abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2007 @ 00:49:44 #1
71048 Tokay
makes your day!
pi_50957816
Welkom bij RJP voor Dummies

Opzet:
"RJP voor Dummies" is een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H HOC. Ooit begonnen door Seborik, toen Yvonne hier de scepter zwaaide.

"RJP voor Dummies" is een poging om die oorspronkelijke bedoeling van het spelletje weer in ere te herstellen, zonder verder afbreuk te doen aan Raad-je-Plaatje. Een vergeefse poging is het zeker niet gebleken, gezien de grote populariteit van RJP voor Dummies.
Al spoedig gooide RJPvdD hogere ogen dan het origineel (RJP) op het wat reacties betreft tot dan toe kwakkelende C&H HOC forum.

Wat we doen is dus een plaatje zetten, vragen stellen en dan zonder gebruik te maken van mighty Google de naam van het personage raden. De echte diehards in deze tak van sport kunnen dan mee blijven doen met Raad-je-Plaatje en het lekker knus houden. De dommere mensen, onder wie ik mezelf eigenlijk niet reken (maar enfin), kunnen dan hier terecht in "RJP voor Dummies".

enjoy

1e amendement: onraadbaar gebleken plaatjes kunnen, desgewenst, te vondeling worden gelegd bij onze goede overburen van RJP

een link naar deze openingspost

RJPvD nu ook op de Fok! Wiki!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 juni 2007 @ 01:10:54 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_50958167
FF pissen en hallo zeggen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:24:15 #3
71048 Tokay
makes your day!
pi_50960492

Goedemorgen, RJPvD'ertjes.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_50960794
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:25 schreef Gellius het volgende:
Die meneer van Diaan hè? Volgens mij was dat Leopold von Ranke. Het is maar een gok natuurlijk.
Jeuh, echt? Dus dat van die trappen was een afleidingsmanoeuvre van Diaan? Doortrapt hoor. Zo ken ik haar helemaal niet.

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_50960958
Mogge. Tien klontjes suiker in je koffie, T?
pi_50961509
En slagroom.
Aldus.
pi_50961512
Ha.
Aldus.
pi_50961555
Zelf hou ik helemaal niet van zoet, wisten jullie dat wel?
pi_50961806
Enfin, laten we maar beginnen. het is vrijdag en ik heb nog een hoop te doen.
pi_50962500
Ga je gang, Gellius.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_50962765
De wellevendheid gebiedt mij u voor te laten gaan, Misstique.
pi_50963027
Ik ben vandaag grotendeels afwezig, dus de eer is aan jou. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_50963062
Nee nee, dat kan ik helaas niet toestaan.
pi_50963140
Ik wil voorkomen dat dezelfde situatie ontstaat als gisteren, met 30 TDP's en ieder confuus.
pi_50963170
Maar vooruit, ik ben de beroerdste niet.

pi_50963209
Amerikaanse?
pi_50963361
Duits historicus?
Aldus.
pi_50963367
In haar vroege jeugd heeft mevrouw wel enige jaren in Canada doorgebracht, maar voor de rest is haar afkomst nog enigszins onbestendig.
pi_50967301
Ah, de zelfverzelerde lach van een vrouw die weet dat zij nooit ofte nimmer een ambtelijke voorbehandeling hoeft te ondergaan.

Ik plaats een tussendoorplaat, met jullie goedvinden:

pi_50967582
Hm, te zelfverzekerd voor een schrijver, te verzorgd voor een wetenschapper - ik hou het op een politieker.
pi_50967928
Je begint erg goed, Gellius, maar uiteindelijk ga je toch de mist in. Meneer is geen politicus, maar werd wel de koning van zijn vakgebied genoemd.
pi_50967981
Nijverheid?
pi_50968147
Meneer maakte hoogwaardige producten, zeker, maar hij moet in de dienstverlening worden gezocht, niet in de nijverheid.
pi_50968317
Hm, de tertiaire sector met zijn onstoffelijke voortbrengselen. Lastig. Ik blaas even op een ander fluitje: mijnheer is uit de Nieuwe Wereld?
pi_50968446
Ik zeg graag "hm". Ik zou een knevel moeten nemen om op te kunnen draaien als ik "hm" zeg. Soms poets ik mijn bril, als ik "hm"zeg. Wanneer ik een bezoek breng aan een nering van de handeldrijvende middenstand, mag ik mijn "hm" graag uitbreiden met "hm-hm" en "zo-zo"en "kijk-eens-aan". Ik zou daar graag nog eens een goed doorgeoefend "alsjemenou"aan willen toevoegen". Maar dit terzijde.
pi_50968449
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:26 schreef Gellius het volgende:
Hm, de tertiaire sector met zijn onstoffelijke voortbrengselen. Lastig. Ik blaas even op een ander fluitje: mijnheer is uit de Nieuwe Wereld?
Nee, nee, mijnheer is uit de Oude Wereld, en bracht wel degelijk stoffelijke producten voort.

Ik heb overigens een cadeau'tje voor je, uit het "Verzuilingsdebat" dat in een belendend topic wordt gevoerd. Wat ik gisteren zei over POL en het onthutsende gebrek aan scholing van de users aldaar, gaat natuurlijk evengoed op voor HOC:

Waarom kwam Nederland in een verzuilde samenleving terecht?
pi_50968517
Ik heb al eens een blik om het hoekje van een kiertje van de deur van dat topic geworpen en ik geloof dat ik iemand zag beweren dat de verzuiling de schuld van links was, dus toen ben ik maar even een luchtje gaan scheppen in de frisse, weldadige amsterdamse buitenlucht.

Maar je zegt nu dat ik veilig over die drempel kan stappen? Ik huil snel hoor!

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 29-06-2007 13:46:05 ]
pi_50968556
Dan doe het maar niet, Gellius!!! Wee gij arme, want het is echt erg, daar.

Maar die ene post die je voorgeschoteld krijgt als je mijn linkje aanklikt, is niet te versmaden, moet ik bekennen. Ook de formulering is hoogst origineel.
pi_50968604
* Gellius trekt zijn hand schielijk van de deurkruk.
pi_50968614
O, dan lees ik die wel even. Heel voorzichtig. *Klik*
pi_50968774
! .
Wat een boel klokken heeft die user horen luiden zeg!
quote:
En dan had je nog de Liberalen, die sinds de franse revolutie ook aanwezig waren,
.
Ik zie ze helemaal voor me, al decennialang duimendraaiend in Clio's voorpoortaal, af en toe voorzichtig kuchend of een vinger opstekend:

"Ehm, hallo..? Hallo..? *kuch*, wij zijn er hoor, en al enige tijd ook!"
pi_50968910
quote:
het economische zwaartepunt in de Holland.
.
pi_50969036
Het beeld dat staten, om zich van het juk van Rome te verlossen, het protestantisme moesten ontarmen, vond ik ook wel aardig, net als dat van Karl Marx die plotseling halverwege de negentiende eeuw in Parijs de derde zuil kwam stichten.

Tegen zinnen als deze
quote:
Omdat het zuiden katholiek was, het noorden protestants met hier en daar een paar dorpenketens katholiek zorgde ze ervoor dat ze zo min mogelijk nodig hadden.
is natuurlijk ook weinig in te brengen.
pi_50969117
Afijn, mijn meneer was katholliek, dat laat zich althans raden, en had veel nodig.
pi_50969764
Denken we thans met veel genoegen aan mijnheer en zijn stoffelijke diensten terug, of oordeelt de geschiedenis minder gunstig over zijn beweegredenen en prestaties?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 29-06-2007 14:18:59 ]
pi_50969876
Bewijzen we hem de ultieme eer door naar hèm vernoemde straten op te breken?
pi_50970024
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:12 schreef Gellius het volgende:
Denken we thans met veel genoegen aan mijnheer en zijn stoffelijke diensten terug, of oordeelt de geschiedenis minder gunstig over zijn beweegredenen en presaties?
Tot op de huidige dag denken mensen met smaak met genoegen over de hervormingen die meneer wist door te voeren. Het was soms wat omslachtig en ingewikkeld wat hij deed, maar in eenvoudige vorm eren we meneer nog geregeld.
pi_50970031
-------------------------------------------------oOdienstmededelingOo---------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OVERIGENS is de OMINEUZE AANKONDIGING bij de in dit laagdrempelige topic inmiddels bij iedereen bekende BAKKER HARTOG terug. Lees en huiver, SCRUTINIZER. Het is een BLAUW BRIEFJE gelijk na de entree LINKS.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 52% gewijzigd door Gellius op 29-06-2007 14:45:04 ]
pi_50970062
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:17 schreef Gellius het volgende:
Bewijzen we hem de ultieme eer door naar hèm vernoemde straten op te breken?
Nee, met bestratingen hield meneer zich niet doende.
pi_50970076
RECHTS, bedoel ik.

Was m'neer RECHTS? Of is dat geen relevante vraag?
pi_50970141
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:22 schreef pyl het volgende:

[..]

Nee, met bestratingen hield meneer zich niet doende.
Dat hoeft ook niet. Ik bedoel meer: heeft de waardering van het nageslacht voor de ongetwijfeld niet geringe inspanningen van deze katholiek zijn materiële uitdrukkingsvorm gevonden in één, of meerdere straatnamen hier ten lande, waarmee ik tevens op een nonchalante wijze het nationaliteitsvraagstuk van m'neer probeer op te lossen.
pi_50970224
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:23 schreef Gellius het volgende:
RECHTS, bedoel ik.

[afbeelding]

Was m'neer RECHTS? Of is dat geen relevante vraag?
Da's irrelevant, maar ik kan wel zeggen dat meneer in zeer goede kringen verkeerde.
pi_50970388
Schitterend, we komen geen stap verder zo. Eens denken, eens denken. Hm.

Zozo.

Hm.
pi_50970460
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:26 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Ik bedoel meer: heeft de waardering van het nageslacht voor de ongetwijfeld niet geringe inspanningen van deze katholiek zijn materiële uitdrukkingsvorm gevonden in één, of meerdere straatnamen hier ten lande, waarmee ik tevens op een nonchalante wijze het nationaliteitsvraagstuk van m'neer probeer op te lossen.
Ah, kijk aan, dat had ik niet begrepen. Nou vooruit, meneer komt uit een land dat als katholiek kan worden bestempeld (hoewel dat land ook een niet onaanzienlijke protestante minderheid herbergt) en ik ben bang dat hij weinig of geen straten in Nederland heeft, misschien mede omdat de uitspraak van zijn naam voor de doorsnee Hollander moeilijkheden op kan leveren. Voorts staat het vak waarin meneer zo uitblonk in het platte, boerse Holland doorgaans niet in hoog aanzien.
pi_50970549
Mijnheer is Frans. En... en.. euh... ijker van wijnvaten.
pi_50970632
Aha, nu kom je in de buurt. Meneer ijkte evenwel geen wijnvaten, maar hanteerde bedruipspuiters en zesteurs.
pi_50970692
Een kok.
Aldus.
pi_50970758
Natuurlijk geen kok Z, doe niet zo mal.
pi_50970811
Een Frans kookhistoricus dan.
Aldus.
pi_50971133
De Koning van de Gastronomische Periodiseringen en Cesuren. Hm, het zou kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')