Ubuntu heeft ook vele duizenden gratis pakketten (voor zowat elk windows pakket is er wel een volwaardig linux alternatief) die met een paar klikken zijn te installeren vanuit een centrale plek. Veel eenvoudiger en gebruikersvriendelijker dan onder windows.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wil ubuntu best een keer uitproberen, zij het in virtual. Maar kan iemand mij eens de voordelen van ubuntu boven windows xp uitleggen, afgezien van het feit dat het gratis is?
- van windows heb ik verreweg de meeste software
Koudwatervrees.quote:- ik ben gewend aan xp en heb geen zin om me in een nieuw OS te verdiepen
Onder linux heb je helemaal geen virusscanner nodig en geen firewall, scheelt gezeur en vooral performance.quote:- virussen en hackpogingen kan ik zelf wel aan, en anders zet ik wel een ghostje terug
Dat laatste betwijfel ik; vaak gaat het bij windows om half functionele probeerversies of moet je met cracks en serials gaan kloten. Sowieso is software onder ubuntu veel makkelijker te installeren - je hoeft het niet los te downloaden, maar je trekt alles uit de repository waarna alles voor je geinstalleerd wordt, inclusief benodigde pakketten. Meestal hoef je vrijwel niks te configureren en werkt het out of the box.quote:- ook voor windows is veel gratis software te krijgen, nog meer dan voor ubuntu denk ik wel
Koudwatervrees.quote:- ik weet exact hoe en wat ik moet doen in windows, van ubuntu weet ik niets
Nou, ze hebben ook nog "other". Dat dekt de lading voor linux nciet, maar je gaat als fabrikant natuurlijk niet een paar tientallen linux-distributies opnemen in je eigen omgeving.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:26 schreef kluut het volgende:
Volgens microsoft: Use virtual machines to run multiple operating systems such as Windows Vista, Windows XP, and OS/2 on a single computer.
Opvallend hoe ze een archaisch OS als OS/2 wel noemen, en linux niet. Ze hebben gewoon schijt aan linux.
Gewoon 7.04 downloaden, en je opgesomde verdwijnen als sneeuw voor de zon.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik merk dat ik een redelijk gedateerde ubuntu versie hier heb. Iets van 4.10 ofzo die ik ooit eens thuis gestuurd heb gekregen.
En jij zwamt gewoon. Doe even als een vrouwquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:52 schreef -Hahahah- het volgende:
Je zit als een vrouw te zwammen. Doe even gewoon.
Blijf vooral Windows draaien. Je zal niks aan Ubuntu vinden. Maak niet de switch. XP FTW! En nu mag je vrolijk in het grote Windows topic gaan posten.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wil ubuntu best een keer uitproberen, zij het in virtual. Maar kan iemand mij eens de voordelen van ubuntu boven windows xp uitleggen, afgezien van het feit dat het gratis is?
- van windows heb ik verreweg de meeste software
- ik ben gewend aan xp en heb geen zin om me in een nieuw OS te verdiepen
- virussen en hackpogingen kan ik zelf wel aan, en anders zet ik wel een ghostje terug
- ook voor windows is veel gratis software te krijgen, nog meer dan voor ubuntu denk ik wel
- ik weet exact hoe en wat ik moet doen in windows, van ubuntu weet ik niets
Dus waarom zou ik me al die moeite doen om weer een nieuw OS te leren? Overtuig me.
het eerste cijfer duidt de jaar aan, en de 2e cijfers duiden de maand uit waarin het uitgebracht is. Het wordt per 6 maanden uitgebracht:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
4.10 stamt ergens uit 2004, als je een beginnetje wilt maken met Ubuntu doe dat dan met minstens 6.06/6.10 of 7.04.
Neuh. Want ik heb ubuntu in virtual geinstalleerd en mijn resolutieprobleem is nog steeds niet opgelost. Dikke boehoe dat ubuntu.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:04 schreef slakkie het volgende:
[..]
Blijf vooral Windows draaien. Je zal niks aan Ubuntu vinden. Maak niet de switch. XP FTW! En nu mag je vrolijk in het grote Windows topic gaan posten.
Je moet voor windows ook vaak losse drivers voor je videokaart installeren, dat moet in ubuntu in sommige gevallen ook. Welke videokaart heb je?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Neuh. Want ik heb ubuntu in virtual geinstalleerd en mijn resolutieprobleem is nog steeds niet opgelost. Dikke boehoe dat ubuntu.
Ik draai zelfs de live cd in virtual
Maar waarom draait de live ubuntu cd dan wel onder virtual pc?quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:28 schreef kluut het volgende:
Virtual PCondersteunt officieel geen linux. Dat een andere distributie het toevallig wel doet onder virtual pc
wil helemaal niet zeggen dat het probleem aan ubuntu ligt.
Te moeilijkquote:Als je weer iets wilt kunnen 'zien' kan je ctrl-alt-F2 proberen. Je gaat daarmee uit de grafische omgeving en krijgt een command shell om evetnueel orde op zaken te stellen. Als je
sudo less /var/log/Xorg.0.log
doet krijg je een logfile van de grafisch omgeving. Je kan daar op zoek gaan naar errors.
Je blijft ons continu lastig vallen met gejank dat in Linux niks werkt en Linux waardeloos is, en dat Windows daarentegen superieur is. Mooi, flikker dan op met je eeuwige gezeik op Linux, en blijf lekker in je simpele Windows-omgevingquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Te moeilijkdat is dus de reden waarom ik geen linux wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |