abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51055994
Dus eerst was ze één van de meest intelligente en verstandige mensen die je kent op het gebied van geloof.

En nu, alleen omdat ze christen is geworden, is ze dat niet meer? Lol, gevalletje tunnelvisie
onzin?
pi_51056009
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:32 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Krijgen we DAT weer. Ja atheisten geloven allemaal dat we waardeloze hopen snot zijn en dat niks ooit uitmaakt. Ga Animal Planet kijken dan zie je hoemooi hoopjes DNA kunnen zijn. Dan ga ik nu lijm snuiven en drugs verkopen aan schoolkinderen want als atheist maakt het toch allemaal geen flikker uit.
Zwart wit denken is ook een vak apart , het is eigenlijk als je mensen puur rationeel bekijkt ook waar. Maar daar wordt niemand vrolijk van

Ik heb het al vaker gezegd, maar dat mensen anno 2007 in een of andere blije entiteit geloven is gewoon van de zotten. Kijk, dat geloof (mooi voorbeeld; wijlen 'de majoor') goede dingen kan doen is duidelijk, maar de balans ligt zo scheef dat als het hele geloof niet bestond het er een stuk leuker op zou worden hier op aarde, me thinks.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:30:14 #153
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_51056150
Ik ben atheist maar wil niet met de atheistisch extremistische freaks in deze thread over 1 kam geschoren worden.
Ik hou niet van bekeren.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:39:20 #154
176916 Karrs
2007-2017
pi_51056411
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:26 schreef Thomass het volgende:

[..]

Zwart wit denken is ook een vak apart , het is eigenlijk als je mensen puur rationeel bekijkt ook waar. Maar daar wordt niemand vrolijk van

Ik heb het al vaker gezegd, maar dat mensen anno 2007 in een of andere blije entiteit geloven is gewoon van de zotten. Kijk, dat geloof (mooi voorbeeld; wijlen 'de majoor') goede dingen kan doen is duidelijk, maar de balans ligt zo scheef dat als het hele geloof niet bestond het er een stuk leuker op zou worden hier op aarde, me thinks.
You think wrong. Het is niet het geloof, maar de aard van de mens om zich af te zetten tegen dat-wat-anders-is. Is het geen religie (wat zich er goed voor leent, behalve dat een religie nooit is opgericht om zich af te zetten tegen een andere religie), dan verzinnen ze wel een andere reden. De Hoeken tegen de Kabeljauwen. De Momboetoes tegen de NamJankoes (of hoe die stammen ook heten). Denken dat met het afschaffen van religie, ook oorlog verdwijnt is té naïef voor woorden. Ik zou vanuit mijn eigen overtuiging willen toevoegen: net zo naief als te denken dat er geen hiernamaals is. "Als ik 't niet kan zien, dan is 't er niet"
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 2 juli 2007 @ 13:43:39 #155
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_51056540
quote:
Op maandag 2 juli 2007 06:23 schreef Anaxagoras het volgende:

Gelovigen
I HEAR YA, BROTHER!
  maandag 2 juli 2007 @ 13:45:41 #156
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_51056601
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:39 schreef Karrs het volgende:

[..]

Denken dat met het afschaffen van religie, ook oorlog verdwijnt is té naïef voor woorden. Ik zou vanuit mijn eigen overtuiging willen toevoegen: net zo naief als te denken dat er geen hiernamaals is. "Als ik 't niet kan zien, dan is 't er niet"
Tuurlijk niet, moeten er gewoon bommen over Amerika en Midden Oosten en Noord-Korea komen, dán leven we in een vredige wereld!
  maandag 2 juli 2007 @ 13:46:45 #157
176916 Karrs
2007-2017
pi_51056637
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:45 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, moeten er gewoon bommen over Amerika en Midden Oosten en Noord-Korea komen, dán leven we in een vredige wereld!
Totdat die gore kut-Belgen een grote bek gaan opzetten over de kwaliteit van ons bier.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:47:26 #158
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_51056661
Interessant topic, ik zet hier ff een tvptje neer.
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_51056686
quote:

[..]

