Jeuh, echt? Dus dat van die trappen was een afleidingsmanoeuvre van Diaan? Doortrapt hoor. Zo ken ik haar helemaal niet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:25 schreef Gellius het volgende:
Die meneer van Diaan hè? Volgens mij was dat Leopold von Ranke. Het is maar een gok natuurlijk.
Nee, nee, mijnheer is uit de Oude Wereld, en bracht wel degelijk stoffelijke producten voort.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:26 schreef Gellius het volgende:
Hm, de tertiaire sector met zijn onstoffelijke voortbrengselen. Lastig. Ik blaas even op een ander fluitje: mijnheer is uit de Nieuwe Wereld?
quote:En dan had je nog de Liberalen, die sinds de franse revolutie ook aanwezig waren,
is natuurlijk ook weinig in te brengen.quote:Omdat het zuiden katholiek was, het noorden protestants met hier en daar een paar dorpenketens katholiek zorgde ze ervoor dat ze zo min mogelijk nodig hadden.
Tot op de huidige dag denken mensen met smaak met genoegen over de hervormingen die meneer wist door te voeren. Het was soms wat omslachtig en ingewikkeld wat hij deed, maar in eenvoudige vorm eren we meneer nog geregeld.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:12 schreef Gellius het volgende:
Denken we thans met veel genoegen aan mijnheer en zijn stoffelijke diensten terug, of oordeelt de geschiedenis minder gunstig over zijn beweegredenen en presaties?
Nee, met bestratingen hield meneer zich niet doende.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:17 schreef Gellius het volgende:
Bewijzen we hem de ultieme eer door naar hèm vernoemde straten op te breken?
Dat hoeft ook niet. Ik bedoel meer: heeft de waardering van het nageslacht voor de ongetwijfeld niet geringe inspanningen van deze katholiek zijn materiële uitdrukkingsvorm gevonden in één, of meerdere straatnamen hier ten lande, waarmee ik tevens op een nonchalante wijze het nationaliteitsvraagstuk van m'neer probeer op te lossen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:22 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, met bestratingen hield meneer zich niet doende.
Da's irrelevant, maar ik kan wel zeggen dat meneer in zeer goede kringen verkeerde.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:23 schreef Gellius het volgende:
RECHTS, bedoel ik.
[afbeelding]
Was m'neer RECHTS? Of is dat geen relevante vraag?
Ah, kijk aan, dat had ik niet begrepen. Nou vooruit, meneer komt uit een land dat als katholiek kan worden bestempeld (hoewel dat land ook een niet onaanzienlijke protestante minderheid herbergt) en ik ben bang dat hij weinig of geen straten in Nederland heeft, misschien mede omdat de uitspraak van zijn naam voor de doorsnee Hollander moeilijkheden op kan leveren. Voorts staat het vak waarin meneer zo uitblonk in het platte, boerse Holland doorgaans niet in hoog aanzien.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:26 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Ik bedoel meer: heeft de waardering van het nageslacht voor de ongetwijfeld niet geringe inspanningen van deze katholiek zijn materiële uitdrukkingsvorm gevonden in één, of meerdere straatnamen hier ten lande, waarmee ik tevens op een nonchalante wijze het nationaliteitsvraagstuk van m'neer probeer op te lossen.
Ik loop gewoon te periodiseren!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:13 schreef Z het volgende:
Enfin, meneer had een restaurant in Parijs waar mensen van heinde en ver op af kwam om te eten, en dat in de tijd dat men nog in bloed mocht koken en kaasplankjes op kamertemperatuur mocht serveren.
Hmmmmmm ... dit lijkt me een fijn moment om het begrip serendipiteit te bezigen. Zomaar ergens er tussen laten vallen. Zou dat kunnen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:23 schreef Gellius het volgende:
Haha, dat lijkt me heel sterk inderdaad, dat de gepofte aardappel door één iemand zou zijn uitgevonden, en wel in 1836. De schrijver van dat artikel is zicht duidelijk maar weinig bewust van het feit dat de geschiedenis zelf natuurlijk een continuüm is, waarbij veelal uitvindingen op verschillende plaatsten tegelijk, of opnieuw, of simultaan (her)ontdekt worden.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:01 schreef fotoloog het volgende:
Wat een toestanden weer....
We drinken er een biertje op,meidquote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:01 schreef fotoloog het volgende:
Wat een toestanden weer....
deze dusquote:
Proost, foto. Ik neem een tweede kopje koffie.quote:
Koffie ! om 05:30 weer, trustuhquote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:23 schreef Tokay het volgende:
[..]
Proost, foto. Ik neem een tweede kopje koffie.![]()
Slaap lekker!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:35 schreef fotoloog het volgende:
Koffie ! om 05:30 weer, trustuh
Hoi wyccie, nee, niet Betje en Aagje.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:25 schreef wyccie het volgende:
Betje Wolff en Aagje deken?
Of is 'smakelijk' een hint?
Nee, wyc, de dames waren Frans, en echte zoetekauwen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:29 schreef wyccie het volgende:
De gezusters Hollandaise?
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:03 schreef wyccie het volgende:
Crêpe en Suzette?
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:10 schreef wyccie het volgende:
Braeburn?
Juist.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:17 schreef fotoloog het volgende:
Willy Vandersteen
Daarom zei ik al Braeburn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:17 schreef Tokay het volgende:
De dames danken hun bekendheid dus aan appels....
Nee, je noemt nu allemaal soortnamen op, maar je moet mijn hint op een andere manier interpreteren...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:25 schreef wyccie het volgende:
Daarom zei ik al Braeburn.
Elstar, Jonagold en Golden Delicious zijn het niet, hè?
Aha!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:31 schreef wyccie het volgende:
De eerste makers van een appeltaart?
Dûh!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:35 schreef wyccie het volgende:
Met appels er in?
quote:Een lekker recept voor![]()
is een taart die bekend staat om het feit dat hij omgekeerd gebakken wordt. Het is een Frans recept en men zegt dat de taart zo genoemd wordt omdat de gezusters
de taart hebben verzonnen. De taart heeft een appelvulling en daaroverheen zit een laagje caramel.
Benodigdheden
Benodigdheden voor het deeg:
400 gram bloem
200 gram boter
2 eieren
1 theelepel zout
3 eetlepels suiker
Benodigdheden voor de vulling:
10 appels (goudreinetten)
1 pakje vanillesuiker
kaneel
Benodigdheden voor de caramel:
200 gram suiker
6 lepels water
Bereiding
Eerst het deeg maken:
Meng de bloem met boter, dit gaat het handigst als je met twee messen tegen elkaar in door de boter snijdt. Met je handen kneden gaat ook. Kneed de rest van de benodigheden door het deeg zodat er een bol deeg ontstaat die niet meer aan je handen plakt. Laat deze bol een half uur rusten, liefst op een warme plek.
De vulling voorbereiden:
Terwijl het deeg ligt te rusten kunnen de appels worden geschild. Snijdt ze half doormidden en haal het klokhuis eruit. Als je langzaam schilt kan je citroensap gebruiken om ervoor te zorgen dat de appels niet bruin worden.
De caramel:
Neem de taartvorm en doe hier de suiker en het water in. Zet het vuur heel hoog en blijf roeren totdat de suiker gesmolten is en bruin begint te kleuren. Zet het vuur dan uit en doe de oven vast aan.
De vulling:
Doe de appels netjes rechtop naast elkaar in de vorm op de caramel totdat hij helemaal gevuld is. Doe de vorm in de oven, die op stand 6/7 staat. Als de appels zacht zijn kan de vorm er weer uit, dat duurt ongeveer een half uur.
Het deeg:
Rol de deegbol tot een platte ronde plak die wat groter dan de taartvoirm is, van ongeveer 1/2 centimeter dik. Vouw deze twee keer dubbel. Haal de vorm uit de oven. De dubbelgevouwen plak deeg op de vorm leggen en uitvouwen, zodat de vorm ruim bedekt wordt. Vouw de randen van het deeg om de appels heen (naar beneden dus). Zet de vorm weer terug in de oven en bak het deeg gaar, dat duurt ongeveer een 1/2 uur.
Tenslotte:
Haal de vorm uit de oven en laat hem even afkoelen (10 minuutjes). Keer dan de vorm op z'n kop en haal de taart eruit. Als alles goed gegaan is heb je nu een overheerlijke.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:49 schreef wyccie het volgende:
Snap er niks van, heb je een foto van de taart?
Maak net de vierde fles openquote:Op zaterdag 30 juni 2007 02:26 schreef wyccie het volgende:
Misschien een wijntje proberen?
Neuken ?quote:
Dit klopt natuurlijkquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:25 schreef Gellius het volgende:
Die meneer van Diaan hè? Volgens mij was dat Leopold von Ranke. Het is maar een gok natuurlijk.
Wat is u vroeg !quote:
Sport op tv hè ?quote:
Het regent op Wimbledon...quote:
Van die tietjes blijf ik niet wakker,of je moet al 3 jaar niet geneukt hebben....quote:
2 jaarquote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:56 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Van die tietjes blijf ik niet wakker,of je moet al 3 jaar niet geneukt hebben....
![]()
Goed recept!quote:
Goedenavond.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:01 schreef wyccie het volgende:
Oenoloog? (Zeg je dat zo?)
Naar mijn weten werkt meneer niet bij Tel Sell.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:52 schreef sooty het volgende:
Is dat niet die Tell-Sell meneer die iedere demonstratie verkloot ?
Halleeeeej!quote:
Haramquote:Op maandag 2 juli 2007 00:06 schreef Tokay het volgende:
[..]
Halleeeeej!
Da's plat Tilburgs voor - onder andere - 'goedenavond'.
Ja, goed van me hè? En ik drink niet eens.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:12 schreef Tokay het volgende:
Toch best nog snel geraden, dat plaatje.
Assalam alaikum, maatje.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Haramdat zeggen ze in Amsterdam-Oost tegen kerels als jij en ik
En je aardappels haal je bij het groente- en fruitatelier?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:12 schreef Gellius het volgende:
Hier in oud-zuid zeggen ze 'euw, kaerel'. Ik moet er nog aen waennen.
Nee, laat 'm dit topic niet vervuilen met een overmaat aan hoofdletters. Verder is ie wel aardig, hoor.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:17 schreef Gellius het volgende:
Heeft JAM hier ooit gepost? Die zou denk ik heel beeldend kunnen verwoorden hoe ze in de Hofstad groeten.
Die tussen je benen snuffelt, ja.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:21 schreef Gellius het volgende:
JAM is een puppy hoor.
Maar je printer loopt vast?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Heej, mijn toetsenbord doet weer normaal![]()
Nee, ik houd niet van honden.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:27 schreef Gellius het volgende:
Maar dat vergeef je een puppy, met die onhandige grote poten.
Nee, wees maar gerust. Ik houd helemaal niet van dieren en kinderen.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:34 schreef Gellius het volgende:
Je bent toch geen kattenmens? Daar kan je de gracht mee dempen, die lui.
Doe je morgen toch lekker je Birckenstock sandalen aanquote:Op maandag 2 juli 2007 00:40 schreef Gellius het volgende:
Hmz. Ik ben inderdaad gevaarlijk laat op nog. Dat wordt een dag vol martelende rugpijn morgen.
Nooit over nagedacht eigenlijk.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:41 schreef Tokay het volgende:
Ja, wyc, jij bent de benjamin van RJPvD. Hoe voelt dat nou?
Ik mag dan slijten wegens de jaren, maar ik heb nog wel een rudiment aan zelfrespect, Scrut.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Doe je morgen toch lekker je Birckenstock sandalen aan
Ehm, bevoorrecht?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:43 schreef wyccie het volgende:
Nooit over nagedacht eigenlijk.![]()
Hoe zou ik me moeten voelen? Speciaal?
Ja, goed!quote:Op maandag 2 juli 2007 00:44 schreef Gellius het volgende:
Hoe valt die Spaanse rode, Tokae?
Dan zal pyl zich ook wel bevoorrecht voelen als de Methusalem van RJPvD.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:46 schreef Tokay het volgende:
Ehm, bevoorrecht?
Volgens mij moeten wij ons bevoorrecht voelen dat een meisje van Breezer-leeftijd nog met ons, oude knarren, een spelletje wil spelen.quote:
Volgens mij loopt ze toch zéker al tegen de dertig, hoor.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:47 schreef Gellius het volgende:
Hm, ik zie dat Wyccie niet direct prijsgeeft hoe jong wel niet.
Ik drink niet. Lezen, Scrut!quote:Op maandag 2 juli 2007 00:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Volgens mij moeten wij ons bevoorrecht voelen dat een meisje van Breezer-leeftijd nog met ons, oude knarren, een spelletje wil spelen.
Wat, wyc is van nà 1985?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Volgens mij moeten wij ons bevoorrecht voelen dat een meisje van Breezer-leeftijd nog met ons, oude knarren, een spelletje wil spelen.
Pyl zat bij hem in de klas op de lagere school zo heette vroeger de basisschool, wycciequote:Op maandag 2 juli 2007 00:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dan zal pyl zich ook wel bevoorrecht voelen als de Methusalem van RJPvD.
Welnee, ze moet véél fruitiger zijn.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:49 schreef Tokay het volgende:
[..]
Volgens mij loopt ze toch zéker al tegen de dertig, hoor.
Ontkenningsfase, wat ik je brom.
Is iemand van 22 nog steeds een Breezerslet?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:49 schreef Gellius het volgende:
Wat, wyc is van nà 1985?
Diaan, die toch al 73 is, tikt ook nog steeds met graagte een Breezertje weg maar een slet zou ik haar niet durven noemen. Een beetje overspelig, dat dan weer welquote:Op maandag 2 juli 2007 00:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Is iemand van 22 nog steeds een Breezerslet?![]()
Ik open geen topics, wyc.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:55 schreef wyccie het volgende:
Gel, je moet een nieuw topic openen in dat andere subforum.
Let op: Vina (op de n hoort zo'n kringelstreepje, maar die kan'k niet vinden op mijn toestenbord - of zou dat door dat glaasje wijn komen?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:49 schreef Gellius het volgende:
Mooi, post je morgen het etiketje even?
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Diaan, die toch al 73 is, tikt ook nog steeds met graagte een Breezertje weg maar een slet zou ik haar niet durven noemen. Een beetje overspelig, dat dan weer wel
HEMA, prima. Die heb ik hier om de hoek. Daar kom ik wel uit.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:56 schreef Tokay het volgende:
[..]
Let op: Vina (op de n hoort zo'n kringelstreepje, maar die kan'k niet vinden op mijn toestenbord - of zou dat door dat glaasje wijn komen?) Ducaro, Campo de Borja, Tinto 2005.
Deze wijn krijgt een beoordeling van 5 glaasjes (hoogste score) en de aanbeveling 'omfietswijn'.
Te koop bij de HEMA voor... 2,25 euro.
Ik mocht toch alleen geen Gellepel meer zeggen?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:58 schreef Gellius het volgende:
En jij mag best gellius zeggen hoor.
NET als DE rest.
quote:Op maandag 2 juli 2007 01:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik mocht toch alleen geen Gellepel meer zeggen?
Lidl, prima. Die heb ik hier om de hoek. Daar kom ik wel uit.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:03 schreef Tokay het volgende:
Tip: koop overigens nóóit Baywood Zinfandel rosé 2005 van de Lidl (2,29 euro).
Volgens Klei is dat spul "huiswijn van de Abu Ghraib-gevangenis".
Verdraaid! Daar heb ik dus jaren overheen gekeken!quote:Op maandag 2 juli 2007 00:58 schreef Scrutinizer het volgende:
ñ Onder de Esc-toets.
quote:Op maandag 2 juli 2007 01:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Lidl, prima. Die heb ik hier om de hoek. Daar kom ik wel uit.
Krijg je je bazin op bezoek?quote:Op maandag 2 juli 2007 01:06 schreef Scrutinizer het volgende:
Lidl, prima. Die heb ik hier om de hoek. Daar kom ik wel uit.
quote:
Zwart. Italiaanse couture.quote:
Trusten, ouwe zuipschuitquote:Op maandag 2 juli 2007 01:15 schreef Tokay het volgende:
Luitjes, ik denk dat ik mijn halve walnootdoop maar eens inkruip.Slaap lekker.
![]()
[afbeelding]
Ze lijkt me niet het Kim-type. Ik schat haar meer in op een Lidewijquote:Op maandag 2 juli 2007 01:19 schreef Gellius het volgende:
Godverdomme Scrut. Nu heb ik weer een slapeloze nacht.
. Zoals Kim Novak?
Rugpijn is een bitch.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:36 schreef Gellius het volgende:
Morgen ben ik niet aanspreekbaar, trouwens. Ik positioneer het maar vast even.
Breezer drink ik eigenlijk alleen maar op een festival. Ik krijg van de rosé of witte wijn daar brandend maagzuur van. Meestal eigenlijk. Ik moet maar eens meer rosé/witte wijn gaan drinken om te gaan wennen. Momenteel drink ik meestal, als ik alchohol drink, safari puur met veel ijs. Of WKD. Dit even ter verduidelijking.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Diaan, die toch al 73 is, tikt ook nog steeds met graagte een Breezertje weg maar een slet zou ik haar niet durven noemen. Een beetje overspelig, dat dan weer wel
Euh, grafschenner of contemporanist, iets in die richting.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:06 schreef Gellius het volgende:
Wat doet pyl ook alweer?
Gelukkig maarquote:Op maandag 2 juli 2007 11:32 schreef Gellius het volgende:
Thee doet wonderen hoor Diaan.
quote:Op maandag 2 juli 2007 13:12 schreef Gellius het volgende:
http://www.volkorenbrood.nl/html_nw/nws_volkorenbrood.html
Het is een sekte, ik zweer het jequote:Ontdek dat deegkneden een therapeutische uitwerking heeft en dat zelf broodbakken de band met familie en vrienden versterkt.
quote:SPORTBESCHUIT, Een retro-innovatief koekje[
Een vezelrijk, bros, zoetig, verrassend lekker koekje.
Al sinds 1896 wordt dit koekje bij ons verkocht maar het is nooit duidelijk in de winkel aanwezig geweest. Het werd eigenlijk stiekem verkocht. Alleen de echte 'Hartog kenner' wist hiervan. Vanaf nu veranderd dit. Je ziet het koekje overal in de winkel.
Ze hebben jou al in hun greepquote:Op maandag 2 juli 2007 13:17 schreef Gellius het volgende:
Ongetwijfeld, maar de olijf-tomatenbolletjes van vanmorgen kwamen net uit de oven en waren nog lekker warm.
Tijd voor de afkick-boerderij waar je dagelijks aan het drinkontbijt moet.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:42 schreef Gellius het volgende:
Skrunsj-skrunsj-skrunsj-skrunsj.
Je kunt in je eigen woonplaats alvast in de rij aansluiten.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:36 schreef Tokay het volgende:
Kan ik dat brood ook on line bestellen?
Deze bedoel je?quote:Op maandag 2 juli 2007 13:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tijd voor de afkick-boerderij waar je dagelijks aan het drinkontbijt moet.![]()
quote:One of the most influential films of all time was Orson Welles' 1941 film Citizen Kane, which was loosely based on skrunsj's life (Welles and co-writer Herman J. Mankiewicz added bits and pieces from the lives of other rich men of the time, among them Harold McCormick, Samuel Insull and Howard Hughes into Kane). skrunsj used all his resources and influence in an unsuccessful attempt to prevent the film's release. Welles and the studio, RKO, resisted the pressure, but skrunsj and his Hollywood friends succeeded in getting theater chains to limit bookings of Kane, resulting in poor box-office numbers and harming Welles' profits. (Fifty years later, HBO offered a fictionalized version of this event in its picture RKO 281.)
Het plenst in de Ruyschstraat.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:14 schreef Gellius het volgende:
Plaatsen jullie een nieuwe, dan ga ik nog snel even een halfje sorvital halen.
Je avatarquote:Op maandag 2 juli 2007 14:19 schreef Gellius het volgende:
Dat zal me niet weerhouden, beste scrutinizer.
Je bent voorgoed verloren. Binnenkort zal ook jouw portret in sepia aan de gevel van de bakkerij bevestigd worden. Waarschijnlijk ipv het zo mysterieus verdwenen caramelkleurige meisje met de pronte borstjes.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:26 schreef Gellius het volgende:
Hmmm? Wat is daarmee?
De palmboomdamequote:Op maandag 2 juli 2007 14:26 schreef Gellius het volgende:
Hmmm? Wat is daarmee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |