Dat dus. Lijkt me logischquote:Op zondag 1 juli 2007 14:24 schreef GoldenBatt het volgende:
Beeldkwaliteit mssn een idee?
En als je buurman er al zo eentje heeft, koop je gewoon een 30D.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:27 schreef nietzman het volgende:
Omdat je buurman er ook een heeft?
Het enige juiste argument. Wát vrouwen ook zeggen.quote:
Ik ben geen vrouw.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het enige juiste argument. Wát vrouwen ook zeggen.
Vooral vanwege de features die voor de meeste vormen van fotografie amper nut hebben.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:34 schreef Ynske het volgende:
ik merk steeds meer dat mensen een dslr kopen en er vervolgens niets mee doen, oftewel, zeg buurman kijk mij een grote hebben. doodzonde van t geld
coolpix990quote:Op zondag 1 juli 2007 14:46 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Vooral vanwege de features die voor de meeste vormen van fotografie amper nut hebben.
Overigens is het helemaal niks nieuws. Ik kan me de tijd nog vrij levendig herinneren dat ik mensen Nikon F3'en, F4'en en dergelijk speelgoed zag kopen omdat alleen dat geschikt was voor wat ze van een camera verwachtten. Vervolgens maakten ze ongeveer 100 opnamen in het jaar omdat het afwerken van filmpjes nogal in de portemonnee sloeg
Momenteel geldt voor mij dat mijn Coolpix990 uit digitaal rusthuis Het Zilvergrijze Pixeltje vrijwel net zo produktief is als de EOS30D. Met die gekke ouwe Coolpix kunnen dingen die met de EOS niet kunnen en andersom.
dat is niet altijd waar. kijk bv naar van die semislr's daar kan je ook heel wat meequote:Op zondag 1 juli 2007 14:57 schreef marcb1974 het volgende:
Dat ligt er maar helemaal aan waar je hem voor gaat gebruiken. Is het alleen snel voor vakantiefoto's etc kan je beter een compact nemen. Wil je iets meer met je foto's kom je eerder bij een dslr.
Als veel zoomen het enige is, pleit dat juist eerder voor een compact dan voor een SLR. Zoek maar eens een combinatie van spiegelreflex + lenzen bij elkaar die het brandpuntsbereik hebben van compacts zoals de Olympus SP-550, een Canon S5 of een Panasonic FZ50.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:29 schreef Froop het volgende:
Mijn vader wil ook een camera kopen, maar hij zit te peinzen over wat voor soort. Ik raad hem geen compacte aan, omdat hij veel wil zoomen. Daar gaat het ook om denk ik. Een compacte is voor vakantiekiekjes.
Laten we daarnaast voorop stellen dat een 1D ook geen professionele camera is en een digitale Hassy ook niet .(heeft wel weer een flitscontact) De gebruiker van een camera kan een pro- zijn, de camera nooit.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:39 schreef DCStyle het volgende:
Laten we ook even voorop stellen dat een 350D alles behalve een professionele camera is.
Waarbij de conclusie verkeerd is. Het ligt niet aan de camera an sich maar aan de associatie van mensen.quote:
Dan moet ik toch eens een bosje van die dingen kopen, altijd een leuke bijverdienste die van mij geen enkele verdere inspanning vergtquote:Op maandag 2 juli 2007 13:04 schreef Kremers het volgende:
De 5d en 1D zijn toch echt wel Pro camera's![]()
Noem er eens een paar (even afgezien van dat de sluiter niet voor 100k+-opnamen gegarandeerd is, dat maakt soms een verschil, maar ik neem voor het gemak even aan dat je het over de features hebtquote:Op maandag 2 juli 2007 13:37 schreef DCStyle het volgende:
350D is zogenaamde prosumer camera, en mist hierdoor dus ook elementen waardoor hij niet als "professioneel heet"
Dus als ik een P&S camera aan een pro fotograaf geef, dan is het in een pro camera? Een pro camera is een camera die bepaalde features heeft, die een andere camera niet heeft.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:13 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dan moet ik toch eens een bosje van die dingen kopen, altijd een leuke bijverdienste die van mij geen enkele verdere inspanning vergt![]()
helaas gaat dat verhaal niet meer op tegenwoordig, camera's zijn betaalbaar gewordenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Waarbij de conclusie verkeerd is. Het ligt niet aan de camera an sich maar aan de associatie van mensen.
Een prof. fotograaf zal prof. apparatuur hebben. Een slechte fotograaf is niet succesvol en kan prof. apparatuur niet betalen. De grote camera duidt er dus op dat de man en een goede fotograaf is en een prof. fotograaf, twee dingen die van groot belang zijn bij trouwfotos.
Men stopt de fotograaf dus in een hokje naar aanleiding van z'n camera en kiest niet de fotograaf op basis van de camera.
da's wel heel erg subjectief, niet iedereen vindt het zelfde mooi, maar een theorie examen zou geen kwaad kunnenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:55 schreef DCStyle het volgende:
Zou er niet een soort van koopbescherming moeten komen voor mensen als dit?
Dat je eerst met een beetje portfolio bij een winkel kunt aankomen voordat je hem uberhoupt mag kopen...
quote:Op maandag 2 juli 2007 14:55 schreef DCStyle het volgende:
Dat je eerst met een beetje portfolio bij een winkel kunt aankomen voordat je hem uberhoupt mag kopen...
Man, al koop ik een 1D met 6 L-teletoeters om 'm vervolgens van de 13e etage te laten kukelen, what's it to you?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:55 schreef DCStyle het volgende:
Een gezonde mix van pure jaloezie en "het zonde vinden" van zoveel camera bij zo weinig fotograafquote:Man, al koop ik een 1D met 6 L-teletoeters om 'm vervolgens van de 13e etage te laten kukelen, what's it to you?.
Mijn oma zei altijd: "Weet je WAT zonde is? Boter op je hoofd smeren en droog brood eten."quote:Op maandag 2 juli 2007 16:02 schreef DCStyle het volgende:
[..]
Een gezonde mix van pure jaloezie en "het zonde vinden" van zoveel camera
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |