abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51043425
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:13 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat de moslims die tegen de Jihad zijn de Koran niet begrijpen.
Dus eigenlijk heb jij de Koran beter dan ik begrepen?
  zondag 1 juli 2007 @ 23:16:43 #127
170031 Halve-Amerikaan
...and ruled I shall not be
pi_51043526
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb jij de Koran beter dan ik begrepen?
Als je tegen terrorisme bent, maar wel geloofd dat de Koran God's Woord is, dan ga ik daar van uit, ja.
We hebben het Eeuwig Leven al, dank u!
pi_51043543
Ik stem voor om " halve Amerikaan" onze nieuwe imam te laten zijn, hij snapt de Koran beter dan ons!
pi_51043578
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:16 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Als je tegen terrorisme bent, maar wel geloofd dat de Koran God's Woord is, dan ga ik daar van uit, ja.
Dan ga ik er niet vanuit, maar weet ik zeker dat jij er niets van begrepen hebt.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:23:32 #130
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_51043793
Edit: doe eens normaal.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2007 23:25:16 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:25:10 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51043868
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:17 schreef OguzHan het volgende:
Ik stem voor om " halve Amerikaan" onze nieuwe imam te laten zijn, hij snapt de Koran beter dan ons!
Oh, grote halveamerikaan.
Leid ons naar de eeuwige waarheid en ontvouw ons Gods woord Insha 'allah
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 1 juli 2007 @ 23:26:43 #132
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_51043931
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:23 schreef Mirel het volgende:
Edit: doe eens normaal.
Sorry, ik wou ze stoken.
When all else fails, you always have delusion.
pi_51044134
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook hier zit je er planeten naast, Jihad is zeker niet 'heilige oorlog', je komt niet eens in de buurt.
jihad = 'strijd'

sommige beweren dat het 'innerlijke strijd' is.. net als 'mein kampf'
  zondag 1 juli 2007 @ 23:33:30 #134
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044182
Ik ging voor de grap maar weer eens met CTRL-F door de Koran, zoekend naar het woord 'unbeliever':

002.104 SHAKIR: O you who believe! do not say Raina and say Unzurna and listen, and for the unbelievers there is a painful chastisement.
002.191SHAKIR: And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers
002.217and they will not cease fighting with you until they turn you back from your religion, if they can; and whoever of you turns back from his religion, then he dies while an unbeliever-- these it is whose works shall go for nothing in this world and the hereafter, and they are the inmates of the fire; therein they shall abide.
002.221 ?YUSUFALI: Do not marry unbelieving women (idolaters), until they believe: A slave woman who believes is better than an unbelieving woman, even though she allures you. Nor marry (your girls) to unbelievers until they believe: A man slave who believes is better than an unbeliever, even though he allures you. Unbelievers do (but) beckon you to the Fire. But Allah beckons by His Grace to the Garden (of bliss) and forgiveness, and makes His Signs clear to mankind: That they may celebrate His praise.
002.254SHAKIR: O you who believe! spend out of what We have given you before the day comes in which there is no bargaining, neither any friendship nor intercession, and the unbelievers-- they are the unjust.

Je krijgt zo al snel de indruk dat dat boek wilt dat iedereen het geloofd.
pi_51044233
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:31 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

jihad = 'strijd'

Zegt meer over de persoon die de vergelijking maakt dan het woord zelf.
quote:
Een groep muslimsoldaten kwam bij de Heilige Profeet (van een veldslag). Hij zei: "welkom, jullie keren terug van de kleine Jihad naar de grote Jihad". Er werd gezegd: "wat is de grote Jihad"? Hij antwoordde: "het streven van een dienaar tegen zijn lage verlangens." (Al-Tasharraf, Part I, p. 70)
  zondag 1 juli 2007 @ 23:36:09 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51044259
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:31 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

jihad = 'strijd'

De joden zij vermoord door mensen, niet door een boek.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51044263
quote:
de bijbel is net als een mens, als je hem lang genoeg martelt zegt hij alles.
is dit ook niet van toepassing op de koran?
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
  zondag 1 juli 2007 @ 23:39:12 #138
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044350
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

...streven van een dienaar tegen zijn lage verlangens
[..]
Bedoelen ze de primitieve verlangens als seks, eten, feesten, muziek maken, geestverruimende middelen gebruiken? Waar je als mens niks tegen kan doen behalve doodgaan?

Nu snap ik dat hele zelfmoordaanslag gedoe!
pi_51044358
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:33 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
Ik ging voor de grap maar weer eens met CTRL-F door de Koran, zoekend naar het woord 'unbeliever':

002.104 SHAKIR: O you who believe! do not say Raina and say Unzurna and listen, and for the unbelievers there is a painful chastisement.
002.191SHAKIR: And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers
002.217and they will not cease fighting with you until they turn you back from your religion, if they can; and whoever of you turns back from his religion, then he dies while an unbeliever-- these it is whose works shall go for nothing in this world and the hereafter, and they are the inmates of the fire; therein they shall abide.
002.221 ?YUSUFALI: Do not marry unbelieving women (idolaters), until they believe: A slave woman who believes is better than an unbelieving woman, even though she allures you. Nor marry (your girls) to unbelievers until they believe: A man slave who believes is better than an unbeliever, even though he allures you. Unbelievers do (but) beckon you to the Fire. But Allah beckons by His Grace to the Garden (of bliss) and forgiveness, and makes His Signs clear to mankind: That they may celebrate His praise.
002.254SHAKIR: O you who believe! spend out of what We have given you before the day comes in which there is no bargaining, neither any friendship nor intercession, and the unbelievers-- they are the unjust.

Nogmaals, je vindt in de Koran wat je wilt vinden, maar ook dat zegt meer over jou dan over het boek... Zie je dat in?
  zondag 1 juli 2007 @ 23:40:59 #140
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044404
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nogmaals, je vindt in de Koran wat je wilt vinden, maar ook dat zegt meer over jou dan over het boek... Zie je dat in?
Nee, ik zie gewoon een fucked-up boek, op een voetstuk.
pi_51044421
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:39 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Bedoelen ze de primitieve verlangens als seks, eten, feesten, muziek maken, geestverruimende middelen gebruiken? Waar je als mens niks tegen kan doen behalve doodgaan?

Nu snap ik dat hele zelfmoordaanslag gedoe!
Als je het uberhaupt een klein beetje had begrepen zou je wel anders piepen:
quote:
[4:29] O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol.
Genoeg ammo om te concluderen dat het al on Islamitisch is.
pi_51044451
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:33 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

dat heet indoctrinatie, het erin hameren van angst, telkens weer en weer, net zo lang tot ze niet beter weten. de resultaten hiervan vind je in zo'n beetje alle islamitische landen; haat, terreur, angst, onderdrukking en perversiteit

de koran is heel duidelijk over ongelovigen.. deze moeten bekeerd, verbannen, onderdrukt of gedood worden. Er staan in de koran ook genoeg vredelievende teksten, maar als je goed leest zie je dat die alleen van toepassing zijn op mede-gelovigen, niet op ongelovigen.

de koran typeert zich door een heel duidelijk onderscheid te maken tussen gelovigen en ongelovigen, terwijl als je bijvoorbeeld kijkt naar de bijbel, er weinig directe geweldsoproepen zijn naar ongelovigen, er wordt maar weinig aandacht aan besteed. dit kun je bijvoorbeeld ook zien aan kerken en moskeeën, bij de eerste mag je altijd naar binnen, ongeacht of je christen, moslim, atheist, vrouw of homo bent, terwijl je bij een moskee alleen naar binnen mag als je gelovig bent. de haat die islamieten hebben ten opzichte van niet-moslims zorgt er ook voor dat moslims nergens kunnen integreren.

om even de profeet te quoten "Wij, moslims, erkennen jullie, ongelovigen, niet. Vijandschap en haat zal altijd tussen ons bestaan." (Mohammed 60:40)
pi_51044454
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Nee, ik zie gewoon een fucked-up boek, op een voetstuk.
Mja, dat zeg ik nou ook, je ziet je vooringenomen vooroordelen bevestigd worden omdat je dat zo wilt zien, eigenlijk is het vergelijkbaar met religieus dogma, maar zit zo diep dat er geen sprake is van besef.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:43:24 #144
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044483
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:41 schreef Triggershot het volgende:

Genoeg ammo om te concluderen dat het al on Islamitisch is.
Dus je ziet de tegenstrijdigheden en fouten in het boek, maar toch geloof je dat het het ware woord van god is?
  zondag 1 juli 2007 @ 23:43:53 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_51044496
SAAI topic.
SAAI topic.
SAAI topic.

.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_51044579
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:43 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Dus je ziet de tegenstrijdigheden en fouten in het boek, maar toch geloof je dat het het ware woord van god is?
Tegenstrijdigheden?
Ik zie tegenstrijdigheden met wat jij suggereert, gelukkig is wat jij suggereert niet mijn geloof, en staat er nergens in de Koran zelfmoord te plegen voor God, wat in tegenstrijd is met geen zelfmoord te plegen, volg jij het nog wel?
pi_51044586
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:43 schreef Ringo het volgende:
SAAI topic.
SAAI topic.
SAAI topic.

.
pi_51044644
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tegenstrijdigheden?
Ik zie tegenstrijdigheden met wat jij suggereert, gelukkig is wat jij suggereert niet mijn geloof, en staat er nergens in de Koran zelfmoord te plegen voor God, wat in tegenstrijd is met geen zelfmoord te plegen, volg jij het nog wel?
zelfmoord door bomaanslagen wordt binnen de islamitische wereld gezien als sterven in de strijd, iets wat niet alleen toegestaan is, maar ook verplicht

"Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet." (2:216)

leuk boekje die koran, je zou hem eens moeten lezen..
  zondag 1 juli 2007 @ 23:50:45 #149
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044705
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tegenstrijdigheden?
Hier heb je een waslijst:

http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/#internal
pi_51044745
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:48 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

zelfmoord door bomaanslagen wordt binnen de islamitische wereld gezien als sterven in de strijd, iets wat niet alleen toegestaan is, maar ook verplicht

"Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet." (2:216)
Eeuh, nee.. Dus niet, als je de door jouw gequote vers letterlijk neemt, moet je de mijne ook doen, waarin letterlijk staat dat je dus geen zelfmoord mag plegen, daarnaast behandelt de vers die jij plaatst 'vechten', niet zelfmoord plegen of jezelf offeren..
quote:
‘Daarom hebben Wij de Kinderen van Israël voorgeschreven dat voor wie een ziel doodt – niet als vergelding voor een ziel of het verderf zaaien op aarde -, het is alsof hij alle mensen doodde en dat voor wie iemand laat leven, het is alsof hij alle mensen deed leven.’
Bij een aanslag sterven er onschuldige mensen en dus niet gerechtvaardigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')