abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 20:00:56 #51
57434 Marloes
Digital Love
pi_51069473
Ik ga ook rechten studeren in Utrecht...
Wat ik mij afvraag, hoevaak heb je college/werkgroep in de week?
Ik hoor namelijk van veel mensen dat je maar weinig uur hebt.
Zijn er misschien eerstejaars die hun rooster eens zouden kunnen posten ofzo?
Gewoon om een idee te krijgen
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_51074159
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:00 schreef Marloes het volgende:
Maat van me zit in leiden en die heeft 8 contacturen.

Helaas voor hem verspreid in 4x2 blokken en hij woont in Delft
pi_51088906
Als je trouwens rechten gaat studeren, is daar ook nog een speciale introductie voor? Ik doe natuurlijk mee aan de UITweek, maar is er daarna of daarvoor nog een kamp speciaal voor de rechten studie? Dat had ik namelijk vorig jaar wel met international business
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:26:12 #54
57434 Marloes
Digital Love
pi_51089376
Ik zou ook wel mee willen doen aan de UITweek maar ik ken niemand bij wie ik zou kunnen slapen en ik ga niet in een tentje of bij iemand anders in huis
The more that I appear.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:09:06 #55
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_51090909
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:26 schreef Marloes het volgende:
Ik zou ook wel mee willen doen aan de UITweek maar ik ken niemand bij wie ik zou kunnen slapen en ik ga niet in een tentje of bij iemand anders in huis
Dat wordt doortrekken!
Serieus Marloeske, de UITweek mag je écht niet missen. Niet omdat anders je studententijd gedoemd is te mislukken, maar omdat het gewoon vier fantastische dagen zijn. Het begin van vier (of vijf, zes, zeven, acht) schitterende jaren, het hoogtepunt van je leven. Dat moet wel ingeluid worden met een UITweek met vette feesten ipv een of ander redelijk suffe introductie van je studie.
Dus je regelt maar wat.
Gourmetten of steengrillen?
pi_51091383
quote:
Denk nog eens goed na of je écht niet iemand kent. Ik heb destijds 2 dagen gelogeerd bij de zoon van mijn moeders buurvrouw en de andere twee dagen bij een vriend van vroeger met wie ik het contact verloren was, maar wie ik in Utrecht weer tegenkwam.

Tevens is er sowieso altijd de mogelijkheid om te slapen in de Catherijne Sporthal op CS. Dat is echter een noodoplossing, en bij iemand slapen is echt leuker. Ik heb via de studentenvereniging waar ik zit (Biton) ook een jaar een meisje in huis gehad tijdens de UIT, en dat was ook prima. Dat kan dus ook. Kijk even op de websites van de diverse studentengezelligheidsverenigingen (allemaal te vinden op de site van de Federatie Overkoepelende Gezelligheidsverenigingen) want die bieden dus ook allemaal slaapplekken aan bij leden thuis.

En als je in geen van alle opties zin hebt, kan je ook altijd nog in een jeugdherberg.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51093230
quote:
Dat maakt niet uit er zijn gewoon slaapzalen waar je met je matje kunt slapen. De UITweek mag je gewoon niet missen. En er zijn genoeg studenten die hun kamer wel willen delen /.
pi_51093260
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:15 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit er zijn gewoon slaapzalen waar je met je matje kunt slapen. De UITweek mag je gewoon niet missen. En er zijn genoeg studenten die hun kamer wel willen delen /.
Dat zei ik, VoreG.
pi_51093378
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:16 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Dat zei ik, VoreG.
Ik moet bekennen dat ik die reactie nog niet gelezen had ..
pi_51097958
Ik heb mazzel, heb een maat die op de Adriaan van Ostadelaan woont en reeds studeert in utrecht, ik kan daar de uitweek slapen, tussen het novitiaat binnen en buitenweek door en tidjens de introductie week.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:46:52 #61
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_51098569
Waar ga je lid worden, Frituurvetpet?
Gourmetten of steengrillen?
pi_51101485
ik moet ook nog ergens slapen:O
pi_51103156
Kijk hier eens. Leek me wel handig. Utrechtse Introductie Tijd (UIT) en studeren in Utrecht.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:08:17 #64
141482 Q.
JurassiQ
pi_51103208
Goed bezig, Au3.
For great justice!
pi_51110571
Slaap gewoon in een hotel?
:-O
pi_51110748
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:07 schreef troubleh het volgende:
Slaap gewoon in een hotel?
Hoeveel denk je dat een hotel kost?
pi_51111318
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:00 schreef Marloes het volgende:
Je hebt het eerste semester 3x 1.5 uur hoorcollege + 3x 1.5 uur werkgroepen, het tweede semester heb je maar 2 vakken (waar je overigens wel iets meer voor moet doen ), dus 2x 1.5 uur hoorcollege en 2x 1.5 uur werkgroepen.

En naast de UIT (die ik niet heb gedaan ) heb je ook nog een aparte rechten-introductie (dit jaar vanaf 3 september ofzo).
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:35:22 #68
57434 Marloes
Digital Love
pi_51111711
Oke bedankt allemaal!!
Ik ga denk ik maar 2 dagen naar de UIT, en dan ga ik één nachtje met m'n vriendje in een hotel
The more that I appear.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:36:29 #69
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_51115869
quote:
Je kunt ook een slaapplaats regelen via een vereniging (Veritas of UVSV ofzo). Dat wordt redelijk groots aangepakt en is natuurlijk veel leuker.

http://www.veritas.nl/framework.asp?Nav=2&ID=5
http://www.introductiedagen.nl/?s=formulier&fid=1&PHPSESSID=201e8cbfb8a84aaca4a6f931946d92a0
http://www.biton.nl/

En de UIT kun je het beste alle vier dagen lopen, het is het waard.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:39:27 #70
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_51115943
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:29 schreef FrituurVetPet het volgende:
Ik heb mazzel, heb een maat die op de Adriaan van Ostadelaan woont en reeds studeert in utrecht, ik kan daar de uitweek slapen, tussen het novitiaat binnen en buitenweek door en tidjens de introductie week.
Welke vereniging had je in gedachten?
pi_51115985
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:35 schreef Marloes het volgende:
Oke bedankt allemaal!!
Ik ga denk ik maar 2 dagen naar de UIT, en dan ga ik één nachtje met m'n vriendje in een hotel
Wie wil er een wedje leggen hoe lang die relatie het volhoudt als jij eenmaal studeert ? Ik zeg een krat bier als het op 1 oktober nog aan is. .

P.s. Je weet hoe duur hotels zijn, he ? .
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:44:45 #72
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51116087
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:30 schreef Sjoewe het volgende:
De gouden tip om aan een goedkope kamer in Utrecht te komen is vooralsnog:

• Je inschrijven bij de SSH Utrecht ( http://www.sshu.nl )
  • Reageren op de tijdelijke kamers: Je komt dan te wonen in toekomstige slooppanden of huizen die op termijn gerenoveerd gaan worden.

Zo heb ik voor 220 euro per maand ruim een jaar in een rijtjeshuis gewoond. 16m2 voor mezelf en een giga woonkamer die ik met 1 huisgenoot moest delen.
    Ondertussen kan je wat wachtlijsttijd opbouwen en in een permanente SSH kamer gaan wonen, of zoals ik doorzoeken en particulier gaan huren.

En neem gewoon een week-OV. Dan kan je op vrijdag tot 04.00 uur naar huis en op maandag vanaf 04.00 uur weer terug. Kan je door de weeks lekker bussen en treinen.
  • Check. Ingeschreven eind april. Nu een beetje aan het reageren, maar ik had op een tijdelijk iets gereageerd en was 42e in de wachtrij . Wat wel kut is, is dat je zo'n tijdelijke kamer gelijk niet meer mag weigeren. Oh trouwens, voor de meeste tijdelijke kamers moet je ook ingeschreven zijn bij woningnet, dat is niet automatisch het geval als je je ingeschreven hebt bij SSHU toch?
    Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
    pi_51116121
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:44 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Check. Ingeschreven eind april. Nu een beetje aan het reageren, maar ik had op een tijdelijk iets gereageerd en was 42e in de wachtrij . Wat wel kut is, is dat je zo'n tijdelijke kamer gelijk niet meer mag weigeren. Oh trouwens, voor de meeste tijdelijke kamers moet je ook ingeschreven zijn bij woningnet, dat is niet automatisch het geval als je je ingeschreven hebt bij SSHU toch?
    Nee, je moet je apart inschrijven bij Woningnet. Zou ik zsm doen als ik jou was omdat je dan een beetje fatsoenlijke wachttijd opbouwt.
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:47:15 #74
    121938 Unimog
    Truckstar
    pi_51116149
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 22:35 schreef Marloes het volgende:
    Oke bedankt allemaal!!
    Voor die fucking vier uur dat je in je bed ligt op de UIT
    75 euro over de balk klappen voor de fucking UIT, je bent niet goed bij je hoofd
    Ga gewoon gezellig bij iemand slapen, stel je niet zo aan. Die mensen eten je heus niet op en weet jij veel houd je er misschien nog wel een kamer aan over, of kom je wat leuke mensen tegen.
    Echt zo hautain gedoe. Je hebt je fucking vwo diploma net een paar weken en je voelt je nu al te goed om bij iemand te komen slapen. Ik zou het maar niet te hard roepen dat je in een hotel slaapt, ik gok zo dat je binnen een paar minuten de pispaal en het buitenbeentje van je UIT-groepje bent.
    Veel plezier nog in het echte studentenleven
    Truck you!
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:48:31 #75
    108312 stijgende_ster
    Yeah Kællingebyvej!!!!
    pi_51116183
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:46 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Nee, je moet je apart inschrijven bij Woningnet. Zou ik zsm doen als ik jou was omdat je dan een beetje fatsoenlijke wachttijd opbouwt.
    Weer 10 Euro betalen (ik moet het maar als een investering zien I guess). Vooralsnog richt ik m'n pijlen op studiegenoten (studeer reeds 3 jaar), kijken of die iets weten.
    Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
    pi_51116184
    Unimog, dude. .

[ Bericht 12% gewijzigd door AudreyHepburn op 04-07-2007 00:54:15 ]
    pi_51116227
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:48 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Weer 10 Euro betalen (ik moet het maar als een investering zien I guess). Vooralsnog richt ik m'n pijlen op studiegenoten (studeer reeds 3 jaar), kijken of die iets weten.
    Joh, die tien euro. Wat is tien euro nou ? Da's 1 uur werken. Of 5 biertjes. Of 7 bakjes friet. Of 2 bossen zonnebloemen. Of 1 crappy shirt van de H&M.

Geloof me, het is het waard. En zeker met die campuscontracten bij de SSH tegenwoordig. Dan word je gewoon van je kamer afgebonjourd als je klaar bent met je studie, en geloof me, als je zevenhonderd euro in de maand particuliere huur moet lappen, dan wordt die 10 euro per jaar voor Woningnet helemaal een schijntje. Als je sociaal huurt ipv particulier, dan bespaar je iets van 250 euro in de maand alleen op het huren van je huis, en dan heb ik de huursubsidie nog nieteens meegerekend. En dan ben je blij met Woningnet.
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:54:53 #78
    108312 stijgende_ster
    Yeah Kællingebyvej!!!!
    pi_51116333
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:50 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Joh, die tien euro. Wat is tien euro nou ? Da's 1 uur werken. Of 5 biertjes. Of 7 bakjes friet. Of 2 bossen zonnebloemen. Of 1 crappy shirt van de H&M.

Geloof me, het is het waard.
    1,5 uur werken , 4 puntzakken van Bram Ladage, H&M . Maarja, toch maar doen dan, eerst even loon weer afwachten, vakantie kost ook geld.
    pi_51116499
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:54 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

1,5 uur werken , 4 puntzakken van Bram Ladage, H&M . Maarja, toch maar doen dan, eerst even loon weer afwachten, vakantie kost ook geld.
    Dude, TIEN euro ! TIEN !

Hoe krap bij kas zit jij ? !
      woensdag 4 juli 2007 @ 10:12:59 #80
    108312 stijgende_ster
    Yeah Kællingebyvej!!!!
    pi_51121262
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 01:04 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Dude, TIEN euro ! TIEN !

Hoe krap bij kas zit jij ? !
    Eh, laatste tijd aardig wat uitgegeven (zomercollectie aangevuld ), nu zaterdag op vakantie en ik wil niet het risico lopen dat ik daar geen geld meer heb, het is meer daarom dat ik nu zoveel mogelijk in de knip houd .
    pi_51122036
    Veel plezier op vakantie, in elk geval. .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')