abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51051249
quote:
Kamer wil reclameboycot Gouden Kooi

DEN HAAG - Regeringspartijen CDA en ChristenUnie roepen bedrijven op geen spotjes te plaatsen rond reality-soap De Gouden Kooi. Tweede Kamerlid Joop Atsma van het CDA noemt het tv-programma, waarin mensen elkaar het huis uit pesten, te walgelijk voor woorden.
novum

"Ik kan het niet verbieden, maar wel hopen dat het door gebrek aan adverteerders een stille dood sterft."

ChristenUnie-leider Arie Slob spreekt van een mensonwaardig programma, bevestigt een woordvoerder van de kleinste regeringspartij maandag een bericht in het Algemeen Dagblad. De oproep aan adverteerders zou ook de steun hebben van oppositiepartijen SP, GroenLinks en de SGP.

Treiteren

Atsma stelt dat er miljoenen euro's worden geïnvesteerd om geweld en treiteren tegen te gaan, bijvoorbeeld via sport en in het onderwijs. Dat wordt volgens hem door een programma als De Gouden Kooi tenietgedaan.

"We hebben het tegenwoordig over maatschappelijk ondernemen. Een bedrijf dat adverteert bij dit programma moet zich terdege afvragen of het wel inhoud geeft aan dat begrip."
  maandag 2 juli 2007 @ 10:38:51 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51051265
Mooi. Weg met die zooi.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 2 juli 2007 @ 10:41:29 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51051326
Voetbal ook meteen verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51051432
Echt belachelijk voor woorden dat onze Nederlandse overheid actief oproept tot een boycot van een onderdeel van een Nederlands bedrijf, die geen strafbare feiten pleegt of zo.
Waar bemoeien ze zich mee?
Make my day!
  maandag 2 juli 2007 @ 10:49:14 #5
166728 Yodarius
Savior of the universe
pi_51051506
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef agter het volgende:
Echt belachelijk voor woorden dat onze Nederlandse overheid actief oproept tot een boycot van een onderdeel van een Nederlands bedrijf, die geen strafbare feiten pleegt of zo.
helemaal mee eens.
hoi
pi_51051524
quote:
Idd, vooral die Joop Atsma heeft altijd van die nare trekjes. Maar bij die donorshow heeft hij zich sowieso al voor lul gezet
pi_51051560
het is idd. niet helemaal netjes van de Nederlandse overheid, maar aan de andere kant is de gouden kooi echt geestdodende rotzooi....

ik word er bedroefd van als ik me realiseer dat er zulk soort mensen op de wereld zijn...
  maandag 2 juli 2007 @ 10:52:25 #8
pi_51051591
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef iamthezenmaster het volgende:
het is idd. niet helemaal netjes van de Nederlandse overheid, maar aan de andere kant is de gouden kooi echt geestdodende rotzooi....

ik word er bedroefd van als ik me realiseer dat er zulk soort mensen op de wereld zijn...
Bijna net zo erg als voetbal "liefhebbers"
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 2 juli 2007 @ 10:52:29 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51051593
TV als medium helemaal afschaffen. Allemaal rotzooi of propaganda wat je te zien krijgt.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51051661
quote:

Het is in Nederland een heel mooi recht dat JIJ mag bepalen wat je van zo'n programma vindt. Als je het geestdodende rotzooi vindt, dan sta je 100% in je recht om dat te vinden.
Het wordt echter censuur als de overheid dit gaat bepalen voor je.

En ik hoop dat het nooit zover zal komen.
Make my day!
pi_51051843
quote:
Inderdaad. Dat programma is om te kotsen en mijn mening is dat mensen die er naar kijken psychisch niet helemaal in orde zijn. Maar er is geen reden waarom de overheid zo'n programma zou moeten boycotten. Als er mensen zijn die er naar willen kijken dan moeten ze die vrijheid hebben. Het is nog altijd een vrij land hier (zegt men).
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 11:05:01 #12
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_51051916
Wat is de bron van dit bericht?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 2 juli 2007 @ 11:07:35 #13
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_51051976
Een vrij land betekent ook dat een politicus mag vragen aan bedrijven of ze geen geld meer willen steken in de financiering van zo'n walgelijk, onderdemaats flutprogramma met mensen die hun best doen zich zo minderwaardig mogelijk te gedragen. Hier is geen sprake van een verbod, al zou dat misschien nog wel het beste zijn. Je moet mentaal wel zeeeeeeeeeeeeer beperkt zijn om hier de lol van in te zien, in ieder geval zijn die mensen die dit bekijken cultureel onderontwikkeld. Om maar te zwijgen van die patjepeëers in het huis.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:10:12 #14
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51052025
Als CDA en CU het voor het zeggen op televisie gebied, dan waren er alleen EO-programma's en McLeod's Daughters.
Yeasayer - Wait for the Summer
  maandag 2 juli 2007 @ 11:10:15 #15
pi_51052028
Ik vind de gouden kooi wel grappig. Zien hoe ver mensen gaan voor een beetje geld. Leuker dan voetbal.
pi_51052056
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef Gert het volgende:
Wat is de bron van dit bericht?
ANP/nu.nl
pi_51052282
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:07 schreef Heerlijkheid het volgende:
Een vrij land betekent ook dat een politicus mag vragen aan bedrijven of ze geen geld meer willen steken in de financiering van zo'n walgelijk, onderdemaats flutprogramma met mensen die hun best doen zich zo minderwaardig mogelijk te gedragen. Hier is geen sprake van een verbod, al zou dat misschien nog wel het beste zijn. Je moet mentaal wel zeeeeeeeeeeeeer beperkt zijn om hier de lol van in te zien, in ieder geval zijn die mensen die dit bekijken cultureel onderontwikkeld. Om maar te zwijgen van die patjepeëers in het huis.
Niet eens.
Overheid mag zich hiermee niet bemoeien, Overheid moet wetten maken en zien op de uitvoering daarvan.
Het zou een heel hellend vlak zijn waar je je dan op begeeft.
Klein voorbeeldje: Wat als de overheid vraagt of oproept aan het NOS journaal om de gewelddadige strijders van de ETA in Spanje (ik verzin maar wat) geen rebellen of terroristen meer te noemen, maar vrijheidsstrijders?

Dat kan toch echt niet!
Make my day!
  maandag 2 juli 2007 @ 11:19:37 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51052295
Die Joop toch . Hij wil écht de geschiedenis ingaan als de man die "smakeloze tv" aanpakte... Eerst die donorshow (lullig voor hem ) en nu DGK weer.

Als ie nou gewoon even lid wordt van de SGP hoeft ie nooit meer tv te kijken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 11:19:41 #19
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_51052297
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:11 schreef Urquhart het volgende:

[..]

ANP/nu.nl
Serious shit dus.
Wat een volslagen malloten.
Voor dit soort dingen was ik dus al bang, met twee van die benepen christenpartijen in de regering.
Als de PvdA een beetje ballen heeft, laten ze expliciet weten dat ze zich als coalitiepartner schamen voor deze oproep.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 2 juli 2007 @ 11:20:59 #20
16701 scanman01
Today's a good day
pi_51052332
quote:
Zal ik nog even 30 programma's noemen die nog veel meer geestdodend zijn, maar waar niemand over klaagt?
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 2 juli 2007 @ 11:22:08 #21
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_51052365
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:19 schreef agter het volgende:

[..]

Niet eens.
Overheid mag zich hiermee niet bemoeien, Overheid moet wetten maken en zien op de uitvoering daarvan.
Het zou een heel hellend vlak zijn waar je je dan op begeeft.
Klein voorbeeldje: Wat als de overheid vraagt of oproept aan het NOS journaal om de gewelddadige strijders van de ETA in Spanje (ik verzin maar wat) geen rebellen of terroristen meer te noemen, maar vrijheidsstrijders?

Dat kan toch echt niet!
1. Atsma = niet de overheid. Hij is een Tweede Kamerlid.
2.Je vergelijking gaat niet op, want hij vraagt niet om inhoudelijke bemoeienis met het programma, maar doet een oproep aan bedrijven geen reclamespotjes meer te laten draaien rondom DGK.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:22:41 #22
16701 scanman01
Today's a good day
pi_51052381
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Serious shit dus.
Wat een volslagen malloten.
Voor dit soort dingen was ik dus al bang, met twee van die benepen christenpartijen in de regering.
Als de PvdA een beetje ballen heeft, laten ze expliciet weten dat ze zich als coalitiepartner schamen voor deze oproep.
De SP en Groen Links waren het er mee eens
pi_51052430
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

De SP en Groen Links waren het er mee eens
Met name van een partij als GroenLinks, die zich nog weleens liberaal wil noemen, mag je toch beter verwachten.
pi_51052533
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:22 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

1. Atsma = niet de overheid. Hij is een Tweede Kamerlid.
2.Je vergelijking gaat niet op, want hij vraagt niet om inhoudelijke bemoeienis met het programma, maar doet een oproep aan bedrijven geen reclamespotjes meer te laten draaien rondom DGK.
2:
Het oproepen van een boycot is toch uiteindelijk je bemoeien met de inhoud van het programma.
Of zie ik dat verkeerd?
Hij is het gewoon niet eens met die inhoud. En probeert dat op die manier te bewerkstelligen.
Make my day!
  maandag 2 juli 2007 @ 11:28:37 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_51052537
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:24 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Met name van een partij als GroenLinks, die zich nog weleens liberaal wil noemen, mag je toch beter verwachten.
Ik vind het schandalig van zowel de SP als ook Groen Links. Twee partijen die ik hoog heb zitten en dan zoiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')