Tja, over tien jaar heb je spijt, althans dat is wat ik vaak hoor. Wat zijn die twee jaar extra nou?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:57 schreef Rnnz het volgende:
Hm jammer.. Ik zou graag VWO er achteraan doen, maar 2 jaar extra vind ik toch wel wat veel.
misschien is sprintvwo een optie?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:57 schreef Rnnz het volgende:
Hm jammer.. Ik zou graag VWO er achteraan doen, maar 2 jaar extra vind ik toch wel wat veel.
Je kan het via het Luzac proberen. Dat is in 1 jaar. Wel duur en (weet ik niet zeker, ik hoop het iig) erg hard werken.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:57 schreef Rnnz het volgende:
Als je het echt niet weet is doorgaan op het VWO inderdaad wel een goede optie, als je echter al wel een idee van richting hebt zou ik er persoonlijk eerder voor kiezen een HBO studie te gaan volgen. Ik zou liever één of twee jaar HBO 'ervaring' hebben dan een VWO diploma, zeker met de huidige structuur. Daarnaast lijkt het mij makkelijker je te orienteren als je op een HBO studie zit aangezien je dan sneller in aanraking komt met andere studies.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:14 schreef Rnnz het volgende:
BoNi: voornamelijk omdat ik nog geen idee heb wat ik na m'n Havo zou moeten doen, en ik denk dat een hogere opleiding altijd van pas kan komen.
Als je WO wilt doen is het verstandiger VWO te doen ipv een HBO P halen, de slagingspercentages van mensen met een HBO P die naar het WO gaan zijn enorm laag. Dan zou het nog beter zijn eerst een volledige HBO opleiding te gaan doen en dan een WO master. Maar aangezien TS aangeeft nog niet echt een idee te hebben welke richting hij op wil, is het wel een grote gok om meteen 4 jaar vast te zitten aan een studie waarvan je niet eens weet of het wel is wat je wilt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:22 schreef BoNi het volgende:
[..]
Als je het echt niet weet is doorgaan op het VWO inderdaad wel een goede optie, als je echter al wel een idee van richting hebt zou ik er persoonlijk eerder voor kiezen een HBO studie te gaan volgen. Ik zou liever één of twee jaar HBO 'ervaring' hebben dan een VWO diploma, zeker met de huidige structuur. Daarnaast lijkt het mij makkelijker je te orienteren als je op een HBO studie zit aangezien je dan sneller in aanraking komt met andere studies.
Ik heb zelf VWO gedaan en daarna een HBO diploma gehaald. In mijn geval heeft het VWO diploma niet zo heel veel meerwaarde ten opzichte van een HAVO diploma.
Laat maar, niet relevant.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:35 schreef hello_moto1992 het volgende:
Je moet op VWO toch ook altijd een 2e vreemde taal kiezen? Die moet je dus al gehad hebben.
Hoeft niet persé op Luzac toch? Heb zelf op volwassenenonderwijs gezeten...(Ik kreeg les op een ROC in Amersfoort). Havo 4+5 kon in 1 jaar en hetzelfde gold voor VWO 5+6 in een jaar. Dat is wel een stuk goedkoper dan het Luzac, gok ik zo.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je kan het via het Luzac proberen. Dat is in 1 jaar. Wel duur en (weet ik niet zeker, ik hoop het iig) erg hard werken.
Maar als je bijvoorbeeld in 1 jaar je Propedeuse haalt op HBO kan je ook doorstromen naar 1ste jaar WO.
Ik heb op dit moment Duits én Frans 1 en 2, dus..quote:Je moet op VWO toch ook altijd een 2e vreemde taal kiezen? Die moet je dus al gehad hebben.
Dat is weer een ander verhaal, aangezien je in VWO5 begint met het studiehuis! je kunt dus niet zomaar in vwo6 instromen aangezien je dan de helft van het studiehuis mist!quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:02 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik ben van havo 4 naar vwo 5 gegaan. Kwestie van de docenten overtuigen.
't Is toch maar 1 jaar extra? vwo'ers doen er sowieso 6 jaar over (duhquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:57 schreef Rnnz het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |