abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 19:14:30 #26
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51067615
Die jonge figuren die toen in Griekenland een restaurant gingen beginnen
Ze konden helemaal NIKS. Mensen moesten 2 uur wachten op hun eten en het menu stond bijvoorbeeld Kip gordon bleu
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 2 juli 2007 @ 19:20:06 #27
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51067871
would you like ananas?

"what's that?"

ananas...? You know...

maandag 2 juli 2007 @ 19:21:58 #28
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51067942
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:20 schreef ScienceFriction het volgende:
would you like ananas?

"what's that?"

ananas...? You know...

Er was toen ook zo'n topic in TV over. Iedereen lachen enzo, en toen kwam zelfs de buurvrouw posten om die kneus te verdedigen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 2 juli 2007 @ 19:28:05 #29
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51068203
quote:
Op maandag 2 juli 2007 19:21 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Er was toen ook zo'n topic in TV over. Iedereen lachen enzo, en toen kwam zelfs de buurvrouw posten om die kneus te verdedigen
Echt? Man, het IS toch ook achterlijk als je niet eens weet wat je verkoopt???

Gas flesses...

En dan die gasten uuuuren wachten op het eten...
pi_51079266
dat vind ik ook altijd zo geestig. Die mensen die dan een restaurant gaan openen "want ze kookten thuis ook weleens voor 10 man, met kerst ofzo". Helemaal niet beseffen dat dat iets heel anders is. Ook helemaal niet beseffen dat je van een B&B met 4 kamers gewoon nooit en te nimmer zal kunnen leven, behalve als je belachelijke bedragen vraagt voor die kamers en een 200% bezettingsgraad hebt.

Of die mensen die met 5.000 euro een ruïne willen gaan renoveren. Helemaal verbaasd als ze over het budget heen gaan

Mensen schijnen sowieso niet te beseffen dat als je een bedrijf start (in Nederland of elders) dat je het eerste jaar nooit winst draait en dus altijd geld achter de hand moet hebben om dat eerste jaar door te komen.
mooi he, alles
pi_51082657
Bedankt voor het opfrissen van ons aller geheugen, ScienceFriction!

[ Bericht 12% gewijzigd door Bora-Bora op 04-07-2007 02:11:35 ]
 FR
  dinsdag 3 juli 2007 @ 05:51:36 #32
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51083012
Oei, wat op Kreta mag zie je hier niet zo gauw gebeuren. Food-safe zijn ze toch erg streng mee. Leuke filmpies trouwens, top linkje
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:45:07 #33
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_51094197
Ik heb het net eens even bekeken en ik sta echt helemaal versteld. Ik bedoel afgezien van alle blunders en zo, moet ik zeggen dat ze wel kloten hebben. Weet iemand of ze daar nog zitten?

-edit-
Ik heb het dus over dat stel op Kreta

[ Bericht 14% gewijzigd door Bramito op 03-07-2007 14:52:25 ]
Siesta & Fiesta!
pi_51109486
Ik kende het programma niet maar na dit topic eens doorgelezen te hebben. heb ik toch eens een aflevering gekeken (die met dat griekse restaurant). wel een leuk programma moet ik zeggen.
Vooral voor die knul veel respect. dat hij toch maar alles doet en binnen een week vertrekt en als het dan ff niet loopt ook gewoon een ander baantje erbij doen.

Wat ik alleen niet snap is waarom het allemaal zo direct moest. binnen 1 week waren ze weg. waarom wachten ze niet gewoon een jaar. leren ze de taal en die meid ook engels leren. gaan ze hier werken om geld te verdien als het ff kan in de horeca anders thuis veel koken. en dan vanuit hier dingen regelen zoals vergunningen en kijken hoe het met de locale mentaliteit zit en waar ze het beste spullen kunnen kopen.
Verder heb je dan ook de tijd om een goed pand te kopen dat ook wat centraler ligt en het eventueel van te voren op te knapen.

Al met al lijkt me zoiets ook prachtig om te doen. gewoon gaan en ergens in een land waar het lekker weer is en de mentaliteit een stuk relaxer is een zaak beginnen. Alleen zou ik me dan een heeel stuk beter voorbereiden.
Graag verwijderen
pi_51113279
geweldige programmas zijn dat

ik heb eerlijk gezegd nog nooit een succes vrhaal gezien, maar ik heb die van portugal... geweldig hoe onvoorbereid ze weg gingen, ben eigenlijk wel benieuwd wat er van ze geworden is!
pi_51114119
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:11 schreef Perruche het volgende:
geweldige programmas zijn dat

ik heb eerlijk gezegd nog nooit een succes vrhaal gezien, maar ik heb die van portugal... geweldig hoe onvoorbereid ze weg gingen, ben eigenlijk wel benieuwd wat er van ze geworden is!
De irakees die naar Noorwegen ging of de Nederlander met zijn resort voor ex kankerpatienten waren toch zeker wel succesverhalen.

@bramito,

Ze zouden volgend seizoen terugkomen, maar de website is inmiddels uit de lucht, dus dat zegt wel genoeg denk ik.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_51116358
Dat stel dat naar Kreta ging heeft toch wel wat respect verdient bij mij. Toch knap als je op zo'n jonge leeftijd en zonder opleiding zoiets dergelijks durft.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fetai op 04-07-2007 01:05:46 ]
Ik support gevallen topclubs!
  woensdag 4 juli 2007 @ 06:32:05 #38
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51118703
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:56 schreef Fetai het volgende:
Dat stel dat naar Kreta ging heeft toch wel wat respect verdient bij mij. Toch knap als je op zo'n jonge leeftijd en zonder opleiding zoiets dergelijks durft.
Eensch, ze hadden wel lef Ik vraag mij trouwens af hoe ze aan de update komen aan het einde van het filmpje, had het wel leuk gevonden dat ze ook daadwerkelijk even een kijkje namen, en of de serveertijd minder was ondertussen. 1.5 uur wachten op je frietjes is toch wel erg lang
Screw the future...
We're cold now!
pi_51123325
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:32 schreef arrebar het volgende:

[..]

De irakees die naar Noorwegen ging of de Nederlander met zijn resort voor ex kankerpatienten waren toch zeker wel succesverhalen.
ehehe, maar die heb ik nog niet gezien als ik wat mer tijd heb zal ik ze zeker eens gaan bekijken!
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:22:45 #40
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51123420
LastFM
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:24:06 #41
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51123474
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 06:32 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Eensch, ze hadden wel lef
Het verschil tussen lef hebben en ongelooflijk dom zijn is soms heel klein...
LastFM
pi_51123970
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_51124219
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:56 schreef Fetai het volgende:
Dat is geen geval van lef hebben, maar gewoon niet beseffen wat het met zich meebrengt.
pi_51128049
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:22 schreef -skippybal- het volgende:
Dit is ook schitterend:

Docu : Een beter leven in Portugal.......

Eerlijk gezegd heb ik hier best wel bewondering voor. Dit zijn gewoon mensen die hun dromen nastreven. Ja het is geen upper class gezin en de woning is armzalig, maar daar kunnen ze mee leven. Daarnaast zijn ze ook nog eens erg goed ingeburgerd!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:53:32 #45
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_51131776
quote:
Mee eens, maar ze blijven wel in Kreta!
Misschien meer een "ik heb overal schijt aan" instelling.

Ik bedoel:
-Aan vergunningen doen ze niet mee.
-In de omelet special moet het vriendinnetje maar gooien wat ze leuk vindt.
-De gasten moeten maar effe wachten.
etc
Siesta & Fiesta!
pi_51133141
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:53 schreef Bramito het volgende:

[..]

Mee eens, maar ze blijven wel in Kreta!
Misschien meer een "ik heb overal schijt aan" instelling.

Ik bedoel:
-Aan vergunningen doen ze niet mee.
-In de omelet special moet het vriendinnetje maar gooien wat ze leuk vindt.
-De gasten moeten maar effe wachten.
etc
dat blijft vallen onder heel dom
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_51134163
quote:
stalis is op zich een leuk dorpje maar mijn voor keur gaat uit naar malia ik heb daar een restaurant ontdekt die door 2 jonge nederlanders word gerund 'Ela Mesa ' taverna daar was ik elke dag te vinden het was daar goed eten voor een goeie prijs en het was nog super gezelig ook 26 oktober komen hun op de tv om half 9 s`avonds op nederland 1 bij het programma ''ik vertrek''
http://www.vakantiereiswijzer.nl/site/home.php?x=reactie_plaats&id=426&s=40

Best grappig dit, schijnt al wat beter te gaan daar dan
Ik support gevallen topclubs!
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:24:25 #48
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51143718
quote:

[..]

das waar, maar in dit geval vond ik het toch een combi van beide, ze gaven niet zo makkelijk op.
Screw the future...
We're cold now!
pi_51144451
Het lijkt me dat je minimaal je prima verstaanbaar moet kunnen maken in de taal van je nieuwe land.

90% van de deelnemers voldeed daar volgens mij al niet aan.

Ook veel ICT´ers en meer van die banen voor contactschuwe mensen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 30 maart 2008 @ 16:22:38 #50
16715 Mylene
*schatje*
pi_57716940
Dit topic is voor de kaaskoppen in het buitenland die deze schitterende serie van de Tros niet kennen of niet hebben kunnen volgen. Het gaat dus om Nederlanders die om uiteenlopende redenen hun geluk in het buitenland gaan beproeven. Deze mensen worden gevolgd door een cameraploeg.

klik hier voor afleveringen die je online kunt bekijken

Afleveringen die ik o.a. leuk vond om te kijken:

Mohammed Germiani is een Irakese vluchteling die met zijn Nederlandse vrouw Lida en hun twee kinderen emigreert naar Noorwegen om aldaar Hollandse boerenkaas te gaan maken. Althans, dat dénkt hij. Eenmaal in het nieuwe thuisland aangekomen, blijkt dat de toezegging van een Noorse burgemeester dat de Nederlanders in zijn gemeenschap wel een kaasmakerij kunnen gaan runnen, geenszins wordt verzilverd. En dat terwijl Mohammed en Lida in Noorwegen al een huis hebben gehuurd en in Nederland al hun schepen achter zich hebben verbrand. Ze hebben voor tienduizenden euro's kaasmakerij-apparatuur aangeschaft in de hoop hier in Noorwegen zo snel mogelijk geld mee te gaan verdienen.

Het verhaal van de familie Meiland. Erica Renkema en Martien Meiland verkochten hun woninginrichtingszaak om in Frankrijk het leven van kasteelheer en -dame te gaan leiden. Het verwaarloosde kasteel dat ze kochtten werd in enkele maanden tijd omgetoverd tot een waar paleis

We volgen de familie Engelbracht naar een onbewoond eiland in Maleisië. Peter en Sylvia Engelbracht uit Soest zijn allebei al jarenlang verliefd op Azië. Als de mogelijkheid zich voordoet om een deel van een klein eilandje vlak voor de oostkust van Maleisië te kopen dan pakken ze die kans met beide handen aan.

We volgen de familie Moerman. Toen Ruud Moerman nog een kleine jongen was droomde hij al van zijn eigen camping. Inmiddels is Ruud 45 jaar, heeft hij een goede baan als technisch rechercheur en is hij gelukkig getrouwd met Linda. Samen met hun drie zoons: Tim (16), Niels (13) en Jens (12) wonen zij in het Brabantse Valkenswaard. Ruuds droom bestaat echter nog steeds. De familie Moerman emigreert naar Zuid-Frankrijk om daar de gedroomde camping te openen.

Veel plezier met kijken en laat je mening even horen .

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 30-03-2008 16:36:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')