. Maar hoe kom je erbij dat je het recht hebt om mensen te veroordelen die wel vlees eten? Alsof het iets misdadigs is?
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:17:45 #152
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_51115490
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:15 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik kies voor vlees, ik vind mn biefstukje te lekker om te laten liggen(hmm met pepersausje ).
Je lult jezelf in een hoek, want hiermee zeg je zelf dus dat je gemakzuchtig, dom, achterlijk en barbaars bent. I rest my case.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_51115497
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er volgens jou dan mis met het doden van dieren voor het vlees?
Zij wil zich tegen de natuur afzetten
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_51115541
Shadowcat, ik heb enkele jaren als bijbaantje naast mn studie in een kippenslachterij gewerkt, en ik kan je vertellen, die kippetjes merken er echt niks van hoor.. Nadat ze aan hun poten zijn opgehangen krijgen ze een spuitje, en ze zijn weg. Hierna veren eraf, kop eraf, in de broeibak om schoon te maken e.d. en hup zooi als darmen eruit, en dan nog eens schoonmaken, en naar de inpak.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:20:28 #155
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51115542
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:16 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Iemand die geen vlees eet is juist een hoger ontwikkeld mens
En dan toch zo oneindig dom lullen. Wat een paradoxale statement.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:20:46 #156
67615 Shadowcat
pi_51115548
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er volgens jou dan mis met het doden van dieren voor het vlees?
Zoals ik al vijftien keer of zo heb gezegd:

Het is:
-achterhaald
-onnodig
-barbaars
-gemakzuchtig
-behoorlijk sneu (meest intelligente wezen op aarde versus een weerloos dier, een ongelijkere strijd is er bijna niet)
-en ga zo maar door.

Van jou aan de andere kant hoor ik niet veel meer dan "lekka lekka". Wat me weer sterkt in criterium 3) barbaars. Zelfs je argumenten stammen nog uit de oertijd. Lekka lekka kippie kippie! Sambal bij?
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:23:38 #157
53267 TC03
pi_51115602
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:17 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Je lult jezelf in een hoek, want hiermee zeg je zelf dus dat je gemakzuchtig, dom, achterlijk en barbaars bent. I rest my case.
Houd toch op mens. Jij acht jezelf verheven boven anderen omdat het geniale besef hebt dat het wreed is om dieren zonder verdoving te slachten. Zodoende ben jij een übermensch, want iedereen die vlees eet is barbaars, dom, achterlijk en egoïstisch. Ja, zo kan ik mezelf ook op een voetstuk plaatsen, wat een walgelijke arrogantie zeg. Dat mensen nou niet jouw mening delen dat vlees eten barbaars is maakt ze niet dom. Het maakt ze rationeel. Rationeel in de zin van dat ze belangrijke zaken voor oog houden, en niet massaal al hun aandacht op onboeiend dierenleed gaan vestigen.

Om mijn post wat kracht bij te zetten zal ik er nog even een citaat tegenaan gooien, dat vond jij wel intellectueel staan. "Vleesetenden zijn superieur aan zij die het vlees weerstaan" - Piet-Hein Donner
pi_51115638
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:20 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Het is:
-achterhaald
-onnodig
-barbaars
-gemakzuchtig
-behoorlijk sneu (meest intelligente wezen op aarde versus een weerloos dier, een ongelijkere strijd is er bijna niet)
-en ga zo maar door.

Van jou aan de andere kant hoor ik niet veel meer dan "lekka lekka". Wat me weer sterkt in criterium 3) barbaars. Zelfs je argumenten stammen nog uit de oertijd. Lekka lekka kippie kippie! Sambal bij?
Achterhaald.. het is de natuur, wij zijn omnivoren simpel
Onnodig.. Goh sojabonen en vitaminepillen, lekker chemische troep, gezien soja vaak genetisch gemanipuleerd is.
Barbaars.. Hoezo? is het dan ook barbaars dat jouw kat een vogel pakt?
Gemakzuchtig.. Nee hoor, een goed koteletje maken duurt langer dan een vitaminepil pakken
Behoorlijk sneu ivm intelligentie... Gewoon de natuur, live with it
pi_51115644
Ging het om een recept hoe je eend moest maken ?
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:26:56 #160
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_51115662
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:17 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Nee ik zei dat ik van vlees houd.
Gemakzuchtig? nee, ik vind een lappie vlees gewoon lekker. Waarom zou ik iets laten liggen wat ik graag eet en waarvan ik weet dat het gezond is? Ik vind een koekje ook lekker, moet ik nou ook geen koekjes meer eten omdat de fabrieken die de verpakkingen maken het milieu vervuilen?

dom,achterlijk en barbaars.... ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand die bij zn volle verstand is.

Waar haal jij het recht vandaan een ander te zeggen dat hun manier van leven fout is alleen omdat jij zo niet leeft?
Een ander kiest een andere levensstijl dan jij, dus zijn ze gelijk dom. Dat zegt meer over jou als persoon dan de vleeseters onder ons.
pi_51115668
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:26 schreef Canisfire het volgende:
Ging het om een recept hoe je eend moest maken ?
Donald Duck vs partij voor de Dieren
Lees dat maar, daar heb ik alle bladzijden gezet.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:27:44 #162
53267 TC03
pi_51115680
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:26 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

dom,achterlijk en barbaars.... ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand die bij zn volle verstand is.

Sowieso veroont Shadowcat sekte-achtige trekjes.
pi_51115690
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:14 schreef Shadowcat het volgende:
Jij MOET haast wel een pikkie van 5 cm hebben, als je het knagen op een weerloos ander levend wezen nodig hebt om je stoer te voelen.
Een dier kan zich nog enigzins verzetten. Plantjes zijn volkomen weerloos, en die vreet jij wel op?

Planten zijn ook levende organismen hoor, wat geeft je het recht op die zomaar op te eten? Barbaar dat je d'r bent.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:31:53 #164
151344 Queen_Minny
pi_51115762
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Sowieso veroont Shadowcat sekte-achtige trekjes.
Ik kom de heilige koe bij u thuisbrengen!!
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:33:41 #165
67615 Shadowcat
pi_51115801
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:23 schreef TC03 het volgende:
Rationeel in de zin van dat ze belangrijke zaken voor oog houden, en niet massaal al hun aandacht op onboeiend dierenleed gaan vestigen.
Opnieuw dat wanhopig zoeken naar zelfbevestiging om de ogen maar gesloten te houden voor de werkelijkheid en cognitieve dissonantie te voorkomen. Durf vooral niet uit je droomwereldje te stappen. Waarom is dierenleed in godsnaam onboeiend? Nogmaals, ELK leed is erg en moet bestreden worden. Daarom heet het ook LEED. Je kunt simpelweg niet zeggen dat je alleen mensenleed erg vindt, want waarom zou er een arbitraire scheidingslijn bestaan tussen mensen- en dierenleed bestaan? Gradaties akkoord, maar een keiharde cutoff? Laat me toch niet lachen. Ik geloof simpelweg niet dat je dierenleed HELEMAAL niet erg vindt. Dan kun je mensenleed namelijk ook niet oprecht erg vinden. En hoe durf je MIJ arrogant te noemen, terwijl je zelf zo'n beetje de meest arrogante ideologie aanhangt die je als mens maar kan aanhangen? M.i. ligt een idee als dit in dezelfde hoek als andere uit een gevoel van verhevenheid voortvloeiende attitudes als racisme en homohaat (waarmee ik dus niet wil zeggen dat jij een rascist of homohater bent, maar dat het in hetzelfde stramien ligt). Het zijn allemaal dezelfde knopjes die omgaan in de hersenpan.
quote:
Om mijn post wat kracht bij te zetten zal ik er nog even een citaat tegenaan gooien, dat vond jij wel intellectueel staan. "Vleesetenden zijn superieur aan zij die het vlees weerstaan" - Piet-Hein Donner.
Zelden zo'n loze quote gehoord, dank dat je telkens maar mijn argumenten blijft sterken door zelf met gebakken lucht aan te kommen zetten. Neem nog een lekkere hap van een kippentumortje, dat zal je hersenontwikkeling vast ten geode komen. Veel slechter kan 't al niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shadowcat op 04-07-2007 01:05:40 ]
pi_51115834
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:27 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Donald Duck vs partij voor de Dieren
Lees dat maar, daar heb ik alle bladzijden gezet.
hmmn die hamburger gelijk klaarmaken
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:35:09 #167
67615 Shadowcat
pi_51115835
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
Barbaars.. Hoezo? is het dan ook barbaars dat jouw kat een vogel pakt?
Hiermee stel je jouw intelligentieniveau dus gelijk aan dat van een kat. Bedankt dat jullie steeds weer mijn argumenten ZELF blijven versterken! .
pi_51115849
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:33 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Opnieuw dat wanhopig zoeken naar zelfbevestiging om de ogen maar gesloten te houden voor de werkelijkheid en cognitieve dissonantie te voorkomen. Durf vooral niet uit je drommwereldje te stappen. Waarom is dierenleed in godsnaam onboeiend? Nogmaals, ELK leed is erg en moet bestreden worden. Daarom heet het ook LEED. Je kunt simpelweg niet zeggen dat je alleen mensenleed erg vindt, want waarom zou er een arbitraire scheidingslijn bestaan tussen mensen- en dierenleed bestaan? Gradatiesakkoord, maar een keiharde cutoff? Laat me toch niet lachen. Ik geloof simpelweg niet dat je dierenleed HELEMAAL niet erg vindt. Dan kun je mensenleed namelijk ook niet oprecht erg vinden. En hoe durf je MIJ arrogant te noemen, terwijl je zelf zo'n beetje de meest arrogante ideologie aanhangt die je als mens maar kan aanhangen? M.i. ligt een idee als dit in dezelfde hoek als andere uit een gevoel van verhevenheid voortvloeiende attitudes als racisme en homohaat (waarmee ik dus niet wil zeggen dat jij een rascist of homohater bent, maar dat het in hetzelfde stramien ligt). Het zijn allemaal dezelfde knopjes die omgaan in de hersenpan.
[..]

Zelden zo'n loze quote gehoord, dank dat je telkens maar mijn argumenten blijft sterken door zelf met gebakken lucht aan te kommen zetten. Neem nog een lekkere hap van een kippentumortje, dat zal je hersenontwikkeling vast ten geode komen. Veel slechter kan 't al niet meer.
En plantenleed dan En omgevingsleed, want wie weet wat die vieze gemanipuleerde sojabonen van jullie doen. En wat die chemische B12 vitaminepillen doen over 40jaar .
pi_51115857
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:35 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Hiermee stel je jouw intelligentieniveau dus gelijk aan dat van een kat. Bedankt dat jullie steeds weer mijn argumenten ZELF blijven versterken! .
Nee meisje, het is de natuur. En jij lult je werkelijk waar nergens uit.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:39:16 #170
53267 TC03
pi_51115938
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:33 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Opnieuw dat wanhopig zoeken naar zelfbevestiging om de ogen maar gesloten te houden voor de werkelijkheid en cognitieve dissonantie te voorkomen. Durf vooral niet uit je drommwereldje te stappen. Waarom is dierenleed in godsnaam onboeiend? Nogmaals, ELK leed is erg en moet bestreden worden. Daarom heet het ook LEED. Je kunt simpelweg niet zeggen dat je alleen mensenleed erg vindt, want waarom zou er een arbitraire scheidingslijn bestaan tussen mensen- en dierenleed bestaan? Gradatiesakkoord, maar een keiharde cutoff? Laat me toch niet lachen. Ik geloof simpelweg niet dat je dierenleed HELEMAAL niet erg vindt. Dan kun je mensenleed namelijk ook niet oprecht erg vinden. En hoe durf je MIJ arrogant te noemen, terwijl je zelf zo'n beetje de meest arrogante ideologie aanhangt die je als mens maar kan aanhangen? M.i. ligt een idee als dit in dezelfde hoek als andere uit een gevoel van verhevenheid voortvloeiende attitudes als racisme en homohaat (waarmee ik dus niet wil zeggen dat jij een rascist of homohater bent, maar dat het in hetzelfde stramien ligt). Het zijn allemaal dezelfde knopjes die omgaan in de hersenpan.
Wat een bullshit. Alsof mensen en dieren gelijk aan elkaar zijn. Ik vind dierenleed zielig voor de dieren, en ik erken het ook als LEED, maar het boeit me verder geen reet en ik slaap er geen minuut minder om. Dat jij dit durft door te trekken naar mensen geeft al aan hoe arrogant en verwaand jij bent. Nog eventjes en vleeseters zijn allemaal moordlustige fascisten. Nigga please.

