abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juli 2007 @ 22:06:03 #101
170031 Halve-Amerikaan
...and ruled I shall not be
pi_51040609
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:00 schreef koningdavid het volgende:
De moslims die ik ken zien de Jihad als een 'spirituele strijd' tegen de zonde en het kwaad. Niet een fysieke strijd tegen ongelovigen o.i.d.
En volgens mij zijn ze toch echt op en top moslim.

Kortom TS = [afbeelding]
Wat is de zonde en het kwaad dan? Iets innerlijks? Volgens de Koran is het Kwaad zo'n beetje iedereen die niet in de Koran gelooft, zo'n beetje alls wat niet Islam is. Dus zij pikken gewoon uit de Koran wat hun goed in de oren klinkt,
en dat ruikt naar middenweg-moslim; ze zijn hun plekje in HonderdMaagdenLand nog niet zeker vrees ik.
We hebben het Eeuwig Leven al, dank u!
pi_51040722
Even mijn grote vriend Lagonda quoten:

De Ware Islam

Sinds op 9-11 de verhoudingen tussen het avondland en het morgenland op scherp zijn gezet, hebben moslims en islamapologeten het nogal eens over "De Ware Islam". Want "De Ware Islam", dames en heren, dat schijnt echt iets geweldigs te zijn. Met natte ogen van ontroering wordt erover gesproken. En wij, domme bange westerlingen, snappen het maar niet. Nee, die terroristische aanslagen hebben niks met De Ware Islam te maken. De Ware Islam is namelijk juist de sleutel tot het aards paradijs! De Ware Islam is een bron van vrede en liefde, tolerantie en respect! De Ware Islam is de oplossing voor het wereldvoedselvraagstuk. De Ware Islam is een probaat middel tegen kanker, AIDS, Weltschmerz en neusverkoudheid, ja, De Ware Islam gaat ervoor zorgen dat de mensen huilend van geluk elkaar in de armen storten. Uren kunnen we er over praten! Die Ware Islam toch! Ach, hoe graag zouden we u toch duidelijk maken welke hemelse zaligheden u aan uw eigenwijze westerse neuzen voorbij laat gaan, alleen maar omdat u zich zo aanstelt over die paar aanslagen. Waarom ziet u toch niet dat De Ware Islam daar niks mee van doen heeft? Vol onbegrip schudden zij hun hoofden.

Maar hoewel ik echt mijn best doe, kom ik er maar niet achter wat De Ware Islam precies inhoudt. En dat is raar, want ik heb toch een goed stel hersens in mijn kop. Dus dan ga ik vragen stellen over De Ware Islam. Dan vraag ik bijvoorbeeld: kijk, daar storten twee torens in, en daar blaast een moslimterrorist zichzelf op! Beangstigend hoor! Is dat nou De Ware Islam? Nee, gekkie! zeggen de islamapologeten dan. Dat is niet De Ware Islam; je bent enkel bang omdat je De Ware Islam niet kent. Verdiep je eens in de Koran, en dan zul je zien hoe prachtig onze gedachten zijn!

Ja, dat lijkt me inderdaad redelijk. Ik moet ook niet oordelen over wat ik niet ken. Kijk! Hier staat dat alle ongelovigen doodgeslagen moeten worden. En hier staat dat moslims hun uiterste best moeten doen om de islam te verspreiden, desnoods met behulp van strijd. En hier staat dat vrouwen niks waard zijn, en geslagen mogen worden. En hier staat dat je moet liegen tegen ongelovigen, en mag stelen van de Joden, en dat je slaven mag houden. Het is allemaal niet erg hoogstaand, hè? Is dat dan wellicht De Ware Islam? Nee, dompietje! zeggen ze dan. Jij moet helemaal niet proberen De Ware Islam te begrijpen aan de hand van de Koran, want dat kunnen alleen maar de imams en de schriftgeleerden. Niet-moslims die de Koran bestuderen, trekken alleen maar de verkeerde conclusies. En ja, met verkeerde conclusies leer je De Ware Islam natuurlijk nooit kennen.

Nou ja, dat moet ik dan maar voor waar aannemen. Misschien dat ik dan meer over De Ware Islam te weten kom door eens te kijken naar hoe de islam de gelijkwaardigheid tussen de seksen heeft geregeld. Kijk! Een wandelende vuilniszak met een kijkgaatje! En daar zie ik blauwgeslagen vrouwen, en daar zie ik gestenigde vrouwen, en daar zie ik vrouwen die besneden zijn. Oh, en daar zie ik helemaal geen vrouwen, omdat ze al vijfentwintig jaar in de keuken achter de verwarming zitten. En daar zie ik islamitische jongetjes, die ondanks hun lage leeftijd al hebben geleerd dat ooit wellicht de dag aanbreekt waarop ze hun moeder, vrouw, zus, nicht, tante of dochter de strot door moeten snijden. Is dit dan De Ware Islam? Een kokende pot vol vrouwenhaat, kuttenweerzin, hoerenlust en castratieangst? Welnee, mallerd! zeggen ze dan. Je moet eens luisteren naar de halfverwesterde universiteitsvrouwtjes die Anja Meulenbelt voor het voetlicht haalt. Deze hybride hittepetitjes weten je te vertellen dat binnen De Ware Islam de vrouw wordt gezien als een parel van glorie, en dat het juist geweldig goed gaat met de emancipatie van de islamitische vrouw; het schijnt dat in Teheran een vrouw laatst helemaal zelf drie lamsbouten bij de slager heeft gehaald, en dat ze daar van de geloofsraad alleen maar een berisping voor heeft gekregen. Dus het gaat de goede kant op!

Ha, nou ja, dan wachten we dat maar af. Laat ik dan maar eens kijken naar wat de islamitische inzichten omtrent landsbestuur in de praktijk zoal hebben opgeleverd. Kijk, daar is Afghanistan, een bouwput vol puin waar de hele bevolking moet leven van de melkopbrengst van drie geiten. En kijk, daar heb je Iran, waar ze het belangrijker vinden om hun intellectuele bronnen in te zetten voor de ontwikkeling van een atoombom dan voor het ontwerpen van aardbevingsbestendige hoogbouw. En, Oh! daar is dat prachtige Saoedi-Arabië, waar mensen worden gestenigd en onthoofd, en waar een vijftal families zich wentelen in schathemelhoge oliegelden terwijl de rest van de bevolking crepeert. Is dit dan het resultaat van De Ware Islam? Sadistische dictaturen vol armoede en ellende? Nee, gekkie! zeggen de islamapologeten dan weer. Die landen hebben overduidelijk niks met De Ware Islam te maken. Die landen hebben de sharia onjuist geïmplementeerd, want De Ware Islam biedt juist liefde, rijkdom en genade voor ieder mens! Hoezee! En misschien dat bij het volgende land dat wordt geannexeerd De Ware Islam er wel in slaagt het islamitisch paradijs te vestigen.

Ach, zit dat zo! Maar, als De Ware Islam zo'n zegen voor de mensheid is, wellicht dat De Ware Islam zijn uiting dan wel vindt in allerlei prachtige kunst en wetenschap. Kijk, daar zijn bijvoorbeeld alle zes islamitische Nobelprijswinnaars, waarvan er eentje voor zijn terroristische bewind de vredesprijs heeft gekregen. Oh, en kijk daar eens! Islamitische kunst! Vijfendertig strekkende kilometer volgekalligrafeerde boekrol, twee lemen potten en een juten vaatdoek. En hoort allen! Is dat nou islamitische muziek? Eindeloos herhaalde jengelmantra's zonder harmonie of contrapunt? Het is bijna Bach, maar net niet helemaal. En waar zijn de islamitische technologische innovaties? Waar is de islamitische lucht- en ruimtevaart? Waar zijn de islamitische auto's, wapens en computers die niet uit het buitenland gehaald hoeven te worden? Nee, sufferd! wordt er dan weer gezegd. Weet je dan niet dat De Ware Islam ver verheven is boven aardse zaken als muziek of technologie? Je moet De Ware Islam daar niet op beoordelen; je moet juist kijken naar de hoogstaande moraliteit van De Ware Islam. Dat is iets waar jullie in het westen nog wat van kunnen leren!

Welke hoge moraliteit bedoelt u dan precies? Ik stel mij hogere moraliteit voor als een vorm van inzicht dat uitstijgt boven aardse beslommeringen en de ijdelheden van het ego. Ik stel mij voor dat hogere moraliteit de mens lijdzamer en toleranter maakt. Ik stel mij voor dat hogere moraliteit de mens in staat stelt wijs en doordacht te handelen, zelfs, of juist met name, in crisissituaties; dat de mens zodra hij onder druk komt te staan niet eerst aan zichzelf denkt, maar leunend op zijn diepere inzichten in staat blijft een relativerend oog te handhaven.

Maar hoe handelen moslims die onder druk staan? Ten tijden van de rellen in Parijs toonde de tv mij beelden van een viertal sociaal achtergestelden. Temidden van brandende wrakken zaten ze gevieren in een auto. Lachend schreeuwen ze naar de camera: He, Sarkozy! We gaan je moeder neuken! En verleden week toonde NOVA ons beelden uit Afghanistan, waar een getergde dorpsoudste zich uitliet over een landgenoot die naar zijn zin teveel met de Amerikanen heulde: Ik zal de vrouw van die klootzak eens neuken! Hogere moraliteit, zegt u? Het lijkt me meer een vorm van regressie naar de laagste instincten van de mens. Zien we dit ook niet terug in fenomenen als eerwraak en de hoofddoek? Zien we dit niet ook terug in de islamitische voorliefde voor lijfstraffen en steniging? Is dit niet ook de drijfveer achter al die aanslagen, en de moord op Van Gogh? Is dit niet de reden dat moslims waar ook ter wereld zich over het algemeen extreem snel tot strijd en geweldadigheden laten aanzetten? Ik zie helemaal geen hoge moraliteit. Ik zie juist alleen maar een lagere moraliteit; reflexhandelingen van een instinct dat zich bedreigd voelt.

Lieve moslims, ik doe toch zo mijn best! Vertel mij, waar is toch die prachtige cultuur van jullie? Welke exclusief aan de islam toe te schrijven diepere waarheden gaan deze wereld een stukje mooier maken? Waar zijn die glorierijke islamitische heilstaten, gebaseerd op de hogere inzichten van Mohammed? Waar zijn de resultaten van de superieure moraliteit waar u zich zo op beroept? Waar is Allah eigenlijk? U galmt over uw geloof, maar wenst geen enkele verantwoordelijkheid te nemen voor haar daden of haar bronnen. Weet u wat ik denk? Ik denk dat uw Ware Islam helemaal niet bestaat. Ik denk dat De Ware Islam precies *die* islam is waarover wij dagelijks in de kranten lezen; de islam waarvoor wij terecht te vrezen hebben. De Ware Islam heeft helemaal geen hogere moraliteit in huis. De Ware Islam is vastgelopen in een preoccupatie met de primitiefste instincten van de mens; angst, zelfbehoud, controle, seksualiteit en strijd. Uw Ware Islam leunt op exact dezelfde drijfveren als het kuddegedrag van een roedel wolven. Wanneer gaat u daar toch eens achter komen?
pi_51040931
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:48 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

komop man, we zijn hier toch geen kinderen in de speeltuin? Haal je straks je grote broer erbij?
Mijn woordkeuze is misschien niet over de optimale, maar ik vraag het me ernstig af:

Waarom jezelf een label geven als je niet 100% achter je label staat?
Ik denk dat de moslims waar jij op doelt zichzelf een andere label aanmeten dan dat jij moslims aanlabelt.
  zondag 1 juli 2007 @ 22:25:34 #104
170031 Halve-Amerikaan
pi_51041435
Iedereen die in een "Heilig Schrift" gelooft, gelooft dus automatisch dat God's schepping onvolmaakt was, en God uiteindelijk moest overgaan op plan B:

Wetten, gedragscodes.

Onze Logica, Intuitie, Emoties, Inlevingsvermogen, Redeneringsvermogen en Vrije Wil zijn ons door God gegeven om VRIJWILLIG tot de conclusie te komen dat naastenliefde, samenwerking en respect DE manier zijn om Paradijs op aarde te realiseren.

Ik denk dat God met een lach toekijkt als kinderen vrijwillig met andere kinderen samen spelen en ontdekken. Dat ze plezier hebben met kinderen en dieren in elke vorm en kleur, gewoon omdat het zo werkt. God's schepping is volmaakt, het werkt!
Maar nee, men denkt dat Hij moest overgaan op Plan B. Stelletje ondankbare honden zijn het!
pi_51041532
Wat ik erg vind/vond.

Europeanen in een ver verleden die andere landen ontdekten en daar hun geloof verkondigden en mensen vermoorde/als slaaf gebruikten en gingen wonen. Hoe kunen die mensn nu nog steeds zo'n geloof aanhangen en in die landen blijven?

De generatie terroriserende moslims die nu andere landen bestoken doen in deze tijd eigenlijk hetzelfde als wat er vroeger in de geschiedenis gebeurd is. Hun geloof is goed hun leefwijze is het beste en daar past de rest in de wereld zich maar aan zo niet dan helpen we je een handje.

Same stupid shit in a different time.
pi_51041725
hahaha.. hilarisch.. je zou het toch maar zelf geloven
pi_51041794
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:00 schreef koningdavid het volgende:
De moslims die ik ken zien de Jihad als een 'spirituele strijd' tegen de zonde en het kwaad. Niet een fysieke strijd tegen ongelovigen o.i.d.
En volgens mij zijn ze toch echt op en top moslim.

Kortom TS = [afbeelding]
Die 'moslims' liegen dat het gedrukt staat. Jihad is heilige oorlog, wat voor kutsmoezen ze verder ook tegen je ophangen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_51041877
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zolderkamer is afgebrand, ben nu in de Kelder .
Je gebruikt de term wel erg vaak, inspiratie te kort, of ben je gewoon te simplistisch?
Ow jah, het is Jneid, dus het zal wel simplistisch zijn.
Ik hoop serieus dat als jij dat varken zo geweldig vindt je binnenkort in Gitmo je dagen mag gaan slijten, vieze vuile verrader.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 1 juli 2007 @ 22:36:43 #109
170031 Halve-Amerikaan
pi_51041914
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die 'moslims' liegen dat het gedrukt staat. Jihad is heilige oorlog, wat voor kutsmoezen ze verder ook tegen je ophangen.
Ik moest hard-op lachen om je avator!!
Heb je Southpark's 'Smug' aflevering al gezien?
pi_51041956
quote:

[..]

Dus als ze voor het terrrorisme zijn, zijn ze slecht. Als ze tegen zijn, liegen ze, zijn ze slecht. Kortom, de moslims zijn altijd slecht?
  zondag 1 juli 2007 @ 22:38:56 #111
170031 Halve-Amerikaan
pi_51042012
Die Jneid is idd ook zo'n grapjas, vreemde vogel. Geen Nederlands spreken, maar wel met wetsvoorstellen mbt tot columns komen. Ben je dan nog in de ontkenningsfase of wat?
  zondag 1 juli 2007 @ 22:40:03 #112
170031 Halve-Amerikaan
pi_51042055
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:37 schreef OguzHan het volgende:

[..]

Dus als ze voor het terrrorisme zijn, zijn ze slecht. Als ze tegen zijn, liegen ze, zijn ze slecht. Kortom, de moslims zijn altijd slecht?
Moslims niet, de leer van Islam voor het grootste deel wel.
pi_51042343
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:40 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Moslims niet, de leer van Islam voor het grootste deel wel.
En waarop baseer jij dat? heb je de koran zelf gelezen?
pi_51042402
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:48 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

komop man, we zijn hier toch geen kinderen in de speeltuin? Haal je straks je grote broer erbij?
Mijn woordkeuze is misschien niet over de optimale, maar ik vraag het me ernstig af:

Waarom jezelf een label geven als je niet 100% achter je label staat?
Geen enkele gelovige die een mainstream geloof aanhangt doet dat.
Verdiep je maar eens in hoe erg de praktijk van christenen, joden en noem maar op afwijkt van de woordjes die ze volgen.

Mensen volgen dingen doorgaans niet op de letter en dat is maar goed ook. Wees blij dat er zoveel verdraagzame moslims zijn in plaats van door over de rooie te gaan jezelf als onverdraagzame op te stellen.
  zondag 1 juli 2007 @ 22:53:28 #115
170031 Halve-Amerikaan
pi_51042588
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:47 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

En waarop baseer jij dat? heb je de koran zelf gelezen?
Nee, ik kan dat alfabet niet interpreteren, dus heb ik op het internet wat vertalingen en perspectieven gelezen.

Maar je hoeft niet hte hele boek te lezen om te concluderen over de boodschap.
pi_51042855
quote:

[..]

Zou kunnen, ik heb wel wat in de Koran gelezen maar ken het te slecht om er over te oordelen. De Bijbel pwnt toch elk geestelijk boek, dus wat dat betreft.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51042929
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik hoop serieus dat als jij dat varken zo geweldig vindt je binnenkort in Gitmo je dagen mag gaan slijten, vieze vuile verrader.
Je valt weer in herhaling hé, je had je ook eerder zo geuit, ben je echt zo simplistisch als vermoeden doet overkomen? Niet antwoorden, het is een retorische vraag, maar door je simpel zijn had je dat wellicht niet door.. Wat heb ik volgens jou verraden?

Wat is overigens het verschil tussen een varken als hij en jij?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2007 23:26:32 ]
pi_51043031
quote:

[..]

Ook hier zit je er planeten naast, Jihad is zeker niet 'heilige oorlog', je komt niet eens in de buurt.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:04:53 #119
170031 Halve-Amerikaan
pi_51043054
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:49 schreef Joris85 het volgende:
Mensen volgen dingen doorgaans niet op de letter en dat is maar goed ook. Wees blij dat er zoveel verdraagzame moslims zijn in plaats van door over de rooie te gaan jezelf als onverdraagzame op te stellen.
Het enige dat ik mogelijk wat moslims aandoe is het bekritiseren van de Islam, en voelen ze zich wellicht beledigt. Als je wilt zien hoe verdraagzaam de Islam is moet je maar effe die eerder gepostte links checken.

Ik denk wat ik eigenlijk wil zeggen hier is dat ik graag zou zien dat al die verdraagzame mensen wereldwijd die maar half in een heilig boek geloven zich distantieren van dat boek, en zeggen dat ze vertrouwen op hun Instinct, Emoties, Intuitie, Intelligentie, Logica, etc. etc.

Dat ze geloven dat God's schepping perfect was en is, en dat hij geen Plan B: Heilig Wetboek van Strafrecht nodig heeft. En we die boeken kunnen missen als kiespijn. Dan blijven alleen de hardcore aanhangers over, en kunnen we ze benaderen met therapie.
http://video.google.com/videoplay?docid=-4413388146858417528
pi_51043149
ts
pi_51043259
Mijn tante was op vakantie geweest naar Iran, met een vrouwenclub. Sindsdien stemt ze Wilders (eerst Groenlinks)
#winning
pi_51043272
Wat een debiel die halve McDonalds vreter.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:11:09 #123
170031 Halve-Amerikaan
pi_51043319
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:10 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat een debiel die halve McDonalds vreter.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:11:35 #124
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_51043334
jij gaat er van uit dat islamiet zijn gelijk staat met terrorisme goed vinden.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:13:06 #125
170031 Halve-Amerikaan
pi_51043384
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:11 schreef Mirel het volgende:
jij gaat er van uit dat islamiet zijn gelijk staat met terrorisme goed vinden.
Ik ga ervan uit dat de moslims die tegen de Jihad zijn de Koran niet begrijpen, en beter af zijn zonder.
pi_51043425
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:13 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat de moslims die tegen de Jihad zijn de Koran niet begrijpen.
Dus eigenlijk heb jij de Koran beter dan ik begrepen?
  zondag 1 juli 2007 @ 23:16:43 #127
170031 Halve-Amerikaan
pi_51043526
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb jij de Koran beter dan ik begrepen?
Als je tegen terrorisme bent, maar wel geloofd dat de Koran God's Woord is, dan ga ik daar van uit, ja.
pi_51043543
Ik stem voor om " halve Amerikaan" onze nieuwe imam te laten zijn, hij snapt de Koran beter dan ons!
pi_51043578
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:16 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Als je tegen terrorisme bent, maar wel geloofd dat de Koran God's Woord is, dan ga ik daar van uit, ja.
Dan ga ik er niet vanuit, maar weet ik zeker dat jij er niets van begrepen hebt.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:23:32 #130
87680 Mirel
pi_51043793
Edit: doe eens normaal.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2007 23:25:16 ]
  zondag 1 juli 2007 @ 23:25:10 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51043868
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:17 schreef OguzHan het volgende:
Ik stem voor om " halve Amerikaan" onze nieuwe imam te laten zijn, hij snapt de Koran beter dan ons!
Oh, grote halveamerikaan.
Leid ons naar de eeuwige waarheid en ontvouw ons Gods woord Insha 'allah
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 1 juli 2007 @ 23:26:43 #132
87680 Mirel
pi_51043931
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:23 schreef Mirel het volgende:
Edit: doe eens normaal.
Sorry, ik wou ze stoken.
pi_51044134
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook hier zit je er planeten naast, Jihad is zeker niet 'heilige oorlog', je komt niet eens in de buurt.
jihad = 'strijd'

sommige beweren dat het 'innerlijke strijd' is.. net als 'mein kampf'
  zondag 1 juli 2007 @ 23:33:30 #134
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044182
Ik ging voor de grap maar weer eens met CTRL-F door de Koran, zoekend naar het woord 'unbeliever':

002.104 SHAKIR: O you who believe! do not say Raina and say Unzurna and listen, and for the unbelievers there is a painful chastisement.
002.191SHAKIR: And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers
002.217and they will not cease fighting with you until they turn you back from your religion, if they can; and whoever of you turns back from his religion, then he dies while an unbeliever-- these it is whose works shall go for nothing in this world and the hereafter, and they are the inmates of the fire; therein they shall abide.
002.221 ?YUSUFALI: Do not marry unbelieving women (idolaters), until they believe: A slave woman who believes is better than an unbelieving woman, even though she allures you. Nor marry (your girls) to unbelievers until they believe: A man slave who believes is better than an unbeliever, even though he allures you. Unbelievers do (but) beckon you to the Fire. But Allah beckons by His Grace to the Garden (of bliss) and forgiveness, and makes His Signs clear to mankind: That they may celebrate His praise.
002.254SHAKIR: O you who believe! spend out of what We have given you before the day comes in which there is no bargaining, neither any friendship nor intercession, and the unbelievers-- they are the unjust.

Je krijgt zo al snel de indruk dat dat boek wilt dat iedereen het geloofd.
pi_51044233
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:31 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

jihad = 'strijd'

Zegt meer over de persoon die de vergelijking maakt dan het woord zelf.
quote:
Een groep muslimsoldaten kwam bij de Heilige Profeet (van een veldslag). Hij zei: "welkom, jullie keren terug van de kleine Jihad naar de grote Jihad". Er werd gezegd: "wat is de grote Jihad"? Hij antwoordde: "het streven van een dienaar tegen zijn lage verlangens." (Al-Tasharraf, Part I, p. 70)
  zondag 1 juli 2007 @ 23:36:09 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51044259
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:31 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

jihad = 'strijd'

De joden zij vermoord door mensen, niet door een boek.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51044263
quote:
de bijbel is net als een mens, als je hem lang genoeg martelt zegt hij alles.
is dit ook niet van toepassing op de koran?
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
  zondag 1 juli 2007 @ 23:39:12 #138
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044350
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

...streven van een dienaar tegen zijn lage verlangens
[..]
Bedoelen ze de primitieve verlangens als seks, eten, feesten, muziek maken, geestverruimende middelen gebruiken? Waar je als mens niks tegen kan doen behalve doodgaan?

Nu snap ik dat hele zelfmoordaanslag gedoe!
pi_51044358
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:33 schreef Halve-Amerikaan het volgende:
Ik ging voor de grap maar weer eens met CTRL-F door de Koran, zoekend naar het woord 'unbeliever':

002.104 SHAKIR: O you who believe! do not say Raina and say Unzurna and listen, and for the unbelievers there is a painful chastisement.
002.191SHAKIR: And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers
002.217and they will not cease fighting with you until they turn you back from your religion, if they can; and whoever of you turns back from his religion, then he dies while an unbeliever-- these it is whose works shall go for nothing in this world and the hereafter, and they are the inmates of the fire; therein they shall abide.
002.221 ?YUSUFALI: Do not marry unbelieving women (idolaters), until they believe: A slave woman who believes is better than an unbelieving woman, even though she allures you. Nor marry (your girls) to unbelievers until they believe: A man slave who believes is better than an unbeliever, even though he allures you. Unbelievers do (but) beckon you to the Fire. But Allah beckons by His Grace to the Garden (of bliss) and forgiveness, and makes His Signs clear to mankind: That they may celebrate His praise.
002.254SHAKIR: O you who believe! spend out of what We have given you before the day comes in which there is no bargaining, neither any friendship nor intercession, and the unbelievers-- they are the unjust.

Nogmaals, je vindt in de Koran wat je wilt vinden, maar ook dat zegt meer over jou dan over het boek... Zie je dat in?
  zondag 1 juli 2007 @ 23:40:59 #140
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044404
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nogmaals, je vindt in de Koran wat je wilt vinden, maar ook dat zegt meer over jou dan over het boek... Zie je dat in?
Nee, ik zie gewoon een fucked-up boek, op een voetstuk.
pi_51044421
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:39 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Bedoelen ze de primitieve verlangens als seks, eten, feesten, muziek maken, geestverruimende middelen gebruiken? Waar je als mens niks tegen kan doen behalve doodgaan?

Nu snap ik dat hele zelfmoordaanslag gedoe!
Als je het uberhaupt een klein beetje had begrepen zou je wel anders piepen:
quote:
[4:29] O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol.
Genoeg ammo om te concluderen dat het al on Islamitisch is.
pi_51044451
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:33 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

dat heet indoctrinatie, het erin hameren van angst, telkens weer en weer, net zo lang tot ze niet beter weten. de resultaten hiervan vind je in zo'n beetje alle islamitische landen; haat, terreur, angst, onderdrukking en perversiteit

de koran is heel duidelijk over ongelovigen.. deze moeten bekeerd, verbannen, onderdrukt of gedood worden. Er staan in de koran ook genoeg vredelievende teksten, maar als je goed leest zie je dat die alleen van toepassing zijn op mede-gelovigen, niet op ongelovigen.

de koran typeert zich door een heel duidelijk onderscheid te maken tussen gelovigen en ongelovigen, terwijl als je bijvoorbeeld kijkt naar de bijbel, er weinig directe geweldsoproepen zijn naar ongelovigen, er wordt maar weinig aandacht aan besteed. dit kun je bijvoorbeeld ook zien aan kerken en moskeeën, bij de eerste mag je altijd naar binnen, ongeacht of je christen, moslim, atheist, vrouw of homo bent, terwijl je bij een moskee alleen naar binnen mag als je gelovig bent. de haat die islamieten hebben ten opzichte van niet-moslims zorgt er ook voor dat moslims nergens kunnen integreren.

om even de profeet te quoten "Wij, moslims, erkennen jullie, ongelovigen, niet. Vijandschap en haat zal altijd tussen ons bestaan." (Mohammed 60:40)
pi_51044454
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Nee, ik zie gewoon een fucked-up boek, op een voetstuk.
Mja, dat zeg ik nou ook, je ziet je vooringenomen vooroordelen bevestigd worden omdat je dat zo wilt zien, eigenlijk is het vergelijkbaar met religieus dogma, maar zit zo diep dat er geen sprake is van besef.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:43:24 #144
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044483
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:41 schreef Triggershot het volgende:

Genoeg ammo om te concluderen dat het al on Islamitisch is.
Dus je ziet de tegenstrijdigheden en fouten in het boek, maar toch geloof je dat het het ware woord van god is?
  zondag 1 juli 2007 @ 23:43:53 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_51044496
SAAI topic.
SAAI topic.
SAAI topic.

.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_51044579
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:43 schreef Halve-Amerikaan het volgende:

[..]

Dus je ziet de tegenstrijdigheden en fouten in het boek, maar toch geloof je dat het het ware woord van god is?
Tegenstrijdigheden?
Ik zie tegenstrijdigheden met wat jij suggereert, gelukkig is wat jij suggereert niet mijn geloof, en staat er nergens in de Koran zelfmoord te plegen voor God, wat in tegenstrijd is met geen zelfmoord te plegen, volg jij het nog wel?
pi_51044586
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:43 schreef Ringo het volgende:
SAAI topic.
SAAI topic.
SAAI topic.

.
pi_51044644
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tegenstrijdigheden?
Ik zie tegenstrijdigheden met wat jij suggereert, gelukkig is wat jij suggereert niet mijn geloof, en staat er nergens in de Koran zelfmoord te plegen voor God, wat in tegenstrijd is met geen zelfmoord te plegen, volg jij het nog wel?
zelfmoord door bomaanslagen wordt binnen de islamitische wereld gezien als sterven in de strijd, iets wat niet alleen toegestaan is, maar ook verplicht

"Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet." (2:216)

leuk boekje die koran, je zou hem eens moeten lezen..
  zondag 1 juli 2007 @ 23:50:45 #149
170031 Halve-Amerikaan
pi_51044705
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tegenstrijdigheden?
Hier heb je een waslijst:

http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/#internal
pi_51044745
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:48 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

zelfmoord door bomaanslagen wordt binnen de islamitische wereld gezien als sterven in de strijd, iets wat niet alleen toegestaan is, maar ook verplicht

"Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet." (2:216)
Eeuh, nee.. Dus niet, als je de door jouw gequote vers letterlijk neemt, moet je de mijne ook doen, waarin letterlijk staat dat je dus geen zelfmoord mag plegen, daarnaast behandelt de vers die jij plaatst 'vechten', niet zelfmoord plegen of jezelf offeren..
quote:
‘Daarom hebben Wij de Kinderen van Israël voorgeschreven dat voor wie een ziel doodt – niet als vergelding voor een ziel of het verderf zaaien op aarde -, het is alsof hij alle mensen doodde en dat voor wie iemand laat leven, het is alsof hij alle mensen deed leven.’
Bij een aanslag sterven er onschuldige mensen en dus niet gerechtvaardigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')