Van flitsauto's kan je alleen verliezenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:47 schreef Hari-Bo het volgende:
Ik zie het gewoon als een spelletje de ene keer winnen zij en (meestal) ik![]()
Dat is ook mooi inderdaadquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:50 schreef TNA het volgende:
[afbeelding]
Het valt me nog mee dat het niet in een trajectcontrole is
Ik rij elke ochtend naar mijn werk en ze staan altijd op dezelfde plek dus je bent al op je hoede en kan je optijd remmen om een boete te voorkomen, en daarna mijn claxon gebruiken en zwaaien naar oom agent wordt ie ook weer eens wakker rond 06:30quote:
Van flitsauto's kan bijna niemand winnen, netjesquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:52 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Ik rij elke ochtend naar mijn werk en ze staan altijd op dezelfde plek dus je bent al op je hoede en kan je optijd remmen om een boete te voorkomen, en daarna mijn claxon gebruiken en zwaaien naar oom agent wordt ie ook weer eens wakker rond 06:30![]()
Tja. Maar ik ben geen meeloper. Ik kan prima voor mezelf zorgen, en ondanks mijn rijstijl heb ik al heel lang geen ongeluk meer gehad.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:44 schreef DraYtje het volgende:
je moet je gewoon aan de aangegeven snelheid houden.. straks gaat iedereen harder rijden met als argument: 'maar hier kan het hoor!'
Nergens voor nodig hoor. Je kunt de oplossing zelf wel bedenken he?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:42 schreef RetepV het volgende:
Straks krijg ik nog een ongeluk omdat ik niet fatsoenlijk voor me kan kijken omdat ik altijd maar de wegkanten voor die premiejagers in de gaten moet houden.
Door meer salaris te verdienen en dan schijt aan de boetes te hebben?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nergens voor nodig hoor. Je kunt de oplossing zelf wel bedenken he?
Heb ik ook een tijdje gedaan, maar dat mocht toen niet meer van oom agent. Die terugflitsers vielen ook best wel op onderaan mijn kentekenplaatquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:30 schreef ouderejongere het volgende:
terugflitsen !
Vorige week een boete van ¤16 voor 7km te hard (4km na correctie)waar je 50 mag, de week daarvoor van ¤20 voor 10km te hard (6km na correctie) waar je 120 mag.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Bokido het volgende:
Helemaal eens met TS. Het schiet zijn doel helemaal voorbij. Geldklopperij van de bovenste plank!
Laatst weer geflitst binnen de bebouwde kom omdat ik 12 km/uur te hard reedWeet je wat het verschil is tussen 50 km/uur en 62 km/uur? Dat is ongeveer 1 milimeter te diep je gaspedaal indrukken. Als ik autorij kijk ik om me heen om mijn medeweggebruikers in de gaten te houden, situaties in te schatten en op onverwachte zaken die zich voordoen te kunnen anticiperen. Dan laat ik af en toe wel eens mijn ogen los van mijn snelheidsmeter met het gevolg dat je wel eens 62 km/uur rijd in plaats van 50 km/uur.
Koste me ¤ 63. Leg mij nu maar eens uit of ik met 12 km/uur verschil nou zo'n gevaar op de weg was.
Kijk en daar gaat het dus helemaal niet om. Het gaat niet om die paar minuten eerder thuis of gewoon het harder willen rijden, het gaat erom dat ze mensen op allerlei mogelijk manier geld aftroggelen voor de meest onzinnige dingen terwijl er wel criminelen rond lopen die overal maar mee weg komen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Gewoon aan de maximum snelheid houden. Damn.
Tijdwinst boek je amper door dat harde rijden, en als je gewoon volgens de regels rijdt zit je ook stukken relaxter en kom je relaxter op plek van bestemming.
Inderdaad. Want dat kunnen weggebruikers ook zo goed inschatten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:44 schreef DraYtje het volgende:
je moet je gewoon aan de aangegeven snelheid houden.. straks gaat iedereen harder rijden met als argument: 'maar hier kan het hoor!'
/agree.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:59 schreef Dalamar het volgende:
Mensen die klagen (bijna) te zijn geflitst, terwijl ze zelf te hard rijden![]()
Ja natuurlijk rijd ik ook wel eens te hard, maar ik ga niet liggen janken als ik een keer geflitst word.
Kom maar op met de "moraalridder!!" posts, intereseert me helemaal niets.
Maar jij zeurt niet als je geflitst wordt (waarschijnlijk).quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:25 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
/agree.
Alhoewel ik zelf ook chronisch te hard rijd,.
pasfoto's laten maken?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:16 schreef B_BOY het volgende:
vandaag volgens mij ook geflitst.
Mogen we wel zeuren over de regels zelf?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:11 schreef OhEcht het volgende:
Moet niet veel gekker worden jij rijdt te hard en dan ga je nog zeuren dat ze controleren of jij te hard rijdt ook. Hou je gewoon aan de regels of kap met zeuren, huilie.![]()
Tuurlijk, daar zijn wij hollanders toch voor geborenquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:24 schreef TNA het volgende:
[..]
Mogen we wel zeuren over de regels zelf?
Hehe, ojaquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:45 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar zijn wij hollanders toch voor geboren
Als je niet kan handlen moet je maar weer op de fiets rijden.quote:Tegenwoordig wordt je gewoon gestraft omdat je een auto rijdt
Brave burgerlijke kutvolvobestuurder dat je bentquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:25 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Als je niet kan handlen moet je maar weer op de fiets rijden.
Van mij mogen ze overal traject controle en dergelijke neer zetten
Klopt wel. Hardrijders zijn niet gevaarlijker dan die idioten die met 70 door een woonwijk scheuren. Ik vind die hardrijders in dorpen en die mensen van de zebra's afracen en nooit richting aangeven erger dan hardrijders op de (snel)weg. Maar dan toch: waarom toch de regels overtreden. Waarom zelf vinden wel harder te mogen rijden dan de max. snelheid.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Kijk en daar gaat het dus helemaal niet om. Het gaat niet om die paar minuten eerder thuis of gewoon het harder willen rijden, het gaat erom dat ze mensen op allerlei mogelijk manier geld aftroggelen voor de meest onzinnige dingen terwijl er wel criminelen rond lopen die overal maar mee weg komen.
Met controles op zich is ook niks mis, maar zorg dan dat die controle als doel heeft de veiligheid te waarborgen en niet de inhoud van de staatskas. Ben het met je eens dat rustiger rijden een stuk relaxter is (heb daarom gelukkig nog nooit een bon gehad), maar je kan gewoon niet ontkennen dat die controles erg kinderachtig zijn (gaan staan bij snelheidsovergangen zodat je mensen nog kan pakken op 10km te hard omdat ze hun auto laten uitrollen, gaan staan op lege snelwegen om 3 uur 's nachts) en dat terwijl er dagelijks genoeg ongelukken gebeuren die totaal niks met een te hoge snelheid te maken hebben maar met asociaal gedrag (je auto gewoon van baan verwisselen zonder te kijken, van de invoegstrook meteen naar de linkerbaan schieten tussen vrachtwagens door) over vrachtwagens gesproken: die lui die af en toe lekker de vluchtstrook of linker baan mee pakken omdat ze weer eens met wat anders bezig zijn. Jonge of heel oude lui die het inzicht niet hebben en daarmee gevaarlijke situaties veroorzaken. Maar daar zie ik ze nooit op controleren, en als ik ze zie bij Wegmisbruikers oid, komen ze eraf met een waarschuwing.
nopes n65, den bosch - tilburgquote:
Oh, maar daar ben ik het ook wel mee eens, natuurlijk moet je je aan de regels houden en anders niet zeuren als je een bon krijgt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt wel. Hardrijders zijn niet gevaarlijker dan die idioten die met 70 door een woonwijk scheuren. Ik vind die hardrijders in dorpen en die mensen van de zebra's afracen en nooit richting aangeven erger dan hardrijders op de (snel)weg. Maar dan toch: waarom toch de regels overtreden. Waarom zelf vinden wel harder te mogen rijden dan de max. snelheid.
Ik vind ook dat op sommige stukken de maximum snelheid te laag is tov de wegomstandigheden. Dat stuk van drachten naar leeuwarden is echt een 120km weg, en geen autoweg. Maar 100 is 100, dus ik ga niet harder. Ik ben het niet eens met die 100km/u snelheidsbeperking, maar ga daarom nog niet de snelheid overschrijden, hoogstens eens iets richting de wegbeheerder ondernemen.
Regels zijn regels vind ik. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar je moet je er wel aan houden.
Je geeft zelf al antwoord op je vraag.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom zelf vinden wel harder te mogen rijden dan de max. snelheid.
Ik vind ook dat op sommige stukken de maximum snelheid te laag is tov de wegomstandigheden.
Was dat op 1 baanvak? Per baanvak mogen ze slechts 1x controleren op snelheid... Dat is eens door een politieagent uitgelegd.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:42 schreef RetepV het volgende:
Ik begin me nu toch echt wel onder druk gezet te voelen door onze fijne vrienden van de heren en dames Verkeerspolicy.
Vandaag de A1 af Bussum in: staan ze weer eens te laseren op een plek waar je stapvoets 50km/h moet rijden omdat 'de wetgever dat zo heeft bepaald'. Terwijl je daar rustig 80 kan rijden zonder dat er enig gevaar is. Overzichtelijke aan alle kanten, geen huizen, helemaal niets behalve een zijstraat waar je met auto's niet in mag (maar waar dat vaak genoeg gebeurt) en een busstation. Natuurlijk had ik het aan zien komen, dus niet aangehouden (van de 100 keer helaas toch laatst wel een keer gepakt met 56km/h).
Even verderop staat er dus nog een flitsauto. Ook die aan zien komen, want welke dwaas parkeert zijn auto nou op een busstation... Goed, ook ontweken.
Staat er verd*mme verderop NOG een flitsauto. Ook DIE zag ik op tijd staan (veel te schone auto).
Dat kun jij helemaal niet beoordelen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:38 schreef Metalfreak het volgende:
Daarbij: de Politie rijdt zelf ook te hard, zat deze week nog achter een normale politieauto die ook gewoon 70 reed waar 50 was toegestaan en nee, er was geen noodgeval of niets. Dus ben er gewoon achteraan gekacheld![]()
Nou maar dan kunnen ze wel degelijk plotseling het stop politie bordje laten knipperen en ben je de lul.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:38 schreef Metalfreak het volgende:
Daarbij: de Politie rijdt zelf ook te hard, zat deze week nog achter een normale politieauto die ook gewoon 70 reed waar 50 was toegestaan en nee, er was geen noodgeval of niets. Dus ben er gewoon achteraan gekacheld![]()
Nee hoor, want als jij het dan voor laat komen mogen zij uit gaan leggen waarom zij in eerste instantie te hard reden. Als het een spoed geval was, is het wat anders maar dat is het 11 van de 10 keer niet net als dat ik laatst een stel motoragenten boven op mijn bumper had zitten (terwijl ik 120 reed) en ze vervolgens doodleuk over de doorgetrokken streep reden.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou maar dan kunnen ze wel degelijk plotseling het stop politie bordje laten knipperen en ben je de lul.
Jawel, bij noodgevallen zijn de waarschuwingssignalen aan, vooral in dat drukke verkeer op dat tijdstip. En ze sloegen gewoon rustig af naar het politiebureau. Aan het wegbeeld kun je ook wel zien of iemand écht haast heeft of niet hoor...quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kun jij helemaal niet beoordelen.
Dan ben je dus nog steeds de lul. Dat anderen - wie dan ook - te hard rijden, geeft jou nog niet het recht dat ook te doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:06 schreef BobbyB het volgende:
Nee hoor, want als jij het dan voor laat komen mogen zij uit gaan leggen waarom zij in eerste instantie te hard reden.
Dat kan, maar dat hoeft niet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:34 schreef Metalfreak het volgende:
Jawel, bij noodgevallen zijn de waarschuwingssignalen aan,
Is ook een erg zwak excuus, maar een collega van mij is er mee weggekomenquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan ben je dus nog steeds de lul. Dat anderen - wie dan ook - te hard rijden, geeft jou nog niet het recht dat ook te doen.
"Ja maar hij deed het ook" is een érg zwak excuus,
Leg mij eens uit hoe jij op onverwachte zaken kan anticiperen....???? Door te hard te rijden zeker......quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Bokido het volgende:
Helemaal eens met TS. Het schiet zijn doel helemaal voorbij. Geldklopperij van de bovenste plank!
Laatst weer geflitst binnen de bebouwde kom omdat ik 12 km/uur te hard reedWeet je wat het verschil is tussen 50 km/uur en 62 km/uur? Dat is ongeveer 1 milimeter te diep je gaspedaal indrukken. Als ik autorij kijk ik om me heen om mijn medeweggebruikers in de gaten te houden, situaties in te schatten en op onverwachte zaken die zich voordoen te kunnen anticiperen. Dan laat ik af en toe wel eens mijn ogen los van mijn snelheidsmeter met het gevolg dat je wel eens 62 km/uur rijd in plaats van 50 km/uur.
Koste me ¤ 63. Leg mij nu maar eens uit of ik met 12 km/uur verschil nou zo'n gevaar op de weg was.
Je zegt het zelf al, de overheid hoort ons duidelijk te informeren waarom bepaalde dingen wel en niet mogen en zelfs dan, is het vaak "Ja, omdat het niet mag" of "Omdat het zo in de wet staat" ja wat een bullshit.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:20 schreef bramos-elvis het volgende:
Als mensen zich eerst eens verdiepen in het verkeer en waarom er maximum snelheden gelden, dan leert men die ook te begrijpen! Overigens ook laksheid van de overheid, vandaar al die onwetende kneusjes in dit topic...
nou, toch wel hoor.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Bokido het volgende:
Helemaal eens met TS. Het schiet zijn doel helemaal voorbij. Geldklopperij van de bovenste plank!
Laatst weer geflitst binnen de bebouwde kom omdat ik 12 km/uur te hard reedWeet je wat het verschil is tussen 50 km/uur en 62 km/uur? Dat is ongeveer 1 milimeter te diep je gaspedaal indrukken. Als ik autorij kijk ik om me heen om mijn medeweggebruikers in de gaten te houden, situaties in te schatten en op onverwachte zaken die zich voordoen te kunnen anticiperen. Dan laat ik af en toe wel eens mijn ogen los van mijn snelheidsmeter met het gevolg dat je wel eens 62 km/uur rijd in plaats van 50 km/uur.
Koste me ¤ 63. Leg mij nu maar eens uit of ik met 12 km/uur verschil nou zo'n gevaar op de weg was.
leuke tekening van hoe het in theorie werktquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef David het volgende:
[..]
nou, toch wel hoor.
[afbeelding]
Als je in de bebouwde kom 12 (!) km/u te hard rijdt, ben je echt een gevaar op de weg, en is die boete gewoon verdiend.
Op een autosnelweg is dat een veel minder groot verschil, aangezien iedereen daar hard rijdt, en je niet te maken krijgt met overstekende voetgangers ed... in de bebouwde kom moet je gewoon 50 (of minder) rijden.
hmm, dat is eigenlijk wel logischquote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:32 schreef k_man het volgende:
Het rempunt schuift op omdat de afgelegde afstand binnen de reactietijd bij een hogere snelheid langer is.
Met andere woorden; als je 60 rijdt leg je binnen een seconde reactietijd meer afstand af dan als je 50 rijdt. Je bent dus al een stuk verder voordat je op de rem begint te trappen.
Volledig mee eens, want je kan remmen maar ook nog sturen (mits je wielen niet blokkeren maar bijna elk zelfrespecterend merk heeft ABS). En daar houden ze geen rekening mee...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:48 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
hmm, dat is eigenlijk wel logisch
maar dan nog is het een theoretisch plaatje..
Je bent geen "moraalridder", maar iemand die al hersendood is gemaakt door de staat.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:59 schreef Dalamar het volgende:
Mensen die klagen (bijna) te zijn geflitst, terwijl ze zelf te hard rijden![]()
Ja natuurlijk rijd ik ook wel eens te hard, maar ik ga niet liggen janken als ik een keer geflitst word.
Kom maar op met de "moraalridder!!" posts, intereseert me helemaal niets.
quote:
het gaat helemaal niet alleen over de reactiesnelheid, het gaat ook over de remafstand. Die is gewoon veel groter als je zestig rijdt in plaats van vijftig, wat het dus gevaarlijker maakt in de bebouwde kom (waar je per definitie op je hoede moet zijn voor zwakke weggebruikers).quote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:03 schreef ouderejongere het volgende:
[..]wat is dit voor Koos Spee propaganda
1 seconde reactietijd!!! Ik reageer met een hele fles wijn op nog sneller. Een seconde! Dat is de lengte van een-en-twin-tig uitspreken! Als de verhoudingen in dit plaatje kloppen moet je op het beginpunt het poppetje al zien staan! Ik heb eigenlijk een bril nodig, maar op grofweg 8 autolengtes zie ik echt wel wat er op de weg gebeurt!
Je kan je ook gewoon aan de snelheid houden omdat dat de regels zijn, snelheidsbekeuringen zijn verkapte belasting.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:39 schreef k_man het volgende:
En zulke zelfoverschatting is nou dus zo gevaarlijk.
laatst toch echt gewonnen door heel hard te remmen... de camera kan zo`n groot verschil in snelheid niet meten.. (hard remmen van 140 naar 80).quote:
moraalridderALERT!!!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Gewoon aan de maximum snelheid houden. Damn.
Tijdwinst boek je amper door dat harde rijden, en als je gewoon volgens de regels rijdt zit je ook stukken relaxter en kom je relaxter op plek van bestemming.
Dus jij ontwiijkt een voetganger door een tegenligger te rammen of over een fietspad te gaan crossen met alle gevolgen van dienquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:00 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Volledig mee eens, want je kan remmen maar ook nog sturen (mits je wielen niet blokkeren maar bijna elk zelfrespecterend merk heeft ABS). En daar houden ze geen rekening mee...
DUDE!! zoo overdreven!!1quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef David het volgende:
[..]
nou, toch wel hoor.
[afbeelding]
Als je in de bebouwde kom 12 (!) km/u te hard rijdt, ben je echt een gevaar op de weg, en is die boete gewoon verdiend.
Op een autosnelweg is dat een veel minder groot verschil, aangezien iedereen daar hard rijdt, en je niet te maken krijgt met overstekende voetgangers ed... in de bebouwde kom moet je gewoon 50 (of minder) rijden.
Als je dat plaatje gelooft ben je genomineerd voor de Darwin Award of de debiel van Fok!.. er klopt niks van.. ga eens expirimenteren met een pilon op een priveterrein..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef David het volgende:
[..]
nou, toch wel hoor.
[afbeelding]
Als je in de bebouwde kom 12 (!) km/u te hard rijdt, ben je echt een gevaar op de weg, en is die boete gewoon verdiend.
Op een autosnelweg is dat een veel minder groot verschil, aangezien iedereen daar hard rijdt, en je niet te maken krijgt met overstekende voetgangers ed... in de bebouwde kom moet je gewoon 50 (of minder) rijden.
Auto verkopen, er is geen andere oplossing.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nergens voor nodig hoor. Je kunt de oplossing zelf wel bedenken he?
Net of er op dat moment precies een tegenligger komt is ook een beetje voorbarig lijkt me...quote:Op zondag 1 juli 2007 00:28 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Dus jij ontwiijkt een voetganger door een tegenligger te rammen of over een fietspad te gaan crossen met alle gevolgen van dien
Niet alle situaties kunnen ontweken worden door erom heen te sturen.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar ze staan NOOIT en ik onderstreep NOOIT in woonwijken of in buurten waar die 12km/u echt gevaar opleveren, maar ze gaan staan waar het het makkelijkste cashen is. Op de rijksweg tussen Elst en Arnhem waar je 80 mag, staan ze ook vaak te flitsen. Weinig gevaar levert het daar niet op. Ondertussen wordt je in Elst zelf zowat over de sokken gereden, met name in de dorpsstraat (waar veel voetgangers door elkaar lopen en fietsers rijden) en zeker sinds al die paupers op de Aam zijn gaan wonen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef David het volgende:
[..]
nou, toch wel hoor.
[afbeelding]
Als je in de bebouwde kom 12 (!) km/u te hard rijdt, ben je echt een gevaar op de weg, en is die boete gewoon verdiend.
Als je jouw berekening er nou eens ff bijzet...quote:Op zondag 1 juli 2007 11:54 schreef Noway666 het volgende:
Stelletje lutsers van de vvn, kunnen niet eens rekenen.
Als jij de hele tijd op je teller let vind ik jou maar ook de rest van nederland een gevaar op de weg.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom zit iedereen nu te lullen over wel of niet veilig 10km te hard kunnen rijden? De enige die het topic lijkt te begrijpen is BobbyB hier. Het gaat er over dat ze op de meest simpele plekken gewoon burgers geld uit de zak kloppen. Ik zal makkelijk 140 over een snelweg waar je 120 mag rijden, zonder schuldgevoel. Daar worden echter de boetes wel uitgedeeld.
Ben ik nu een gevaar op de weg?
als je beseft dat er ook (vracht)auto's met 80 km/h rijden, ben je idd een gevaar op de weg. Bij snelwegen zit het voornamelijk in de snelheidsverschillen tussen voertuigen.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom zit iedereen nu te lullen over wel of niet veilig 10km te hard kunnen rijden? De enige die het topic lijkt te begrijpen is BobbyB hier. Het gaat er over dat ze op de meest simpele plekken gewoon burgers geld uit de zak kloppen. Ik zal makkelijk 140 over een snelweg waar je 120 mag rijden, zonder schuldgevoel. Daar worden echter de boetes wel uitgedeeld.
Ben ik nu een gevaar op de weg?
Als je nu eens niet zo ongelooflijk Nederlands doet met je theoretische gebrabbel en dat alles wat in de verkeersregels staat zo ongelooflijk flawless is dan is het zo dat diezelfde vrachtwagens in Duitsland ook 80 rijden en dat daar mensen met snelheden van boven de 160 voorbij kunnen scheuren. Overigens rijdt er geen ene vrachtwagen 80, maar 90.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:09 schreef bramos-elvis het volgende:
Als je je nou eens verdiept in verkeersmaterie alvorens hier te lopen blaten.
de enige manier waarop jij op 15 meter stilstaat als je met 80 remt, is als je tegen een boom knalt. Wie is hier debiel...quote:Op zondag 1 juli 2007 00:32 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Als je dat plaatje gelooft ben je genomineerd voor de Darwin Award of de debiel van Fok!.. er klopt niks van.. ga eens expirimenteren met een pilon op een priveterrein..
Wat ik zei is ook geen verwijt, het is alleen de uitleg die hoort bij de opgestelde wettelijke regels. Een theorie die naar mijn mening klopt!quote:Op maandag 2 juli 2007 10:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als je nu eens niet zo ongelooflijk Nederlands doet met je theoretische gebrabbel en dat alles wat in de verkeersregels staat zo ongelooflijk flawless is dan is het zo dat diezelfde vrachtwagens in Duitsland ook 80 rijden en dat daar mensen met snelheden van boven de 160 voorbij kunnen scheuren. Overigens rijdt er geen ene vrachtwagen 80, maar 90.
Klopt, helaas zijn er over het algemeen vrij weinig bestuurders (ook hardrijders) die zo goed anticiperen. Dat ervaar je elke keers als je op de snelweg rijdt.quote:En dan nog, als je gewoon goed anticipeert en vooruit kijkt is er ook niks aan de hand. Als je namelijk verkeerssituaties goed kan inschatten en bijvoorbeeld ziet wanneer er een auto achter een vrachtwagen rijdt, dat er de mogelijkheid bestaat dat die naar links komt en daar dus rekening mee houd en vaart mindert is er niks aan de hand... dat is beter dan die mensen die persé 120 rijden (ongeacht de verkeersomstandigheden en het weer) en daar dus geen rekening mee houden. Die zijn net zo gevaarlijk al dan niet gevaarlijker.
Naar mijn mening zijn beide foutquote:Maar goed, in zo'n situatie kun je toch wel afvragen: wie is nu het gevaar op de weg? De persoon die te hard rijdt of de persoon die zonder te kijken of goed in te schatten zijn auto naar links gooit?
Als je ziet hoeveel mensen met een gangetje van 80/90 hun auto invoegen bij het begin van de uitvoegstrook dan zijn die naar mijn mening het gevaar op de weg hoor, en niet de hardrijders.
Mee eens, de overheid moet eens beter gaan voorlichten. Daarnaast moeten ze naar mijn mening bestuurlijk handhaven invoeren (of iig budget vrij maken voor de juten om hier meer aandacht aan te kunnen besteden).quote:Ik wil het hard rijden echt niet goed praten of zo, maar het wordt allemaal zo ontzettend overdreven en je bent de grootste crimineel als je te hard rijdt terwijl er, nogmaals, veel gevaarlijkere dingen op de weg gebeuren dan die 20KM te hard rijden en daar wordt gewoon niet tegen opgetreden. Je kunt je dan gewoon afvragen waar het dan allemaal om draait; om de verkeersveiligheid of om de bonnen die ze kunnen uitschrijven? Waarom wordt bijvoorbeeld de rechts inhaler gepakt en niet de links rijder, dus de veroorzaker?
Daar heb je inderdaad gelijk in, alleen is het zo dat er in Nederland zo op de regels en theorieën wordt gefocussed en niet op de praktijk en dat als je dus ook maar even afwijkt van die theorie (en dus de regel) je direct op de vingers wordt getikt. Nu is dat het probleem ook niet, maar zoals je zelf ook al zei, laat ze mensen op de vingers tikken waar het ook daadwerkelijk gevaar oplevert en niet waar ze het makkelijkste tikken uit kunnen delen.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:09 schreef bramos-elvis het volgende:
Wat ik zei is ook geen verwijt, het is alleen de uitleg die hoort bij de opgestelde wettelijke regels. Een theorie die naar mijn mening klopt!
Dat is dan ook wel weer zo.quote:Klopt, helaas zijn er over het algemeen vrij weinig bestuurders (ook hardrijders) die zo goed anticiperen. Dat ervaar je elke keers als je op de snelweg rijdt.
Klopt, ze zijn beide fout maar wie is nu echt het gevaar op de weg? Invoegen met 80 terwijl het overige verkeer 120 rijdt is namelijk ook al niet echt verstandig.quote:Naar mijn mening zijn beide fout
Het verkeer verpaupert zeker. De meeste doen maar wat en als je iemand attent maakt op asociaal gedrag wordt je hard afgestraft door middel van voor je te gaan remmen en afsnijden of als ze gepakt worden door de politie ligt het ook aan iedereen behalve zichzelf. Ze moeten wat meer de weg op in plaats van er naast te staan. Dan mogen ze van mij ook gerust controleren op snelheid, zolang ze de echte wegpiraten er ook maar uit halen.quote:Mee eens, de overheid moet eens beter gaan voorlichten. Daarnaast moeten ze naar mijn mening bestuurlijk handhaven invoeren (of iig budget vrij maken voor de juten om hier meer aandacht aan te kunnen besteden).
Het verkeer verpaupert!
De praktijk is nu eenmaal dat veel wegpiraten ook te snel rijden. Ze doen ook veel andere dingen fout, maar goed... snelheid is makkelijker te controleren, dus daar wordt hard op gefocused.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad gelijk in, alleen is het zo dat er in Nederland zo op de regels en theorieën wordt gefocussed en niet op de praktijk en dat als je dus ook maar even afwijkt van die theorie (en dus de regel) je direct op de vingers wordt getikt. Nu is dat het probleem ook niet, maar zoals je zelf ook al zei, laat ze mensen op de vingers tikken waar het ook daadwerkelijk gevaar oplevert en niet waar ze het makkelijkste tikken uit kunnen delen.
[..]
Dat is dan ook wel weer zo.
[..]
Klopt, ze zijn beide fout maar wie is nu echt het gevaar op de weg? Invoegen met 80 terwijl het overige verkeer 120 rijdt is namelijk ook al niet echt verstandig.
[..]
Het verkeer verpaupert zeker. De meeste doen maar wat en als je iemand attent maakt op asociaal gedrag wordt je hard afgestraft door middel van voor je te gaan remmen en afsnijden of als ze gepakt worden door de politie ligt het ook aan iedereen behalve zichzelf. Ze moeten wat meer de weg op in plaats van er naast te staan. Dan mogen ze van mij ook gerust controleren op snelheid, zolang ze de echte wegpiraten er ook maar uit halen.
Mij zul je ook niet horen als ze me een bekeuring geven. Ik heb me niet aan de regels gehouden en overtreed de wet willens en wetens maar ik vind het van de overheid net zo laf om dan op een makkelijke manier mensen geld afhandig te maken door op punten te gaan staan die weinig gevaar opleveren als daar te hard gereden wordt. Het zijn vaak de provinciale- en snelwegen waarop gecontroleerd wordt en niet de bebouwde kom en woonwijken, gewoon omdat de pakkans daar kleiner is en de kans dat een flitser wordt opgemerkt veel groter is dan wanneer de snelheid hoog ligt (zoals op provinciale- en snelwegen).quote:Op maandag 2 juli 2007 12:52 schreef David het volgende:
Nogmaals, ik rijd ook wel eens te hard, maar dat is voor mijn eigen rekening, en het is heel laf en hypocriet om de overheid de schuld te gaan geven, terwijl de bestuurder in kwestie in fout is.
en natuurlijk bepaal JIJ waar het verantwoord isquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:45 schreef TNA het volgende:Flitsers op onzinnige plekken waar je verantwoord veel harder kan Moraalridders die in dit topic gaan posten dat het allemaal terecht is:
Hebben ze wel, alleen die staan langs de weg... en langs de weg staan levert wat op, echte problemen oplossen niet.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:26 schreef fransbreda het volgende:
vanmorgen weer a27 breda-utrecht om 7:00 s'ochtends![]()
gewoon woon werkverkeer dus, mensen die maandagmorgen om 6 uur t bedje uitgaan en tussen de files door even gas geven om nog een beetje op tijd aan de slag te gaan proberen te flitsen![]()
RIDICUUL![]()
er zijn zat woninginbraken gepleegd dit weekend en ze hebben geen mensen om sporenonderzoek te verrichten![]()
Yeah right... als die boa's die langs de weg staan sporenonderzoeken gaan doen bij inbraken, heb je straks écht een reden om over de politie te zeiken.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:18 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Hebben ze wel, alleen die staan langs de weg... en langs de weg staan levert wat op, echte problemen oplossen niet.
idd. Je wordt niet voor niets BOA natuurlijkquote:Op maandag 2 juli 2007 19:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Yeah right... als die boa's die langs de weg staan sporenonderzoeken gaan doen bij inbraken, heb je straks écht een reden om over de politie te zeiken.
Ik bedoel uiteraard dat ze met het salaris van die boa's beter het geld kunnen stoppen in sporenonderzoeken.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Yeah right... als die boa's die langs de weg staan sporenonderzoeken gaan doen bij inbraken, heb je straks écht een reden om over de politie te zeiken.
dat salaris verdienen ze dubbel en dwars terug in de vorm van boete's, anders zouden ze het niet doen.. In het geval van sporenonderzoek is het enige wat ze ermee bereiken een toename in welzijn en veiligheid van de burgers, en daar kopen ze niks voorquote:Op maandag 2 juli 2007 20:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard dat ze met het salaris van die boa's beter het geld kunnen stoppen in sporenonderzoeken.
So truequote:Op donderdag 28 juni 2007 17:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kun jij helemaal niet beoordelen.
Kunnen we dan niet beter zorgen dat er nog veel meer boetes uitgedeeld worden? Dan kunnen met de opbrengsten weer extra forensische politiemensen betaald worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard dat ze met het salaris van die boa's beter het geld kunnen stoppen in sporenonderzoeken.
Dat kan ook inderdaad. Helaas gaat dat geld naar trajectcontrole installaties en mobiele flits systemen of betuweroutes of gratis kinderopvang voor tweeverdieners.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Kunnen we dan niet beter zorgen dat er nog veel meer boetes uitgedeeld worden? Dan kunnen met de opbrengsten weer extra forensische politiemensen betaald worden.
Ah, da's natuurlijk nog beter. Veel meer boetes en minder personeelskosten. Nog meer geld over voor forensische opsporing.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:25 schreef BobbyB het volgende:
Dat kan ook inderdaad. Helaas gaat dat geld naar trajectcontrole installaties en mobiele flits systemen
Jazeker, de politie kan dat blijkbaar nietquote:Op maandag 2 juli 2007 17:14 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
en natuurlijk bepaal JIJ waar het verantwoord is![]()
Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur in mijn vakanties, dus ik ben me daar heel goed van bewust.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:09 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
als je beseft dat er ook (vracht)auto's met 80 km/h rijden, ben je idd een gevaar op de weg. Bij snelwegen zit het voornamelijk in de snelheidsverschillen tussen voertuigen.
Ik zei dat ik het op situaties doe waar het verantwoord is. Aangezien ik al aangaf dat ik zelf chauffeur ben kan ik de situaties waar vrachtauto's in gaan halen feilloos aan zien komen, en in drukker verkeer rijd ik sowieso niet te hard, omdat het daar onveilig is zoals ik ook al aangaf. Nee dus, op je vraag.quote:En dan zeker ook nog toeteren als je moet remmen voor iemand met 100 een auto met 80 wilt inhalen of probeert in te voegen.
Hier ga ik niet eens op in, begrijp je?quote:Als je je nou eens verdiept in verkeersmaterie alvorens hier te lopen blaten.
Dat was dus ook mijn punt. Als je trouwens de wegbeheerder, wie dat ook mag zijn, vraagt waarom ze controleren zal het antwoord altijd iets met verkeersveiligheid zijn. De discussie of dit juist is gaan ze niet aan natuurlijk.quote:Maar idd, de klabakken moeten beter en meer controleren, maar dan wel op de echt onveilige plekken. Maar dan nog, je kan de wegbeheerder altijd vragen waarom er op een plaats gecontroleerd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |