Jawel, het doet me zeer dat mensen 'god' nodig hebben om hun leven invulling te geven.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zo erg is dat nou ook weer niet
quote:Op maandag 2 juli 2007 06:50 schreef speknek het volgende:
Iets zegt me dat je nog niet over d'r heen bent.
Het is 'een vriendin', ik ben niet homoseksueel.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:50 schreef speknek het volgende:
Iets zegt me dat je nog niet over d'r heen bent.
Je wilt haar terug maar dat ze nu geneukt word door god staat je niet aan denk ik ?quote:Op maandag 2 juli 2007 06:52 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Jawel, het doet me zeer dat mensen 'god' nodig hebben om hun leven invulling te geven.Ik vind het schandelijk dat een die hard atheïst vervalt tot een religie. Het is dan wel een ex-vriendin, maar ik geef nog genoeg om haar om hierover te rouwen.
Het is bizar om te horen dat mijn sparring-partner tot het christendom is bekeerd. Ik had namelijk genoten van de discussies die we over religie e.d hebben gehouden, we zaten op dezelfde lijn wat dat betreft.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:52 schreef MaxTheDog het volgende:
Tsjaah, de enige "funktie" van het christendom vind ik de troost die mensen erin kunnen vinden. Als een persoon zich er beter bij voelt om te kunnen bidden of weet ik wat, is dat toch goed.
Ik vind je posting overreacted en heb zelf meer het id "leven en laten leven"
quote:Op maandag 2 juli 2007 06:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je wilt haar terug maar dat ze nu geneukt word door god staat je niet aan denk ik ?![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 06:53 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Het is 'een vriendin', ik ben niet homoseksueel.
Je moet zwakzinnigen behoeden voor fouten.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:47 schreef arrebar het volgende:
Wie ben jij om haar geluk in de weg te staan...
Ehm... Houdt God dan ook van lesbiennesquote:Op maandag 2 juli 2007 06:23 schreef Anaxagoras het volgende:
Gadverdamme!![]()
Een ex-vriendin is fucking een gristenhond geworden, hoe absurd! Voordat ik overging tot het atheïsme, en dus nog agnost was, was zij een overtuigd atheïst. Een paar dagen geleden hoorde ik echter dat ze bekeerd is tot het christendom door een fucking Litouwse kuthoer.
Hoe onverantwoordelijk en achterlijk kan men zijn om alsnog in een systeem als 'god' te geloven... Zo fucking irrationeel.
![]()
![]()
Goed, helaas zat ze niet meer in mijn vriendenkring, anders was dit nooit gebeurd.![]()
Oh, en verder:
Gelovigen![]()
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 07:35 schreef -PatrickO- het volgende:
[..]
Ehm... Houdt God dan ook van lesbiennesEn komt het door jou dat ze lesbisch geworden is
quote:Op maandag 2 juli 2007 06:53 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Het is 'een vriendin', ik ben niet homoseksueel.
Beide keuzes zijn evenquote:Op maandag 2 juli 2007 07:19 schreef Keiichi het volgende:
Je kunt kiezen, of ze word christen of moslima
Wat is beter?![]()
Uhm, dat is ook gaar.quote:Op maandag 2 juli 2007 07:42 schreef Miesjel het volgende:
En ex van mijn werd Heks na de relatie. Ook een gek idee.
Blaat.quote:Op maandag 2 juli 2007 07:48 schreef Blasphiem het volgende:
Topicstarter lijkt mij (gezien de felheid van zijn reactie) zelf ook redelijk ideologisch/dogmatisch ingesteld. Wat mij betreft is het ene dogma niet beter dan het andere.
Ja, ik heb last van gelovigen in mijn leven door de politieke besluitvorming, dat is mijn reden waarom ik direct problemen heb met religie. En met mijn tolerantie zit het wel goed, hoor.quote:Op maandag 2 juli 2007 07:48 schreef JoopK het volgende:
wat een lekker tolerant topicwat boeit het nou, ze is maar een hoopje zielig DNA, zonder echt begin, zonder echt einde, een toevallige samenvoeging van aminozuren, vetten en eiwitten. Waarom moeten atheisten hun geloof altijd op anderen forceren. Juist atheisten horen "van god los" te zijn en een vrij leven te leiden, maar blijkbaar (neem Dawkins) hebben juist zij er moeite mee, je kunt nog maar beter agnost zijn geloof ik.
Want dat doen gelovigen nooitquote:Op maandag 2 juli 2007 07:48 schreef JoopK het volgende:
Waarom moeten atheisten hun geloof altijd op anderen forceren.
En verder is het atheisme beter te onderbouwen dan theisme. Atheisme is geen geloof. Goed, gebrek aan educatie, neem ik aan, om zoiets te kunnen beweren.quote:
Het aantal kerkgangers in de geschiedenis loopt omgekeerd evenredig met het aantal marketingbureau's.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:52 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Jawel, het doet me zeer dat mensen 'god' nodig hebben om hun leven invulling te geven.![]()
Ik weet niet wie erger is. Een moslim terrorist of jij?quote:Op maandag 2 juli 2007 06:23 schreef Anaxagoras het volgende:
Gadverdamme!![]()
Een ex-vriendin is fucking een gristenhond geworden, hoe absurd! Voordat ik overging tot het atheïsme, en dus nog agnost was, was zij een overtuigd atheïst. Een paar dagen geleden hoorde ik echter dat ze bekeerd is tot het christendom door een fucking Litouwse kuthoer.
Hoe onverantwoordelijk en achterlijk kan men zijn om alsnog in een systeem als 'god' te geloven... Zo fucking irrationeel.
![]()
![]()
Goed, helaas zat ze niet meer in mijn vriendenkring, anders was dit nooit gebeurd.![]()
Oh, en verder:
Gelovigen![]()
![]()
Dag kutkneus. Ik ben bedroefd dat een oude vriendin voor een irrationele pad heeft gekozen, that's it.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:04 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Ik weet niet wie erger is. Een moslim terrorist of jij?![]()
Alles moet zeker gaan zoals het in jouw wereldje hoort te gaan? Mensen mogen zelf niet hun eigen keuzes maken? Alles moet gaan zoals jij het wil?
Welkom in de echte wereld...
Valt in je OP weinig van te zien... Ik ben zelf ook uhmm... "die-hard" atheist, maar het zal me worst wezen of anderen dat gedachtegoed delen of toch liever in antieke stripfiguren geloven...quote:Op maandag 2 juli 2007 07:57 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Ja, ik heb last van gelovigen in mijn leven door de politieke besluitvorming, dat is mijn reden waarom ik direct problemen heb met religie. En met mijn tolerantie zit het wel goed, hoor.![]()
Het probleem is dat men tegen iPhone 'nee' kan zeggen. Echter worden bepaalde religieuze normen en waarden via de overheid opgedrongen (klassieke thema's zoals zelfdoding e.d.) . Daar zit dus wel degelijk verschil in.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:03 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Het aantal kerkgangers in de geschiedenis loopt omgekeerd evenredig met het aantal marketingbureau's.
Als het niet God is waar mensen een irrationeel groepsgevoel aan verbinden, dan is het wel de iPhone.
Je moet nog uit de kast komen dusquote:Op maandag 2 juli 2007 08:09 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Valt in je OP weinig van te zien... Ik ben zelf ook uhmm... "die-hard" atheist, maar het zal me worst wezen of anderen dat gedachtegoed delen of toch liever in antieke stripfiguren geloven...
Dat kan. Echter heb ik volgens mij duidelijk aangegeven dat het hier wel om een oud sparring-partner gaat. Haar keuze komt gewoon absurd over, en ach, het is ook een EX-vriendin, gelukkig.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:09 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Valt in je OP weinig van te zien... Ik ben zelf ook uhmm... "die-hard" atheist, maar het zal me worst wezen of anderen dat gedachtegoed delen of toch liever in antieke stripfiguren geloven...
Wees blij dat ze niet lesbo is geworden door jouquote:Op maandag 2 juli 2007 06:23 schreef Anaxagoras het volgende:
Gadverdamme!![]()
Ah.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:14 schreef STING het volgende:
[..]
Wees blij dat ze niet lesbo is geworden vanwege jou
Ergste anti's zijn altijd het meest geinteresseerd. Dat geldt voor alles, zelfs voor ontologie.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:13 schreef Anaxagoras het volgende:
Dat kan. Echter heb ik volgens mij duidelijk aangegeven dat het hier wel om een oud sparring-partner gaat. Haar keuze komt gewoon absurd over, en ach, het is ook een EX-vriendin, gelukkig.
Mag mijn thread op slot?Ik ben al klaar met rouwen.
Uiteraad, gelovigen kun je niet vertrouwen als vriendquote:Op maandag 2 juli 2007 08:59 schreef Viking84 het volgende:
Hahaha. Ik zou precies zoals TS reageren. En TS: wat als ze nu nog wel in je vriendenkring had gezeten? Had je de vriendschap dan verbroken?
Dat vind ik nou weer oppervlakkig. Zoveel maakt een geloof toch niet uit? Je kan het daar toch gewoon niet over hebben.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:59 schreef Viking84 het volgende:
Hahaha. Ik zou precies zoals TS reageren. En TS: wat als ze nu nog wel in je vriendenkring had gezeten? Had je de vriendschap dan verbroken?
Wel, de wereld vergaat.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zo erg is dat nou ook weer niet
Probeer dat maar eensquote:Op maandag 2 juli 2007 09:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vind ik nou weer oppervlakkig. Zoveel maakt een geloof toch niet uit? Je kan het daar toch gewoon niet over hebben.
Juist het feit dat ze een "die hard" is maakt haar gevoeliger.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:52 schreef Anaxagoras het volgende:
[..]
Jawel, het doet me zeer dat mensen 'god' nodig hebben om hun leven invulling te geven.Ik vind het schandelijk dat een die hard atheïst vervalt tot een religie. Het is dan wel een ex-vriendin, maar ik geef nog genoeg om haar om hierover te rouwen.
Je actief tot atheïsme bekeren, of overtuigd atheïst zijnquote:Voordat ik overging tot het atheïsme, en dus nog agnost was, was zij een overtuigd atheïst.
eigenlijk is ze dus van het ene onzinnige en nutteloze geloof overgestapt naar een ander....quote:Op maandag 2 juli 2007 09:26 schreef Strong_Bad het volgende:
[..]
Je actief tot atheïsme bekeren, of overtuigd atheïst zijn![]()
Wat een onzin. Ik heb ooit op FOK! in een thread een treffende vergelijking gelezen van (volgens mij) HenriOsewoudt (of zo). Als atheisme een geloof is, dan is het niet verzamelen van postzegels ook een hobby. En please, zoek even op wikipedia wat atheisme inhoudt. En oh, lees het Atheistisch Manifest een keer, dat kan ook verhelderend zijn.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
eigenlijk is ze dus van het ene onzinnige en nutteloze geloof overgestapt naar een ander....
waarschijnlijk in de leeftijdsgroep waar men overstapt van geloof, nét zoals men eerst fan was van de Spice Girls, daarna van Brittney Speers en nu 'overgestapt' is nar Tonkio Hotel
Alweer geblaat.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:26 schreef Strong_Bad het volgende:
[..]
Je actief tot atheïsme bekeren, of overtuigd atheïst zijn![]()
Ha-ha.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:13 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij is ze ook Lesbisch geworden van TS, hoe laat je je anders bekeren door een Litouwse hoer?
Qua fanatisme en onverdraagzaamheid zou je atheïsme bijna ook al religie kunnen bestempelen.quote:Op maandag 2 juli 2007 06:23 schreef Anaxagoras het volgende:
Gadverdamme!![]()
![]()
![]()
Oh, en verder:
Gelovigen![]()
![]()
Religieuzen zijn per definitie irrationeel. Sowiesoquote:Op maandag 2 juli 2007 09:28 schreef Karrs het volgende:
Lekker tolerant ben je ook![]()
Okee, mag ik wel effe nuanceren. Christenen van het "bidden-voor-het-eten" zijn één ding; irrationele lui ("God is Leven en jij zal Hem ook leren kennen en ik ben blij want Jezus is in mijn leven") zijn héél wat anders.Ik hoop voor je dat ze niet zó is geworden.
Onzin.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Qua fanatisme en onverdraagzaamheid zou je atheïsme bijna ook al religie kunnen bestempelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |