And I feel fiiiiine...quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:19 schreef TwistedDarling het volgende:
It's the end of the world as we know it!
Wie komen er allemaal dan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:21 schreef Memento-Mori het volgende:
het wrodt wel proppen hier vanmiddag/vanavond![]()
Half uurtje tot een uurtje. Het hangt er vanaf of je bijna flauw valt of niet bij het bloed afnemen.... Bij mij dus een uur ongeveer...quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:28 schreef Memento-Mori het volgende:
Air hoe lang duurt zo'n keuring? (moet nog douchen en boodschappen doenen voor de keurng wordt dat krap maar als het te lang duurt ook
Nee, valt reuze mee. Ik had inderdaad niks gegeten van te voren. Echt een aanrader om even te doen van te voren!quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:32 schreef Memento-Mori het volgende:
Zoveel wordt er toch niet afgenomen? en iets eten is wel slim denk ik?
Bij de eerste keuring nemen ze een paar buisjes bloed af. Bij het echte doneerwerk sta je een halve liter af.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:34 schreef TwistedDarling het volgende:
Hoveel nemen ze dan af bij zo'n keuring en hoeveel bij het echte doneerwerk?
die vingerprikjes zijn naaaaarquote:Op donderdag 28 juni 2007 12:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Bij de eerste keuring nemen ze een paar buisjes bloed af. Bij het echte doneerwerk sta je een halve liter af.
Als je gaat voor doneren, krijg je wel eerst een kleine keuring door middel van een vingerprik. Daarmee meten ze je Hb gehalte. Ook meten ze dan je bloeddruk.
Voor iedere bloedgroep is er een bepaalde vraag. Het maakt in principe weinig uit voor hoe vaak je wordt opgeroepen. Bepaalde bloedgroepen komen maar beperkt voor, het aanbod is echter ook beperkt. Per saldo zul je dus net zo vaak een oproep kunnen krijgen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:38 schreef Memento-Mori het volgende:
paar buisjes om bloedgroep te bepalen (geen flauw benul welke ik heb, straks ben ik totaal niet bruikbaar) en om bloedoverdraagbare ziektes te constateren
Ik ben overigens A+quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:38 schreef Memento-Mori het volgende:
paar buisjes om bloedgroep te bepalen
Als je echt interesse hebt, kun je informeren op 0800-256 33 22 65. Je bloed is voor je vermoeidheid al een aantal maal getest en daar is in principe niks mis mee, als ik het goed heb onthouden. Het advies is sowieso om alleen te doneren als je je goed voelt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:41 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik blijf er nog altijd over twijfelen, maar ik denk nog steeds dat het voorlopig sowieso onverstandig is.
Yup, je ontvangt een pasje waar het opstaat. (dat je vervolgens nooit meer hoeft te gebruikenquote:Op donderdag 28 juni 2007 12:43 schreef Memento-Mori het volgende:
wordt het ook verteld wel;ke bloedgroep je hebt?
Ze hebben idd nooit meer wat gevonden in m'n bloed.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:44 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als je echt interesse hebt, kun je informeren op 0800-256 33 22 65. Je bloed is voor je vermoeidheid al een aantal maal getest en daar is in principe niks mis mee, als ik het goed heb onthouden. Het advies is sowieso om alleen te doneren als je je goed voelt.
Even denken, is alweer een tijdje geleden...quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:47 schreef Memento-Mori het volgende:
wat houydt de keuring door de arts verder eigenlijk in
quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Even denken, is alweer een tijdje geleden...
Invullen van de standaardvragenlijst. Die wordt de eerste maal uitgebreid doorgenomen met een arts. Dan krijg je volgens mij bloeddruk meten, vingerprik en afname van aantal buisjes bloed.
That's it volgens mij...
Wat vermoed je dan wat er mis gaat?quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:49 schreef TwistedDarling het volgende:
Maar een halve liter ga ik denk ik echt niet trekken.
Zo'n vingerprikjes is zo voorbij toch.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:50 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]oke
vingerprikjes zijn wel vervelend
maar goed overleven we ook wel
Ik vind de vingerprik inderdaad vervelender dan de prik voor de donatie zelf... Zo'n venijnig prikje... Bwech...quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:50 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]oke
vingerprikjes zijn wel vervelend
maar goed overleven we ook wel
Flauwvallen, de dagen/week erna heel naar zijn omdat ik me toch al constant zo ongeveer als een vaatdoek voel mèt al m'n bloed.quote:
Dat lijkt mij inderdaad een prima vraag om eerst even voor te leggen aan mensen die er echt verstand van hebben, voor je gaat doneren.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:55 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Flauwvallen, de dagen/week erna heel naar zijn omdat ik me toch al constant zo ongeveer als een vaatdoek voel mèt al m'n bloed.
Gelukkig staat het ook op je dogtagquote:Op donderdag 28 juni 2007 12:45 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Yup, je ontvangt een pasje waar het opstaat. (dat je vervolgens nooit meer hoeft te gebruiken) Het staat ook op je oproepkaart, en het komt op de invulformulieren te staan die je bij iedere donatie mag invullen.
Die draag ik alleen in de slaapkamer...quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gelukkig staat het ook op je dogtag.
Hey.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:09 schreef Aarti het volgende:
goeiemiddag!
Mijn opa heeft ook zo;n ding voor bloedsuiker, weleens mee laten prikkenquote:Op donderdag 28 juni 2007 12:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik vind de vingerprik inderdaad vervelender dan de prik voor de donatie zelf... Zo'n venijnig prikje... Bwech...
quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bij een beetje gerenommeerd bedrijf? Nee. Creditcards zijn een van de veiligste manieren om online te betalen.
Nog een reden om geen bloed te mogen geven!quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:18 schreef Memento-Mori het volgende:
mn vingers doen pijnRosa lag gister bij me op bed en druk te spelen met mn hand en te draaien en toen gleed ze van bed af en ja mijn hand was het enige dat in de buurt was om zich aan vast te grijpen
maar dat gaf uiteraard geen grip dus toen hing ze in mn vingers
Heb je er wel eens over nagedacht dat we dit soort dingen niet noodzakelijkerwijs hoeven te weten?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:06 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Die draag ik alleen in de slaapkamer...
mag sowieso al 9maanden nietquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:20 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nog een reden om geen bloed te mogen geven!![]()
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Heb je er wel eens over nagedacht dat we dit soort dingen niet noodzakelijkerwijs hoeven te weten?![]()
Stuur Rosa erop af... Trainen dat jachtinstinct!quote:
En wat was de conclusie van die gedachten?quote:
Wat? Dat is gewoon zo. Je bent zelden beter beschermd als koper dan wanneer je met cc betaalt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:16 schreef AirwiN het volgende:
Kijk je even in de postgeschiedenis van Litpho, krijg je dit te zien:
[..]
![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat? Dat is gewoon zo. Je bent zelden beter beschermd als koper dan wanneer je met cc betaalt.
Jullie kunnen m'n kont kussen. Ik post wat ik wil. En hoe meer mensen zich geprovoceerd voelen, des te meer ik ervan geniet!quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En wat was de conclusie van die gedachten?![]()
Uiting van ergernis over Hollandsche "creditcards zijn eng, want ik heb wel eens wat gehoord"-mentaliteit, no doubt. Creditcards behoren tot de veiligste etc. etc. yadda yadda. Zo beter?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:24 schreef AirwiN het volgende:
[..]
De inhoud ben ik het helemaal mee eens. De grammaticale fout vind ik Litpho onwaardig... Wat was er met je?
Dan had je maar een certificaat moeten regelen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:28 schreef Q. het volgende:
Stomme SSH.
Relkloon.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:24 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jullie kunnen m'n kont kussen. Ik post wat ik wil. En hoe meer mensen zich geprovoceerd voelen, des te meer ik ervan geniet!
Verkeerd verzonden?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:27 schreef TwistedDarling het volgende:
De huurprijs van de voor sloop bestemde woonruimte van Mitros in Ondiep en Geuzenwijk die SSH Utrecht verhuurt aan studenten, gaat m.i.v. 1 mei omlaag.
Zie, niets over Hoograven op de ssh-site. Waarom krijgen wij dan een brief?!
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiting van ergernis over Hollandsche "creditcards zijn eng, want ik heb wel eens wat gehoord"-mentaliteit, no doubt. Creditcards behoren tot de veiligste etc. etc. yadda yadda. Zo beter?.
Overduidelijk. Maar misschien dat iemand anders nog op dit weinig subtiele verzoek in gaat, ik voel me niet geroepen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:24 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jullie kunnen m'n kont kussen. Ik post wat ik wil.
Ik strijd met open vizier, niks klonen!quote:
Ja, dat wil je ons laten geloven, maar het is al geruime tijd duidelijk dat AirwiN gewoon een extra kloon is voor MissMSX.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:32 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik strijd met open vizier, niks klonen!
Geen kloon, wel een marionette...quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dat wil je ons laten geloven, maar het is al geruime tijd duidelijk dat AirwiN gewoon een extra kloon is voor MissMSX.
Een kloon met touwtjes. En een sexchange, blijkbaar.quote:
Ik heb nu ik op breedbandinternet ben overgestapt een hele reeks nieuwe emailadressen gekregen, dat biedt perspectieven wat klonen betreft bedenk ik me nu.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:32 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik strijd met open vizier, niks klonen!
Succes.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:37 schreef Memento-Mori het volgende:
ik ga eens boodschapjes doen anders hebben TD, CL en ik geen etenen iets te eten halen zodat ik niet out ga bij die paar buisjes bloed
![]()
Gewoon met je eigen nick in KPD posten, doe ik ook!quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb nu ik op breedbandinternet ben overgestapt een hele reeks nieuwe emailadressen gekregen, dat biedt perspectieven wat klonen betreft bedenk ik me nu.![]()
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:39 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Gewoon met je eigen nick in KPD posten, doe ik ook!
Als Air daar achterbaks een kloon voor gebruikte was je achting ook al niet wat hij geweest was.quote:
Ik word gestraft voor mijn eerlijkheid en openheid?quote:
Velen zijn je voorgegaanquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:44 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik word gestraft voor mijn eerlijkheid en openheid?
Iemand moet het weten, en er waren verder geen vrijwilligers.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:45 schreef TwistedDarling het volgende:
Airwin moet zelf weten wat ie in KPD doet.
En ik ben te kortzichtig om daarvan te leren!quote:
Tss, dat zijn andermans fouten. Gegeven dat ik zo speciaal ben dat ik daar niet mee te vergelijken ben, hoe kan ik dan leren van hun fouten?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:46 schreef AirwiN het volgende:
[..]
En ik ben te kortzichtig om daarvan te leren!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |