In je system menu staat ook synaptic, probeer dat eensquote:Op vrijdag 28 september 2007 22:58 schreef Rossoneri het volgende:
Weet iemand waar al die gratis software voor Ubuntu te krijgen is?? Wat bij de add/remove staan kan toch niet alles zijn? Ik heb gehoord dat je met een paar klikken toegang hebt tot duizenden gratis stukjes software voor ubuntu. Weet iemand waar ik dit kan vinden? Ben nu lekker fanatiek bezig![]()
Rechtsbovenin add/remove staat iets als "show:"quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
In je system menu staat ook synaptic, probeer dat eens
Oh is dat het? damn valt dat ff tegen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
In je system menu staat ook synaptic, probeer dat eens
hoe veel zie je precies dan?quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:25 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Oh is dat het? damn valt dat ff tegen.![]()
Thanks thou! Alleen had ik verwacht dat er meer zou zijn. Ach ja je kan niet alles hebben.
Er zijn verschillende repositories die misschien niet allemaal als default aangevinkt zijn. Kijk eens in synaptic, onder settings -> repositories. Met alleen de main repository zou je de keuze nog wat beperkt kunnen vinden, maar met universe en multiverse erbij krijg je een hoop extra's. En dan kan je eventueel ook nog andere repositories toevoegen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:25 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Oh is dat het? damn valt dat ff tegen.![]()
Thanks thou! Alleen had ik verwacht dat er meer zou zijn. Ach ja je kan niet alles hebben.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 07:32 schreef PiRANiA het volgende:
Vraag:
Ik heb 64 bit ubuntu geïnstalleerd. Hoe krijg ik nou flash player in mijn mozilla?
Ok, zal het ff proberenquote:Op zaterdag 29 september 2007 13:58 schreef kluut het volgende:
[..]
Er zijn verschillende repositories die misschien niet allemaal als default aangevinkt zijn. Kijk eens in synaptic, onder settings -> repositories. Met alleen de main repository zou je de keuze nog wat beperkt kunnen vinden, maar met universe en multiverse erbij krijg je een hoop extra's. En dan kan je eventueel ook nog andere repositories toevoegen.
Ik heb in synaptic een lijst met meer dan 25000 paketten. Nu is niet ieder pakket een zelfstandig stuk software, maar ik schat dat het wel meer dan 1000 programma's zijn.
Mwa mss een stuk of 60, 70.quote:hoe veel zie je precies dan?
Dan kun je OF niet tellen OF je kijkt verkeerd.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:36 schreef Rossoneri het volgende:
Mwa mss een stuk of 60, 70.
Dat heb ik voor elkaar gekregen door een 32 bit firefox op het systeem te installeren, en daar de flash plugin aan toe te voegen. Zie https://help.ubuntu.com/community/Firefox2AMD64Flash9Javaquote:Op zaterdag 29 september 2007 07:32 schreef PiRANiA het volgende:
Vraag:
Ik heb 64 bit ubuntu geïnstalleerd. Hoe krijg ik nou flash player in mijn mozilla?
Als je er zeker van bent dat de universe en multiverse repositories aanstaan zou je in synaptic (system, administration, synaptic) een hele lijst moeten zien. Let er op dat je aan de linkerkant 'al' hebt aangeklikt (al zou synaptic daar standaard mee moeten opstarten). Dan zie je alle packages, en niet alleen 1 bepaalde categorie.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:36 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Ok, zal het ff proberen
[..]
Mwa mss een stuk of 60, 70.
Je kunt ergens de bootsequence aanpassen zodat je computer eerst van cd opstart. Denk er wel om dat wanneer je windows eraf gooit, al je data en settings verloren gaan. Misschien is het beter om eerst een dual-boot te gaan draaien (dat doe ik nu ook). Verder is het misschien sowieso handig om Ubuntu eerst eens te gaan verkennen, zonder dat je het installeert (Ubuntu kan nl. gewoon vanaf CD gedraaid worden). Misschien vind je het wel helemaal niks. Dan scheelt het je in ieder geval een hoop ellende.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:11 schreef vdvorst het volgende:
Ik heb een installatie handleiding gevonden:
http://www.techzine.nl/tutorials/200/1
Maar hoe kun je in je bios instellen dat je van de cd boot? en moet dit voor of nadat je windows verwijderd?
ook zit ik te denken, of ik internet op school wel terug zal krijgen. Dit werd met zo'n certificaat, zodat je een venster krijgt waar je gebruikersnaam en wachtwoord in kunt vullen (fontys). Thuis heb ik internet via een cd (chello)
Ook zal ik alles opnieuw moeten leren, omdat ik nu windows gewent ben, wel lijkt me dit een goed systeem!
Daar ga ik in ieder geval ook mee beginnenquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je kunt ergens de bootsequence aanpassen zodat je computer eerst van cd opstart. Denk er wel om dat wanneer je windows eraf gooit, al je data en settings verloren gaan. Misschien is het beter om eerst een dual-boot te gaan draaien (dat doe ik nu ook). Verder is het misschien sowieso handig om Ubuntu eerst eens te gaan verkennen, zonder dat je het installeert (Ubuntu kan nl. gewoon vanaf CD gedraaid worden). Misschien vind je het wel helemaal niks. Dan scheelt het je in ieder geval een hoop ellende.
Als het ene systeem draait, draait het andere systeem nietquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:42 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Daar ga ik in ieder geval ook mee beginnen
maar nu lees ik ook, dat het met je hardware moet werken. Maar waar kun je vinden of ubuntu wel draait op je pc? ik heb een compaq laptop.
In ieder geval al bedankt voor de reactie, ik zal even testen hoe het me gaat bevallen, en dan kan ik het evt. installeren(wel zal de pc nog wat trager worden, dan deze nu is, omdat dan 2 systemen draaien...)
linux is dus mogelijk: http://securemind.org/Lin(...)C6ZOD-LinforLap.htmlquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Als het ene systeem draait, draait het andere systeem niet, dus langzamer zal het niet worden. Vanaf CD is Ubuntu niet al te snel, maar dat is verholpen zodra je het op je harde schijf installeert. Ubuntu is geschikt voor de meest gebruikte hardware. Een Compaq laptop lijkt mij daar geen uitzondering op. Als er iets niet werkt 'google is your friend'.
Succes
Mijn ervaring is dat http://ubuntuforums.org/ heel aardig is voor beginners. Hoe simpel de vraag ook is men beantwoordt die vraag. En het is niet "RTFM" of "is al 1000x gevraagd zoek zelf maar".quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:45 schreef Brun0 het volgende:
wat is het voordeel van Ubunutu t.o.v. Fedora voor de beginner?
dat is sowiezo al een reden voor een beginner om daarmee te beginnen idd ja, de test geeft mee dan ook Ubuntu of Mandriva. Wil het iig nog een keer gaan proberen. Thnx!quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:58 schreef wdn het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat http://ubuntuforums.org/ heel aardig is voor beginners. Hoe simpel de vraag ook is men beantwoordt die vraag. En het is niet "RTFM" of "is al 1000x gevraagd zoek zelf maar".
Hier kun je zien wat het beste bij je past uit een selectie van linuxen:
http://www.zegeniestudios.net/ldc/
Ubuntu (ik gebruik Kubuntu) is:quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:45 schreef Brun0 het volgende:
wat is het voordeel van Ubunutu t.o.v. Fedora voor de beginner?
Een andere oplossing is trouwens het installeren van sbackup. Dat is een heel makkelijke backup tool via het admin menu, die alles in /var, /etc, /home enzo backupt. Grafisch is aan te geven welke bestanden je wilt excluden (op grootte en extensie), en daarnaast maakt hij ook een dpkg --get-selections bestand aan. Ik heb de recovery tool nog niet nodig gehad, maar wellicht dat die deze file ook meteen weer in de packages lijst zet. Ik ben wel voor dit soort klik klik klaar oplossingenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
Voordat je gaat herinstalleren doe je even "dpkg --get-selections > pakages.txt" en dat bestandje sla je ergens veilig op. Daarna backup je ook je /etc en dan doe je een superkale minimale serverinstall van de laatste versie en zet je /etc terug. Daarna is het een kwestie van "dpkg --set-selections < packages.txt", even aptitude runnen en de geselecteerde pakketten installeren. Dat is zo klaar en je hebt een schone install, maar met alle programma's die je had, en al je instellingen en al je data zijn bewaard gebleven.
Nee, dat is niet goed. Wat het wel is, weet ik ook niet. Is je cd wel goed??quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:22 schreef vdvorst het volgende:
Als ik de cd boot, krijg ik een menu,
dan kan ik start or install,
or start without grafics (ofzo) kiezen
welke ik ook kies, eerst gaat hij wat laden, en daarna krijg ik een lijst met errors (duur in ieder geval 45 minuten)
zoiets: [ 065.985654] Error with... I / O .... 24594
en dat blijft maar doorgaan!!
dat kan toch niet goed zijn?
Gisteren vers gebrand, zonder problemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:01 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Nee, dat is niet goed. Wat het wel is, weet ik ook niet. Is je cd wel goed??
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:06 schreef Jumparound het volgende:
[..]
het gaat goed tot het inloggen in "world" daarna flinke crash met een DSOUND buffer overlow oid...
mooi kut want ik ben echt ver gekomen!
ik heb een creative soundblaster audigy volgens mij (pc +/- 4jaar oud)
zijn daar drivers voor?
alvast bedankt!
In principe installeert-ie alles wat hij kan out of the box.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:27 schreef Jumparound het volgende:
crosspost
Het betreft dungeons and dragons online. Het werkt dus bijna onder Ubuntu, maar het crashed op een DSOUND buffer overflow...
Hoe kom je aan drivers voor je soundcard? ik weet namelijk niet precies of je daar een hardwarechecker voor hebt... weet iemand dat/
mvgr
SJoerd
[..]
geen idee, gister tot kwart over 1 bezig geweest...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:47 schreef mgerben het volgende:
[..]
In principe installeert-ie alles wat hij kan out of the box.
Er is een hardware / drivers check. Run die eens.
Wat voor soundkaart heb je? En je soundsystem, gebruikt dat ALSA of OSS? Kun je vinden onder system-settings / sound.
Meestal heb je bij beide soundsystems nog wel de keuze uit verschillende drivers zodat dat je even kunt proberen voordat je van soundsystem verandert.
Hoe staat het met de rest van het geluid? MP3, films, systemsounds?
Beetje googlen op je foutmelding gaf dit....quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:27 schreef vdvorst het volgende:
weer eens geprobeert, maar het blijft foutgaan!!!
ik kan deze gewoon niet laden,
zo'n meldingen zijn het dus
[42944770.799000] Buffer I/O error on device dm-0, logical block 6314624
Hier heb ik het code kunnen kopieren jaquote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:09 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Beetje googlen op je foutmelding gaf dit....
https://answers.launchpad.net/ubuntu/+question/3451
Heb je hier wat aan??
Heb het wel eens gedaan onder een oude debian met een oud terratec ISA kaartje met goede midi ondersteuning, dat was een crime maar is wel gelukt. Hoe precies, dat weet ik niet meer helaas. Iig moest ik er de kernel voor herbakken en met ISA moet je dan ook dingen als IRQ instellen enzo natuurlijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:56 schreef PiRANiA het volgende:
Wie heeft midi draaiend in ubuntu?
het lukt mij niet
onboard... hoe kan ik dat zien?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb het wel eens gedaan onder een oude debian met een oud terratec ISA kaartje met goede midi ondersteuning, dat was een crime maar is wel gelukt. Hoe precies, dat weet ik niet meer helaas. Iig moest ik er de kernel voor herbakken en met ISA moet je dan ook dingen als IRQ instellen enzo natuurlijk.
Wat voor kaart/adapter heb je?
In dat geval zou ik gewoon nog een paar weken wachten tot de final versie er is. Dan krijg je (denk ik) vanzelf een mogelijkheid voor distribution upgrade. Ik heb de beta nu aan de praat op een testbak, maar nog niet alles gaat vlekkeloos. Compiz Fusion is trouwens wel erg mooi en subtiel afgesteld. Niet die wobbly windows, maar wel dat je vensters netjes verdwijnen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:29 schreef -LIAM- het volgende:
Hoe kan ik m'n Ubuntu 7.04 updaten naar de nieuwe 7.10 beta?
Ben een linux n00b btw.
Ben het eens met mijn voorganger. Als je moet vragen hoe je een update moet doen kun je het maar beter niet doen. Beta versies zijn niet voor n00bs.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:29 schreef -LIAM- het volgende:
Hoe kan ik m'n Ubuntu 7.04 updaten naar de nieuwe 7.10 beta?
Ben een linux n00b btw.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:16 schreef SHERMAN het volgende:
Ondersteund de live cd geen touchpad of usb muis?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:09 schreef SHERMAN het volgende:
Hmm ja, het lijkt van MS Virtual PC te liggen, als ik fysiek van de CD boot lijkt het wel te werken.
Ik ga is kijken of ik wat leuks met Compiz kan doen ,want dat ziet er toch wel erg strak uit op youtube..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |