Als je daar last van hebt dan zou ik eens een keer met de huisarts gaan praten, want dat kan inderdaad nooit goed zijn.quote:Op zondag 1 juli 2007 00:51 schreef Frumzel het volgende:
Stel....
je leeft steeds vaker (en dan vooral in het weekend) met een behoorlijke spanning op je. Er staat niks te gebeuren waar je zenuwachtig voor moet zijn, puur een spanning die er constant is en die spanning is zo groot af en toe, dat je hartkloppingen hebt, daaraan gaat denken (er zal toch niks met m'n hart zijn), waardoor de spanning op je lichaam nog groter wordt dan ie al was, voor je gevoel luchttekort komt en daardoor heel diep moet gaan ademen om die spanningen weg te krijgen...
dat kan toch nooit gezond zijn?
ja en die eikel zegt hier heb je wat rustgevende middelen!quote:Op zondag 1 juli 2007 00:55 schreef Nirak het volgende:
[..]
Als je daar last van hebt dan zou ik eens een keer met de huisarts gaan praten, want dat kan inderdaad nooit goed zijn.
Misschien zit je toch ergens mee, maar waarom is het dan alleen in het weekend? Misschien kom je dan tot "rust" zodat het eruit komt.
Maar misschien zit je jezelf ook gek te maken, maar ook dan is het goed om even langs de huisarts te gaan
Succes iig
Nee hoor, dat zegt ie niet zomaarquote:Op zondag 1 juli 2007 00:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja en die eikel zegt hier heb je wat rustgevende middelen!
come on!
Hm, ik heb de laatste paar jaar ook pijn op m'n buik. Zat altijd eerst te denken dat het iets lichamelijks mis was, maar nu je dat zo zegt, kan het inderdaad ook best met die spanningen te maken hebben...quote:Op zondag 1 juli 2007 00:54 schreef RemcoW85 het volgende:
Hehe jezelf paniek aanpraten om niets.. Zeker als je niets te doen hebt, omdat je dan geen afleiding hebt en meer aan dat soort dingen gaat denken.
Die spanningen (als die er echt constant zijn) zijn klote na een maaltijd.. Als je dan zo`n aanval krijgt kots je alles er weer uit.. Spanningen op de maag enzo..
Ik heb een tijdje onder behandeling van een hypnotherapeute gezeten (2 jaar terug). Echter, om daarmee iets te bereiken, moet je doelen stellen. Die doelen heb ik toenertijd ook gemaakt en veel van die doelen zijn ook uitgekomen, maar ik zie nou geen reden meer om erheen te gaan, omdat ik geen doelen meer hebquote:Op zondag 1 juli 2007 00:55 schreef Nirak het volgende:
[..]
Als je daar last van hebt dan zou ik eens een keer met de huisarts gaan praten, want dat kan inderdaad nooit goed zijn.
Misschien zit je toch ergens mee, maar waarom is het dan alleen in het weekend? Misschien kom je dan tot "rust" zodat het eruit komt.
Maar misschien zit je jezelf ook gek te maken, maar ook dan is het goed om even langs de huisarts te gaan
Succes iig
Spanningen op de maag kun je een maagzweer van krijgen volgens mij..quote:Op zondag 1 juli 2007 01:02 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Hm, ik heb de laatste paar jaar ook pijn op m'n buik. Zat altijd eerst te denken dat het iets lichamelijks mis was, maar nu je dat zo zegt, kan het inderdaad ook best met die spanningen te maken hebben...
Mja, doe ik ook wel eens (ok, de laatste tijd niet meer zo), maar ik haal er niet zoveel leuks uit iets wat wel leuk moet zijn (ja, ik weet, beetje een doemdenker...)quote:Op zondag 1 juli 2007 00:56 schreef zhe-devilll het volgende:
hyper hooikoorts stress whatever!
Relax!
kussss
doe iets leuks voor jezelf..
Die spanningen heb ik denk ik sinds ik op mezelf woon. Een paar maanden dus.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:05 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Spanningen op de maag kun je een maagzweer van krijgen volgens mij..
A) Hoe lang heb je die spanningen al?
B) Wanneer kwam die buikpijn? Was die er al, of kwam die na die spanningen...?
Tis sowieso allemaal geestelijk... Regel anders was rustgevende middelen.. Je hoeft ze niet eens te slikken, het "bij hebben van" is al voldoende om je een stuk geruster te maken stellen.
zei de expert...quote:Op zondag 1 juli 2007 01:17 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon jezelf bezig houden en je niet aanstellen. Als je nergens last van hebt, heb je nergens last van.
Bedenk een doel voor het weekend. Neuken, uitslapen, dan zit je niet in spanning af te wachten wat er gaat gebeuren.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:05 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje onder behandeling van een hypnotherapeute gezeten (2 jaar terug). Echter, om daarmee iets te bereiken, moet je doelen stellen. Die doelen heb ik toenertijd ook gemaakt en veel van die doelen zijn ook uitgekomen, maar ik zie nou geen reden meer om erheen te gaan, omdat ik geen doelen meer heb
Nee. Als je hyperventileert, moet je juist zorgen dat je minder diep en minder vaak ademt. Het voelt benauwd, alsof je juist meer moet ademen, maar daarmee maak je het enkel erger. Ren eens een blokje om, zou ik zeggen, dan verwerk je die stresshormonen tenminste.quote:Op zondag 1 juli 2007 00:51 schreef Frumzel het volgende:
Stel....
je leeft steeds vaker (en dan vooral in het weekend) met een behoorlijke spanning op je. Er staat niks te gebeuren waar je zenuwachtig voor moet zijn, puur een spanning die er constant is en die spanning is zo groot af en toe, dat je hartkloppingen hebt, daaraan gaat denken (er zal toch niks met m'n hart zijn), waardoor de spanning op je lichaam nog groter wordt dan ie al was, voor je gevoel luchttekort komt en daardoor heel diep moet gaan ademen om die spanningen weg te krijgen...
ja, maar dan zal ik flauwvallen als ik niet naar adem snak lijkt het wel... of weet ik veel wat...quote:Op zondag 1 juli 2007 19:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nee. Als je hyperventileert, moet je juist zorgen dat je minder diep en minder vaak ademt. Het voelt benauwd, alsof je juist meer moet ademen, maar daarmee maak je het enkel erger. Ren eens een blokje om, zou ik zeggen, dan verwerk je die stresshormonen tenminste.
wat voor spanning bedoel je?quote:Op zondag 1 juli 2007 15:47 schreef jesselyn het volgende:
In zekere mate is die spanning wel lekker... Tenminste .. als ik de spanning voor me heb die ik bedoel.
ik heb een beetje proberen te begrijpen wat PMT inhoudt. Voor mij komt het over als bewegingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Maar ik weet niet of dat wel het juiste voor mij is eerlijk gezegd...quote:Op zondag 1 juli 2007 02:06 schreef moemoe het volgende:
Uit je eerste post blijkt wel dat je je bewust bent van je lichaamssignalen, dat is positief, dat is de eerste stap.
Ik zou iig weer met een psycholoog gaan praten (maar dat zeg ik omdat ik je ken) en spanningsklachten hoeven niet per definitie verholpen te worden door middel van medicijnen. Je zou bijvoorbeeld met je eventuele behandelaar de mogelijkheden voor Psychomotorische Therapie (PMT) kunnen bespreken, een soort van psychologische gym kort samengevat.
quote:Op zondag 1 juli 2007 00:53 schreef Ryoga het volgende:
volgens mij heet dat stress gepaard met hyperventilatie?
Zou van de drank, eventueel in combinatie met roken afblijven, mocht dat het geval wezen.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:21 schreef Frumzel het volgende:
[..]
ik heb een beetje proberen te begrijpen wat PMT inhoudt. Voor mij komt het over als bewegingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Maar ik weet niet of dat wel het juiste voor mij is eerlijk gezegd...
Ik ben ooit onder behandeling geweest van een psychiater, die vergeleek medicijnen met een bril... sommige mensen hebben ze nooit nodig, andere mensen kunnen niet zonder...quote:Op zondag 1 juli 2007 01:09 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Die spanningen heb ik denk ik sinds ik op mezelf woon. Een paar maanden dus.
Die buikpijn is niet altijd. Het komt met vlagen zeg maar. (en dat is sinds een paar jaar denk ik)
Ik weet inderdaad dat het allemaal geestelijk is (), maar ik ben eerlijk gezegd erop tegen, tegen het slikken van medicijnen...
Gezonde spanning dan denk ik... Bijvoorbeeld als er wat spannends gaat gebeuren.. iets leuks.. ik had die ook wel eens zomaar, maar de laatste tijd niet meer zoquote:
JA ik heb dat ook weleens ik geef je een mastertip. Als je dit serieus meent. Adem via je buik. Dus inademen betekent buik naar buiten. Geloof me binnen de korste keren voel je je relaxtquote:Op zondag 1 juli 2007 00:51 schreef Frumzel het volgende:
Stel....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |