abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:37:04 #51
81237 releaze
best of both worlds
pi_50951627
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Beetje meten met twee maten: anderen beschuldigen van vaag blijven en je eigen net zo vage post in orde vinden omdat je hem zelf geschreven hebt.
Ben ik op je tenen gaan staan eerder? Als je duidelijkheid wil, moet je mij vertellen waar het aan schort. ik kan jou geen duidelijkheid geven over zaken waarvan ik niet weet dat ze onduidelijk zijn. Er wordt niets gevraagd, dus ik ga er ook niet op in. Dat heeft niets met meten met twee maten te maken.
pi_50952360
Ik vraag me trouwens af waar die behoefte vandaan komt om anderen een spreekwoordelijke schop onder de hol te willen geven. Als ik iemand eindeloos hoor zeveren, maar geen actie zie ondernemen, heb ik eerder zoiets van: "Ach, jongen (of meisje), dan doe je het toch niet."
  Moderator donderdag 28 juni 2007 @ 21:59:37 #53
5428 crew  miss_sly
pi_50952458
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:37 schreef releaze het volgende:

[..]

Ben ik op je tenen gaan staan eerder? Als je duidelijkheid wil, moet je mij vertellen waar het aan schort. ik kan jou geen duidelijkheid geven over zaken waarvan ik niet weet dat ze onduidelijk zijn. Er wordt niets gevraagd, dus ik ga er ook niet op in. Dat heeft niets met meten met twee maten te maken.
Nee hoor, je bent niet op mijn tenen gaan staan. Het valt me alleen op dat je op iedereen die post wat hij/zij denkt dat die schop onder je hol betekent, reageert met dat het te vaag is en je daar niets mee kunt. Je eigen conclusie echter is niet veel minder vaag, en als ik vraag of je dat zelf ook neit vindt, zeg je dat dat niet zo is, omdat je hem zelf hebt geschreven. Is toch op z'n minst inconsequent.

Misschien is het wel zo dat er geen exacte omschrijving is te geven van de schop onder je hol. Het lijkt me dat het voor de gever anders is dan voor de ontvanger en het dus altijd een subjectieve kwestie is, aan beide zijden.
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:58 schreef releaze het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? Weet je dat ik al een jaar of 15 bezig ben met het kweken van discipline? En echt mee bezig, met concrete leerdoelen, kernkwaliteiten schema's, inschakelen van stokken achter de deur, tijdplanning maken, etc? Ondertussen kan ik dat allemaal heel goed, maar ik ben nog geen greintje gedisciplineerder geworden. En ondertussen vind ik het ook totaal niet meer boeiend.
Je zegt dat je heel goed geworden bent in al die dingen die je je ten doel had gesteld om discipline te kweken, maar dat je niet gedisciplineerder geworden bent. Kun je dat wat meer uitleggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_50952591
Misschien moet je het gewoon eens vragen aan iemand die schoppen onder hollen geeft, Xebrozius bijvoorbeeld.

[ Bericht 10% gewijzigd door the_mind op 28-06-2007 22:24:41 ]
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:01:57 #55
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_50960962
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:56 schreef the_mind het volgende:
Ik vraag me trouwens af waar die behoefte vandaan komt om anderen een spreekwoordelijke schop onder de hol te willen geven. Als ik iemand eindeloos hoor zeveren, maar geen actie zie ondernemen, heb ik eerder zoiets van: "Ach, jongen (of meisje), dan doe je het toch niet."
voor veel mensen lijkt het iets 'verhevens' te hebben, om een ander lekker makkelijk te vertellen wat hij 'gewoon even' moet doen.

Dat 'ach dan doe je het toch niet' is wel herkenbaar als het gaat om mensen die je eigenlijk niet ontzettend veel interesseren. Ik bedoel, over iemand die je erg aan het hart gaat zeg je dat niet zo snel, of het moet al zo lang doorslepen dat je er moedeloos van geworden bent. 'Dan kom je er zelf maar achter.'
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:07:27 #56
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_50961035
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:59 schreef miss_sly het volgende:

Misschien is het wel zo dat er geen exacte omschrijving is te geven van de schop onder je hol. Het lijkt me dat het voor de gever anders is dan voor de ontvanger en het dus altijd een subjectieve kwestie is, aan beide zijden.
Hier zit hem de crux van dit topic denk ik.
Het is voor iedereen anders, welke impuls ze nodig hebben om uit hun neerwaartse spiraal te komen. Uiteindelijk betekent dat dat er geen bevredigend antwoord gaat komen op de vraag 'wat betekent de schop onder je hol concreet?'.
Maar wel lekker gediscussieerd...
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:19:34 #57
81237 releaze
best of both worlds
pi_50963876
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor, je bent niet op mijn tenen gaan staan. Het valt me alleen op dat je op iedereen die post wat hij/zij denkt dat die schop onder je hol betekent, reageert met dat het te vaag is en je daar niets mee kunt. Je eigen conclusie echter is niet veel minder vaag, en als ik vraag of je dat zelf ook neit vindt, zeg je dat dat niet zo is, omdat je hem zelf hebt geschreven. Is toch op z'n minst inconsequent.
ik zei dat ik hem snapte, niet dat ik hem goed vind. Dat zijn voor mij twee verschillende dingen. Wanneer we iets menen, en dit dan zeggen, dan dekt het voor ons gevoel vaak de hele lading. Waarom zou je er nog over uitweiden, dit is het toch en het is logisch? Maar het hoeft voor een ontvanger daarvan niet altijd logisch, of eerder, helder te zijn. Zoals bijvoorbeeld de schop onder de hol, dat steeds meer concretiseren, concretiseren..naar harder zijn, jezelf vermannen. Het is al een stap dichterbij hoor, zeker, maar voor mij is ook dat nog niet logisch.
Het probleem met mijn eigen reply is daarbij dat ie voor mij zo ontzettend logisch en helder is (waarom zou ik hem verder uitleggen?) dat ik de onhelderheid erin niet snel zal zien of herkennen, laat staan dat ik hem op voorhand nog beter kan uitleggen (want ik heb wel degelijk nagedacht over mijn reply, en ook op jouw reactie daarna, maar aangezien ik niet weet wat jij vaag aan mn reactie vind heb ik het er maar bij gelaten en gezegd, 'ik snap hem, etc')
Dat vind ik geen dubbele maat, dat vind ik eerder een blinde vlek.

En de reden dat ik zo anal loop door te mekkeren is niet om te treiteren of zelf mn gelijk te halen (mag er wellicht zo uitzien) maar voor mezelf duidelijk te krijgen wat zo'n schop onder de hol nou allemaal daadwerkelijk inhoudt, en of er een verbindend element achter aaaal die verschillende ideeen zit. Ik vind dat soort dingen leuk en handig om te weten, ik weet het erg nerdy.
quote:
Je zegt dat je heel goed geworden bent in al die dingen die je je ten doel had gesteld om discipline te kweken, maar dat je niet gedisciplineerder geworden bent. Kun je dat wat meer uitleggen?
discipline valt of staat bij mij bij de wens om iets uit te voeren, en in het geval van je hele leven gedisciplineerder te zijn, dit zo lang mogelijk kunnen vasthouden. Of je wil onderdrukken of iets dergelijks. Bij mij moet er een zeer sterke prikkel aanwezig zijn wil ik meer discipline kunnen kweken, niet voor een dag, maar de gehele week door, tot aan mijn dood. Die is er simpelweg niet. Plannen, beloningen, straffen, mensen inschakelen, been there done that, maar als ik er geen zin in heb, dan doe ik het niet, lukt het me niet. Ik kan wel aan mn huiswerk gaan zitten bijvoorbeeld, maar mn concentratie is dan volledig weg.
Tot er dus een prikkel komt.. Dat is meestal veel werk dat afgemaakt moet worden, of in het dagelijks leven het feit dat ik mensen kwets met mijn gedrag. Dan zet ik al de radartjes in werking. Er moet dus een zekere druk op de ketel staan, en studentzijnde, is die druk volledig weg. Ook nog omdat ik een opleiding doe waarbij ik dingen leer die ik al lang en breed wist, en als ik het niet weet vind ik het zo interessant dat ik het opzuig als een spons en er voor de rest geen tijd aan hoef te besteden
Dus geen extra discipline, nog net zo lui als voorheen.
(ben daar nu op meer pyschisch niveau mee bezig, maar dat zijn zeer kleine stapjes)

Voor mij werkt het niet, de uiterlijke kenmerken van mn gedrag veranderen. Bij mij gaat het niet op met 'als je het maar lang genoeg doet dan wen je er vanzelf aan'. Voor heel veel mensen wellicht wel, maar voor heel veel ook niet.
pi_50964149
Sommige langposters hier zouden een schop onder hun hol moeten hebben. Lul niet zoveel en doe er wat aan!
Verbaal terrorist
  maandag 2 juli 2007 @ 15:48:32 #59
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_51060914
Bij mij ziet een schop onder de hol er als volgt uit

Ik ga er even voorzitten en kom tot de conclusie dat er veranderingen nodig zijn, vervolgens moet ik echt willen maar zelfs willen is niet voldoende wanneer kracht ontbreekt. Wil en kracht vormen wilskracht. Om tot meer kracht te komen kun je vervolgens ook op een aantal manieren te werk gaan. ( tenzij je chronisch moe bent)

Een punt pakken en daar zeggen dat het anders moet zorgt al voor wat meer kracht, de zin tot veranderen komt erbij kijken en je gaat sneller over tot actie. Inslapen is dan vervolgens mogelijk wanneer je niet bij je standpunt blijft waardoor de kracht weer wegzakt, je gaat dan weer bij de pakken neerzitten. Als een blok achter je beslissing staan dat het zo niet langer kan is dus nodig, in de startblokken en vervolgens gaan met die banaan.

Alert blijven is volgens mij ook nodig, 1 keer willen is niet voldoende, je moet het blijven willen totdat het willen een gewoonte gaat zijn en vervolgens rol je verder zonder dat het veel moeite kost. Ik ben overigens nog lang niet waar ik zijn moet maar zodra ik wil en zodra ik zin heb in het willen dan lijkt de dag al zinvoller te zijn.

Met tegenzin handelen werkt nooit en zin kun je maken
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:08:45 #60
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_51061590
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:51 schreef releaze het volgende:
Je hebt het over het inzicht. Hoe verkrijg je dat inzicht? Dat wezenlijk snappen? Hoe geef je dat aan iemand anders? Naar mijn ervaring helpt het 'gewoon zeggen' niet altijd bijzonder veel.
Door bijvoorbeeld in metaforen te praten, of dingen vanuit iemand anders zijn of haar oogpunt
te beschouwen...

Wat de TS of degene waarop je reageert ermee doet is zijn/haar ding en daarnaast valt er
natuurlijk weinig meer te zeggen, behalve als je punt totaal niet is overgekomen dan kan je
het met een andere metafoor of situatie vergelijken om het duidelijk te maken, of het nog
verder uitwijden/uitleggen... Maar meer hoef je naar mijn mening ook niet te doen...

Soms werkt t ook wel eens om er sarcasme of tegenstelling in te gooien om het duidelijk
te maken, of de impact te vergroten...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')