abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juli 2007 @ 00:51:01 #1
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51017527
Stel....

je leeft steeds vaker (en dan vooral in het weekend) met een behoorlijke spanning op je. Er staat niks te gebeuren waar je zenuwachtig voor moet zijn, puur een spanning die er constant is en die spanning is zo groot af en toe, dat je hartkloppingen hebt, daaraan gaat denken (er zal toch niks met m'n hart zijn), waardoor de spanning op je lichaam nog groter wordt dan ie al was, voor je gevoel luchttekort komt en daardoor heel diep moet gaan ademen om die spanningen weg te krijgen...

dat kan toch nooit gezond zijn?
Ehm... ok
pi_51017589
huillie
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 1 juli 2007 @ 00:53:58 #3
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_51017602
volgens mij heet dat stress gepaard met hyperventilatie?
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
pi_51017628
Hehe jezelf paniek aanpraten om niets.. Zeker als je niets te doen hebt, omdat je dan geen afleiding hebt en meer aan dat soort dingen gaat denken.

Die spanningen (als die er echt constant zijn) zijn klote na een maaltijd.. Als je dan zo`n aanval krijgt kots je alles er weer uit.. Spanningen op de maag enzo..

Is idd niet gezond nee, maar herken het soms wel.. Jezelf drukker maken dan nodig en daarmee je hele lichaam onnodig energie laten vreten. Dat soort avonden staan voor mij gelijk aan 5 dagen achter elkaar werken, zo vermoeid word je ervan.

Tip: Oxazepam
pi_51017650
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:51 schreef Frumzel het volgende:
Stel....

je leeft steeds vaker (en dan vooral in het weekend) met een behoorlijke spanning op je. Er staat niks te gebeuren waar je zenuwachtig voor moet zijn, puur een spanning die er constant is en die spanning is zo groot af en toe, dat je hartkloppingen hebt, daaraan gaat denken (er zal toch niks met m'n hart zijn), waardoor de spanning op je lichaam nog groter wordt dan ie al was, voor je gevoel luchttekort komt en daardoor heel diep moet gaan ademen om die spanningen weg te krijgen...

Als je daar last van hebt dan zou ik eens een keer met de huisarts gaan praten, want dat kan inderdaad nooit goed zijn.
Misschien zit je toch ergens mee, maar waarom is het dan alleen in het weekend? Misschien kom je dan tot "rust" zodat het eruit komt.
Maar misschien zit je jezelf ook gek te maken, maar ook dan is het goed om even langs de huisarts te gaan

Succes iig
pi_51017661
hyper hooikoorts stress whatever!
Relax!
kussss
doe iets leuks voor jezelf..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51017670
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:55 schreef Nirak het volgende:

[..]

Als je daar last van hebt dan zou ik eens een keer met de huisarts gaan praten, want dat kan inderdaad nooit goed zijn.
Misschien zit je toch ergens mee, maar waarom is het dan alleen in het weekend? Misschien kom je dan tot "rust" zodat het eruit komt.
Maar misschien zit je jezelf ook gek te maken, maar ook dan is het goed om even langs de huisarts te gaan

Succes iig
ja en die eikel zegt hier heb je wat rustgevende middelen!
come on!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51017736
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:56 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ja en die eikel zegt hier heb je wat rustgevende middelen!
come on!
Nee hoor, dat zegt ie niet zomaar
Die "eikel" stuurt je (als het echt nodig is) door naar een psycholoog. En als ie iets voorschrijft zonder je door te sturen dan is dat een placebo. Je wil niet weten hoeveel mensen die slikken en waarbij ze ook nog "werken".
  zondag 1 juli 2007 @ 01:02:56 #9
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51017813
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:54 schreef RemcoW85 het volgende:
Hehe jezelf paniek aanpraten om niets.. Zeker als je niets te doen hebt, omdat je dan geen afleiding hebt en meer aan dat soort dingen gaat denken.

Die spanningen (als die er echt constant zijn) zijn klote na een maaltijd.. Als je dan zo`n aanval krijgt kots je alles er weer uit.. Spanningen op de maag enzo..
Hm, ik heb de laatste paar jaar ook pijn op m'n buik. Zat altijd eerst te denken dat het iets lichamelijks mis was, maar nu je dat zo zegt, kan het inderdaad ook best met die spanningen te maken hebben...
Ehm... ok
  zondag 1 juli 2007 @ 01:05:11 #10
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51017858
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:55 schreef Nirak het volgende:

[..]

Succes iig
Ik heb een tijdje onder behandeling van een hypnotherapeute gezeten (2 jaar terug). Echter, om daarmee iets te bereiken, moet je doelen stellen. Die doelen heb ik toenertijd ook gemaakt en veel van die doelen zijn ook uitgekomen, maar ik zie nou geen reden meer om erheen te gaan, omdat ik geen doelen meer heb
Ehm... ok
pi_51017869
quote:
Op zondag 1 juli 2007 01:02 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Hm, ik heb de laatste paar jaar ook pijn op m'n buik. Zat altijd eerst te denken dat het iets lichamelijks mis was, maar nu je dat zo zegt, kan het inderdaad ook best met die spanningen te maken hebben...
Spanningen op de maag kun je een maagzweer van krijgen volgens mij..

A) Hoe lang heb je die spanningen al?
B) Wanneer kwam die buikpijn? Was die er al, of kwam die na die spanningen...?

Tis sowieso allemaal geestelijk... Regel anders was rustgevende middelen.. Je hoeft ze niet eens te slikken, het "bij hebben van" is al voldoende om je een stuk geruster te maken stellen .
  zondag 1 juli 2007 @ 01:06:50 #12
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51017888
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:56 schreef zhe-devilll het volgende:
hyper hooikoorts stress whatever!
Relax!
kussss
doe iets leuks voor jezelf..
Mja, doe ik ook wel eens (ok, de laatste tijd niet meer zo), maar ik haal er niet zoveel leuks uit iets wat wel leuk moet zijn (ja, ik weet, beetje een doemdenker...)
Ehm... ok
  zondag 1 juli 2007 @ 01:07:05 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51017893
Hoort dit niet in LIF ofzo
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_51017909
Tis een mixje van beiden, Harajuku .
  zondag 1 juli 2007 @ 01:09:14 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_51017927
quote:
Op zondag 1 juli 2007 01:08 schreef RemcoW85 het volgende:
Tis een mixje van beiden, Harajuku .
Oh, okay.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 1 juli 2007 @ 01:09:26 #16
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51017931
quote:
Op zondag 1 juli 2007 01:05 schreef RemcoW85 het volgende:

[..]

Spanningen op de maag kun je een maagzweer van krijgen volgens mij..

A) Hoe lang heb je die spanningen al?
B) Wanneer kwam die buikpijn? Was die er al, of kwam die na die spanningen...?

Tis sowieso allemaal geestelijk... Regel anders was rustgevende middelen.. Je hoeft ze niet eens te slikken, het "bij hebben van" is al voldoende om je een stuk geruster te maken stellen .
Die spanningen heb ik denk ik sinds ik op mezelf woon. Een paar maanden dus.
Die buikpijn is niet altijd. Het komt met vlagen zeg maar. (en dat is sinds een paar jaar denk ik)

Ik weet inderdaad dat het allemaal geestelijk is ( ), maar ik ben eerlijk gezegd erop tegen, tegen het slikken van medicijnen...
Ehm... ok
  zondag 1 juli 2007 @ 01:17:50 #17
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_51018090
Gewoon jezelf bezig houden en je niet aanstellen. Als je nergens last van hebt, heb je nergens last van.
Please sir. When moon? When Mustang?
  zondag 1 juli 2007 @ 01:19:17 #18
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51018112
quote:
Op zondag 1 juli 2007 01:17 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon jezelf bezig houden en je niet aanstellen. Als je nergens last van hebt, heb je nergens last van.
zei de expert...
Ehm... ok
  zondag 1 juli 2007 @ 01:29:32 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51018288
Ik snap dit niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 1 juli 2007 @ 01:32:54 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_51018352
Meer blowen en minder pillen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51018560
Ik had ook het meeste last van stress als de ontspanning mogelijk was. De stresshormoonthermostaat is dan ontregelt.

Als het koud is, voel je de verwarming niet. Maar dan wordt het warm en doordat de thermostaat het niet goed doet, blijft de verwarming warmte afgeven waardoor je merkt dat er een verwarming is aangezien het heet wordt in de kamer.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 1 juli 2007 @ 01:53:08 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_51018751
quote:
Op zondag 1 juli 2007 01:05 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje onder behandeling van een hypnotherapeute gezeten (2 jaar terug). Echter, om daarmee iets te bereiken, moet je doelen stellen. Die doelen heb ik toenertijd ook gemaakt en veel van die doelen zijn ook uitgekomen, maar ik zie nou geen reden meer om erheen te gaan, omdat ik geen doelen meer heb
Bedenk een doel voor het weekend. Neuken, uitslapen, dan zit je niet in spanning af te wachten wat er gaat gebeuren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 1 juli 2007 @ 02:06:03 #23
131278 moemoe
#teampanda
pi_51018989
Uit je eerste post blijkt wel dat je je bewust bent van je lichaamssignalen, dat is positief, dat is de eerste stap.

Ik zou iig weer met een psycholoog gaan praten (maar dat zeg ik omdat ik je ken ) en spanningsklachten hoeven niet per definitie verholpen te worden door middel van medicijnen. Je zou bijvoorbeeld met je eventuele behandelaar de mogelijkheden voor Psychomotorische Therapie (PMT) kunnen bespreken, een soort van psychologische gym kort samengevat.

[ Bericht 8% gewijzigd door moemoe op 01-07-2007 02:11:28 ]
  zondag 1 juli 2007 @ 15:47:54 #24
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_51029571
In zekere mate is die spanning wel lekker... Tenminste .. als ik de spanning voor me heb die ik bedoel.
Nunc est bibendum
pi_51035159
quote:
Stel....

Nee. Als je hyperventileert, moet je juist zorgen dat je minder diep en minder vaak ademt. Het voelt benauwd, alsof je juist meer moet ademen, maar daarmee maak je het enkel erger. Ren eens een blokje om, zou ik zeggen, dan verwerk je die stresshormonen tenminste.
pi_51036676
Spuitbeer heeft daar oxazepam voor
  zondag 1 juli 2007 @ 21:18:32 #27
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51038679
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:29 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Nee. Als je hyperventileert, moet je juist zorgen dat je minder diep en minder vaak ademt. Het voelt benauwd, alsof je juist meer moet ademen, maar daarmee maak je het enkel erger. Ren eens een blokje om, zou ik zeggen, dan verwerk je die stresshormonen tenminste.
ja, maar dan zal ik flauwvallen als ik niet naar adem snak lijkt het wel... of weet ik veel wat...

ik heb altijd geleerd, als je het moeilijk hebt, even diep ademhalen en dan moet de spanning weer wegtrekken...
Ehm... ok
  zondag 1 juli 2007 @ 21:20:12 #28
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51038735
quote:
Op zondag 1 juli 2007 15:47 schreef jesselyn het volgende:
In zekere mate is die spanning wel lekker... Tenminste .. als ik de spanning voor me heb die ik bedoel.
wat voor spanning bedoel je?
Ehm... ok
  zondag 1 juli 2007 @ 21:21:36 #29
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51038782
quote:
Op zondag 1 juli 2007 02:06 schreef moemoe het volgende:
Uit je eerste post blijkt wel dat je je bewust bent van je lichaamssignalen, dat is positief, dat is de eerste stap.

Ik zou iig weer met een psycholoog gaan praten (maar dat zeg ik omdat ik je ken ) en spanningsklachten hoeven niet per definitie verholpen te worden door middel van medicijnen. Je zou bijvoorbeeld met je eventuele behandelaar de mogelijkheden voor Psychomotorische Therapie (PMT) kunnen bespreken, een soort van psychologische gym kort samengevat.
ik heb een beetje proberen te begrijpen wat PMT inhoudt. Voor mij komt het over als bewegingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Maar ik weet niet of dat wel het juiste voor mij is eerlijk gezegd...
Ehm... ok
pi_51041466
Ik herken volgens mij de symptomen, maar ik ervaar niet echt spanning
  maandag 2 juli 2007 @ 01:16:09 #31
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_51046694
Been there. Bij mij eindigde zoiets in een angststoornis, waarbij ik een tijdje niet meer onder de dekens vandaan durfde komen.

Let vooral op dat zoiets. Zo van een afstandje lijkt het allemaal één pot nat, maar een juiste diagnose is essentieel om aan je klachten te kunnen werken.

Lastig verder, ik zou zo snel mogelijk info zoeken over wat je ervaart. En als je wilt ook hulp.

De afbouw van mijn akkefietje duurt -volgens de experts- wel minstens net zo lang als de opbouw heeft geduurd, en dat is ruim vier jaar...
Ben zelf nog wel drie tot vier jaartjes onderweg
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_51053172
je moet je leren te onstpannen....

weinig tot geen cafaine....wel kamillethee en eventueel valeriaan...meditatie...sport...
  maandag 2 juli 2007 @ 12:07:16 #33
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_51053653
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:53 schreef Ryoga het volgende:
volgens mij heet dat stress gepaard met hyperventilatie?
  maandag 2 juli 2007 @ 12:16:30 #34
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_51053922
Dat heet stress, en is idd zeer ongezond... Sterker nog, een enorme hoeveelheid van kwalen
wordt direct of indirect veroorzaakt door stress...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 2 juli 2007 @ 12:22:34 #35
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_51054116
Als je niet meteen zin hebt in een psycholoog of iets dergelijks, kun je ook op zoek gaan naar een fysiotherapeut die je kan helpen met ontspannings- en ademhalingsoefeningen.
  maandag 2 juli 2007 @ 18:38:01 #36
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_51066186
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:21 schreef Frumzel het volgende:

[..]

ik heb een beetje proberen te begrijpen wat PMT inhoudt. Voor mij komt het over als bewegingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Maar ik weet niet of dat wel het juiste voor mij is eerlijk gezegd...
Zou van de drank, eventueel in combinatie met roken afblijven, mocht dat het geval wezen.
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
pi_51090837
ja...roken en drinken maakt je misschien tijdelijk rustig....maar daarna is het praktisch onmogelijk echte rust te vinden...

luister naar Bobby...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:11:21 #38
33189 RM-rf
1/998001
pi_51090997
Misschien is het precies andersom....

drinkt de TS misschien op zn werk automatisch veel koffie? Van die mensen die een automaat vlak in de buurt hebben en iedere driekwartier een dubbele espresso halen...

Zulke mensen hebben dan opeens wel op zaterdag last van allerlei nerveuze verschijningen en fysieke kenmerken, dat is gewoon hun lichaam die protesteert tegen de afstand die ze hebben tot de esprresso-automaat .

Een andere mogelijkheid is het afwentelen van de stress van je werk doordeweks of juist problemen hebben met het ongeorganiseerde van hetw eekend, mensen die hun hele wek 'doorgepland hebben en dan de hele tijd zeer druk hebben, kunnen werkelijk problemen hebben met het 'vrij-zijn' van de zaterdag en dan opeens 'niets' te doen hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_51091522
Heb het ook wel eens (het gevoel dat er elk moment wat kan gebeuren), maar dat is af en toe een creatie van de geest. Het wordt ook een soort van self-fulfilling prophecy als je je dit soort dingen blijft aanpraten.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:18:08 #40
184149 clayman
Search the Neverhood
pi_51095383
quote:
Op zondag 1 juli 2007 01:09 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Die spanningen heb ik denk ik sinds ik op mezelf woon. Een paar maanden dus.
Die buikpijn is niet altijd. Het komt met vlagen zeg maar. (en dat is sinds een paar jaar denk ik)

Ik weet inderdaad dat het allemaal geestelijk is ( ), maar ik ben eerlijk gezegd erop tegen, tegen het slikken van medicijnen...
Ik ben ooit onder behandeling geweest van een psychiater, die vergeleek medicijnen met een bril... sommige mensen hebben ze nooit nodig, andere mensen kunnen niet zonder...
Tony: "Uncle June, how was Boca?"
Junior: "Wonderful. I don't go down enough."
Carmela: "That's not what I heard."
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:45:49 #41
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_51112139
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:20 schreef Frumzel het volgende:

[..]

wat voor spanning bedoel je?
Gezonde spanning dan denk ik... Bijvoorbeeld als er wat spannends gaat gebeuren.. iets leuks.. ik had die ook wel eens zomaar, maar de laatste tijd niet meer zo
Nunc est bibendum
pi_51114020
quote:
Stel....

JA ik heb dat ook weleens ik geef je een mastertip. Als je dit serieus meent. Adem via je buik. Dus inademen betekent buik naar buiten. Geloof me binnen de korste keren voel je je relaxt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')