You think wrong. Het is niet het geloof, maar de aard van de mens om zich af te zetten tegen dat-wat-anders-is. Is het geen religie (wat zich er goed voor leent, behalve dat een religie nooit is opgericht om zich af te zetten tegen een andere religie), dan verzinnen ze wel een andere reden. De Hoeken tegen de Kabeljauwen. De Momboetoes tegen de NamJankoes (of hoe die stammen ook heten). Denken dat met het afschaffen van religie, ook oorlog verdwijnt is té naïef voor woorden. Ik zou vanuit mijn eigen overtuiging willen toevoegen: net zo naief als te denken dat er geen hiernamaals is. "Als ik 't niet kan zien, dan is 't er niet"
Dat claim ik ook niet, het zou overigens wel een stap in de goede richting zijn. En wat een bullshit over het hiernamaals, serieus zeg. Waarom zou ik 'geloven' dat er een hiernamaals is? Alleen omdat het in een boekie staat of omdat het in de kerk verteld wordt? Als de wereld zo zou werken (jammergenoeg dus wel voor sommige mensen ) dan zou t een gekkenhuis worden.
pi_51056737
quote:
Ik zou vanuit mijn eigen overtuiging willen toevoegen: net zo naief als te denken dat er geen hiernamaals is. "Als ik 't niet kan zien, dan is 't er niet"
"het is er omdat ik dat voel en omdat het geschreven staat"
pi_51056807
Druk maken om je ex vriendin

Wat maakt het jou uit wat zij nu doet?
  maandag 2 juli 2007 @ 13:56:17 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_51056950
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:24 schreef RM-rf het volgende:
Lul er maar niet omheen... ook jij moet erkennen dat het inderdaad niet zo is dat kennis waarde heeft enkel 'omdat hij opgeschreven' is....
Ik wil dan ook nooit het tegendeel verklaren.
quote:
Een rond wiel rolt helemaal niet beter 'omdat een wetenschapper dat ooit eerst moest opschrijven'.
en in een discussie is het onzin om een geschrift aan te halen enkel omdat het 'zo gescrheven is': 'dat moet je lezen, want daarin staat de waarheid', zoals eerder in deze discussie dat 'atheistisch manifest' werd aangehaald (wat de TS nu ook inziet dat het een domme argumentatie is en eigenlijk een vorm van 'naloperij' die hij 'gelovigen' toeschrijft)....
In een boek kan de waarheid staan, zonder dat deze waarheid bepaalt wordt door de authoriteit van het boek. Ik vond TS' OP ook nogal dom, maar het lijkt me stug dat hij het Atheistisch Manifest aanhaalt 'omdat het geschreven is en dus waar is'. Waarheid is sowieso een onzinnig begrip voor zulke filosofie, maar het Atheistisch Manifest is een prima boek met veel rationele onderbouwingen, zodat wanneer je het leest, je zelf kunt nagaan of de stellingen kloppen of niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:56:39 #163
176916 Karrs
2007-2017
pi_51056968
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:48 schreef Thomass het volgende:

[..]

Dat claim ik ook niet, het zou overigens wel een stap in de goede richting zijn. En wat een bullshit over het hiernamaals, serieus zeg. Waarom zou ik 'geloven' dat er een hiernamaals is? Alleen omdat het in een boekie staat of omdat het in de kerk verteld wordt? Als de wereld zo zou werken (jammergenoeg dus wel voor sommige mensen ) dan zou t een gekkenhuis worden.
Als ik zo was als jij, of TS, zou ik reageren met:
--------------------
"Waarom zou je er níet in geloven? Hoe kun jij nou zeggen dat er niets is? Hoe weet je dat zo zeker? Dat je de bijbel niet letterlijk wilt volgen, doe ik ook niet, maar waarom ontkén je het bestaan van God? Als je zelf al beweert dat "geloof" geen "zeker weten" is, hoe kun je dan met zo'n stelligheid beweren dat er niets is? Hoe weet jij dat zo zeker?
--------------------
Maar dat doe ik niet, want ik ben wél tolerant. Je moet lekker zelf weten wat je gelooft en wat niet. En ik vind dat (vooral!) atheïsten zo zouden moeten reageren, temeer daar ik de atheïsten hier meer vind lijken op reli-fundamentalisten dan de christenen (/joden/moslims) hier, qua uitdragen van overtuiging.
pi_51057040
lol nog steeds bezig. Volgens mij is TS alweer weg.
  maandag 2 juli 2007 @ 14:01:56 #165
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_51057142
Ik moet je zeggen, ik was eerst ook behoorlijk anti geloof (meegekregen van men pa)
Maar naarmate je met verschillende mensen (die verschillende geloven hebben) in een klas gegooid word(Mijn school is 50% zwart), wordt je uiteindelijk wel toleranter.
Daarom pleit ik ervoor dat verschillende culturen bij elkaar worden gebonjourd, heb je ook minder atheisten die moeilijk gaan doen.

P.s (taalpuristen hebben de eer om spellingsfouten eruit te halen)
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_51057207
Mensen ik heb medelijden met jullie
ik kom nooit in een kerk, maar GOD bestaat wel zeker.
Iemand die vloekt weet ook dat GOD bestaat, anders zou hij hem niet aanroepen.
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  maandag 2 juli 2007 @ 14:04:22 #167
33189 RM-rf
1/998001
pi_51057239
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:56 schreef speknek het volgende:

Ik vond TS' OP ook nogal dom, maar het lijkt me stug dat hij het Atheistisch Manifest aanhaalt 'omdat het geschreven is en dus waar is'.
lees maar terug, het was als reactie op mijn stelling dat voor die 'overgestapte' 'overtuigde atheist' die plots het atheisme inruilt voor een christelijk geloof in God', het gewoon waarschijnlijk een wisseling van 'geloof' is, reageerde de TS nogal kortzichtig door hard te roepen dat 'ik dan niet begrijp wat atheisme inhoud en dat ik vooral eens dat manifest' moet gaan lezen ...

Juist dat hangen aan kennelijk een eenduidige 'manifest' waaraan vervolgens alle 'aanhangers' te herkennen zouden zijn en hun gedeelte levensovertuiging zou vastleggen doen me juist concluderen dat de TS juist die opvatting van 'atheiosme kan voor sommigen een geloof zijn' eerder onderschrijft en mogelijk er zélf ook ondervalt.

Let wel op, ik heb niks tegen mensen die van mening zijn dat God niet bestaat, evenmin dat ik iets erop tegen heb dat anderen van mening zijn dat die wel zou bestaan ... zolang ze mij er niet teveel mee lastig vallen, zou ik zeggen sjappeu; zelf loop ik uit levensovertuiging namelijk enkel op de Witte Strepen van zebrapadden en hoop daarmee mijn plek in het Hiernamaals zeker te stellen.... maar ik ga heus geen anderen ertoe dwingen dat ook te doen .....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_51057268
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:03 schreef verzameldirk het volgende:
Ik geloof er niet in.
WIe er wel in gelooft staat daar wat mij betreft meer dan vrij in, zolang je mij er niet mee lastig valt.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  maandag 2 juli 2007 @ 14:09:18 #169
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_51057412
"de bijbel is net als een mens, als je hem lang genoeg martelt zegt hij alles."
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  maandag 2 juli 2007 @ 14:09:30 #170
33189 RM-rf
1/998001
pi_51057422
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:56 schreef speknek het volgende:

het Atheistisch Manifest is een prima boek met veel rationele onderbouwingen, zodat wanneer je het leest, je zelf kunt nagaan of de stellingen kloppen of niet.
Ach ja, dat zijne r zoveel, ook de bijbel is een erg leuk boek, beiden, evenals de Koran of alle vedahs en de geschridften van Confucius (ik kan me écht niet voorstellen dat iemand wat confucius geschreven heeft 'onjuist' zal kunnen noemen)

Kwestie vooral van wat je _wil_ aannemen als je het als 'levensbeschouwing' gaat zien..
Er bestaat echter geen enkele superieure levensbeschouwing ... hooguit radikale idioten die hun eigen opvatting hoe 'beter' je leven te leiden anderen willen opleggen tot in zeer radikale mate....

Punt is dat dat radikalisme iedere levensbeschouwing als voedingsbodem kan nemen door eraan en 'superioriteit' te veinsen.... geen enkele levensbeshcouwing is in zichzelf geweldadiger, slechter of juist béter, enkel de aanhangers zijn het die soms wat makkelijker of soms wat minder makkelijk overgaan tot geweld tegen andersdenkenden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_51057442
quote:
Rot op met je medelijden, wat moet ik daar nou mee.
Beetje jezelf beter voelen dan anderen
pi_51057594
quote:
Ja, elke keer als ik vleok denk ik aan god..
Man, er worden zoveel dingen als schelden gebruikt. Denk je nou echt dat mensen daar nog over nadenken?
Veel mensen gebruiken het scheldwoord homo, maar de betekenis van het woord is al niet meer belangrijk.
Waarom zou iemand god beledigen door te schelden, als hij weet dat god bestaat?
Righttt..
  maandag 2 juli 2007 @ 14:16:15 #173
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_51057692
quote:
Lol, "bestaat wel zeker"? Deel het bewijs eens met ons, zijn we ook weer van het hele "geloof' af.

Godverdomme en jezus zijn ingeburgerde krachttermen. En dan nog kunnen ze het niet weten, slechts geloven. Het verwijst netzoveel naar de karakters in het boekje als dat shit naar een drol verwijst...
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_51058335
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:26 schreef Thomass het volgende:

[..]

We zijn idd hoopjes DNA. Maar geen waardeloze hoopjes DNA.
  maandag 2 juli 2007 @ 14:37:48 #175
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_51058500
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Lukt me aardig goed. Echt totaal geen probleem.
Inderdaad .

Eng mens, die topicstarter... doet me qua mentaliteit erg denken aan de fundamentalisten.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')