abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:18:26 #1
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50937694
Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een huis hier in Thailand en ik heb er een soort tank onder waar een noodvoorraad water in zit. Voor het geval het water eraf is. Nu lekt ergens de leiding en krijg ik steeds water dat door het beton deze noodvoorraad water aanvult (het overstroomd dus). Nu heb ik geen bouwplannen en weet ik niet hoe de leiding ligt. Ik heb geen zin om mn mooie plavuizen geheel open te breken en het lek misschien niet eens te vinden.

Ik denk zelf dat het lek vlak bij de ingang naar de tank zit (meestal zit zoiets niet bij een rechte buis maar daar waar het een aftakking moet maken. Ik zie waar het water instroomt en aan de hand daarvan kan ik gokken waar het ongeveer vandaan komt. Daardoor gok ik dat het dicht bij de koppeling zit. Ik zou dus kunnen proberen om peurschuim in de buis te spuiten en alles zo te blokkeren en de lekkage te stoppen (ik kan dan mn noodvoorraad niet meer gebruiken maar dat is de minste zorg).

Mijn vraag zou peurschuim houden ?
mai pen rai
pi_50938098
Nee.
PUR zuigt zich helemaal vol. Gevolg het lekt daarna toch weer.

Kun je een tekening maken. Mss hebben we dan een andere oplossing.
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:33:36 #3
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50938306
Probleem is ik het niet kan zien. Ik gok dat de lekkage daar zit. Je moet het zo zien er zit een tank onder een plavuizen vloer. Ik kan zelf niet in die tank (schouders te breed). Deze tank wordt gevoed door een vlotter (heb ik er afgehaald omdat ik zo meer lekkage kan opvangen en de tank minder hoef te legen) Het water komt door de betonnen vloer in de tank. Het water druipt precies naast de plek waar de aanvoerbuis van de tank zou moeten zitten (kan dit niet zien omdat er beton over gestort. Ik kan helaas geen fotos maken omdat iemand mn camera geleend heeft
mai pen rai
pi_50944290
Paint!
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:42:46 #5
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50946002
Morgen komen er fotos. Ik heb al met een soort van acrielverf speciaal voor het water dicht maken van de plek waar het water lekt besmeerd. Hopelijk werkt dat ik weet dat het alleen maar het probleem verschuiven is maar dat zien we later dan wel weer.
mai pen rai
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:54:44 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50946350
Heb je niet iets van kunsthars of zo?

Ik denk namelijk dat PUR niet opschuimt in een vochte omgeving
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:57:13 #7
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50946430
Het is heel lastig hier aan goede materialen te komen. Buiten dat er een taalbarriere is (heb wel een thaise vriendin maar bouwtermen vertalen is lastig) zijn de bouwmarkten hier heel karig bedeeld. Als het een 10de van de dingen heeft die je in Nederland kan krijgen is het veel. IK heb wel wat epoxie gezien maar ik moet het dus in een leiding doen waar ik niet goed bij kan en liefst een stuk dieper als waar ik met mn handen bijkan.
mai pen rai
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:16:36 #8
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50947067

hierbij een plaatje om het duidelijk te maken ik kan dus niet makkelijk bij de vermoedelijke lekkage tenzij ik ga hakken in mn plavuizen die net zijn aangelegd
mai pen rai
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:20:07 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50947185
Iets van cement er in dan en afdichten met kit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:22:05 #10
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50947234
Vraag is meer hoe ik er cement in krijg.. Ik moet nameljik van onder beginnen. en omhoog werken. Wat zou ik er dus in kunnen stoppen. In principe wil / hoef ik deze tank niet te gebruiken dus ik kan die buis afdichten. De vraag is alleen hoe.
mai pen rai
pi_50951188
Als ik het goed begrijp zit er een mangat in de tank. Kun je daar geen pomp in laten zakken en de tank dan leeg zuigen. Of eventueel tot een bepaald niveau zodat hij niet meer overloopt.
Waar is dat water voor? Drinkwater?
Je schrijft dat je hem ook eigenlijk niet meer wilt gebruiken.
Hoe komt dat water erin?
pi_50957182
Je kunt eventueel overwegen een nieuwe leiding te leggen, als dat makkelijker maar vooral zonder breken van de plavuizen vloer gaat.

Als je de tank niet meer wilt gebruiken, dan zou ik de aanvoer dichtzetten.

Afpurren oid gaat nooi en te nimmer werken, pur is voor zover ik weet celopen en zuigt zich vol (Is al geschreven) en PUR schuimt goed en hard goed uit in een vochtige ruimte, het heeft juist het vocht uit de lucht nodig.

Kortom, het wordt breken als je de huidige leiding wilt blijven gebruiken.

Kitten, instorten, niets helpt, het is water wat op druk is, dat krijg je met pleisters plakken niet dicht.
pi_50957288
En een dop met pvc-lijm in de aanvoer lijmen?

Of solderen of of?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 07:44:36 #14
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50960233
Aanvoer dichtzetten gaat niet omdat die aanvoer ook onder de plavuizen ligt. Ik ga pogen bij de lek te komen ik maak wel wat fotos. Laten we hopen dat het deze zeer onhandige klusser lukt. Anders moet ik toch weer Thai inschakelen en die zijn erg onvoorzichtig met breken en dingen maken dan moet er veel vervangen worden dat weet ik nu al weer.
mai pen rai
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:27:48 #15
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50964136

Zo ziet het er uit in de keuken

Nog een foto

Ik ben bezig geweest in de betonlaag die naar de tegels gaat (daar waar de koelkast staat). Daar zou volgens mij de lek moeten zitten. Dat bleek dus niet het geval ik zag dat het water van de zijkant kwam maar kon dus het lek niet vinden. Ik laat waarschijnlijk iemand anders het uitzoeken want bikken met hamer en beitel is me een partijtje hard werk in dat beton. Ik hoop dat we nog aan wat bouwplannen kunnen komen. Ik heb het nu tijdelijk met een speciaal soort cement gedicht dit houd redelijk goed. Ik weet dat het water nu ergens anders heen moet (ik hoop naar buiten).
mai pen rai
pi_50964340
Huur een kleuter en zet die in die tank om de boel te repareren.

Alhoewel... Thailand... daar krijg je verhalen van!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:39:23 #17
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50964533
Ow een volwassen man kan die tank wel in hoor (thai dan ik niet). Maar de lekkage zit boven de tank en komt via het beton in de tank. Dan geraakt die tank vol en moet ik die weer legen. Als het water nu schoon was was dat geen probleem maar dat is het dus niet. Dan kon ik het water hergebruiken.

Voor iedereen het is geen drinkwater maar water om je mee te wassen en dingen mee af te wassen enzo. Als ik het wil drinken gaat het eest nog door een waterzuiveringinsmachine die ik heb hangen.
mai pen rai
pi_50967439
Komt het niet bij de afvoer/aanvoer van de wasmachine vandaan?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:59:00 #19
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50969347
Nee helaas niet ik weet zeker dat het komt van de buis die de tank voed. Als ik mn hoofdleiding uitzet (heb ik overal nog wel water omdat hij dan op de tank aangesloten is alleen heeft de tank geen voeding) is er geen water dat er druppelt. Conclusie het komt van de voeding van de tank af.. Alleen ik weet niet hoe die leiding ligt en ik kan hem niet appart afzetten
mai pen rai
pi_50971952
En een nieuwe leiding leggen, vanaf de wasmachine oid?
pi_50972419
die leiding moet toch ergens af te doppen zijn ofzo?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 04:39:57 #22
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50993279
@ marsepijn, er hoeft geen nieuwe leiding te komen alleen het afsluiten zou al goed zijn. Alleen gaat alles vanaf 1 punt (de aanvoer van het waterleiding bedrijf)onder het beton van het huis naar de pomp. (die het dan verder over het huis verspreid) Voordat hij van de pomp bereikt gaat hij echter eerst nog even naar de tank. Probleem is dat dit ergens onder de grond gebeurd. Ik weet dus niet waar. Ik kan niet de leiding vanaf de waterleiding afzetten omdat het geheel onder het beton gaat over 12m naar mn keuken. Ik zal nog wel wat fotos maken en een schema in paint verzorgen.

Het grote probleem is dus dat alles in of onder het beton zit zonder dat je er bij kan. Als ik een idee had van waar het ongeveer was zou ik gewoon accepteren dat ik plavuizen moet breken en het probleem dan oplossen. Zolang ik dat niet weet ga ik niet in het wilde weg breken.
mai pen rai
pi_50995319
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 04:39 schreef niet_links het volgende:
@ marsepijn, er hoeft geen nieuwe leiding te komen alleen het afsluiten zou al goed zijn. Alleen gaat alles vanaf 1 punt (de aanvoer van het waterleiding bedrijf)onder het beton van het huis naar de pomp. (die het dan verder over het huis verspreid) Voordat hij van de pomp bereikt gaat hij echter eerst nog even naar de tank. Probleem is dat dit ergens onder de grond gebeurd. Ik weet dus niet waar. Ik kan niet de leiding vanaf de waterleiding afzetten omdat het geheel onder het beton gaat over 12m naar mn keuken. Ik zal nog wel wat fotos maken en een schema in paint verzorgen.

Het grote probleem is dus dat alles in of onder het beton zit zonder dat je er bij kan. Als ik een idee had van waar het ongeveer was zou ik gewoon accepteren dat ik plavuizen moet breken en het probleem dan oplossen. Zolang ik dat niet weet ga ik niet in het wilde weg breken.
Waar komt de leiding binnen??
Maak dan van daar uit een nieuwe leiding boven de grond en dan eventueel weer naar beneden naar de pomp.
Kun je niet beter een geheel nieuwe leiding leggen van het begin naar..... dan de pomp en de rest.

De kans bestaat natuurlijk dat de leding achter de pomp ook eens.........
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:57:09 #24
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_51105117
Het idee van een hele nieuwe leiding vanaf de voorkant naar de pomp is een goed idee denk ik. Ik moet er even over denken wat er op tegen zou zijn. Ik heb nu eindelijk internet in mn nieuwe huis en ben dus nu echt over. Ik zal even denken over de voors en tegens van het voorstel.
mai pen rai
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:08:02 #25
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_51110576
ff gelezen wat je probleem is, maar ik als loodgieter / cv monteur zou zeggen, ff kappen, repareren en klaar. Zelfs nu je tegels net liggen is het beter om het nu te doen. Je kunt ze nu nog bij krijgen en wat kost een m2 tegels nu? 40 euro?? Maak t toch ff ben je overal vanaf ipv dat hobby bob gedoe!!
it's nice to be important, but it's more important to be nice
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')