Ik durf jou inderdaad arrogant te noemen, omdat jij mensen veracht als ze vlees eten. Dat is wel een hele oppervlakkige manier van denken.

Het grote verschil zit erin dat jij mensen en dieren als gelijkwaardig ziet, ik zie dit totaal niet zo. Dat maakt mij rationeel, en jou emotioneel, verwaand en arrogant.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:40:25 #171
53267 TC03
pi_51115976
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:35 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Jij bent zelf niet slim genoeg om in te zien dat zijn vergelijking gaat over het feit dat dat de NATUUR is, en dat de vergelijking niks te maken heeft met intelligentie. Natuurlijk, de mens is beschaafd omdat het tegen de natuur weet in te gaan, maar dat maakt het niet automatisch FOUT als je de natuur wél volgt. Maargoed, jij bent te dom om dat onderscheid te snappen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:41:35 #172
67615 Shadowcat
pi_51115999
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:26 schreef Queen_Minny het volgende:
Waar haal jij het recht vandaan een ander te zeggen dat hun manier van leven fout is alleen omdat jij zo niet leeft?

Ga je me zo slaan met je handtasje? Pas op dat je nageltje niet afbreekt.

Draai het maar eens om: Waar haal jij het recht vandaan om een ander levend wezen te vermoorden en weg te stauwen als een of ander barbaars monster? En kom nou niet aanzetten met dat top of the food chain geouwehoer, want die positie geeft ons juist ook de keuze om niet te kiezen voor moord. Je zou juist zeggen dat nu wij als mens zo ver zijn doorgeevolueerd je het beneden je eigen waardigheid zou vinden om nog andere levende wezens af te moeten slachten voor je eigen gemakzucht en zwakheid, maar dat zijn opnieuw de zaken die het winnen van ratio, intelligentie en kracht. En dus kan ik niets dan minachting opbrengen voor je zwakte en gemakzucht. Dat zegt niet dat ik je niet als mens respecteer, maar wel de manier waarop je leeft en de zwakke, gemakzuchtige keuzes die je maakt. En ik vind inderdaad dat ik je daar dan als medemens op af mag rekenen. Heeft niets met "waar haal jij het recht vandaan" te maken.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:42:59 #173
53267 TC03
pi_51116032
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:41 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Draai het maar eens om: Waar haal jij het recht vandaan om een ander levend wezen te vermoorden en weg te stauwen als een of ander barbaars monster? En kom nou niet aanzetten met dat top of the food chain geouwehoer, want die positie geeft ons juist ook de keuze om niet te kiezen voor moord. Je zou juist zeggen dat nu wij als mens zo ver zijn doorgeevolueerd je het beneden je eigen waardigheid zou vinden om nog andere levende wezens af te moeten slachten voor je eigen gemakzucht en zwakheid, maar dat zijn opnieuw de zaken die het winnen van ratio, intelligentie en kracht.
Kwestie van prioriteiten. Men vindt het leven van een dier minder belangrijk dan hun eigen voedsel. En nee, dat maakt ze niet dom of arrogant, maar dat is wederom gewoon rationeel denken. Dat jij op tilt slaat als een koe wordt geslacht betekent niet dat iedereen zo denkt. Intelligentie heeft NIKS te maken met beschaafdheid jegens dieren.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:43:43 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_51116055
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:20 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Het is:
-achterhaald
-onnodig
-barbaars
-gemakzuchtig
-en ga zo maar door.
. Wanneer stop je met waardeoordelen en kom je met argumenten?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:43:55 #175
67615 Shadowcat
pi_51116061
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:36 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Nee meisje, het is de natuur.
Nog zo'n onzinargument. Woon je ook ergens in een zandhol in de bossen? Draag je geen kleren, rijd je geen auto, kijk je geen tv? Want dat komt ook niet voor in de natuur. Wees dan ook consequent en ga ergens op de savanne wonen in je nakie. Om daar te eten (wel rauw, niet gebakken in de croma) en GEGETEN te worden. Met je "het is de natuur".
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:44:47 #176
53267 TC03
pi_51116088
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:43 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Nog zo'n onzinargument. Woon je ook ergens in een zandhol in de bossen? Draag je geen kleren, rijd je geen auto, kijk je geen tv? Want dat komt ook niet voor in de natuur. Wees dan ook consequent en ga ergens op de savanne wonen in je nakie. Om daar te eten (wel rauw, niet gebakken in de croma) en GEGETEN te worden. Met je "het is de natuur".
Wederom totale bullshit natuurlijk. Ik ga die zin denk ik onder ctrl+v zetten.

Ten eerste kan je je afvragen wat natuur is. Als een mens een huis met electriciteit en kookplaat kan bouwen, is dit dan minder 'natuurlijk' dan een vogel die een vogelnestje bouwt? Ten tweede denk jij dat je OF wel de natuur moet volgen OF niet, een middenweg is er niet. En dat slaat natuurlijk wederom nergens op.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:48:29 #177
67615 Shadowcat
pi_51116180
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

. Wanneer stop je met waardeoordelen en kom je met argumenten?
Achterhaald, onnodig en barbaars zijn allemaal objectieve constateringen die jij zelf ook heus wel gemaakt hebt, al dan niet onderbewust. Je kiest er uit gemakzucht alleen voor om er toch mee door te gaan. Ook een objectieve constatering.

Het waardeoordeel dat ik daar vervolgens inderdaad aan hang is dat ik je lui, zwak en triest vind. Maar de overige argumenten zijn puur objectief, door jou ook HEEL GOED begrepen en erkend, dus doe nou niet net alsof je een debiel bent die niets snapt waar de juffrouw het over heeft.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:48:58 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_51116196
quote:
En kom nou niet aanzetten met dat top of the food chain geouwehoer, want die positie geeft ons juist ook de keuze om niet te kiezen voor moord. Je zou juist zeggen dat nu wij als mens zo ver zijn doorgeevolueerd je het beneden je eigen waardigheid zou vinden om nog andere levende wezens af te moeten slachten voor je eigen gemakzucht en zwakheid,
Het niet eten van vlees heeft niets, maar dan ook niets met evolutie te maken.
pi_51116206
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:43 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Och, die auto en tv kan ik zo laten staan hoor, geen probleem.
Mensen hebben al enkele 10000den jaren hun eigen stekkie, en sinds 7000 jaren hun eigen huis, of iets in die richting.
Waarom op de Savanne? ik ben hier geboren hoor, wij hebben onze gasleidingen gelegd. En vlees in ons lichaam is normaal. Een chemische B12-pil, of gemanipuleerde sojabonen die zomaar hele bossen kunnen overnemen omdat ze overal resistent tegen zijn, zijn niet voor mijn maag bestemd .

En vertel mij eens, waarom zijn die vegetariers nou allemaal zo bleek? Dat duidt er gewoon op, dat er iets niet goed zit in hun lichaam.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:50:19 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_51116225
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:48 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Achterhaald, onnodig en barbaars zijn allemaal objectieve constateringen die jij zelf ook heus wel gemaakt hebt, al dan niet onderbewust. Je kiest er uit gemakzucht alleen voor om er toch mee door te gaan. Ook een objectieve constatering.
Nee. Jij vindt dat het eten van vlees onnodig, barbaars en achterhaald is. Ik wil weten waarom jij dat vindt.
pi_51116267
quote:

[..]

Achterhaald, onnodig en barbaars zijn allemaal objectieve constateringen die jij zelf ook heus wel gemaakt hebt,
Ah, bepaal je nu ook al wat wij denken?

"Het is objectief, omdat ik zeg dat het zo is.."

Alsjeblieft zeg.
pi_51116339
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:51 schreef ixio het volgende:

[..]

"Het is objectief, omdat ik zeg dat het zo is.."

Alsjeblieft zeg.
Links, communistisch sjeweets . Als je niet doet wat ik zeg, word je opgehangen

Waarscijnlijk heeft ze ook dreadlocks, en is ze een alto met piercings en tattoo's like 'gegen Krieg' en dergelijke.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:55:29 #183
67615 Shadowcat
pi_51116343
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het niet eten van vlees heeft niets, maar dan ook niets met evolutie te maken.
Het heeft ALLES met evolutie te maken, omdat wij als mens tot zo'n hoog intelligentieniveau zijn doorgeevolueerd dat wij inzien dat vlees eten een KEUZE is en wij onze zogenaamde oerlusten (waarvan ik het ZEER discutabel vind dat die uberhaupt nog bestaan, maar goed for the sake of the argument loop ik wel even mee in je onbenullige redenatiestraatje) om vlees te eten kunnen herkennen en er smakelijk om kunnen lachen onder het besef hoe achterlijk, barbaars, beneden onze waardigheid en achterhaald (zeker als je in het Westen leeft) het eigenlijk wel niet is.

Een kat, die snapt dat inderdaad niet. Maar wij als mens, dankzij de evolutie die wij hebben doorgemaakt, wel. Jij stelt je als het ware gelijk aan bijvoorbeeld een kat met deze argumenten. Ik vind het eerder tegen de menselijke natuur in gaan om je eigen intelligentie te onderdrukken en maar als een onbenullig poesje op een dood vogeltje te gaan zitten knagen, dan om een lapje bebloed dood dier te laten liggen voor je dineetje en lekker wat anders te nemen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:58:32 #184
67615 Shadowcat
pi_51116401
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:51 schreef ixio het volgende:

[..]

Ja sorry dat ik je intelligentieniveau nog het voordeel van de twijfel geef, ik had moeten beseffen dat je te hersenloos bent om over iets na te denken.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:58:46 #185
151344 Queen_Minny
pi_51116405
quote:

[..]

Draai het maar eens om: Waar haal jij het recht vandaan om een ander levend wezen te vermoorden en weg te stauwen als een of ander barbaars monster? En kom nou niet aanzetten met dat top of the food chain geouwehoer, want die positie geeft ons juist ook de keuze om niet te kiezen voor moord. Je zou juist zeggen dat nu wij als mens zo ver zijn doorgeevolueerd je het beneden je eigen waardigheid zou vinden om nog andere levende wezens af te moeten slachten voor je eigen gemakzucht en zwakheid, maar dat zijn opnieuw de zaken die het winnen van ratio, intelligentie en kracht. En dus kan ik niets dan minachting opbrengen voor je zwakte en gemakzucht. Dat zegt niet dat ik je niet als mens respecteer, maar wel de manier waarop je leeft en de zwakke, gemakzuchtige keuzes die je maakt. En ik vind inderdaad dat ik je daar dan als medemens op af mag rekenen. Heeft niets met "waar haal jij het recht vandaan" te maken.
Omdat we boven aan de voedselketen staan hebben we ook de keuze te eten wat we lekker vinden.
Dat noemen we prioriteiten.
Ik vind mensenleed erger dan dierenleed. Ik vind dieren ook leuk hoor daar niet van, maar ik stel mezelf als mens boven een dier en ieder ander mens ook.
Ik ben een mens, dus een omnivoor dus ik kan plantaardig en dierlijk voedsel tot me nemen. Dus doe ik dat omdat ik dat lekker vind. Ik kies daarvoor omdat ik mijn behoeften belangrijker vind dan die van een varken.

Ik respecteer de keuze die jij maakt over geen vlees eten, jou reken ik er niet op af gewoon omdat dat iets is wat ik niet kan begrijpen.
Ik noem je ook niet zwak en dom en die bullshit.
Mensen afrekenen omdat ze jouw idee van een ideale wereld niet delen...
pi_51116409
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:55 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Het heeft ALLES met evolutie te maken, omdat wij als mens tot zo'n hoog intelligentieniveau zijn doorgeevolueerd dat wij inzien dat vlees eten een KEUZE is en wij onze zogenaamde oerlusten (waarvan ik het ZEER discutabel vind dat die uberhaupt nog bestaan, maar goed for the sake of the argument loop ik wel even mee in je onbenullige redenatiestraatje) om vlees te eten kunnen herkennen en er smakelijk om kunnen lachen onder het besef hoe achterlijk, barbaars, beneden onze waardigheid en achterhaald (zeker als je in het Westen leeft) het eigenlijk wel niet is.

Een kat, die snapt dat inderdaad niet. Maar wij als mens, dankzij de evolutie die wij hebben doorgemaakt, wel. Jij stelt je als het ware gelijk aan bijvoorbeeld een kat met deze argumenten. Ik vind het eerder tegen de menselijke natuur in gaan om je eigen intelligentie te onderdrukken en maar als een onbenullig poesje op een dood vogeltje te gaan zitten knagen, dan om een lapje bebloed dood dier te laten liggen voor je dineetje en lekker wat anders te nemen.
Goh, ben je ook tegen het feit dat mensen omnivoren zijn

En waarom pijnig jij planten, waarom pijnig jij je broccoli zo met je vork?
Je bent het zeker ook eens met de ontbossing van gehele bossen, want zuurstof kunnen we ook uit een fles krijgen?
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:59:59 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_51116426
quote:

[..]

Het heeft ALLES met evolutie te maken, omdat wij als mens tot zo'n hoog intelligentieniveau zijn doorgeevolueerd dat wij inzien dat vlees eten een KEUZE is en wij onze zogenaamde oerlusten (waarvan ik het ZEER discutabel vind dat die uberhaupt nog bestaan, maar goed for the sake of the argument loop ik wel even mee in je onbenullige redenatiestraatje)
Hier moet ik even een " " plaatsen. Het getuigt van een enorme arrogantie om te denken dat wij mensen geen dieren meer zijn.
quote:
Laat ik het zo stellen, wat is er dan zo intelligent aan het niet doden van dieren voor vlees?
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:59:59 #188
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51116427
quote:

[..]

Het waardeoordeel dat ik daar vervolgens inderdaad aan hang is dat ik je lui, zwak en triest vind. Maar de overige argumenten zijn puur objectief, door jou ook HEEL GOED begrepen en erkend, dus doe nou niet net alsof je een debiel bent die niets snapt waar de juffrouw het over heeft.
Objectief zegt 'ie dan . Jij spoort niet.
2000 light years from home
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:01:14 #189
67615 Shadowcat
pi_51116449
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:58 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik respecteer de keuze die jij maakt over geen vlees eten, jou reken ik er niet op af gewoon omdat dat iets is wat ik niet kan begrijpen.
Hiermee zeg je dus dat mijn argumenten jouw hersencapaciteit te boven gaan. Hiermee is de argumentatiecirkel die ik eerder voerde weer rond.

I rest my case dan maar.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:02:16 #190
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51116469
quote:

[..]

De intelligentie is juist dat wij in staat zijn de keuze te maken, de uiteindelijke keuze heeft er niets mee te maken. Jij noemt tegen de natuur ingaan intelligentie, ik vind de mogelijk hebben om tegen de natuur in te gaan intelligentie.
2000 light years from home
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:04:34 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_51116509
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:01 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Hiermee zeg je dus dat mijn argumenten jouw hersencapaciteit te boven gaan. Hiermee is de argumentatiecirkel die ik eerder voerde weer rond.

I rest my case dan maar.
Nee, het is niet te begrijpen omdat je 'argumenten' nergens op slaan. Doe nou niet net of je superieur bent.
pi_51116523
quote:

I rest my case dan maar.
Lijkt mij ook zeer verstandig, veel zinnigs komt er toch niet meer uit.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:05:37 #193
151344 Queen_Minny
pi_51116535
quote:

[..]

I rest my case dan maar.
Jij geeft jouw mening over vlees eten. Ik de mijne.Jij vind het zielig, ik niet.
Mensen kunnen een andere mening hebben over iets, en hoeven niet per se de redenatie van de ander te begrijpen waardoor mede die mening gevormt is.
Je kan wel blijven proberen me te beledigen, maar het zal je niet lukken.
Het feit dat je maar blijft zeggen hoe dom andere mensen wel niet zijn omdat ze jouw standpunt niet delen zegt veel meer over jou dan over mij.
pi_51116564
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:05 schreef Queen_Minny het volgende:
Het feit dat je maar blijft zeggen hoe dom andere mensen wel niet zijn omdat ze jouw standpunt niet delen zegt veel meer over jou dan over mij.
Ja, hallo, haar standpunten zijn wel objectief hoor, want ze zegt het zelf.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:07:41 #195
151344 Queen_Minny
pi_51116580
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:07 schreef ixio het volgende:

[..]

Ja, hallo, haar standpunten zijn wel objectief hoor, want ze zegt het zelf.
O ja, dat was ik even vergeten...
pi_51116592
van Wikipedia:
quote:
Het land met de meeste vegetariërs is ongetwijfeld India. Dertig procent van de Indiase bevolking is vegetariër
Hmm ook vreemd dat de mensen daar zo klein zijn, en het gemiddelde pikkie niet langer dan 12cm is.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:09:16 #197
151344 Queen_Minny
pi_51116615
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
van Wikipedia:
[..]

Hmm ook vreemd dat de mensen daar zo klein zijn, en het gemiddelde pikkie niet langer dan 12cm is.
Ik ken anders een indier van 180 ofzo
En heb je die pikkies opgemeten?
pi_51116648
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:09 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Ik ken anders een indier van 180 ofzo
En heb je die pikkies opgemeten?
Neuh, stond in één op ander meidenblad, geen idee waar ik dat ooit gelezen heb, zal wel iets van de Tina ofzo zijn geweest toen .

Iig Europeanen hadden gem 16cm, Amerikanen 15, Negerts 17 en Indiers 12
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:12:10 #199
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_51116673
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
van Wikipedia:
[..]

Teveel gras gegeten (oh nee, daar hebben ze geen gras). Teveel groente gegeten, beter nemen ze een stuk vlees.
Tics van je petten.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:13:03 #200
151344 Queen_Minny
pi_51116694
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:10 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Neuh, stond in één op ander meidenblad, geen idee waar ik dat ooit gelezen heb, zal wel iets van de Tina ofzo zijn geweest toen .

Iig Europeanen hadden gem 16cm, Amerikanen 15, Negerts 17 en Indiers 12
Wat moet jij met een meidenblad als man zijnde?
Pikmaten boeien niet zo (zolang je geen pincet nodig hebt), vlees is vlees niet waar?

Dames en herne het was me een waar genoegen.
Welterusten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')