abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:19:42 #26
46794 Berkery
Fat bastard
pi_50989187
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:53 schreef Noway666 het volgende:

Misschien ben ik naiëf maar waarom bestaat dit topic nog ? Zijn jullie allemaal starters ofzo ?
Ik had nog wllen voorstellen om deze reeks een neutralere titel te geven, 'Sollicitaties & zo' of iets dergelijks, maar er was al een nieuw topic. En ook al daalt het aantal werkzoekenden op dit moment, er blijven natuurlijk altijd mensen die op zoek zijn naar (ander) werk. Dus ik denk wel dat dit topic bestaansrecht heeft.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:38:48 #27
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50989670
quote:

[..]

Misschien ben ik naiëf maar waarom bestaat dit topic nog ? Zijn jullie allemaal starters ofzo ?
Hmm... misschien zou de titel "het grote sollicitanten topic" beter zijn, maar och... De meeste die hier rondhangen zijn op zoek naar hun eerste of een aandere baan en de rest zit er bij voor de gezelligheid en morele steun
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:39:40 #28
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50989692
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:42 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Zou het gewoon aannemen.
Als dit tenminste iets is waar je verder in wilt. Zeker als je nog geen werkervaring is moet je geen hoge eisen gaan stellen kwa salaris, eerst ervaring op doen! Wordt je na een paar jaar nog onderbetaald, ga je gewoon iets anders zoeken
Dat is het plan
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:44:13 #29
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_50989806
Topic is wel handig om elkaar scherp te houden / krijgen maar de topic titel is wellicht voor over een poosje, als het nieuwe kabinetsbeleid zijn vruchten afwerpt.
pi_50990085
Ik ben dus ook aan zoeken nu maar. Wil binnen een half jaar weg zijn waar ik nu zit.

Alleen iets vinden in de richting die ik wil valt nog niet mee
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:06:26 #31
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_50993877
Lente_ninja gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!

Overigens zijn er altijd en overal werkzoekenden dus is het goed om een topic te hebben.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:15:24 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_50998226
quote:

[..]

Nee. Veel zijn starters ( "Wij hebben een kandidaat gevonden wiens werkervaring beter aansluit bla bla bla.")

Anderen zijn op latere leeftijd op zoek ("Wij hebben de keus laten vallen op een kandidaat die beter in het team past bla bla bla.")

Problemen met het vinden van (ander) werk is van alle stagen en alle leeftijden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51004111
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:35 schreef sn7475 het volgende:
Mensen die blijven volhouden dat ze geen baan kunnen vinden houden de boel voor de gek.
Er is altijd werk,alleen vinden een hoop zich te goed voor alle baantjes.

Hoe naïef. Ik ben weer eens bij een uitzendbureau geweest, ze lachten me keihard uit toen ik zei dat ik met mijn CV/opleiding zelfs productiewerk wilde doen. Terwijl ik als student / scholier altijd vuil werk heb gedaan, en daar nu plotseling ook echt niet bang voor ben.

Ik woon nu in de Betuwe, mocht ik na het aflopen van mijn contract wederom niks vinden, dan ga ik een curus doen en parttime in de kassen werken. Maar dan sollicireer ik daar wel zonder mijn opleiding te vermelden, anders kan ik wederom een lachsalvo verwachten.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 17:02:58 #34
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51004286
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 16:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Hoe naïef. Ik ben weer eens bij een uitzendbureau geweest, ze lachten me keihard uit toen ik zei dat ik met mijn CV/opleiding zelfs productiewerk wilde doen. Terwijl ik als student / scholier altijd vuil werk heb gedaan, en daar nu plotseling ook echt niet bang voor ben.

Ik woon nu in de Betuwe, mocht ik na het aflopen van mijn contract wederom niks vinden, dan ga ik een curus doen en parttime in de kassen werken. Maar dan sollicireer ik daar wel zonder mijn opleiding te vermelden, anders kan ik wederom een lachsalvo verwachten.
[naief]En toch is het allemaal jouw schuld [/naief]

even serieus: een neef van me kwam hetzelfde probleem tegen toen hij met zijn universiteitspapiertje een uitzendbureau binnen wandelde. Bij een ander bureau 'vergat' hij zijn opleiding te vermelden en werd zonder problemen ingeschreven.
pi_51004696
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:02 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

[naief]En toch is het allemaal jouw schuld [/naief]

even serieus: een neef van me kwam hetzelfde probleem tegen toen hij met zijn universiteitspapiertje een uitzendbureau binnen wandelde. Bij een ander bureau 'vergat' hij zijn opleiding te vermelden en werd zonder problemen ingeschreven.
Ja, dat gaat dus ook mijn nieuwe techniek worden. Triest maar waar. Anderen verzinnen er diploma's bij, ik ga ze juist verzwijgen. Het voelt niet echt goed, moet ik zeggen. Ook verzwijgen is een vorm van liegen.

Het is ook echt niet dat ik arrogant binnen kom lopen zo. Meestal zeg ik dat ik me in wil schrijven, en dat is zo'n intercedente nog heel vriendelijk. Ga maar zitten mevrouw, kopje koffie erbij, bladiebla. Vervolgens voeren ze dan mijn adresgegevens in, allemaal prima, om daarna naar mijn CV te vragen. En als ik m'n CV laat zien, dan is het voorbij met het enthousiasme en wissen ze meteen de eerder ingevoerde gegevens weer

Ik heb Nederlands gestudeerd, een bureau wilde me niet inschrijven omdat ze niet voor leraressen bemiddelden. Ik heb de lerarenopleiding niet eens gevolgd, wil helemaal niet voor de klas. Toen ik ze dat eindelijk aan hun verstand had gepeuterd, schreven ze me alsnog in. Met de vraag of ik mijn CV nog even wilde mailen. Op hun visitekaartje stond een e-mailadres gedrukt(!) dat helemaal niet bestond. Dat zijn ook leuke trucjes.

Maar goed, ik piep nu weer, maar misschien dat ik met de werkervaring die ik nu opdoe, wél gemakkelijker een baan kaan vinden.
pi_51006621
dat is weer niet zo'n positief verhaal arual, is er op freelance basis niets te krijgen waar je wat ervaring mee op kunt doen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:09:43 #37
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51007827
Werving en selectiebureau's heb je niks aan is mijn ervaring.
Zij moeten ook betaald worden en dat is voor veel bedrijven net even te veel en daarbij laten ze "alles" opdraven wat kans maakt op dergelijke baan.

Medestudent die ooit met een hele goeie cijferlijst afstudeerde werd zelfs afgewezen, te gek voor woorden maar vooral zonde van je tijd.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:18:02 #38
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51008099
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:17 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Maar goed, ik piep nu weer, maar misschien dat ik met de werkervaring die ik nu opdoe, wél gemakkelijker een baan kaan vinden.
vorige keer kreeg je steeds te horen dat je te weinig ervaring had. Nu sta je een stuk sterker.
pi_51009565
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:26 schreef komrad het volgende:
dat is weer niet zo'n positief verhaal arual, is er op freelance basis niets te krijgen waar je wat ervaring mee op kunt doen?
In de drie maanden dat ik geen werk had, ben ik gaan freelancen. Het werk op zich beviel me wel, maar ik werd er stapelgek van! Ik ben echt een mensen-mens, en ik kon er absoluut niet tegen om hele dagen thuis in mijn eentje achter de computer artikeltjes te tikken. Ik ging zelfs mijn schoonmoeder bellen om mee te kletsen!
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:18 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

vorige keer kreeg je steeds te horen dat je te weinig ervaring had. Nu sta je een stuk sterker.
Ja. Wat vorige keer de hoofdmoot van mijn brieven was, heb ik nu teruggebracht tot één regel. Gewoon omdat ik er best veel bij heb geleerd.

Anderzijds ben ik bang dat ik er te veel van verwacht. Toen ik begon met solliciteren dacht ik "oeh, ik heb een echt boek in de boekenwinkel liggen. Staat vast tof op mijn CV." Maar geen hond die het interessant vond. Toen heb ik een jaarcontract gehad. "Vanuit een baan is het gemakkelijker om te solliciteren." Nou

Ik heb ook telkens van die onbenullige pechtdingen zoals gisteren, ik vraag me af hoe ik het voor elkaar krijg.

Vandaag had ik een beetje een aanvaring met mijn schoonmoeder. Mijn man is ook aan het solliciteren. Dat gaat heel goed, hij werd met een onvolledig CV zelfs nog uitgenodigd bij het eerste bedrijf. Daar heeft hij zelfs geen brief voor hoeven schrijven. Vanochtend vroeg schoonma hoe het ging, want ik keek zo sip. "Beetje rottigheid met solliciteren!" "Toch niet met Pheno?", zegt ze. "Nee, met mij", zei ik.

Was ze helemaal opgelucht. Ik was zo pissed. Een tachtigste sollicitatie die op niets uitloopt vindt ze blijkbaar minder erg dan een eerste sollicitatie die niet helemaal lekker loopt.
  zondag 1 juli 2007 @ 03:40:50 #40
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_51020120
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:09 schreef Noway666 het volgende:
Werving en selectiebureau's heb je niks aan is mijn ervaring.
Zij moeten ook betaald worden en dat is voor veel bedrijven net even te veel en daarbij laten ze "alles" opdraven wat kans maakt op dergelijke baan.

Medestudent die ooit met een hele goeie cijferlijst afstudeerde werd zelfs afgewezen, te gek voor woorden maar vooral zonde van je tijd.
Ik heb juist totaal andere ervaring met werving en selectie bureau's. Afhankelijk van wie je contactpersoon is kun je er best wel wat aan over houden. Ik heb hier een contactpersson die me zelfs nu ik aan het werk ben nog eens in de twee maanden opbeld met een leuke positie waarin ik wel zou passen.

Toen ik net afgestudeerd was, was het inderdaad wel een iets ander verhaal in nederland. Ik kan me nog goed herinneren dat ik met alle juiste papieren voor een baan bij een wervings en selectiebureau terecht kwam en dat de eerste vraag was: Als je terug in de tijd kon en een historisch persoon een vraag kon stellen wie en wat zou het zijn?

Maar ja ze zijn denk ik net als werkgevers de ene wat nuttiger dan de andere.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  zondag 1 juli 2007 @ 11:40:27 #41
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51022871
quote:
Op zondag 1 juli 2007 03:40 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Ik heb juist totaal andere ervaring met werving en selectie bureau's. Afhankelijk van wie je contactpersoon is kun je er best wel wat aan over houden. Ik heb hier een contactpersson die me zelfs nu ik aan het werk ben nog eens in de twee maanden opbeld met een leuke positie waarin ik wel zou passen.

Toen ik net afgestudeerd was, was het inderdaad wel een iets ander verhaal in nederland. Ik kan me nog goed herinneren dat ik met alle juiste papieren voor een baan bij een wervings en selectiebureau terecht kwam en dat de eerste vraag was: Als je terug in de tijd kon en een historisch persoon een vraag kon stellen wie en wat zou het zijn?

Maar ja ze zijn denk ik net als werkgevers de ene wat nuttiger dan de andere.
Wat is dat voor belachelijke vraag zeg, ik zou opstappen nooit meer op hun in gaan.

Er zijn wel redelijk goede W&S bureau's maar die zijn zeldzaam, ik zal geen namen noemen maar de grote adverteerders staan bij mij op de zwarte lijst.
pi_51032600
Ik heb een vraagje aan jullie.

In september loopt mijn contract af. Dan ga ik samen met mijn man 1 - 2 maanden reizen. Hoe verwerk ik dit in sollicitatiebrieven die ik nu verstuur? Het lijkt me ook niet leuk thuiskomen met het idee dat je weer werkloos bent, dus ik wil wel verder gaan met solliciteren.
  zondag 1 juli 2007 @ 17:54:41 #43
52513 whosvegas
The Trickster
pi_51032763
Niet in de brief vermelden, lijkt me
Als je een gesprek heb, aangeven dat je per 1 November kunt beginnen.
Are you nuts??
pi_51032812
quote:
Op zondag 1 juli 2007 17:54 schreef whosvegas het volgende:
Niet in de brief vermelden, lijkt me
Als je een gesprek heb, aangeven dat je per 1 November kunt beginnen.
Krijg je dan niet het "Dat had je ons eerder moeten laten weten"-effect?

Heb ik al eens eerder gehad, toen tijdens het gesprek duidelijk werd dat ik geen eigen auto had. Ik werd zowat padoes de deur uit gezet, dat voelde niet heel prettig.
  zondag 1 juli 2007 @ 17:57:08 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_51032828
Gewoon in je brief zetten dat je huidige contract afloopt per 1 november, dus dat je dan kunt beginnen.
  zondag 1 juli 2007 @ 18:44:12 #46
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51034022
Je krijgt gegarandeerd de vraag waarom je pas 1 november aan de slag kan dus bereid dat maar voor als je op sollicitatie gesprek mag komen.
En een vakantie tussen 2 werkgevers door wordt gewoon erg gewardeerd niks mis mee.
pi_51034184
quote:
Op zondag 1 juli 2007 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gewoon in je brief zetten dat je huidige contract afloopt per 1 november, dus dat je dan kunt beginnen.
Daar komen ze vast achter.
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:44 schreef Noway666 het volgende:
Je krijgt gegarandeerd de vraag waarom je pas 1 november aan de slag kan dus bereid dat maar voor als je op sollicitatie gesprek mag komen.
En een vakantie tussen 2 werkgevers door wordt gewoon erg gewardeerd niks mis mee.
Wordt het nog steeds zo gewaardeerd als ze nog tientallen andere geschikte kandidaten hebben die wel direct kunnen beginnen? Ik vraag het me af.

Reis afzeggen is overigens geen optie. Mijn man heeft in september / oktober een mini-sabbatical, dus zo'n kans krijgen we niet snel weer. Bovendien: reis afzeggen, en dan geen werk hebben gevonden in de betreffende periode, daar ga ik eeuwig spijt van krijgen.
  zondag 1 juli 2007 @ 18:53:18 #48
66444 Lord_Vetinari
pi_51034230
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:51 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Waarom?
  zondag 1 juli 2007 @ 18:56:03 #49
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51034280
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:51 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

[..]

Wordt het nog steeds zo gewaardeerd als ze nog tientallen andere geschikte kandidaten hebben die wel direct kunnen beginnen? Ik vraag het me af.

Reis afzeggen is overigens geen optie. Mijn man heeft in september / oktober een mini-sabbatical, dus zo'n kans krijgen we niet snel weer. Bovendien: reis afzeggen, en dan geen werk hebben gevonden in de betreffende periode, daar ga ik eeuwig spijt van krijgen.
Vakantie en werk zijn 2 verschillende dingen.

Als ze jou niet aannemen omdat ze 10 andere kandidaten hebben die meteen beginnen dan moet je je er echt uitspringen wil je inderdaad die 2 maanden geduld kunnen afdwingen.

Bij wat voor bedrijven solliciteer je allemaal en welke regio, volgens mij speelt dat ook we een rol en over welk vakgebied hebben we het trouwens?
pi_51034703
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik, als ik de reis van mijn leven ga maken, daar vast heel moeilijk mijn mond over kan gaan houden. Ik ga hoe dan ook door de mand vallen, ik ken mezelf... Daarom lieg ik bij voorkeur liever niet. Ik kan het gewoon niet.
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:56 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Vakantie en werk zijn 2 verschillende dingen.

Als ze jou niet aannemen omdat ze 10 andere kandidaten hebben die meteen beginnen dan moet je je er echt uitspringen wil je inderdaad die 2 maanden geduld kunnen afdwingen.

Bij wat voor bedrijven solliciteer je allemaal en welke regio, volgens mij speelt dat ook we een rol en over welk vakgebied hebben we het trouwens?
mini-intro (omdat ik al véél te lang rondhang in deze reeks )

Regio Nijmegen, ik wil met het OV één uur reizen. Ik werk nu in Doetinchem, dat is anderhalf uur, goed vol te houden omdat ik slechts 3 dagen werk. Maar qua vertragingen gaat het soms erg mis. Ik heb nu een werkgever die dat niet problematisch vindt, maar dat is puur geluk natuurlijk.

Ik heb Nederlands gestudeerd en ben op zoek naar een functie waarin ik veel mag schrijven. Tot nu toe heb ik gewerkt als redacteur/tekstschrijver en als medewerker voorlichting en communicatie. Ik heb vooral gesolliciteerd bij tekst- en communicatiebureaus, uitgeverijen, redacties. Ik wil me nu ook gaan richten op grotere bedrijven waar ze vaak ook een afdeling communicatie hebben.

Contracten voor langer dan één jaar zitten er voor mij niet in. Ook in de periodes dat ik werk ben ik eigenlijk altijd verder aan het solliciteren. Die situatie duurt nu al bijna 3 jaar. En dat voor een controlefreak die niets liever dan zekerheid wil...

Straks zien ze me nog als jobhopper, heb ik dat weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')