In principe heeft een speler daar niets over te zeggen nee. Dat is een van de voorwaarden van het tekenen van het contract. Het is ook zo dat de nieuwe club het contract van de speler overneemt. In de praktijk werkt het soms iets anders. Zo heeft Garnett wel wat te zeggen over zijn toekomstige bestemming, omdat hij na het volgende seizoen free agent kan worden. Als hij niet in Boston wil spelen, kan hij dus na een jaar zijn contract opzeggen en heeft Boston een aantal talenten weggegeven aan Minnesota voor een jaar een topspeler. Dus zij zullen alleen een deal maken als Garnett wel echt in Boston wil spelen. Maar Minnesota kan hem in principe aan elke club slijten en Garnett heeft maar te gaan.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:53 schreef Coelho het volgende:
Begrijp ik nou goed dat zo'n speler zelf niks in te brengen heeft, maar als een soort van prijs in de loterij weggegeven wordt? Wat nou als zo'n kerel fan is van club A en club B wil hem hebben? Mag hij dan nog weigeren?
Garnett heeft overigens momenteel geen invloed over zijn bestemming. De enige speler in de NBA die echt een beslissing kan maken bij een trade is Kobe Bryant, aangezien hij de enige is met een 'no-trade' clausule.quote:Op maandag 30 juli 2007 13:29 schreef Colplay het volgende:
[..]
In principe heeft een speler daar niets over te zeggen nee. Dat is een van de voorwaarden van het tekenen van het contract. Het is ook zo dat de nieuwe club het contract van de speler overneemt. In de praktijk werkt het soms iets anders. Zo heeft Garnett wel wat te zeggen over zijn toekomstige bestemming, omdat hij na het volgende seizoen free agent kan worden. Als hij niet in Boston wil spelen, kan hij dus na een jaar zijn contract opzeggen en heeft Boston een aantal talenten weggegeven aan Minnesota voor een jaar een topspeler. Dus zij zullen alleen een deal maken als Garnett wel echt in Boston wil spelen. Maar Minnesota kan hem in principe aan elke club slijten en Garnett heeft maar te gaan.
Indirect heeft Garnett wel enige invloed hoor over zijn bestemming, maar formeel heb je gelijk. En in het honkbal is het gebruikelijk dat spelers een no-trade clausule hebben, maar in de NBA kan dit bijna niet. Dit komt omdat de meeste toppers al snel een contractverlenging met hun ploeg afspreken. Kobe deed dit pas nadat hij free-agent werd en heeft hierdoor idd als enige zo'n clausule.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:35 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Garnett heeft overigens momenteel geen invloed over zijn bestemming. De enige speler in de NBA die echt een beslissing kan maken bij een trade is Kobe Bryant, aangezien hij de enige is met een 'no-trade' clausule.
Als draft pick heb je totaal geen invloed over waar je terecht komt. De lottery picks zijn dus echt lottery picks en de voorkeur van een team is niet echt van belang. Het enige wat je kunt doen is je contract niet tekenen... maar of dat nou zo goed is boor je carriére...Dan maar wachten tot je contract afgelopen is en je free agent wordt.
Je bent niet verplicht om te tekenen nee, maar het maakt het wel erg moeilijk voor je als je niet tekent.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:00 schreef no-look het volgende:
Volgens mij ben je het niet verplicht hoor. Enig minpunt is dat je dan dat jaar niet voor een ander team uit mag komen.
Dat was de dreiging die Milwaukee boven het hoofd hing/hangt. Yi wil daar niet spelen en dreigt met een jaartje China als hij niet getrade wordt. Dan zit Milwaukee met lege handen.
Dit is inderdaad een erg goed punt. Bovendien, des te slechter de club, des te meer speeltijd er te verdienen valt als rookie. Als je dat naar die 4 jaar extrapoleert (ervan uitgaande dat je goed speelt) dan kun je een beter contract verwachten na 4 jaar.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:15 schreef Colplay het volgende:
Snap niet dat sommige spelers zo moeilijk doen. Ze krijgen echt supercontract als ze nog niets bewezen hebben. En na vier jaar kunnen ze naar de club die ze willen.
Seattle en Toronto zijn toch best mooie steden? Of valt dat tegen? Natuurlijk wil iedereen op het moment vooral bij Phoenix spelen, maar dat kan nu eenmaal niet. Denk dat heeeeeel veeeel supporters geen seconde na hoeven te denken als ze het contract van Yi bij de Bucks zouden krijgen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een erg goed punt. Bovendien, des te slechter de club, des te meer speeltijd er te verdienen valt als rookie. Als je dat naar die 4 jaar extrapoleert (ervan uitgaande dat je goed speelt) dan kun je een beter contract verwachten na 4 jaar.
Ik snap best dat je liever niet naar Seattle, Utah of Toronto verhuist, maar het is je werk en je verdient er bakken geld mee!
En dan zo'n Yi die liever niet naar Milwaukee gaat... Tsja, dan blijf je maar lekker in China bij de PingPongs in de provincie Luu Saa![]()
Volgens mij hangt het allemaal van Garnett af. Geloof dat ze eerst een contractverlenging af willen spreken voor ze de trade definitief maken. Goede dienst die McHale zo aan zijn oude club bewijst. Snap Minnesota echt niet. Als ze dit voor de trade-deadline hadden gedaan hadden ze veel beter bod kunnen krijgen. Niet alleen van Celtics maar ook van andere clubs. Toen wilden ze geen beslissing nemen en nu doen ze het alsnog en krijgen er veel minder voor terug. Jefferson is natuurlijk een topper in wording, maar Gerald Green, Sebastian Telfair en Ryan Gomes zijn niet meer dan rotatiespelers, geen bouwstenen voor de toekomst. En dan nog twee picks naar Min., waarvan er een lottery-protected is en gezien de ploeg van de Celtics nu zal dat weleens midden twintig kunnen worden en Minnesota krijgt de eigen pick terug, dus dat is ook een beetje sigaar uit eigen door. Verder nog contract van Theo Ratliff dat na komend seizoen afloopt. Wel goed voor Minnesota om onder de cap uit te komen, maar of ze daar veel spelers mee zullen trekken is maar de vraag. Maar nu is wel duidelijk dat Minnesota aan het rebuilden is en de club zal nog wel veel spelers nu weg gaan doen op zoek naar zo veel mogelijk assets.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:21 schreef ScienceFriction het volgende:
Garnett dus echt naar Boston nu? Ik lees het net op SI.com
Snap dat niet. McHale is duidelijk bezig met het bouwen van een kampioensploeg. Alleen in Bostonquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:28 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
McHale wordt populairder met de dag.
Qua salaris had dat totaal niet gekund. Suns willen zo weinig mogelijk salary tax betalen (liefst geen dus). Met Garnett hadden ze dus zeer zeker salary tax moeten betalen, iets in de regionen van 15 miljoen... Ik snap wel dat je als owner niet in zo'n situatie terecht wilt komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:51 schreef Robertje het volgende:
Had Garnett het liefst in Phoenix zien landen.
Voor de draft was er nog wel een mogelijkheid, ook omdat de tradekicker van Garnett dan over twee seizoenen uitgespreid zou worden, in plaats van een. Maar de Suns wilden Stoudemire niet opgeven, maar alleen Marion (+ natuurlijk wat spelers om de contracten gelijk te maken). Had het erg mooi gevonden, maar voor de league is het wel goed dat er nog wat kwaliteit in oosten bijkomt. Misschien dat er nu weer een spannende NBA-final kan komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:05 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Qua salaris had dat totaal niet gekund. Suns willen zo weinig mogelijk salary tax betalen (liefst geen dus). Met Garnett hadden ze dus zeer zeker salary tax moeten betalen, iets in de regionen van 15 miljoen... Ik snap wel dat je als owner niet in zo'n situatie terecht wilt komen.
Hebben de Celtics nu nog wel spelers over?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:19 schreef popolon het volgende:
KG is een Celtic.
Met Pierce, Allen en KG ineens een heel ervaren team. 3 heel ervaren spelers
5 vijf plus een draftpick of wat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:07 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hebben de Celtics nu nog wel spelers over?![]()
Misschien dat ze niet onmiddellijk het beste team zijn, maar zitten zeker bij de top vier. Miami en Detroit worden alleen maar ouder en minder, LeBron is nog steeds maar alleen. Verder heeft Chicago een leuke ploeg, maar missen net die ene speler die ze top maakt. Dus als Boston nog wat veteranen aan kan trekken voor een minimumsalaris staat er wel een titelkandidaat in het oosten.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:00 schreef no-look het volgende:
ik moet het nog zien, ik ben geen onmiddelijke 'believer' hoor. Van de drie scoringsopties zullen er twee in productiviteit op achteruit gaan denk ik. Daarnaast hebben ze in Boston helemaal niks naast de drie sterren en daar win je geen championship mee. Je role-players moeten wel íets te brengen hebben.
Inderdaad, een droomtrio. Daar valt volgend seizoen het nodige vuurwerk van te verwachten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:19 schreef popolon het volgende:
KG is een Celtic.
Met Pierce, Allen en KG ineens een heel ervaren team.
De Knicks, ondanks hun spel, zitten redelijk vaak vol. Als je zeker weet dat je op 8 maart in NYC bent zou ik over een maadje of twee op de Knicks website kijken (of ticketmaster), zie ook:quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:53 schreef jmac het volgende:
Weet iemand of t 'makkelijk' is om kaarten te krijgen een paar weken vantevoren?
Wil op 8maart '08 naar New york vs TRAILBLAZERS maar vroeg me af hoe 't zit met availability. Mensen met ervaring: help me
Ja dacht ik al, aangezien ook veel toeristen (hear hear) de wedstrijden willen bezoeken tijdens hun bezoekje aan new york. En aangezien de match tegen portland al als highlight wordt genoemd (vanwege oden) zal 't wel snel volzitten. Heb iig nog niets gepland maar wou portland zo graag zien dit jaar dat new york als makkelijkste optie naar voren kwam vanwege 't tijdstip en de goedkope kosten. Reizen naar portland heeft me al n keer n fortuin gekost dus dat doe ik liever niet jaarlijksquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:59 schreef popolon het volgende:
[..]
De Knicks, ondanks hun spel, zitten redelijk vaak vol. Als je zeker weet dat je op 8 maart in NYC bent zou ik over een maadje of twee op de Knicks website kijken (of ticketmaster), zie ook:
Regular Season Games
Individual game tickets for Knicks regular season home games will go on sale in the Fall of 2007, with ticket on-sale information to be released at a later date. Check back soon for more information.
Ben de afgelopen jaren ook in maart naar aantal NBA-wedstrijden geweest en meestal bestelden we de kaarten al in september, oktober. Dus gewoon site een beetje in de gaten houden vanaf september. Dan staat er snel genoeg wanneer de verkoop begint.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:03 schreef jmac het volgende:
[..]
Ja dacht ik al, aangezien ook veel toeristen (hear hear) de wedstrijden willen bezoeken tijdens hun bezoekje aan new york. En aangezien de match tegen portland al als highlight wordt genoemd (vanwege oden) zal 't wel snel volzitten. Heb iig nog niets gepland maar wou portland zo graag zien dit jaar dat new york als makkelijkste optie naar voren kwam vanwege 't tijdstip en de goedkope kosten. Reizen naar portland heeft me al n keer n fortuin gekost dus dat doe ik liever niet jaarlijks![]()
Ik zal ticketmaster wel in de gaten houden. Boek wel gewoon kaartjes als ze beschikbaar zijn. Mocht ik alsnog niet gedaan, dan heb ik hoogstens paar bucks weggesmeten.
Je kunt gerust tussen fans van andere teams inzitten, sterker nog, er is geen andere optie.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:33 schreef jmac het volgende:
Nog even een 'noob' vraag: Kan je daar als fan van de tegenpartij gewoon tussen de knicks-fans zitten of is 't net als voetbal hier strict gescheiden? Kan me niet herinneren van het dagelijks kijken naar wedstrijden dat mensen echt apart worden gezet maar misschien heb ik 't verkeerd. (natuurlijk gedraag ik me wel normaal en zit ik niet om de 10 seconden een knicks-speler uit te schelden)
Heb ook alleen maar goede ervaringen. Afgelopen seizoen ben ik bij Dallas - Phoenix geweest en ben zelf fan van de Suns. Dus had ik mijn shirt van Nash aan naar de wedstrijd. Geen enkele supporter heeft er iets van gezegd, alleen andere Phoenix-supporters. Ook als we tijdens de wedstrijd Phoenix aan zaten te moedigen zei er niemand wat, alleen gesprek over waar we vandaan kwamen en waarom we voor Phoenix waren en zo. Dus is erg leuk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:33 schreef jmac het volgende:
Nog even een 'noob' vraag: Kan je daar als fan van de tegenpartij gewoon tussen de knicks-fans zitten of is 't net als voetbal hier strict gescheiden? Kan me niet herinneren van het dagelijks kijken naar wedstrijden dat mensen echt apart worden gezet maar misschien heb ik 't verkeerd. (natuurlijk gedraag ik me wel normaal en zit ik niet om de 10 seconden een knicks-speler uit te schelden)
moet ie écht niet doen. Ik las op een site dat hij ooit Payton en Malone heeft afgezeken omdat die een ring wilden halen met behulp van andere spelers (Lakers toendertijd). Zeg maar 'dag' naar je geloofwaardigheid als je naar Boston gaatquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:27 schreef Colplay het volgende:
De Celtics hebben Reggie Miller gevraagd om zijn carriere te hervatten. Ze willen hem hebben om 15 min. per avond te spelen als reserve. Miller overweegt het aanbod en heeft nog geen beslissing genomen.
Volgens de verhalen speelt hij nog veel op een iets lager niveau. Maar zal de komende maanden zeker flink aan de bak moeten om weer op NBA-niveau te komen. Dat is de reden dat hij twijfelt. Toch vind ik het wel mooi als toppers terug komen omdat ze het spel zo leuk vinden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:23 schreef no-look het volgende:
[..]
moet ie écht niet doen. Ik las op een site dat hij ooit Payton en Malone heeft afgezeken omdat die een ring wilden halen met behulp van andere spelers (Lakers toendertijd). Zeg maar 'dag' naar je geloofwaardigheid als je naar Boston gaat
Verder zal hij wel out of shape zijn, dan zijn 15 minuten op NBA niveau behoorlijk veel lijkt me.
Tsja.. het is een beetje dubbel, maar ik vind dat je na je 40e echt niet meer moet terugkomen... (Iets met MJ en zo..)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:24 schreef Colplay het volgende:
[..]
Volgens de verhalen speelt hij nog veel op een iets lager niveau. Maar zal de komende maanden zeker flink aan de bak moeten om weer op NBA-niveau te komen. Dat is de reden dat hij twijfelt. Toch vind ik het wel mooi als toppers terug komen omdat ze het spel zo leuk vinden.
Ja snap wel wat je bedoelt, maar als ze het nog leuk vinden. Je moet geen wonderen van ze verwachten, maar dit soort spelers zijn op hun leeftijd nog altijd beter dan veel andere NBA-spelers.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:33 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Tsja.. het is een beetje dubbel, maar ik vind dat je na je 40e echt niet meer moet terugkomen... (Iets met MJ en zo..)
Denk niet dat er heel veel interesse is voor een backup-backup-center, een middelmatige PG en een dik en dik overbetaalde PF die op zijn retour is. Denk dat er weinig clubs zijn die een van de spelers zou willen, laat staan alle drie...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:20 schreef no-look het volgende:
O'Neal heeft ooit gezegd dat hij Wade beter heeft dan de relatie die hij met Penny had ofzoiets.
Ik voorzie nog een grote trade in Miami. Alle signings tot nu toe waren onverwacht, Riley is dus wel degelijk met vanalles bezig, en dit kan nooit DE offseason move zijn die redding gaat brengen. Doleac, J-Will en Walker voor.... iemand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |