Van flitsauto's kan je alleen verliezenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:47 schreef Hari-Bo het volgende:
Ik zie het gewoon als een spelletje de ene keer winnen zij en (meestal) ik![]()
Dat is ook mooi inderdaadquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:50 schreef TNA het volgende:
[afbeelding]
Het valt me nog mee dat het niet in een trajectcontrole is
Ik rij elke ochtend naar mijn werk en ze staan altijd op dezelfde plek dus je bent al op je hoede en kan je optijd remmen om een boete te voorkomen, en daarna mijn claxon gebruiken en zwaaien naar oom agent wordt ie ook weer eens wakker rond 06:30quote:
Van flitsauto's kan bijna niemand winnen, netjesquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:52 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Ik rij elke ochtend naar mijn werk en ze staan altijd op dezelfde plek dus je bent al op je hoede en kan je optijd remmen om een boete te voorkomen, en daarna mijn claxon gebruiken en zwaaien naar oom agent wordt ie ook weer eens wakker rond 06:30![]()
Tja. Maar ik ben geen meeloper. Ik kan prima voor mezelf zorgen, en ondanks mijn rijstijl heb ik al heel lang geen ongeluk meer gehad.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:44 schreef DraYtje het volgende:
je moet je gewoon aan de aangegeven snelheid houden.. straks gaat iedereen harder rijden met als argument: 'maar hier kan het hoor!'
Nergens voor nodig hoor. Je kunt de oplossing zelf wel bedenken he?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:42 schreef RetepV het volgende:
Straks krijg ik nog een ongeluk omdat ik niet fatsoenlijk voor me kan kijken omdat ik altijd maar de wegkanten voor die premiejagers in de gaten moet houden.
Door meer salaris te verdienen en dan schijt aan de boetes te hebben?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nergens voor nodig hoor. Je kunt de oplossing zelf wel bedenken he?
Heb ik ook een tijdje gedaan, maar dat mocht toen niet meer van oom agent. Die terugflitsers vielen ook best wel op onderaan mijn kentekenplaatquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:30 schreef ouderejongere het volgende:
terugflitsen !
Vorige week een boete van ¤16 voor 7km te hard (4km na correctie)waar je 50 mag, de week daarvoor van ¤20 voor 10km te hard (6km na correctie) waar je 120 mag.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Bokido het volgende:
Helemaal eens met TS. Het schiet zijn doel helemaal voorbij. Geldklopperij van de bovenste plank!
Laatst weer geflitst binnen de bebouwde kom omdat ik 12 km/uur te hard reedWeet je wat het verschil is tussen 50 km/uur en 62 km/uur? Dat is ongeveer 1 milimeter te diep je gaspedaal indrukken. Als ik autorij kijk ik om me heen om mijn medeweggebruikers in de gaten te houden, situaties in te schatten en op onverwachte zaken die zich voordoen te kunnen anticiperen. Dan laat ik af en toe wel eens mijn ogen los van mijn snelheidsmeter met het gevolg dat je wel eens 62 km/uur rijd in plaats van 50 km/uur.
Koste me ¤ 63. Leg mij nu maar eens uit of ik met 12 km/uur verschil nou zo'n gevaar op de weg was.
Kijk en daar gaat het dus helemaal niet om. Het gaat niet om die paar minuten eerder thuis of gewoon het harder willen rijden, het gaat erom dat ze mensen op allerlei mogelijk manier geld aftroggelen voor de meest onzinnige dingen terwijl er wel criminelen rond lopen die overal maar mee weg komen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Gewoon aan de maximum snelheid houden. Damn.
Tijdwinst boek je amper door dat harde rijden, en als je gewoon volgens de regels rijdt zit je ook stukken relaxter en kom je relaxter op plek van bestemming.
Inderdaad. Want dat kunnen weggebruikers ook zo goed inschatten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:44 schreef DraYtje het volgende:
je moet je gewoon aan de aangegeven snelheid houden.. straks gaat iedereen harder rijden met als argument: 'maar hier kan het hoor!'
/agree.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:59 schreef Dalamar het volgende:
Mensen die klagen (bijna) te zijn geflitst, terwijl ze zelf te hard rijden![]()
Ja natuurlijk rijd ik ook wel eens te hard, maar ik ga niet liggen janken als ik een keer geflitst word.
Kom maar op met de "moraalridder!!" posts, intereseert me helemaal niets.
Maar jij zeurt niet als je geflitst wordt (waarschijnlijk).quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:25 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
/agree.
Alhoewel ik zelf ook chronisch te hard rijd,.
pasfoto's laten maken?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:16 schreef B_BOY het volgende:
vandaag volgens mij ook geflitst.
Mogen we wel zeuren over de regels zelf?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:11 schreef OhEcht het volgende:
Moet niet veel gekker worden jij rijdt te hard en dan ga je nog zeuren dat ze controleren of jij te hard rijdt ook. Hou je gewoon aan de regels of kap met zeuren, huilie.![]()
Tuurlijk, daar zijn wij hollanders toch voor geborenquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:24 schreef TNA het volgende:
[..]
Mogen we wel zeuren over de regels zelf?
Hehe, ojaquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:45 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar zijn wij hollanders toch voor geboren
Als je niet kan handlen moet je maar weer op de fiets rijden.quote:Tegenwoordig wordt je gewoon gestraft omdat je een auto rijdt
Brave burgerlijke kutvolvobestuurder dat je bentquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:25 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Als je niet kan handlen moet je maar weer op de fiets rijden.
Van mij mogen ze overal traject controle en dergelijke neer zetten
Klopt wel. Hardrijders zijn niet gevaarlijker dan die idioten die met 70 door een woonwijk scheuren. Ik vind die hardrijders in dorpen en die mensen van de zebra's afracen en nooit richting aangeven erger dan hardrijders op de (snel)weg. Maar dan toch: waarom toch de regels overtreden. Waarom zelf vinden wel harder te mogen rijden dan de max. snelheid.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Kijk en daar gaat het dus helemaal niet om. Het gaat niet om die paar minuten eerder thuis of gewoon het harder willen rijden, het gaat erom dat ze mensen op allerlei mogelijk manier geld aftroggelen voor de meest onzinnige dingen terwijl er wel criminelen rond lopen die overal maar mee weg komen.
Met controles op zich is ook niks mis, maar zorg dan dat die controle als doel heeft de veiligheid te waarborgen en niet de inhoud van de staatskas. Ben het met je eens dat rustiger rijden een stuk relaxter is (heb daarom gelukkig nog nooit een bon gehad), maar je kan gewoon niet ontkennen dat die controles erg kinderachtig zijn (gaan staan bij snelheidsovergangen zodat je mensen nog kan pakken op 10km te hard omdat ze hun auto laten uitrollen, gaan staan op lege snelwegen om 3 uur 's nachts) en dat terwijl er dagelijks genoeg ongelukken gebeuren die totaal niks met een te hoge snelheid te maken hebben maar met asociaal gedrag (je auto gewoon van baan verwisselen zonder te kijken, van de invoegstrook meteen naar de linkerbaan schieten tussen vrachtwagens door) over vrachtwagens gesproken: die lui die af en toe lekker de vluchtstrook of linker baan mee pakken omdat ze weer eens met wat anders bezig zijn. Jonge of heel oude lui die het inzicht niet hebben en daarmee gevaarlijke situaties veroorzaken. Maar daar zie ik ze nooit op controleren, en als ik ze zie bij Wegmisbruikers oid, komen ze eraf met een waarschuwing.
nopes n65, den bosch - tilburgquote:
Oh, maar daar ben ik het ook wel mee eens, natuurlijk moet je je aan de regels houden en anders niet zeuren als je een bon krijgt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt wel. Hardrijders zijn niet gevaarlijker dan die idioten die met 70 door een woonwijk scheuren. Ik vind die hardrijders in dorpen en die mensen van de zebra's afracen en nooit richting aangeven erger dan hardrijders op de (snel)weg. Maar dan toch: waarom toch de regels overtreden. Waarom zelf vinden wel harder te mogen rijden dan de max. snelheid.
Ik vind ook dat op sommige stukken de maximum snelheid te laag is tov de wegomstandigheden. Dat stuk van drachten naar leeuwarden is echt een 120km weg, en geen autoweg. Maar 100 is 100, dus ik ga niet harder. Ik ben het niet eens met die 100km/u snelheidsbeperking, maar ga daarom nog niet de snelheid overschrijden, hoogstens eens iets richting de wegbeheerder ondernemen.
Regels zijn regels vind ik. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar je moet je er wel aan houden.
Je geeft zelf al antwoord op je vraag.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom zelf vinden wel harder te mogen rijden dan de max. snelheid.
Ik vind ook dat op sommige stukken de maximum snelheid te laag is tov de wegomstandigheden.
Was dat op 1 baanvak? Per baanvak mogen ze slechts 1x controleren op snelheid... Dat is eens door een politieagent uitgelegd.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:42 schreef RetepV het volgende:
Ik begin me nu toch echt wel onder druk gezet te voelen door onze fijne vrienden van de heren en dames Verkeerspolicy.
Vandaag de A1 af Bussum in: staan ze weer eens te laseren op een plek waar je stapvoets 50km/h moet rijden omdat 'de wetgever dat zo heeft bepaald'. Terwijl je daar rustig 80 kan rijden zonder dat er enig gevaar is. Overzichtelijke aan alle kanten, geen huizen, helemaal niets behalve een zijstraat waar je met auto's niet in mag (maar waar dat vaak genoeg gebeurt) en een busstation. Natuurlijk had ik het aan zien komen, dus niet aangehouden (van de 100 keer helaas toch laatst wel een keer gepakt met 56km/h).
Even verderop staat er dus nog een flitsauto. Ook die aan zien komen, want welke dwaas parkeert zijn auto nou op een busstation... Goed, ook ontweken.
Staat er verd*mme verderop NOG een flitsauto. Ook DIE zag ik op tijd staan (veel te schone auto).
Dat kun jij helemaal niet beoordelen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:38 schreef Metalfreak het volgende:
Daarbij: de Politie rijdt zelf ook te hard, zat deze week nog achter een normale politieauto die ook gewoon 70 reed waar 50 was toegestaan en nee, er was geen noodgeval of niets. Dus ben er gewoon achteraan gekacheld![]()
Nou maar dan kunnen ze wel degelijk plotseling het stop politie bordje laten knipperen en ben je de lul.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:38 schreef Metalfreak het volgende:
Daarbij: de Politie rijdt zelf ook te hard, zat deze week nog achter een normale politieauto die ook gewoon 70 reed waar 50 was toegestaan en nee, er was geen noodgeval of niets. Dus ben er gewoon achteraan gekacheld![]()
Nee hoor, want als jij het dan voor laat komen mogen zij uit gaan leggen waarom zij in eerste instantie te hard reden. Als het een spoed geval was, is het wat anders maar dat is het 11 van de 10 keer niet net als dat ik laatst een stel motoragenten boven op mijn bumper had zitten (terwijl ik 120 reed) en ze vervolgens doodleuk over de doorgetrokken streep reden.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou maar dan kunnen ze wel degelijk plotseling het stop politie bordje laten knipperen en ben je de lul.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |