abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juni 2007 @ 03:39:22 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_50992907
"Ik Vertrek" is dat geniale programma van de TROS over Nederlanders die naar het buitenland vertrekken.
Via deze link kun je alle oude uitzendingen zien: http://tros.nl/index.php?id=106&program=70

Ik heb ze nu bijna allemaal gezien, aanrader

Wat mij opvalt:

• De meeste mensen in de uitzending die "het jachtige leven in Nederland" ontvluchten blijken in de praktijk van een 40-urige naar een >80-urige werkweek te gaan

• Waarom begint iedereen toch een camping, hotel of restaurant? Daar moet je toch niet aan denken (nooit tijd voor jezelf, plus dat je de helft van de tijd plee's loopt schoon te maken)

• De meeste mensen grijpen financieel wat te hoog. De aankoop van camping/ hotel/ etc gaat vaak nog net, maar de extra kosten voor verbouwing etc vallen elke keer tegen. Ook brengt het huis in NL meestal minder op dan gedacht en wordt ook moeilijker/later verkocht. Je ziet dat daardoor vrijwel iedereen financiele zorgen heeft

• De meeste mensen hebben hun move niet echt goed doordacht. Vaak zijn ze nauwelijks op de hoogte van de situatie ter plaatse. Als je al een baan hebt geregeld is dat niet zo'n probleem, maar wel als je een restaurant begint en het plotseling blijkt dat je allerlei verbouwingen moet doen vanwege plaatselijke wetgeving.

• Iedereen roemt de "relaxte houding" in het buitenland, maar als de aannemer niet exact op de afgesproken tijd komt opdagen dan zijn het weer gewoon Nederlanders en schieten ze helemaal in de stress

Anyway, erg leuk programma en respect voor al die mensen die hun droom (al dan niet reeel) proberen te realiseren.
  • "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_50992964
    Jeetje, SeLang: wat ben jij actief!!!

"Ik Vertrek" is indd een hartstikke leuk programma;
    en des te meer voor kaaskoppen in het buitenland natuurlijk,
    want hoe dan ook, je komt er toch herkenbare dingen in tegen.

En verder is het gewoon erg geinig om te zien hoe slecht geprepareerd mensen een dergelijke stap soms (vaak?....) zetten! Heerlijk!
     FR
    pi_50993042
    Geweldig programma, vooral mooi om te zien hoe slecht voorbereid sommige mensen gaan emigreren.

Dieptepunt was toch wel het stelletje dat naar Kreta gingen, zonder Grieks te leren, en met een Engels dat om te janken was. quote: "wat is gas in het Engels?"

Wel mooi om te zien hoe sommige mensen weer heel goed terecht komen. Vooral de man die iets te naïef naar Noorwegen trok om kaas te gaan maken.
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
    pi_50993108
    ik vind het altijd zo zielig voor die kinderen.
    laatst was er 1 die werd echt gepushed terwijl hij glashard zei dat hij liever in nederland was
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
      zaterdag 30 juni 2007 @ 04:20:06 #5
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_50993178
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 03:57 schreef arrebar het volgende:
    Geweldig programma, vooral mooi om te zien hoe slecht voorbereid sommige mensen gaan emigreren.

Dieptepunt was toch wel het stelletje dat naar Kreta gingen, zonder Grieks te leren, en met een Engels dat om te janken was. quote: "wat is gas in het Engels?"
    Die gingen een restaurant beginnen, maar geen van de twee kon koken
    Dit stel was echt het toppunt van naiviteit. Ze hadden een "goedkoop" pand op een locatie waar helemaal geen klanten kwamen. Ja, als je als vreemdeling op een toeristische locatie iets heel goedkoop kunt kopen/ huren van locals dan heeft dat meestal een reden
    quote:
    Wel mooi om te zien hoe sommige mensen weer heel goed terecht komen. Vooral de man die iets te naïef naar Noorwegen trok om kaas te gaan maken.
    Een Irakees nog wel die Nederlandse Boerenkaas ging maken in Noorwegen
    Ik vond dat echt een geweldige vent; heel erg enthousiast, wist precies wat hij wilde, en zo te zien liep het uiteindelijk nog prima ook. Alleen klungelig dat hij niet wist dat die apparatuur op 360 Volt moest en er was geen 360 Volt. Maar goed je kunt niet alles weten
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_50993344
    En dan op je avondmenu een omelet speciaal of een gehaktbal zetten. Dieptepunt van hun naïviteit was toch wel dat ze direct instemden om het pand te huren. Kijk dan eerst even verder.

Die Irakees was echt geweldig, man die laat zien dat succes een keuze is.
    pi_50993708
    Dat soort programma's (er zijn ook nog veel Engelse varianten) hebben voor ons enorm de richting bepaald van wat we wilden gaan doen. We hebben echt geprobeerd zoveel mogelijk afleveringen te bekijken, en daarna erover te praten. Wat ging daar goed en waarom? Waarom ging het mis? Ik vind het verplichte kost voor iedereen die met plannen rondloopt om in een ander land een nieuw leven op te bouwen. Heb er toen we nog in Nederland zaten ook nog iets over geschreven voor mijn blog
    quote:
    Hoe ver het roer gaat...

Als je gaat emigreren moet je natuurlijk je hele leven met een goeie klap omgooien. Geitenhoeden op een heuvel ergens in het binnenland met in de wijde omtrek slecht drie buurmannen (die -zoals Max graag zegt- gezamelijk niet meer dan zes tanden hebben). Een wijngaard overnemen en zelf onze eigen druiven aanstampen en wijn bottelen. Of een oude villa kopen om met veel liefde en inspiratie te verbouwen tot een stijlvol hotel. Voor dat laatste plan lopen wij zelf het meeste warm. Een hotel voor de upperclass, de intellectueel. Met mooi ruime, esthetische kamers, regelmatig kamerconcerten en lezingen en een goed ingerichte bibliotheek. Met personeel dat weet waar je moet zijn voor ècht lekker eten, of originele niet-toeristische bezienswaardigheden. Een droomhotel ging het worden, we zouden er zelf wel op vakantie willen.

Nu wil het toeval van de tijdgeest dat er blijkbaar enorm veel mensen rondlopen met dit soort ideeën. Alleen in de U.K. zijn dat er al genoeg om ettelijke televisie-series mee te vullen. Series die wij met relieuze toewijding volgen om te zien hoe het anderen vergaat en wat de valkuilen zijn. Welnu, die valkuilen blijken bijvoorbeeld dat je als stadmens niet op een berg moet willen zitten geitenhoeden. Dat is misschien een half jaartje leuk, en die buurman met drie tanden is misschien nog iets langer geestig, maar nog binnen het jaar vlieg je gillend tegen de muren van je blokhut op en wil je weer terug naar de beschaving. Gewone winkels waar je voorgesneden sla kunt kopen, waar je mensen kunt ontmoeten die gewoon een keer per jaar naar de tandarts gaan. Trouwens, geiten stinken ook nog eens verschrikkelijk.

Maar ons classy hotel dan, daar zit toch wel toekomst in? Ruim 90% van de emigranten uit de televisieseries hebben hun hoop gevestigd op het toerisme. Ze gaan weg uit de U.K. omdat ze het gejaagde leven van hard werken en weinig tijd voor elkaar willen ontvluchten. Ze willen weer genieten van het leven en van hun gezin. Ze kopen een ruïne, schrapen hun spaargeld bij elkaar voor de verbouwing, en daar begint de ellende. De vergunningen zijn nooit in orde en de bureaucratische molen draait veel te langzaam, de plaatselijke arbeidsmoraal strookt niet met hun verwachtingen, het budget is te laag, de tijd is te kort, de funderingen deugen niet, de telefoon wordt nooit aangesloten, kortom: Murphy kijkt homerisch lachend mee over de schouder van alle emigranten.

En àls ze dan uiteindelijk -na zich diep in de schulden gestoken te hebben- de tent een jaar te laat open hebben en er komen wat klanten, dan begint het pas goed. Zij staat om zes uur op om het ontbijt klaar te maken. Hij rijdt de hele dag heen en weer met zijn gasten van en naar het vliegveld, de dierentuin of de skilift. Zij zweet boven een mislukte stoofpot, boent de w.c.'s, maakt de bedden op en valt om negen uur 's avonds uitgeput in bed terwijl hij nog tot diep in de nacht drankjes schenkt en afwast. Met holle ogen zuchten ze in de camera dat ze nooit gelukkiger zijn geweest. Ik herhaal nog maar even: ze gingen weg uit de UK omdat ze het gejaagde leven van hard werken en weinig tijd voor elkaar willen ontvluchten.

We leren veel van die series. Geen geitenhoeden. Geen druiven kweken. Geen ruïne verbouwen met te weinig budget en te weinig kennis van de mores daar. Geen horeca-gelegenheid waar je dag en nacht voor in de weer moet zijn. We beginnen heel saai en veilig. In een nieuwbouwhuis, in een toeristenstad met een grote expatgemeenschap en dus genoeg mogelijkheden om een betaalde baan te vinden. En vanuit daar gaan we dan wel op zoek naar die oude villa met een wijngaard in de tuin. Vooruit, misschien wil ik tegen die tijd ook wel een geitje...
    mooi he, alles
    pi_50993711
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 04:08 schreef roburt het volgende:
    laatst was er 1 die werd echt gepushed terwijl hij glashard zei dat hij liever in nederland was
    Da's zielig!
    Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
    pi_50993924
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 04:08 schreef roburt het volgende:
    die heb ik ook gezien, dat waren die man en vrouw die in portugal een "bedrijf" wilden opstarten om daar nederlanders te helpen met emigreren, maar bij hun ging alles al fout!

dat manneke vertelde dat hij gigantisch gepest en geslagen werd op school en die ouders vertelden echt zo van nou en daar moet hij maar mee leren leven en in nederland werd hij ook al gepest en moest er al wel aan gewend zijn...
    pi_50994766
    Ik kijk het ook geregeld maar er zijn inderdaad teveel mensen die een camping/restaurant beginnen
    pi_50998010
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 09:14 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

die heb ik ook gezien, dat waren die man en vrouw die in portugal een "bedrijf" wilden opstarten om daar nederlanders te helpen met emigreren, maar bij hun ging alles al fout!

dat manneke vertelde dat hij gigantisch gepest en geslagen werd op school en die ouders vertelden echt zo van nou en daar moet hij maar mee leren leven en in nederland werd hij ook al gepest en moest er al wel aan gewend zijn...
    Sterker nog, Paps en Mams gaven als reden voor emigratie aan ' dat ze het voor de kinderen deden' terwijl dat joch daar echt doodongelukkig was....zielig!
    Dan met die vouwwagen midden in het veld zonder enige voorziening....Dan vraag je je toch af of het niet mogelijk was geweest om vanuit NL eerst te regelen dat er stroom was en een waterput?
    pi_50998140
    leuke serie om te zien. meestal hebben de ouders het moeilijker dan de kids en kids wennen wel snel hoor. maar sommige afleveringen is het echt zielig.
    mama van 3 kids!
      zaterdag 30 juni 2007 @ 13:24:14 #13
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_50998495
    Ik vertrek
    pi_50998673
    heeft er iemand aanraders die ik moet hebben gezien.

het zijn er zoveel
    http://tros.nl/index.php?id=106&program=70
    pi_50998946
    Weet iemand welke aflevering ging over dat gezin (volgens mij) dat halsoverkop vertrok naar Portugal? Ik weet niet of dat in "Ik vertrek" was trouwens...
    pi_51000976
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 13:30 schreef roburt het volgende:
    heeft er iemand aanraders die ik moet hebben gezien.

het zijn er zoveel
    http://tros.nl/index.php?id=106&program=70
    Het stel dat naar kreta ging, beste aflevering ook, je komt niet meer bij van het lachen:
    http://player.omroep.nl/?aflID=3415536&md5=742365325a934d5eb47f5d5b69fe4466

Zo kan het dus ook, een Irakees die succesvol Hollandse kazen maakt een verkoopt in Noorwegen:
    http://player.omroep.nl/?aflID=4228258&md5=0aaf4384f5d7215f58012cc1359e19f4

De in de vorige post genomende familie die naar portugal ging:
    http://player.omroep.nl/?aflID=4480289&md5=c1ae43143a89094a9c512d12d9d7179f

Sommige mensen zijn veel te koppig, een stel dat een motorcamping overneemt:
    http://player.omroep.nl/?aflID=4095754&md5=ab5daa8ee82f9fe134543df6abcee74c

Ook de moeite waard, iemand die zich wel heel goed voorbereid. Een familie die naar Duitsland verhuisd om een "New life resort" op te richten voor mensen die van kanker genezen zijn:
    http://player.omroep.nl/?aflID=4660933&md5=6a248ef8ccc2f2d87602f42b21145e6a
    pi_51015041
    Leuk, die samenvatting van hoogtepunten, arrebar!

Het jonge paar dat naar Kreta ging, was indd een gave aflevering,
    maar tegelijkertijd aandoenlijk, vond ik.
    Ik heb het al eens in een ander topic gezegd, maar ik vond het ondanks alles (het geen engels/grieks spreken en niet kunnen koken, en dan een restaurant op kreta openen) toch ook wel heel moedig:
    zo vanuit moeders rokken direct in het diepe springen,
    ipv een veilig baantje bij pa & ma om de hoek!

Hoewel erg hilarisch, toch wel respect afdwingend. (op 20 jarige leeftijd zijn bepaalde idiotieën nog wel te vergeven ; dat wordt anders als je de afleveringen met de rariteiten van veertigers/vijftigers ziet!.... )

Ik zit nu flarden te bekijken van het gezin dat -met de vouwcaravan - naar Portugal vertrok:
    ook een flink staaltje surrealisme.....
     FR
    pi_51016441
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 14:57 schreef arrebar het volgende:

[..]

Het stel dat naar kreta ging, beste aflevering ook, je komt niet meer bij van het lachen:
    http://player.omroep.nl/?aflID=3415536&md5=742365325a934d5eb47f5d5b69fe4466
    tenenkrommend hahaha echt erger als erg.
    maar ik kan me deze aflevering herinneren van toen ik hem op tv zag en toen was er een ander eind dat ze kook les kregen in nederland en dan alles was mislukt. in deze aflevering hoor je echter op het eind dat alles goed gaat en dat ze veel gasten hebben.

die irakees is wel top zeg.

[ Bericht 7% gewijzigd door roburt op 01-07-2007 00:19:29 ]
      zondag 1 juli 2007 @ 01:42:46 #19
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_51018577
    Dat stel wat met 8000 euro naar Portugal vertrok
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_51018671
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 00:07 schreef roburt het volgende:

[..]

tenenkrommend hahaha echt erger als erg.
    maar ik kan me deze aflevering herinneren van toen ik hem op tv zag en toen was er een ander eind dat ze kook les kregen in nederland en dan alles was mislukt. in deze aflevering hoor je echter op het eind dat alles goed gaat en dat ze veel gasten hebben.

die irakees is wel top zeg.
    Mja ze doen ieder seizoen één keer een aflevering waarin ze mensen opnieuw opzoeken, om te kijken hoe het verder is gegaan, daarin zaten hun ook. Maar dat linkje was dus de eerste aflevering.
      zondag 1 juli 2007 @ 16:04:31 #21
    159022 AminBen
    El Maestro
    pi_51029954
    Die vrouw die vanuit Venezuela elke dag ging ging webcammen met haar moeder
    pi_51034784
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 01:42 schreef DarkShine het volgende:
    Dat stel wat met 8000 euro naar Portugal vertrok
    dat was eo
      zondag 1 juli 2007 @ 19:20:08 #23
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_51034919
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 19:15 schreef Scuba_81 het volgende:

[..]

dat was eo
    Owja

Kwam 't tegen met switchen, die lui hadden toch ook 't iq van een aardappel.
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      maandag 2 juli 2007 @ 18:48:09 #24
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_51066563
    Ik ben even de aflevering van Kreta aan het kijken... Sjongejonge... Totaal geen idee van waar ze heen gaan Eerst eens even naar het reisbureau om wat informatie over Kreta op te doen

Geen horecaervaring, zwaar diabetisch patient (ziektekosten?), kunnen geen van beide koken, spreken vrijwel geen engels, geen grieks.

Culturele kennis van Grieken, of hun doelgroep in het algemeen zullen ze wel helemaal niet hebben...

Nou, ik ben benieuwd...
      maandag 2 juli 2007 @ 19:12:47 #25
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_51067541
    Totaal geen vergunningen, terwijl hij op het punt staat open te gaan

maandag 2 juli 2007 @ 19:14:30 #26
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_51067615
    Die jonge figuren die toen in Griekenland een restaurant gingen beginnen
    Ze konden helemaal NIKS. Mensen moesten 2 uur wachten op hun eten en het menu stond bijvoorbeeld Kip gordon bleu
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      maandag 2 juli 2007 @ 19:20:06 #27
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_51067871
    would you like ananas?

"what's that?"

ananas...? You know...

maandag 2 juli 2007 @ 19:21:58 #28
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_51067942
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 19:20 schreef ScienceFriction het volgende:
    would you like ananas?

"what's that?"

ananas...? You know...

Er was toen ook zo'n topic in TV over. Iedereen lachen enzo, en toen kwam zelfs de buurvrouw posten om die kneus te verdedigen
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      maandag 2 juli 2007 @ 19:28:05 #29
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_51068203
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 19:21 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Er was toen ook zo'n topic in TV over. Iedereen lachen enzo, en toen kwam zelfs de buurvrouw posten om die kneus te verdedigen
    Echt? Man, het IS toch ook achterlijk als je niet eens weet wat je verkoopt???

Gas flesses...

En dan die gasten uuuuren wachten op het eten...
    pi_51079266
    dat vind ik ook altijd zo geestig. Die mensen die dan een restaurant gaan openen "want ze kookten thuis ook weleens voor 10 man, met kerst ofzo". Helemaal niet beseffen dat dat iets heel anders is. Ook helemaal niet beseffen dat je van een B&B met 4 kamers gewoon nooit en te nimmer zal kunnen leven, behalve als je belachelijke bedragen vraagt voor die kamers en een 200% bezettingsgraad hebt.

Of die mensen die met 5.000 euro een ruïne willen gaan renoveren. Helemaal verbaasd als ze over het budget heen gaan

Mensen schijnen sowieso niet te beseffen dat als je een bedrijf start (in Nederland of elders) dat je het eerste jaar nooit winst draait en dus altijd geld achter de hand moet hebben om dat eerste jaar door te komen.
    mooi he, alles
    pi_51082657
    Bedankt voor het opfrissen van ons aller geheugen, ScienceFriction!

[ Bericht 12% gewijzigd door Bora-Bora op 04-07-2007 02:11:35 ]
     FR
      dinsdag 3 juli 2007 @ 05:51:36 #32
    166258 Inukshuk
    Van- 2010-Fan
    pi_51083012
    Oei, wat op Kreta mag zie je hier niet zo gauw gebeuren. Food-safe zijn ze toch erg streng mee. Leuke filmpies trouwens, top linkje
    Screw the future...
    We're cold now!
    Canadians for global warming
      dinsdag 3 juli 2007 @ 14:45:07 #33
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_51094197
    Ik heb het net eens even bekeken en ik sta echt helemaal versteld. Ik bedoel afgezien van alle blunders en zo, moet ik zeggen dat ze wel kloten hebben. Weet iemand of ze daar nog zitten?

-edit-
    Ik heb het dus over dat stel op Kreta

[ Bericht 14% gewijzigd door Bramito op 03-07-2007 14:52:25 ]
    Siesta & Fiesta!
    pi_51109486
    Ik kende het programma niet maar na dit topic eens doorgelezen te hebben. heb ik toch eens een aflevering gekeken (die met dat griekse restaurant). wel een leuk programma moet ik zeggen.
    Vooral voor die knul veel respect. dat hij toch maar alles doet en binnen een week vertrekt en als het dan ff niet loopt ook gewoon een ander baantje erbij doen.

Wat ik alleen niet snap is waarom het allemaal zo direct moest. binnen 1 week waren ze weg. waarom wachten ze niet gewoon een jaar. leren ze de taal en die meid ook engels leren. gaan ze hier werken om geld te verdien als het ff kan in de horeca anders thuis veel koken. en dan vanuit hier dingen regelen zoals vergunningen en kijken hoe het met de locale mentaliteit zit en waar ze het beste spullen kunnen kopen.
    Verder heb je dan ook de tijd om een goed pand te kopen dat ook wat centraler ligt en het eventueel van te voren op te knapen.

Al met al lijkt me zoiets ook prachtig om te doen. gewoon gaan en ergens in een land waar het lekker weer is en de mentaliteit een stuk relaxer is een zaak beginnen. Alleen zou ik me dan een heeel stuk beter voorbereiden.
    No bitch to me
    pi_51113279
    geweldige programmas zijn dat

ik heb eerlijk gezegd nog nooit een succes vrhaal gezien, maar ik heb die van portugal... geweldig hoe onvoorbereid ze weg gingen, ben eigenlijk wel benieuwd wat er van ze geworden is!
    pi_51114119
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 23:11 schreef Perruche het volgende:
    geweldige programmas zijn dat

ik heb eerlijk gezegd nog nooit een succes vrhaal gezien, maar ik heb die van portugal... geweldig hoe onvoorbereid ze weg gingen, ben eigenlijk wel benieuwd wat er van ze geworden is!
    De irakees die naar Noorwegen ging of de Nederlander met zijn resort voor ex kankerpatienten waren toch zeker wel succesverhalen.

@bramito,

Ze zouden volgend seizoen terugkomen, maar de website is inmiddels uit de lucht, dus dat zegt wel genoeg denk ik.
    pi_51116358
    Dat stel dat naar Kreta ging heeft toch wel wat respect verdient bij mij. Toch knap als je op zo'n jonge leeftijd en zonder opleiding zoiets dergelijks durft.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fetai op 04-07-2007 01:05:46 ]
    Ik support gevallen topclubs!
      woensdag 4 juli 2007 @ 06:32:05 #38
    166258 Inukshuk
    Van- 2010-Fan
    pi_51118703
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:56 schreef Fetai het volgende:
    Dat stel dat naar Kreta ging heeft toch wel wat respect verdient bij mij. Toch knap als je op zo'n jonge leeftijd en zonder opleiding zoiets dergelijks durft.
    Eensch, ze hadden wel lef Ik vraag mij trouwens af hoe ze aan de update komen aan het einde van het filmpje, had het wel leuk gevonden dat ze ook daadwerkelijk even een kijkje namen, en of de serveertijd minder was ondertussen. 1.5 uur wachten op je frietjes is toch wel erg lang
    Screw the future...
    We're cold now!
    pi_51123325
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 23:32 schreef arrebar het volgende:

[..]

De irakees die naar Noorwegen ging of de Nederlander met zijn resort voor ex kankerpatienten waren toch zeker wel succesverhalen.
    ehehe, maar die heb ik nog niet gezien als ik wat mer tijd heb zal ik ze zeker eens gaan bekijken!
      woensdag 4 juli 2007 @ 11:22:45 #40
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_51123420
    LastFM
      woensdag 4 juli 2007 @ 11:24:06 #41
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_51123474
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 06:32 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Eensch, ze hadden wel lef
    Het verschil tussen lef hebben en ongelooflijk dom zijn is soms heel klein...
    LastFM
    pi_51123970
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

pi_51124219
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:56 schreef Fetai het volgende:
    Dat is geen geval van lef hebben, maar gewoon niet beseffen wat het met zich meebrengt.
    pi_51128049
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 11:22 schreef -skippybal- het volgende:
    Dit is ook schitterend:

Docu : Een beter leven in Portugal.......

Eerlijk gezegd heb ik hier best wel bewondering voor. Dit zijn gewoon mensen die hun dromen nastreven. Ja het is geen upper class gezin en de woning is armzalig, maar daar kunnen ze mee leven. Daarnaast zijn ze ook nog eens erg goed ingeburgerd!
      woensdag 4 juli 2007 @ 14:53:32 #45
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_51131776
    quote:
    Mee eens, maar ze blijven wel in Kreta!
    Misschien meer een "ik heb overal schijt aan" instelling.

Ik bedoel:
    -Aan vergunningen doen ze niet mee.
    -In de omelet special moet het vriendinnetje maar gooien wat ze leuk vindt.
    -De gasten moeten maar effe wachten.
    etc
    Siesta & Fiesta!
    pi_51133141
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 14:53 schreef Bramito het volgende:

[..]

Mee eens, maar ze blijven wel in Kreta!
    Misschien meer een "ik heb overal schijt aan" instelling.

Ik bedoel:
    -Aan vergunningen doen ze niet mee.
    -In de omelet special moet het vriendinnetje maar gooien wat ze leuk vindt.
    -De gasten moeten maar effe wachten.
    etc
    dat blijft vallen onder heel dom
    pi_51134163
    quote:
    stalis is op zich een leuk dorpje maar mijn voor keur gaat uit naar malia ik heb daar een restaurant ontdekt die door 2 jonge nederlanders word gerund 'Ela Mesa ' taverna daar was ik elke dag te vinden het was daar goed eten voor een goeie prijs en het was nog super gezelig ook 26 oktober komen hun op de tv om half 9 s`avonds op nederland 1 bij het programma ''ik vertrek''
    http://www.vakantiereiswijzer.nl/site/home.php?x=reactie_plaats&id=426&s=40

Best grappig dit, schijnt al wat beter te gaan daar dan
    Ik support gevallen topclubs!
      woensdag 4 juli 2007 @ 20:24:25 #48
    166258 Inukshuk
    Van- 2010-Fan
    pi_51143718
    quote:

[..]

das waar, maar in dit geval vond ik het toch een combi van beide, ze gaven niet zo makkelijk op.
    Screw the future...
    We're cold now!
    pi_51144451
    Het lijkt me dat je minimaal je prima verstaanbaar moet kunnen maken in de taal van je nieuwe land.

90% van de deelnemers voldeed daar volgens mij al niet aan.

Ook veel ICT´ers en meer van die banen voor contactschuwe mensen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 30 maart 2008 @ 16:22:38 #50
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_57716940
    Dit topic is voor de kaaskoppen in het buitenland die deze schitterende serie van de Tros niet kennen of niet hebben kunnen volgen. Het gaat dus om Nederlanders die om uiteenlopende redenen hun geluk in het buitenland gaan beproeven. Deze mensen worden gevolgd door een cameraploeg.

klik hier voor afleveringen die je online kunt bekijken

Afleveringen die ik o.a. leuk vond om te kijken:

Mohammed Germiani is een Irakese vluchteling die met zijn Nederlandse vrouw Lida en hun twee kinderen emigreert naar Noorwegen om aldaar Hollandse boerenkaas te gaan maken. Althans, dat dénkt hij. Eenmaal in het nieuwe thuisland aangekomen, blijkt dat de toezegging van een Noorse burgemeester dat de Nederlanders in zijn gemeenschap wel een kaasmakerij kunnen gaan runnen, geenszins wordt verzilverd. En dat terwijl Mohammed en Lida in Noorwegen al een huis hebben gehuurd en in Nederland al hun schepen achter zich hebben verbrand. Ze hebben voor tienduizenden euro's kaasmakerij-apparatuur aangeschaft in de hoop hier in Noorwegen zo snel mogelijk geld mee te gaan verdienen.

Het verhaal van de familie Meiland. Erica Renkema en Martien Meiland verkochten hun woninginrichtingszaak om in Frankrijk het leven van kasteelheer en -dame te gaan leiden. Het verwaarloosde kasteel dat ze kochtten werd in enkele maanden tijd omgetoverd tot een waar paleis

We volgen de familie Engelbracht naar een onbewoond eiland in Maleisië. Peter en Sylvia Engelbracht uit Soest zijn allebei al jarenlang verliefd op Azië. Als de mogelijkheid zich voordoet om een deel van een klein eilandje vlak voor de oostkust van Maleisië te kopen dan pakken ze die kans met beide handen aan.

We volgen de familie Moerman. Toen Ruud Moerman nog een kleine jongen was droomde hij al van zijn eigen camping. Inmiddels is Ruud 45 jaar, heeft hij een goede baan als technisch rechercheur en is hij gelukkig getrouwd met Linda. Samen met hun drie zoons: Tim (16), Niels (13) en Jens (12) wonen zij in het Brabantse Valkenswaard. Ruuds droom bestaat echter nog steeds. De familie Moerman emigreert naar Zuid-Frankrijk om daar de gedroomde camping te openen.

Veel plezier met kijken en laat je mening even horen .

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 30-03-2008 16:36:12 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')