Toevalling in Gelderland? Hier vannacht ook erg fel weerlicht.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:42 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vannacht wel onweer gehad maar het leek meer alsof het lekker in de lucht bleef, geen inslagen gehoord eigenlijk. Wel felle bliksems, dichtst bij was 3 seconden en toen ging het alweer verder weg.
Ik vind onweer onwijs gaaf maar vind het nog het spannendst als je echt die keiharde dreunen hoort en zelfs voelt.
Hopelijk krijg je geen natte voeten, net als Fredo55.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:58 schreef -skippybal- het volgende:
Hier is de hele afvoer alweer vol wat weer tot een waterval leidt van Nigara-formaat omdat die kutbuurman maar niet zijn stuk wil schoon maken
Sterf
Burenruzie, en flinke ookquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hopelijk krijg je geen natte voeten, net als Fredo55.![]()
Is het geen optie om de buurman te vragen of jij het niet mag doen?
Het is natuurlijk zijn verantwoording maar dit is ook niks.
Moeilijke mensen.![]()
dat onweer tussen 3 en 4 hield hier in Zoetermeer nogal huis, paar harde klappen gehoord nl., daarna geen onweer gehad hier, het ging allemaal vrij hard: op de buienradar was de buienontwikkeling niet goed na te gaan nl (of het kwam door mijn slaapkop toenquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:55 schreef MissHobje het volgende:
Vannacht vanaf een uur of 3 tot ergens na 4 ( toen viel ik in slaap) best wel onweer gehad..
Vooral veel weerlichten.
En toen om half7 dem een paart knetterharde inslag klappen, ik schrok helemaal wakker
Moet haast wel raak geweest zijn want dat het klonk te hard en direct gewoon.
De hond die normaal nooit bang is lag ineens op bed ook
Net ook weer wat onweer gehoord maar heel kort en ver weg.
Tsja,die 28mm van maandag is niets vergeleken,quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hopelijk krijg je geen natte voeten, net als Fredo55.![]()
Is het geen optie om de buurman te vragen of jij het niet mag doen?
Het is natuurlijk zijn verantwoording maar dit is ook niks.
Moeilijke mensen.![]()
En nu?quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:28 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Tsja,die 28mm van maandag is niets vergeleken,
met de 75mm die in 3uur tijd in omg. Roosendaal viel vanochtend.
Heb ik geen last van gehad gelukkig.
Heel me bed was maandag zeikesnat.
Net opnieuw een bui gehad,regende toch aardig door.
Maandag ben ik 2 weken in Luxemburg,hopen op lekker weer.![]()
Jup,het is al gerepareerd,hele avond bezig geweest met mijn pa.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En nu?
Is het al gerepareerd?
Een waterbed ligt best lekker toch?![]()
Hopelijk heb je dan mooi weer, met een hele mooie onweersbui + mammatus + bliksem + whalesmouth als toetje!![]()
Toch maar een lastminute boeken dan?quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... m'n vakantie valt toch wat tegen
Gelukkig maar, fijn een handige pa!quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:51 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Jup,het is al gerepareerd,hele avond bezig geweest met mijn pa.
Ook het dak op geweest,de dakgoot zat verstopt met rommel.(Bladeren etc.)
Ik hoop dat ik onweer krijg in Luxemburg,ik zal mijn fototoestel
meenemen.![]()
Ik heb niet voor jan lul een recreatiewoning op de veluwe gezetquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Toch maar een lastminute boeken dan?
Ik had net voor ik ging slapen die buienradar bekeken.. en er was niets geks idd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:24 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat onweer tussen 3 en 4 hield hier in Zoetermeer nogal huis, paar harde klappen gehoord nl., daarna geen onweer gehad hier, het ging allemaal vrij hard: op de buienradar was de buienontwikkeling niet goed na te gaan nl (of het kwam door mijn slaapkop toen)
Ja, mooie lucht ook.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:16 schreef Cassius het volgende:
Weer onweer in Groningen.
quote:Enkele plaatsen in West-Brabant hebben woensdagochtend door hevige regenval te kampen gehad met wateroverlast. Wijken in Oudenbosch en Hoeven werden afgesloten voor het verkeer.
Ook de provinciale weg tussen de twee dorpen moest dicht. Verkeer werd omgeleid via de A58.
Aannemers en brandweer zijn bezig met het wegpompen van het water. Bewoners krijgen het advies om niet te douchen of wassen om het riool niet onnodig te belasten.
In Etten-Leur moesten winkels in het Winkelhart dicht door wateroverlast.
quote:BREDA - Rond het middaguur zijn de meeste winkels in het winkelcentrum van Etten-Leur weer open gegaan. Door hevige regenval waren zeker vijf winkels gesloten. Daaronder was ook Bruba Sport, waar het plafond naar beneden was gekomen.
Hoeven (gemeente Halderberge) is nog steeds vrijwel afgesloten van de buitenwereld omdat een groot aantal straten blank staat. Het verkeer wordt omgeleid via de snelweg A58.
Ook de wijk Albano in Oudenbosch in dezelfde gemeente is ondergelopen. Ook hier is het verkeer grotendeels vastgelopen.
Aan de Langenbergsestraat in Oud-Gastel is woensdagmorgen rond half zes een monumentale schuur afgebrand. Het vuur ontstond door blikseminslag in de rieten kap van het gebouw. Er raakte niemand gewond.
Actuele informatie over de wateroverlast vinden inwoners van de gemeente Halderberge op www.halderberge.nl en natuurlijk via Omroep Brabant.
Halve meter sneeuw in de Herfstvakantie!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:39 schreef Xenwolfie het volgende:
Volgens mij zijn de seizoenen gewoon verwisseld... deze winter was het voorjaar, dit voorjaar op de kalender was eigenlijk de zomer en nu zitten we in de herfst.
We mogen idd niet klagen als het om buien gaatquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:35 schreef DemonRage het volgende:
Een stevige westcirculatie als deze geeft geen lekker warm zomerweer.
Maar aan de andere kant is er geen tekort aan onweersbuien.
Moet je niet toevallig een kleine boodschap doen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik moet nog steeds 0.2mm hebben!![]()
Datum/Neerslag/Max rain rate:
1 juli: 21.2mm / 63.0mm/h
2 juli: 13.2mm / 80.0mm/h
3 juli: 11.2mm / 26.8mm/h
4 juli: 9.8mm / 84.8mm/h
Hoezo?quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:10 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Moet je niet toevallig een kleine boodschap doen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |