Das best veel water!quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:52 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding]
ik zit in dat 88 gebiedje, het ging behoorlijk los hier vannochtend
in de voorgaande dagen is is amper wat gevallen( 1 tm 3 juli)
Ik werd steeds gewekt door het slechte weer, vooral door de stortregen. Eén keer was er een megaharde donderklap, de steunbalken in mijn kamer stonden werkelijk te vibreren!quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wil het niet weer zo laat maken als vanachtvanmorgen amper kunnen opstaan, op het werk lag ik half te maffen
Gemiddeld valt er per jaar 797mm. Er is nu hier (op 20 mm na) al net zoveel gevallen als in heel 2003!quote:Regenval 2007 610.1mm
Hebben ze nog geen buisloze afvoerquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:55 schreef Hi_flyer het volgende:
Onweer hier nu, vrij hard zelfs. Vandaag tot nog toe 23 mm afgetapt, maar op mijn werk nog wat meer. Het heeft daar zeker een uur lang onwijs gehoosd. Voor het eerst kon het dak het niet aan en is het water door een scheur weggelopen![]()
Kijk ook hier naar:
[..]
En hiernaar:
[afbeelding]
En:
[[url=http://www.knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/actueel/rdev/rdev_tijdreeks_verwachting2.png]afbeelding][/url]
In grote delen van het land is dus al geen sprake meer van een neerslagtekort. Op dit moment is dit het natste jaar in lange tijd.... Wie had dat gedacht na de recorddroogte van maart/aprilIk vind het ongelooflijk!!!
Een deel van het dak steekt over en daar ging het dwars doorheen. Mooie dikke straal water er onder. Het pand is vrij nieuw, maar die bui van vandaag was echt te veel!quote:
Hmmz okequote:Op donderdag 5 juli 2007 00:06 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Een deel van het dak steekt over en daar ging het dwars doorheen. Mooie dikke straal water er onder. Het pand is vrij nieuw, maar die bui van vandaag was echt te veel!
Ik had na de droogte van april wel verwacht dat de zomer wat natter zou zijn dan de voorgaande jaren, maar dit? Op zich niet verkeerd natuurlijk, je kunt de zomer doorkomen zonder airco en je vakantie naar een warm oord heeft dan ook echt nut. Je moet het positief bekijkenquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:55 schreef Hi_flyer het volgende:
In grote delen van het land is dus al geen sprake meer van een neerslagtekort. Op dit moment is dit het natste jaar in lange tijd.... Wie had dat gedacht na de recorddroogte van maart/aprilIk vind het ongelooflijk!!!
Helaas boek ik dan weer vakanties naar Engeland en Ierlandquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik had na de droogte van april wel verwacht dat de zomer wat natter zou zijn dan de voorgaande jaren, maar dit? Op zich niet verkeerd natuurlijk, je kunt de zomer doorkomen zonder airco en je vakantie naar een warm oord heeft dan ook echt nut. Je moet het positief bekijken
Noordholland? Zuidholland ?quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:45 schreef Crazykill het volgende:
Net onweer gehad, en volgens buienradar komt er een groot regengebied onze kant op.
Zo hard dondert het daar toch niet? Ik zit net even op de webcam mee te kijken:quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:48 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ik kan niet slapen van de donder hier in amsterdam.
Echt wel! Dacht net: "Nu is het wel over" Gaat het nog veel harder donderen en regenenquote:Op donderdag 5 juli 2007 01:43 schreef barthol het volgende:
het dondert hier geweldig. (Utrecht)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |