Zwart wit denken is ook een vak apartquote:Op maandag 2 juli 2007 12:32 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Krijgen we DAT weer. Ja atheisten geloven allemaal dat we waardeloze hopen snot zijn en dat niks ooit uitmaakt. Ga Animal Planet kijken dan zie je hoemooi hoopjes DNA kunnen zijn. Dan ga ik nu lijm snuiven en drugs verkopen aan schoolkinderen want als atheist maakt het toch allemaal geen flikker uit.
You think wrong. Het is niet het geloof, maar de aard van de mens om zich af te zetten tegen dat-wat-anders-is. Is het geen religie (wat zich er goed voor leent, behalve dat een religie nooit is opgericht om zich af te zetten tegen een andere religie), dan verzinnen ze wel een andere reden. De Hoeken tegen de Kabeljauwen. De Momboetoes tegen de NamJankoes (of hoe die stammen ook heten). Denken dat met het afschaffen van religie, ook oorlog verdwijnt is té naïef voor woorden. Ik zou vanuit mijn eigen overtuiging willen toevoegen: net zo naief als te denken dat er geen hiernamaals is. "Als ik 't niet kan zien, dan is 't er niet"quote:Op maandag 2 juli 2007 13:26 schreef Thomass het volgende:
[..]
Zwart wit denken is ook een vak apart, het is eigenlijk als je mensen puur rationeel bekijkt ook waar. Maar daar wordt niemand vrolijk van
![]()
Ik heb het al vaker gezegd, maar dat mensen anno 2007 in een of andere blije entiteit geloven is gewoon van de zotten. Kijk, dat geloof (mooi voorbeeld; wijlen 'de majoor') goede dingen kan doen is duidelijk, maar de balans ligt zo scheef dat als het hele geloof niet bestond het er een stuk leuker op zou worden hier op aarde, me thinks.
Tuurlijk niet, moeten er gewoon bommen over Amerika en Midden Oosten en Noord-Korea komen, dán leven we in een vredige wereld!quote:Op maandag 2 juli 2007 13:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Denken dat met het afschaffen van religie, ook oorlog verdwijnt is té naïef voor woorden. Ik zou vanuit mijn eigen overtuiging willen toevoegen: net zo naief als te denken dat er geen hiernamaals is. "Als ik 't niet kan zien, dan is 't er niet"
Totdat die gore kut-Belgen een grote bek gaan opzetten over de kwaliteit van ons bier.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, moeten er gewoon bommen over Amerika en Midden Oosten en Noord-Korea komen, dán leven we in een vredige wereld!
Dat claim ik ook niet, het zou overigens wel een stap in de goede richting zijn. En wat een bullshit over het hiernamaals, serieus zeg. Waarom zou ik 'geloven' dat er een hiernamaals is? Alleen omdat het in een boekie staat of omdat het in de kerk verteld wordt? Als de wereld zo zou werken (jammergenoeg dus wel voor sommige mensenquote:Op maandag 2 juli 2007 13:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
You think wrong. Het is niet het geloof, maar de aard van de mens om zich af te zetten tegen dat-wat-anders-is. Is het geen religie (wat zich er goed voor leent, behalve dat een religie nooit is opgericht om zich af te zetten tegen een andere religie), dan verzinnen ze wel een andere reden. De Hoeken tegen de Kabeljauwen. De Momboetoes tegen de NamJankoes (of hoe die stammen ook heten). Denken dat met het afschaffen van religie, ook oorlog verdwijnt is té naïef voor woorden. Ik zou vanuit mijn eigen overtuiging willen toevoegen: net zo naief als te denken dat er geen hiernamaals is. "Als ik 't niet kan zien, dan is 't er niet"
"het is er omdat ik dat voel en omdat het geschreven staat"quote:Op maandag 2 juli 2007 13:39 schreef Karrs het volgende:
Ik zou vanuit mijn eigen overtuiging willen toevoegen: net zo naief als te denken dat er geen hiernamaals is. "Als ik 't niet kan zien, dan is 't er niet"
Ik wil dan ook nooit het tegendeel verklaren.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:24 schreef RM-rf het volgende:
Lul er maar niet omheen... ook jij moet erkennen dat het inderdaad niet zo is dat kennis waarde heeft enkel 'omdat hij opgeschreven' is....
In een boek kan de waarheid staan, zonder dat deze waarheid bepaalt wordt door de authoriteit van het boek. Ik vond TS' OP ook nogal dom, maar het lijkt me stug dat hij het Atheistisch Manifest aanhaalt 'omdat het geschreven is en dus waar is'. Waarheid is sowieso een onzinnig begrip voor zulke filosofie, maar het Atheistisch Manifest is een prima boek met veel rationele onderbouwingen, zodat wanneer je het leest, je zelf kunt nagaan of de stellingen kloppen of niet.quote:Een rond wiel rolt helemaal niet beter 'omdat een wetenschapper dat ooit eerst moest opschrijven'.
en in een discussie is het onzin om een geschrift aan te halen enkel omdat het 'zo gescrheven is': 'dat moet je lezen, want daarin staat de waarheid', zoals eerder in deze discussie dat 'atheistisch manifest' werd aangehaald (wat de TS nu ook inziet dat het een domme argumentatie is en eigenlijk een vorm van 'naloperij' die hij 'gelovigen' toeschrijft)....
Als ik zo was als jij, of TS, zou ik reageren met:quote:Op maandag 2 juli 2007 13:48 schreef Thomass het volgende:
[..]
Dat claim ik ook niet, het zou overigens wel een stap in de goede richting zijn. En wat een bullshit over het hiernamaals, serieus zeg. Waarom zou ik 'geloven' dat er een hiernamaals is? Alleen omdat het in een boekie staat of omdat het in de kerk verteld wordt? Als de wereld zo zou werken (jammergenoeg dus wel voor sommige mensen) dan zou t een gekkenhuis worden.
lees maar terug, het was als reactie op mijn stelling dat voor die 'overgestapte' 'overtuigde atheist' die plots het atheisme inruilt voor een christelijk geloof in God', het gewoon waarschijnlijk een wisseling van 'geloof' is, reageerde de TS nogal kortzichtig door hard te roepen dat 'ik dan niet begrijp wat atheisme inhoud en dat ik vooral eens dat manifest' moet gaan lezen ...quote:Op maandag 2 juli 2007 13:56 schreef speknek het volgende:
Ik vond TS' OP ook nogal dom, maar het lijkt me stug dat hij het Atheistisch Manifest aanhaalt 'omdat het geschreven is en dus waar is'.
Ik geloof er niet in.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:03 schreef verzameldirk het volgende:
Mensen ik heb medelijden met jullie
ik kom nooit in een kerk, maar GOD bestaat wel zeker.
Iemand die vloekt weet ook dat GOD bestaat, anders zou hij hem niet aanroepen.![]()
Ach ja, dat zijne r zoveel, ook de bijbel is een erg leuk boek, beiden, evenals de Koran of alle vedahs en de geschridften van Confucius (ik kan me écht niet voorstellen dat iemand wat confucius geschreven heeft 'onjuist' zal kunnen noemen)quote:Op maandag 2 juli 2007 13:56 schreef speknek het volgende:
het Atheistisch Manifest is een prima boek met veel rationele onderbouwingen, zodat wanneer je het leest, je zelf kunt nagaan of de stellingen kloppen of niet.
Rot op met je medelijden, wat moet ik daar nou mee.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:03 schreef verzameldirk het volgende:
Iemand die vloekt weet ook dat GOD bestaat, anders zou hij hem niet aanroepen.![]()
Ja, elke keer als ik vleok denk ik aan god..quote:Op maandag 2 juli 2007 14:03 schreef verzameldirk het volgende:
Lol, "bestaat wel zeker"? Deel het bewijs eens met ons, zijn we ook weer van het hele "geloof' af.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:03 schreef verzameldirk het volgende:
We zijn idd hoopjes DNA. Maar geen waardeloze hoopjes DNA.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:26 schreef Thomass het volgende:
[..]
Zwart wit denken is ook een vak apart, het is eigenlijk als je mensen puur rationeel bekijkt ook waar. Maar daar wordt niemand vrolijk van
![]()
Inderdaadquote:Op maandag 2 juli 2007 09:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lukt me aardig goed.Echt totaal geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |