Jeuh, echt? Dus dat van die trappen was een afleidingsmanoeuvre van Diaan? Doortrapt hoor. Zo ken ik haar helemaal niet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:25 schreef Gellius het volgende:
Die meneer van Diaan hè? Volgens mij was dat Leopold von Ranke. Het is maar een gok natuurlijk.
Nee, nee, mijnheer is uit de Oude Wereld, en bracht wel degelijk stoffelijke producten voort.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:26 schreef Gellius het volgende:
Hm, de tertiaire sector met zijn onstoffelijke voortbrengselen. Lastig. Ik blaas even op een ander fluitje: mijnheer is uit de Nieuwe Wereld?
quote:En dan had je nog de Liberalen, die sinds de franse revolutie ook aanwezig waren,
is natuurlijk ook weinig in te brengen.quote:Omdat het zuiden katholiek was, het noorden protestants met hier en daar een paar dorpenketens katholiek zorgde ze ervoor dat ze zo min mogelijk nodig hadden.
Tot op de huidige dag denken mensen met smaak met genoegen over de hervormingen die meneer wist door te voeren. Het was soms wat omslachtig en ingewikkeld wat hij deed, maar in eenvoudige vorm eren we meneer nog geregeld.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:12 schreef Gellius het volgende:
Denken we thans met veel genoegen aan mijnheer en zijn stoffelijke diensten terug, of oordeelt de geschiedenis minder gunstig over zijn beweegredenen en presaties?
Nee, met bestratingen hield meneer zich niet doende.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:17 schreef Gellius het volgende:
Bewijzen we hem de ultieme eer door naar hèm vernoemde straten op te breken?
Dat hoeft ook niet. Ik bedoel meer: heeft de waardering van het nageslacht voor de ongetwijfeld niet geringe inspanningen van deze katholiek zijn materiële uitdrukkingsvorm gevonden in één, of meerdere straatnamen hier ten lande, waarmee ik tevens op een nonchalante wijze het nationaliteitsvraagstuk van m'neer probeer op te lossen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:22 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, met bestratingen hield meneer zich niet doende.
Da's irrelevant, maar ik kan wel zeggen dat meneer in zeer goede kringen verkeerde.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:23 schreef Gellius het volgende:
RECHTS, bedoel ik.
[afbeelding]
Was m'neer RECHTS? Of is dat geen relevante vraag?
Ah, kijk aan, dat had ik niet begrepen. Nou vooruit, meneer komt uit een land dat als katholiek kan worden bestempeld (hoewel dat land ook een niet onaanzienlijke protestante minderheid herbergt) en ik ben bang dat hij weinig of geen straten in Nederland heeft, misschien mede omdat de uitspraak van zijn naam voor de doorsnee Hollander moeilijkheden op kan leveren. Voorts staat het vak waarin meneer zo uitblonk in het platte, boerse Holland doorgaans niet in hoog aanzien.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:26 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Ik bedoel meer: heeft de waardering van het nageslacht voor de ongetwijfeld niet geringe inspanningen van deze katholiek zijn materiële uitdrukkingsvorm gevonden in één, of meerdere straatnamen hier ten lande, waarmee ik tevens op een nonchalante wijze het nationaliteitsvraagstuk van m'neer probeer op te lossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |