abonnement Unibet Coolblue
pi_51536362
Huh? berichtje posten lukt niet echt blijkbaar.

Oké, herkansing;
Net terug van mijn eerste plasmaferese en 't ging goed!!
HB was 8,6 en bloeddruk moest 2x worden opgenomen, eerste keer was de onderdruk 45, maar dat kwam vast door de kenau die de keuring deed... wat een kattekop was dat zeg!

3 september mag ik weer!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 16 juli 2007 @ 21:37:15 #52
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_51536623
ik ben zelf laborante, maar bloedgeven doe ik niet
dit omdat ik het simpelweg niet mag. Ik heb een afwijking aan mijn bloed (heamochromatose) dus ze motten mijn bloed niet
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_51569010
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben net naar Sanquin geweest om bloed te geven, maar mocht niet geven omdat mijn HB (ijzer) te laag was. Het was de 4e keer dat ik bloed zou gaan geven, vorige drie keren is alles goed gegaan. De keuringsarts heeft 2 keer geprikt en 4 staaltjes afgenomen om m'n HB te meten en bij die 4 metingen kwam het HB steeds uit rond de 6.9, 7.0 en 7.1. Nu zei die keuringsarts dat ik nu naar de huisarts moet, omdat ik tegen de bloedarmoedegrens zit. Heeft iemand dit ook eerder gehad en is toen ook doorverwezen naar de huisarts. Minimum HB om bloed te geven is 7.8 en de vorige drie keren zat ik tussen de 8.0 en 8.8 en de keuringsarts zei dat 9.0 eigenlijk normaal is voor een vrouw.
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:16:36 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51569975
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:52 schreef Perzikje het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben net naar Sanquin geweest om bloed te geven, maar mocht niet geven omdat mijn HB (ijzer) te laag was. Het was de 4e keer dat ik bloed zou gaan geven, vorige drie keren is alles goed gegaan. De keuringsarts heeft 2 keer geprikt en 4 staaltjes afgenomen om m'n HB te meten en bij die 4 metingen kwam het HB steeds uit rond de 6.9, 7.0 en 7.1. Nu zei die keuringsarts dat ik nu naar de huisarts moet, omdat ik tegen de bloedarmoedegrens zit. Heeft iemand dit ook eerder gehad en is toen ook doorverwezen naar de huisarts. Minimum HB om bloed te geven is 7.8 en de vorige drie keren zat ik tussen de 8.0 en 8.8 en de keuringsarts zei dat 9.0 eigenlijk normaal is voor een vrouw.
Is 9.0 normaal of is dat gemiddeld? 6.9 wordt voor zover ik weet gezien als bloedarmoede, dus dat je wordt doorverwezen is niet vreemd. Ijzergehalte schommelt altijd wel een beetje, heb je misschien veel bloed verloren de afgelopen tijd?
pi_51575528
ik zit er ook aan te denken om bloeddonor te worden..
alleen denk ik dat de kans groot is dat ik niet geschikt ben aangezien mijn hb vroeger altijd te laag was!
(ben er nu al zeker 2 jaar nietmeer op gecontrolleerd omdat het de laatste keer 'goed' was volgens de huisarts, 7.0 dacht ik)
  woensdag 18 juli 2007 @ 07:06:22 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51582372
Je zou je kunnen inschrijven en laten keuren Duizendpootje. Als je Hb niet goed (genoeg) is, dan hoor je dat vanzelf.
  woensdag 18 juli 2007 @ 08:30:05 #57
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_51582918
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:52 schreef Perzikje het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben net naar Sanquin geweest om bloed te geven, maar mocht niet geven omdat mijn HB (ijzer) te laag was. Het was de 4e keer dat ik bloed zou gaan geven, vorige drie keren is alles goed gegaan. De keuringsarts heeft 2 keer geprikt en 4 staaltjes afgenomen om m'n HB te meten en bij die 4 metingen kwam het HB steeds uit rond de 6.9, 7.0 en 7.1. Nu zei die keuringsarts dat ik nu naar de huisarts moet, omdat ik tegen de bloedarmoedegrens zit. Heeft iemand dit ook eerder gehad en is toen ook doorverwezen naar de huisarts. Minimum HB om bloed te geven is 7.8 en de vorige drie keren zat ik tussen de 8.0 en 8.8 en de keuringsarts zei dat 9.0 eigenlijk normaal is voor een vrouw.
Mijn vriendin had bij haar eerste donatie hetzelfde. Ook het advies gekregen om naar de huisarts te gaan. Daar heeft ze advies gekregen met betrekking tot voeding. Welk voedsel bevat ijzer en wat beperkt je ijzeropname. Het drinken van zuivelproducten bij een maaltijd bijvoorbeeld beperkt bijvoorbeeld de ijzeropname. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, heeft ze ook nog een tijdje ijzerpillen o.i.d geslikt om weer op niveau te komen.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_51583748
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 07:06 schreef Alicey het volgende:
Je zou je kunnen inschrijven en laten keuren Duizendpootje. Als je Hb niet goed (genoeg) is, dan hoor je dat vanzelf.
ja dat ben ik eigenlijk ook van plan.. maar toen ik het mijn moeder vertelde reageerde ze heel negatief en echt zo van "maar ik wil eigenlijk helemaal niet dat je dat doet!" ze is bang dat mijn eigen gezondheid eronder gaat lijden.. plus dat het voorlopig denk ik toch niet kan omdat ik net terug kom uit Azië (nouja net, ik ben nu 2 maanden weer thuis) en er is een kleine kans dat ik tbc heb dus dan willen ze me sowiso niet!
nou ik denk er nog even goed over na en dan zie ik over een paar maandjes wel weer, dan mag ik sowiso ivm het reizen en dan weet ik of ik tbc heb (krijg morgen de uitslag.. )
pi_51584390
9,0 is niet gemiddeld of normaal hoor voor vrouwen (ook niet abnormaal trouwens, het staat er een beetje rot zie ik)Heb even een stukje gekopieerd van de site van Sanquin;
quote:
Hoe hoog moet het ijzergehalte (Hb-gehalte) zijn om bloed te kunnen geven?
Voor iedere donatie wordt het ijzergehalte (Hb-gehalte) gemeten. Bij gezonde mannen is deze waarde 7.5 mmol/l of hoger en bij gezonde vrouwen 7.0 mmol/l of hoger. Bij lagere waarden verwijst de bloedbank naar de huisarts. De huisarts geeft eventueel een voedingsadvies of schrijft ijzertabletten voor. Om bloed te kunnen geven moet het ijzergehalte 8.4 of hoger zijn bij mannen en 7.8 of hoger bij vrouwen. De bloedbank hanteert een ruime marge, om er zeker van te zijn dat de donor door het afgeven van een halve liter bloed geen bloedarmoede oploopt. Voor mannen met een ijzergehalte lager dan 8.4 maar hoger dan 7.5 geldt, dat ze geen bloed kunnen geven. Ze zijn echter gezond en worden dus niet verwezen naar de huisarts. Voedingsadvies en ijzertabletten zijn niet nodig en niet nuttig. Voor vrouwen met een ijzergehalte lager dan 7.8 maar hoger dan 7.0 geldt precies hetzelfde. Alle artsen van de bloedbank houden zich strikt aan de landelijk voorgeschreven grenzen van het Hb-gehalte.
meer_info

[ Bericht 4% gewijzigd door LeNeHe op 18-07-2007 21:12:28 ]
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:00:48 #60
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_51584600
Twee weken geleden nog geweest, maar mijn bloeddruk was niet heel erg goed: 146/71
Vorige keer was mijn bovendruk iets van 115. Maar ik was net ziek geweest, misschien heeft het daarmee mee te maken.
Hb was als vanouds, 10.4

Nog twee keer, en dan kan ik ook een pelikaantje uitzoeken Die geef ik dan aan mijn nichtje als het goed is, is ze dan net één jaar
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:24:49 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51591202
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:23 schreef Duizendpootje het volgende:

[..]

ja dat ben ik eigenlijk ook van plan.. maar toen ik het mijn moeder vertelde reageerde ze heel negatief en echt zo van "maar ik wil eigenlijk helemaal niet dat je dat doet!" ze is bang dat mijn eigen gezondheid eronder gaat lijden.. plus dat het voorlopig denk ik toch niet kan omdat ik net terug kom uit Azië (nouja net, ik ben nu 2 maanden weer thuis) en er is een kleine kans dat ik tbc heb dus dan willen ze me sowiso niet!
nou ik denk er nog even goed over na en dan zie ik over een paar maandjes wel weer, dan mag ik sowiso ivm het reizen en dan weet ik of ik tbc heb (krijg morgen de uitslag.. )
Je kunt je sowieso aanmelden. Na de eerste keuring wordt je opgeroepen wanneer je kunt geven. De bloedbank zal geen bloed afnemen wanneer dit nadelig voor je gezondheid is.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:15:45 #62
159909 -Peach
Prunus persica
pi_52572172
Zow, vandaag voor de 2e keer bloedgegeven, gezellig samen met mn vader en weer wat wijzer geworden: ik heb een goede pilotenbloeddruk (wat dat was weet ik niet meer, iets van 126/66 ofzoiets) en eindelijk niet vergeten te kijken wat voor bloedgroep ik had (0-)
Ben benieuwd wanneer ik weer mag
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:18:29 #63
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_52572272
Bloed is maar 3 of 4 keer per jaar, dus je zult wel een paar maanden moeten wachten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_52572400
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:18 schreef Mark het volgende:
Bloed is maar 3 of 4 keer per jaar, dus je zult wel een paar maanden moeten wachten
Peach heeft 0-, dus het kan best zijn dat ze wel vaker mag komen dan 3x per jaar. Als ze het echt hard nodig hebben, roepen ze je soms vaker op
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:33:57 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52572803
ik heb nu ondertussen al zo'n keer of 12 bloed gegeven.
nu was het al steeds zo dat ik me naderhand niet zo lekker voelde ( slap, moe en koud, ik ging ook altijd meteen naar bed als ik terug was )
maar de laatste keer werd ik halverwege de afname hondsberoerd, van duizelig en zweten tot spuugmisselijk waarbij ik echt in paniek om een emmer heb geroepen aan toe.
ik had niets anders dan anders gedaan (gewoon gegeten, keuring was ook prima en ik was niet ziekig ofzo)
iemand een suggestie hoe ik deze malaise volgende keer kan voorkomen? ik wil absoluut doorgaan met bloedgeven, maar op deze manier ga ik er wel tegenop zien.
pi_52572966
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:33 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb nu ondertussen al zo'n keer of 12 bloed gegeven.
nu was het al steeds zo dat ik me naderhand niet zo lekker voelde ( slap, moe en koud, ik ging ook altijd meteen naar bed als ik terug was )
maar de laatste keer werd ik halverwege de afname hondsberoerd, van duizelig en zweten tot spuugmisselijk waarbij ik echt in paniek om een emmer heb geroepen aan toe.
ik had niets anders dan anders gedaan (gewoon gegeten, keuring was ook prima en ik was niet ziekig ofzo)
iemand een suggestie hoe ik deze malaise volgende keer kan voorkomen? ik wil absoluut doorgaan met bloedgeven, maar op deze manier ga ik er wel tegenop zien.
Hoe voelde je je? Was je misschien om wat voor reden dan ook gespannen, geagiteerd, gehaast o.i.d.?
pi_52575047
Ik heb mijn oproep voor mijn eerste keer écht bloedgeven binnen, maar vind het zo eng dat ik niet meer durf geloof ik
Mon 'en!
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:51:07 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52575596
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe voelde je je? Was je misschien om wat voor reden dan ook gespannen, geagiteerd, gehaast o.i.d.?
nee, ik ga er alleen maar heen als ik me goed voel.
er is wel een aantekening gemaakt dat ze me volgende keer liggend gaan prikken.
maar ik hoopte op een tip.
zou druivensuiker meenemen voor een volgende keer helpen?
pi_52575642
Waarom heb ik nog niet in dit topic gepost
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_52575932
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:34 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb mijn oproep voor mijn eerste keer écht bloedgeven binnen, maar vind het zo eng dat ik niet meer durf geloof ik
Maak je niet teveel zorgen joh, het doet geen pijn, meestal voel je er uberhaupt nauwelijks iets van, en moet je alleen even uitkijken dat je erna niet als een dolle gaat trappenlopen ofzo
pi_52576067
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maak je niet teveel zorgen joh, het doet geen pijn, meestal voel je er uberhaupt nauwelijks iets van, en moet je alleen even uitkijken dat je erna niet als een dolle gaat trappenlopen ofzo
Dat weet ik wel, maar ben een beetje bibberig waar het op naalden aankomt. Ik weet dat het niet erg is, ik heb mijn intake immers ook overleefd..
Mon 'en!
pi_52580881
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:51 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nee, ik ga er alleen maar heen als ik me goed voel.
er is wel een aantekening gemaakt dat ze me volgende keer liggend gaan prikken.
maar ik hoopte op een tip.
zou druivensuiker meenemen voor een volgende keer helpen?
Of dat helpt weet ik niet. Het kan echter eenmalig zijn. Bij een bloedafname voor onderzoek (Gewoon, een stuk of 6 buisjes zeg maar, geen 500 ml) ben ik ook een keer nagenoeg onderuit gegaan zonder dat dit een duidelijke reden leek te hebben. Het is echter bij een keer gebleven.
pi_52587016
Ik doneer nu een paar jaar, en mij vriend sinds kort ook. Hij was altijd bang voor naalden maar ik zei dat dit ook wel een goede manier voor hem was om daar vanaf te komen, en de donatie viel hem alles mee en hij gaat het nu dus ook vaker doen.

Ik voel me trouwens nooit moe of zwak na een donatie, het plekje waar geprikt is, is hooguit een beetje gevoelig.
pi_52924739
Ik werd net gebeld door de bloedbank... ik had een afspraak vanavond om 20.00 uur.
Helemaal vergeten!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 3 september 2007 @ 21:22:45 #75
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_52925668
Ik heb weer een nieuwe oproep. Als ik ga kan ik meteen mijn verhuizing doorgeven toch? Wel zo makkelijk.

Nog maar twee keer, dan kan ik ook een pelikaantje krijgen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')