quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:34 schreef alwaysthebest het volgende: Ik vind de Engelse serie wat 'pijnlijker'. David Brent is in mijn ogen echt een irritante zak, terwijl ik bij Michael altijd het idee hebt dat hij het zo goed bedoelt, maar het lukt 'm allemaal niet echt goed.
![]()
Welke ik beter vind zou ik niet kunnen zeggen eigenlijk.
Je verwoordt het echt perfect
![]()
Zo denk ik er ook precies over: David Brent is een kerel die je het liefst op zijn muil wil slaan, terwijl Michael toch wel sympathiek en "goed" is!
Ik heb The Office UK incl. "Christmas Special" twee weken geleden in twee dagen gekeken, nadat ik The Office US al ongeveer twee maanden volgde. Dat je ze dan met elkaar gaat vergelijken is inderdaad onvermijdelijk. Grappig is die eerste aflevering van zowel US als UK, die zijn per situatie en bijna woord voor woord identiek... dat kijkt echt raar
![]()
Na de eerste twee afleveringen van UK werd ik er wel een beetje moe van, ik dacht: "Pff, was dit nou de inspiratie voor de US versie?", maar dat komt omdat het tempo bij UK zoveel lager ligt en de situaties veel minder absurd zijn maar meer ontzettend pijnlijk. Toen ik eenmaal klaar was met s1 was ik best hooked, meteen heel s2 erachteraan gekeken
![]()
Wat karakters betreft is naast David Brent, Tim de grootste verandering eigenlijk; in UK is hij echt een best zielige gast die erg onzeker is [over zijn baan/toekomst], geen vrienden heeft en nog bij zijn moeder woont op zijn dertigste [heeft hij zelf tegen de camera gezegd], terwijl zijn "counterpart" Jim in US wel een beetje de populaire jongen op kantoor is, met toch best wat succes bij de dames en woonachtig in een appartementje.
Wel grappig trouwens dat Kevin ongeveer de Keith van US speelt, maar dat die overgekomen dikzak uit Stamford er meer op leek