Helemaal mee eens. Ik erger me kapot als de uiterlijke stijl de muziek gaat domineren.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:15 schreef Cynic het volgende:
Tja, dat Devin geen hippe pretpunker is betekent nog niet dat hij er wel zo moet uitzien
Blij dat er mensen zijn die een eigen stijl hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=oZ_VBf38XUAquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:52 schreef Aresdreams het volgende:
Hij het wel flink wqat gevoel voor humor vind ik
Kan ook goed spelen trouwens, ff filmpje gekeken!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:52 schreef Aresdreams het volgende:
Hij het wel flink wqat gevoel voor humor vind ik
Dat had ik ook al bedacht, maar monteer je ze vervolgens op je slagplaat (zodat de hoogte kan stellen) of monteer je ze op de body?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:46 schreef NJlo het volgende:
Voor p90's zal je toch echt ff een ander gaatje moeten hebben dan voor normale tele neck pups..
Kijk. Dat heerscht.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=oZ_VBf38XUA![]()
Nou...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:58 schreef punkjunk het volgende:
Kijk, super. Nu weet ik dat als ik zoiets wil ik het moet laten doen.
Evengoed bedankt.
Maar je frees moet wel precies diep genoeg zijn toch? Of is het makkelijker als dat het lijkt? Het solderen enzo lijkt me niet lastig (nog nooit gedaan, maar op dit niveau is het niet bepaald rocket science dunkt mij? ) Maar dat frezen hehquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:02 schreef NJlo het volgende:
[..]
Nou...
gaatje groter maken, schroefjes door dat ding heen jassen, zelfde manier aansluiten als je tele pup (is gewoon enkelspoels, zo'n p90) en je bent kaar dunkt mij..
Yup, 3/4" in de regel. Je zou het in principe ook nog wel verstelbaar kunnen maken denk ik.. Ik weet even niet of een dog-ear ook aan de body vast moet zitten..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:04 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Maar je frees moet wel precies diep genoeg zijn toch?
het heeft mijn interesse wel getrokken na die filmpjes iig.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:52 schreef Neidropje het volgende:
SYL roelt de pan uit, project van devin townsend is ook vet! Devin Townsend band
Je hebt ook p90's in single coil en humbucker formaatquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:46 schreef NJlo het volgende:
Voor p90's zal je toch echt ff een ander gaatje moeten hebben dan voor normale tele neck pups..
P90's zijn single coils in een groter formaat (meer windings, breder..). Ze bestaan in Humbucker formaat (denk Seymour Duncan Phat Cat of (iets meer boutique) de Bare Knuckle Mississippi Queen), maar dat zal je dus nooit in enkelspoelsformaat kunnen proppen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 03:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hebt ook p90's in single coil en humbucker formaat
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:36 schreef Aresdreams het volgende:
Solderen is gaaf, zelfs in krappe ruimtes of kleine dingen niet te moeilijk
en je poten er aan verbranden is stoer
Is zo'n site waar die tele ook vandaan kwam daarboven ergens. Trouwens, punkjunk, qua snaarhoogte: bij een P90 zijn volgens mij de pole pieces (nederlandse woord kwijt) individueel in hoogte instelbaar, dus heel precies hoeft het er niet eens in te zitten (in de hoogte dan)quote:
Okee ik dacht echt dat je ze ook in single coil formaat hebt, maar zou ook best kunnen dat het niet zo isquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:22 schreef NJlo het volgende:
[..]
P90's zijn single coils in een groter formaat (meer windings, breder..). Ze bestaan in Humbucker formaat (denk Seymour Duncan Phat Cat of (iets meer boutique) de Bare Knuckle Mississippi Queen), maar dat zal je dus nooit in enkelspoelsformaat kunnen proppen.
Helemaal in D of drop D? Check: voor drop D zet je je lage E snaar een grote secunde omlaag op je gehoor. Dan check je 'm met door de flageolet 6e snaar 7e fret te vergelijken met flageolet 5e snaar 12e fret. Als die klopt dan kan je met de gebruikelijke flageoletten nog in helemaal D stemmen, als gewenst. Een stemapparaatje is een goede aanwinst hoor!quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:43 schreef Juicyhil het volgende:
Ik wil Wolfmother met Joker and the thief leren. Maar daarvoor moet ik m`n gitaar van E naar D tunen, hoe doe ik dat precies (K heb geen stemapparaat)? En meteen nog maar een vraagje wat beteken deze tabs: 5h7 en 8p6 en 0h5h7 ?
Que?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:06 schreef NJlo het volgende:
[..]
Helemaal in D of drop D? Check: voor drop D zet je je lage E snaar een grote secunde omlaag op je gehoor. Dan check je 'm met door de flageolet 6e snaar 7e fret te vergelijken met flageolet 5e snaar 12e fret. Als die klopt dan kan je met de gebruikelijke flageoletten nog in helemaal D stemmen, als gewenst. Een stemapparaatje is een goede aanwinst hoor!
Een A-fluitje werkt ook geweldig hoorquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:06 schreef NJlo het volgende:
[..]
Helemaal in D of drop D? Check: voor drop D zet je je lage E snaar een grote secunde omlaag op je gehoor. Dan check je 'm met door de flageolet 6e snaar 7e fret te vergelijken met flageolet 5e snaar 12e fret. Als die klopt dan kan je met de gebruikelijke flageoletten nog in helemaal D stemmen, als gewenst. Een stemapparaatje is een goede aanwinst hoor!
Dan kun je dus je A stemmen en met 12e fret flageolet daarop de (nu) lage D-snaar stemmen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:10 schreef TenWords het volgende:
[..]
Een A-fluitje werkt ook geweldig hoor
5e vakje op je A snaar is ook een Dquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:43 schreef Juicyhil het volgende:
Ik wil Wolfmother met Joker and the thief leren. Maar daarvoor moet ik m`n gitaar van E naar D tunen, hoe doe ik dat precies (K heb geen stemapparaat)? En meteen nog maar een vraagje wat beteken deze tabs: 5h7 en 8p6 en 0h5h7 ?
Er vanuitgaande dat z'n gitaar goed geintoneerd is dat wel natuurlijkquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:22 schreef NJlo het volgende:
[..]
Dan moet je wel de intonatie van je axe goed vertrouwen..
H staat voor hammer-on. dat je je vinger dus ineens op die fret zet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:43 schreef Juicyhil het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |