Kleinquote:
Ja, hij is klikbaar ja... weet jij misschien hoe ik het realistischer en dus scherper kan krijgen? (eiland)quote:Op maandag 30 juli 2007 14:50 schreef Kamermans het volgende:
[..]
Kleino hij is klikbaar
![]()
het gras is erg scherp, dat is mooi, wat jammer is is dat het eiland niet ook zo scherp is,..
HDR is toch een techniek die in games wordt gebruikt? Dit is dus een 3D render neem ik aan?quote:Op maandag 30 juli 2007 15:33 schreef Kamermans het volgende:
High Dynamic Range fototje:
heb hem ook in FOT gepost, maar vond het ook wel hier passen, omdat het toch veel grotendeels computer werk is
[afbeelding]
HDR High Dynamic Range dat is idd iets wat gebruikt wordt in games enzo, maar dit is geen render. HDR fotografie is een soort techniek, je maakt een aantal fotos van het zelfde landschap of voorwerp met precies de zelfde compositie. het verschil in de verschillende fotos is de licht sterkte. bij deze foto heb ik 5 foto gebruikt.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:04 schreef ikJur het volgende:
[..]
HDR is toch een techniek die in games wordt gebruikt? Dit is dus een 3D render neem ik aan?
Edit: o keek niet naar je username, jij maakt 3d renders for a living
oja van die techniek heb ik wel eens gehoord. Die foto's leg je dan op elkaar en kan je minder goeie stukjes uit de een toepassen op de minder goeie stukken in een andere.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:04 schreef Kamermans het volgende:
[..]
HDR High Dynamic Range dat is idd iets wat gebruikt wordt in games enzo, maar dit is geen render. HDR fotografie is een soort techniek, je maakt een aantal fotos van het zelfde landschap of voorwerp met precies de zelfde compositie. het verschil in de verschillende fotos is de licht sterkte. bij deze foto heb ik 5 foto gebruikt.
Foto 1: 2 stappen onderbelicht
Foto 2: 1 stap onderbelicht
Foto 3: gewone belichting
Foto 4: 1 stap overbelicht
Foto 5: 2 stappen overbelicht
hierna kan je met verschillende programmas (onderandere photoshop) een HDR image maken van deze fotos.
Ow ik dacht je avatar te herkennen, want er is ook een user in deze topicreeks die dat wel doet.quote:en nee ik maak geen 3D renders for a livingben wel beniuewd hoe je daar bij gekomen bent
er is idd iemand in deze topic reeks die 3D models van producten ofzo maakt jaquote:Op maandag 30 juli 2007 18:09 schreef ikJur het volgende:
[..]
oja van die techniek heb ik wel eens gehoord. Die foto's leg je dan op elkaar en kan je minder goeie stukjes uit de een toepassen op de minder goeie stukken in een andere.
[..]
Ow ik dacht je avatar te herkennen, want er is ook een user in deze topicreeks die dat wel doet.
Ja, zelf getekend... zal me er eens in verdiepenquote:Op maandag 30 juli 2007 15:21 schreef ikJur het volgende:
eiland heb je zelf getekend toch. Gewoon een hardere brush gebruiken lijkt me. Wat ik vetter zou vinden is dat als je gewoon grond ziet zeg maar. met wortels eruit enzo
Doe nog wat meer met die achtergrond. Maakt het een beetje saai. Doe er bijv. een lucht achter in dezelfde stijl als de voorgrond.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:22 schreef Elixabete het volgende:
nou zoals je ziet heb ik de WMP logo eruit gehaalt.
Ik ben van plan om de rode ster van rusland ervoor te zetten met muzieknoten erbij.
[afbeelding]
Dat zal ik morgen dan even gaan doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:00 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Doe nog wat meer met die achtergrond. Maakt het een beetje saai. Doe er bijv. een lucht achter in dezelfde stijl als de voorgrond.
ik heb alleen de schaduw achter de rode muur weg gehaalt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 04:04 schreef TC03 het volgende:
Ik zou de distance van de schaduw op 0 zetten en de kleuren wat opvijzelen. En ik zou alle letters in hoofdletters doen, of alles in kleine letters.
Ik vind van wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 04:09 schreef seekfaM het volgende:
Met de handgetekende dingen ook welcome?
ja zoiets. probeer em eens zonder schaduwtje. of ga met zo'n ruige gum eroverheen en gum wat stukjes zijkant weg.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:23 schreef Elixabete het volgende:
Die ster zou ook in een "schilderij/teken" stijl moeten denk ik.
Ziet er stukken beter uit idd!quote:
Ziet er netjes uit! Zeker de muismat, ben zelf niet zo kapot van de eerste maar is wel netjes gedaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
2de is een muismat, maar orgineel is met de hand getekend
[afbeelding]
Als je de PSD stuurt wil ik wel even wat dingen aanpassen waarvan ik denk dat het mooier is.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:44 schreef Elixabete het volgende:
[..]
ik heb alleen de schaduw achter de rode muur weg gehaalt.
Al weet ik nu niet wat mooier is.
cool, in de eerste staat house33?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet alle muizen werken zomaar op elke ondergrond....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:48 schreef Kamermans het volgende:
[..]
cool, in de eerste staat house33?
de tweede vind ik mooier, maar dat er nog mensen zijn die muismatten gebruiken![]()
Cool, man!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Pennetje, kwastjesquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:07 schreef Maisnon het volgende:
Gaaf
Maar wat voor.. tekengereedschap gebruik je precies?
Erg mooi!quote:
Hoe ik ze precies maak is, je hebt een stapel schetspapier, internet, schetspotlood en een inktpotje met zwarte inkt er in, verschillende penseeltjes, krabbertje en een inktpen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:07 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Erg mooi!Hoe maak je die dingen? Teken je ze eerst met potlood en daarna met inkt? En op hetzelfde vel papier? En bewerk je ze ook digitaal?
Ik haat het dat ik zelf niet kan "inken"!![]()
Wel, ik ben een fan van zwart/wit tekeningen, dus ik heb ook wel geprobeerd om te "inken". Het gaat me alleen niet zo goed af. Ik snap de techniek ook niet zo goed. Ik heb wel schetspapier, 120 gr en 160 gr en schetsen gaat me redelijk af (als hobbyist tenminste), maar wat je daarna moet doen weet ik dus eigenlijk niet. Ink jij dan op hetzelfde vel schetspapier als waarop je schets staat? Ik dacht dat je het inken op een apart vel papier moest doen (met het papier waarop je schets staat eronder) en dan het beste op een "lichtbak"? Ik heb ook potloden, een inktpen, zwarte inkt en verschillende penselen en ik heb ook internet, een scanner en PS. Maar wat is dan een krabbertje? Maak je daar correctie's mee? Ik had begrepen dat daar ook een soort correctie vloeistof voor bestaat, allleen kon ik die nergens krijgen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 04:16 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Hoe ik ze precies maak is, je hebt een stapel schetspapier, internet, schetspotlood en een inktpotje met zwarte inkt er in, verschillende penseeltjes, krabbertje en een inktpen.
Voor wanneer je gaat schetsen, je kan nooit beginnen met gewoon meteen zomaar iets te gaan tekenen, dat kan gewoon niet. Wat sommige mensen helaas wel denken_
Dan kijk je hoe je hoe eigenlijk zo'n kat, in dit geval een bobcat, een kruising tussen een tijger en een normale kat. er uit ziet.
En bepaal je een de compositie, in dit geval is het voor een t-shirt bedoelt en een soort mascotte voor een school, dus het moet er een beetje brutaal maar wel eng uitzien.
Als je schets goed genoeg is, ( je kan met schetspapier meerdere keren er over heen gaat, voordat het goet genoeg is. Vaak is dan 1 - 2x maar soms ook 4-5, dus in 1x goed kan gewoon niet)
Dan ga je op schetspapier inkten, je hebt het plaatje onder je, en wanneer je in het inkten een beetje thuis bent, dan kan je dus verschillende soorten technieken toepassen.
Vervolgens scan ik het en werk het een beetje bij, en maak er een bitmap van.
Bitmap omdat je dan wanneer je het gaat drukken, er uit ziet of het orgineel ook met de hand getekend is, en dat resultaat wil ik juist.
Als je ook wil leren doen, gewoon veel doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |