abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52030087
quote:
Tup - woensdag 1 augustus 2007 @ 02:34

De band komt uit wales .
Duet van zangeres van catatonia Cerys Mathews met wijlen band Space (ook bekend van reclamedeuntje) Ballad of tom Jones was goed!
Met geweldige lyrics!
I HATE MUSIC
  woensdag 1 augustus 2007 @ 23:37:39 #127
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52032323
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:26 schreef FictionalFenna het volgende:
Met geweldige lyrics!

"Ballad Of Tom Jones"

What did I do wrong?
Oh you nearly drove me cuckoo
Am I really all that bad?
You're worse than Hannibal Lechter, Charlie Manson, Freddie Krueger
Why are we still together?
Oh I can't leave until you're dead
You mean 'til death do us part?
I mean like cyanide, strangulation or an axe to your head
It was lucky for us I turned the radio on
They say that music soothes the savage beast
There was something in that voice that stopped us seeing red
The two of us would surely have ended up dead

[Chorus]

You stopped us from killing each other
Tom Jones, Tom Jones
You'll never know but you saved our lives
Tom Jones, Tom Jones
I could never throw my knickers at you
And I don't come from Wales

So haven't solved our problems
You mean we hate each others guts
I still wanna poison your pizza
And I still wanna cut off your nuts
I phoned the marriage guidance
I tied the phone line round your neck
I'm sick of all this hatred
Well that will be the arsenic making you sick
You were about to drive me over the edge of a cliff
As I tried to jump out I knocked the stereo on
You changed your mind and then slammed on the brakes
It was lucky for us we bought his greatest hits

[Repeat Chorus]

And now the war is over
I've lost the urge to break your neck
I owe my life to What's New Pussycat
Delilah stopped me hating you and wishing you dead
Oh I used to call you satan
And you were Cruella De'Ville
And now you call me your Delilah
And I am not your lucifer
And I am just your pussycat
But just a word of warning now
Just in case we ever get tured of his voice
I know the Mafia, Godzilla, King Kong
And I know an atom that's bomb going for a song

[Repeat Chorus Twice]
Wasserwunderland
pi_52142271
Vanmorgen de CD van Rock Plaza Central aangeschaft. Absoluut een aanrader voor liefhebbers van bijvoorbeeld Okkervil River.

Zie ook de recensie alhier: http://www.kindamuzik.net(...)al/are-we-not-horses

Verder ook A Hawk And A Hacksaw And The Hun Hangar Ensemble meegepikt, de nieuwe Spoon en de CD van Pox. Dat zijn Belgen op Heavenhotel, dus dan weet de liefhebber waar ie aan moet denken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:11:26 #129
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52142357
Oe! Rock Plaza Central klinkt uiterst interessant! Die ga ik meteen tsjekken! Vreemd dat ik die KM-recensie compleet gemist heb..
pi_52142425
Stond onder Okkervil River op gegeven moment, maar goed, ik ken de schrijver en die wees me erop.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_52142456
De nieuwe van Okkervil River krijgt een mooi cijfer van PF. Ben wel benieuwd, het is niet echt mijn ding.
http://www.pitchforkmedia(...)4665-the-stage-names

Die Rock Plaza Central is al wat ouder:
http://www.pitchforkmedia(...)19-are-we-not-horses
Niet aan mij besteed overigens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Z op 06-08-2007 16:22:21 ]
Aldus.
pi_52143795
Dat cijfer van The Stage Names is natuurlijk uiterst terecht.
pi_52165356
Komen ze eigenlijk nog naar nederland?
Op de site van de Vera zijn ze verdwenen

En:
http://www.stylusmagazine.com/reviews/goodbooks/control.htm

De review is niet erg positief
Maar ik vind het een gave cd
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:56:10 #134
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52212901
Veel gemist de afgelopen 2 weken?
pi_52283529
The Raveonettes staan 27 september in Paradiso, is dat wat live?
Ik twijfel ook nog steeds of ik naar Stars zal gaan...
pi_52283779
The Raveonettes is best leuk live, niet heel bijzonder. Stars live is fantastisch, uiterst goede live band.
Aldus.
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:49:19 #137
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52347660
De nieuwe van Jens Lekman staat op internet. En ik ben er best enthousiast over eigenlijk na twee luisterbeurten. Lekman blijft ietwat zeurderigs in z'n stem houden bij bepaalde nummers, maar muzikaal is het geweldig, heerlijke flow over het hele album.

Daarnaast blijft het een briljante tekstschrijver. Heel ontwapenend. 4 Sterren voorlopig
pi_52425076
Ik heb net nee gezegd tegen een gratis Lowlands kaartje.
Aldus.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:37:38 #139
180705 Sunango
Twee Meter Levensvreugde
pi_52431399
Momenteel ben ik helemaal sprakeloos van The National - Boxer

Voor mij tot nu toe de beste plaat van '07. Geweldige sfeer en enorm diepe stem, die iets van die kerel van Thindersticks wegheeft. Nummers als Fake Empire, Brainy, Squalor Victoria, Green Gloves en Slow Show grijpen je bij je keel en laten je niet meer los.

Topplaat, enorme aanrader
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:56:48 #140
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_52461053
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:37 schreef Sunango het volgende:
Momenteel ben ik helemaal sprakeloos van The National - Boxer

Voor mij tot nu toe de beste plaat van '07. Geweldige sfeer en enorm diepe stem, die iets van die kerel van Thindersticks wegheeft. Nummers als Fake Empire, Brainy, Squalor Victoria, Green Gloves en Slow Show grijpen je bij je keel en laten je niet meer los.

Topplaat, enorme aanrader
Inderdaad. Ben er ook fan van. De vorige, Alligator, is ook zeer de moeite waard overigens.

Rock Plaza Central ga ik zeker even checken.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_52462205
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:22 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik twijfel ook nog steeds of ik naar Stars zal gaan...
waar? ook in Paradiso?
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_52510859
Ik ben echt helemaal in de ban van Life Without Buildings. Er is een PF recensie van een live plaat van hun, en er is een studio album uit 2001 (Any Other City). Je moet wel van de typische 'zang' houden. De band speelt ook echt fantastisch. Ik hoop op een reunie!
Aldus.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:33:38 #144
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_52572795
Iemand hier ervaring met concerten in Rotown? Nou ben ik er wel eens geweest tijdens Motel Mozaique en weet ik dat het eigenlijk een pisvlek van een klein zaaltje is, maar ze hebben daar binnenkort toch wel een aantal bijzonder interessante optredens staan.

Op 25 oktober zal Les Savy Fav daar staan, en als er 1 band is die ik echt nog een keer live wil meemaken, dan is het die wel (naast Pavement, uiteraard ). En op 13 november zal ook Pinback daar staan, voor hun enige optreden in Nederland deze tour (volgens de Rotown site tenminste). Die heb ik ook al sinds 2004 niet meer gezien, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dik Rob Crow nu ondertussen is.
Nog afgezien van het feit dat Pinback dezelfde avond als The Arcade Fire in HMH speelt (waar ik al een ticket voor heb, maar dat is een zorg voor later - en als ik moet kiezen, dan ga ik toch echt voor Pinback, zeker nu na the Arcade Fire op Lowlands gezien te hebben), ben ik toch benieuwd hoe het nu precies gaat met de ticketverkoop.

Op de Rotown-site staat dat de hele voorverkoop eigenlijk alleen maar loopt via Rotown zelf en de Rotterdamse Plato en Velvet. Weet iemand of je ook per mail kunt reserveren, en hoe snel kaartverkoop bij Rotown eigenlijk loopt? En wat is de ervaring qua speeltijdstippen? Moet, zoals bijvoorbeeld bij Ekko, het geluid om 23u worden teruggezet, of kan een optreden nog na dat tijdstip uitlopen? Dit in verband met de lange terugreis, uiteraard; ik moet namelijk om half 12 de laatste trein richting Nijmegen halen.
pi_52574814
Je kunt niet reserveren bij Rotown. Echt langsgaan bij Rotown, Plato of Velvet dus. Wat betreft de voorverkoop snelheid is het wisselend. De echt hippe dingen verkopen erg snel uit, maar voor Cold War Kids waren tot op de dag van het concert nog enkele kaarten beschikbaar en het was pas die dag uitverkocht.

Meestal om 21:00 de deuren open en tussen 21:30 - 22:00 speelt er wel wat. Hoe laat het dan is afgelopen ligt aan hoeveel de band speelt; de laatste paar keer dat ik er was, was het rond een uur of 23:00 wel afgelopen en toen speelde er iedere keer ook maar één band.

Les Savy Fav moet ik heen. 5 jaar geleden was het erg leuk. Geniale band.

Overmorgen eens Chromeo bekijken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 22 augustus 2007 @ 01:39:54 #146
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_52579836
De rotown is inderdaad een klein zaaltje, reserveren is vrijwel onmogelijk. Mocht je echt heel graag willen gaan dan regelen we wel wat, aangezien ik ook wel bij beide concerten aanwezig zal zijn. Over het algemeen eindigen de concerten rond 11-en en is de lengte daarvan vaak aan de korte kant
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:35:25 #147
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_52582344
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 01:39 schreef bigshadow het volgende:
De rotown is inderdaad een klein zaaltje, reserveren is vrijwel onmogelijk. Mocht je echt heel graag willen gaan dan regelen we wel wat, aangezien ik ook wel bij beide concerten aanwezig zal zijn. Over het algemeen eindigen de concerten rond 11-en en is de lengte daarvan vaak aan de korte kant
Jij held jij!
Ik las ook dat de voorverkoop in principe per maand loopt, dus voorlopig kunnen die tickets toch nog niet gekocht worden. Maar dat zien we tegen die tijd wel.
pi_52584225
De nieuwe Josh Ritter is trouwens ook op het net te vinden, ben hem nu aan het luisteren.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:09:02 #149
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_52589496
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:05 schreef -Dries- het volgende:
De nieuwe Josh Ritter is trouwens ook op het net te vinden, ben hem nu aan het luisteren.
Ik vind het wel een goede plaat. Vrij toegankelijk, denk iets te braaf voor de gemiddelde indie-luisteraar. Maar ik ben zelf wel liefhebber van toegankelijke singer/songwritermuziek. Hoewel dit album eigenlijk vooral een bandgeluid heeft.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_52619609
PF vindt de nieuwe Caribou (ook) goed:
http://www.pitchforkmedia.com/article/record_review/44975-andorra

Dit is een grappige recensie:
http://www.pitchforkmedia(...)w/45021-this-is-next
Vooral het 'zinnetje' 'you can easily troll official artist and record label websites to find out for yourself. ' (zie link) Een een terechte 0,0 dus.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')