abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51021398
Ja hoor, jij hebt gelijk. Als je 70 rijdt sta je net zo sel stil als wanneer je 50 rijdt. Vaak zelfs nog eerder.

  zondag 1 juli 2007 @ 11:54:27 #77
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51023157
Snelheden in het plaatje kloppen niet en het is nog al dramatisch verbeeld.

Eventjes uitgerekend:
- bij 50 heb je een afstand van 26 meter nodig om te stoppen
- bij 55 heb je een afstand van 30 meter nodig om te stoppen
- bij 60 heb je een afstand van 34 meter nodig om te stoppen

De voetganger staat op 26 meter vanaf het begin, de exacte remafstand bij 50 was 25.95 m dus met 26meter is dat afdoende als vuistregel.
Rij je 55 en de voetganger staat op 26 meter dan raak je hem met 13,7 km/h.
Rij je 60 en de voetganger staat op 26 meter dan raak je hem met 28.8 km/h.

Stelletje lutsers van de vvn, kunnen niet eens rekenen.
pi_51023632
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nergens voor nodig hoor. Je kunt de oplossing zelf wel bedenken he?
Auto verkopen, er is geen andere oplossing.
  zondag 1 juli 2007 @ 12:43:15 #79
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_51024265
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:28 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Dus jij ontwiijkt een voetganger door een tegenligger te rammen of over een fietspad te gaan crossen met alle gevolgen van dien

Niet alle situaties kunnen ontweken worden door erom heen te sturen.
Net of er op dat moment precies een tegenligger komt is ook een beetje voorbarig lijkt me...
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_51024671
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef David het volgende:

[..]

nou, toch wel hoor.

[afbeelding]

Als je in de bebouwde kom 12 (!) km/u te hard rijdt, ben je echt een gevaar op de weg, en is die boete gewoon verdiend.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar ze staan NOOIT en ik onderstreep NOOIT in woonwijken of in buurten waar die 12km/u echt gevaar opleveren, maar ze gaan staan waar het het makkelijkste cashen is. Op de rijksweg tussen Elst en Arnhem waar je 80 mag, staan ze ook vaak te flitsen. Weinig gevaar levert het daar niet op. Ondertussen wordt je in Elst zelf zowat over de sokken gereden, met name in de dorpsstraat (waar veel voetgangers door elkaar lopen en fietsers rijden) en zeker sinds al die paupers op de Aam zijn gaan wonen.

überhaupt de verkeersregels lijkt niemand daar te kennen want verkeer van rechts krijgt geen voorrang, de 1 richtingsweg blijkt soms toch 2 richtingen (en degene die wel in de juiste richting rijdt wordt gewoon aan de kant geduwd) te hebben en achteruit rijdend verkeer (wat uit parkeer vakken komt) schijnt ook voorrang te hebben. Gek genoeg zie ik daar nooit iemand staan om dat allemaal eens aan te pakken want het word van kwaad tot erger daar. Enige wat ze daar wel doen is mensen bekeuren die er een minuut te lang staan na een uur.

[ Bericht 6% gewijzigd door BobbyB op 01-07-2007 13:07:32 ]
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51028574
quote:
Op zondag 1 juli 2007 11:54 schreef Noway666 het volgende:
Stelletje lutsers van de vvn, kunnen niet eens rekenen.
Als je jouw berekening er nou eens ff bijzet...
pi_51036521
sowieso zal een flits vanuit de bosjes (of een verstopte infrarood camera) weinig aan de remafstand veranderen. Een duidelijk aangegeven en -geplaatste paal daarintegen want dat is natuurlijk waar dit topic eigenlijk om draaide
  zondag 1 juli 2007 @ 20:56:57 #83
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51037924
Waarom zit iedereen nu te lullen over wel of niet veilig 10km te hard kunnen rijden? De enige die het topic lijkt te begrijpen is BobbyB hier. Het gaat er over dat ze op de meest simpele plekken gewoon burgers geld uit de zak kloppen. Ik zal makkelijk 140 over een snelweg waar je 120 mag rijden, zonder schuldgevoel. Daar worden echter de boetes wel uitgedeeld.

Ben ik nu een gevaar op de weg?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 1 juli 2007 @ 21:52:00 #84
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51039958
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom zit iedereen nu te lullen over wel of niet veilig 10km te hard kunnen rijden? De enige die het topic lijkt te begrijpen is BobbyB hier. Het gaat er over dat ze op de meest simpele plekken gewoon burgers geld uit de zak kloppen. Ik zal makkelijk 140 over een snelweg waar je 120 mag rijden, zonder schuldgevoel. Daar worden echter de boetes wel uitgedeeld.

Ben ik nu een gevaar op de weg?
Als jij de hele tijd op je teller let vind ik jou maar ook de rest van nederland een gevaar op de weg.

Het moet gewoon wat relaxter en de hardste overtreders moeten gewoon gepakt worden, zo kunnen de ogen tenminste weer naar weg kijken. Wordt het een stuk veiliger !
pi_51041985
Barcaconia en Noway666 snappen het Ik betrap me er namelijk ook wel eens op dat ik met het verkeer mee rijd en dus wel eens wat harder rijd dan toegestaan. Of 's nachts als er geen kip op de weg is, dat je dan ongemerkt wat harder rijdt. Dan hou je je verder steeds netjes aan de snelheid maar staat er net op dat punt een flitser en ben je dus de lul.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 2 juli 2007 @ 09:09:51 #86
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_51049674
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom zit iedereen nu te lullen over wel of niet veilig 10km te hard kunnen rijden? De enige die het topic lijkt te begrijpen is BobbyB hier. Het gaat er over dat ze op de meest simpele plekken gewoon burgers geld uit de zak kloppen. Ik zal makkelijk 140 over een snelweg waar je 120 mag rijden, zonder schuldgevoel. Daar worden echter de boetes wel uitgedeeld.

Ben ik nu een gevaar op de weg?
als je beseft dat er ook (vracht)auto's met 80 km/h rijden, ben je idd een gevaar op de weg. Bij snelwegen zit het voornamelijk in de snelheidsverschillen tussen voertuigen.
En dan zeker ook nog toeteren als je moet remmen voor iemand met 100 een auto met 80 wilt inhalen of probeert in te voegen.

Als je je nou eens verdiept in verkeersmaterie alvorens hier te lopen blaten.

Maar idd, de klabakken moeten beter en meer controleren, maar dan wel op de echt onveilige plekken. Maar dan nog, je kan de wegbeheerder altijd vragen waarom er op een plaats gecontroleerd wordt.
Accept you're dead and start living
pi_51050853
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:09 schreef bramos-elvis het volgende:

Als je je nou eens verdiept in verkeersmaterie alvorens hier te lopen blaten.
Als je nu eens niet zo ongelooflijk Nederlands doet met je theoretische gebrabbel en dat alles wat in de verkeersregels staat zo ongelooflijk flawless is dan is het zo dat diezelfde vrachtwagens in Duitsland ook 80 rijden en dat daar mensen met snelheden van boven de 160 voorbij kunnen scheuren. Overigens rijdt er geen ene vrachtwagen 80, maar 90.

Ook het voorbeeld wat ik al eerder noemde over de 80KM zone bij Utrecht. Daar heeft het niks met verkeersveiligheid te maken maar zogenaamd met het milieu en dat terwijl je op de de veel bredere baan ernaast gewoon 100 mag rijden. Je maakt mij niet wijs dat die paar meters zoveel uitmaken voor de luchtkwaliteit.

En dan nog, als je gewoon goed anticipeert en vooruit kijkt is er ook niks aan de hand. Als je namelijk verkeerssituaties goed kan inschatten en bijvoorbeeld ziet wanneer er een auto achter een vrachtwagen rijdt, dat er de mogelijkheid bestaat dat die naar links komt en daar dus rekening mee houd en vaart mindert is er niks aan de hand... dat is beter dan die mensen die persé 120 rijden (ongeacht de verkeersomstandigheden en het weer) en daar dus geen rekening mee houden. Die zijn net zo gevaarlijk al dan niet gevaarlijker.

Maar goed, in zo'n situatie kun je toch wel afvragen: wie is nu het gevaar op de weg? De persoon die te hard rijdt of de persoon die zonder te kijken of goed in te schatten zijn auto naar links gooit?

Als je ziet hoeveel mensen met een gangetje van 80/90 hun auto invoegen bij het begin van de uitvoegstrook dan zijn die naar mijn mening het gevaar op de weg hoor, en niet de hardrijders.

Ik wil het hard rijden echt niet goed praten of zo, maar het wordt allemaal zo ontzettend overdreven en je bent de grootste crimineel als je te hard rijdt terwijl er, nogmaals, veel gevaarlijkere dingen op de weg gebeuren dan die 20KM te hard rijden en daar wordt gewoon niet tegen opgetreden. Je kunt je dan gewoon afvragen waar het dan allemaal om draait; om de verkeersveiligheid of om de bonnen die ze kunnen uitschrijven? Waarom wordt bijvoorbeeld de rechts inhaler gepakt en niet de links rijder, dus de veroorzaker?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:29:28 #88
3869 David
Drum the drums
pi_51051051
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:32 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Als je dat plaatje gelooft ben je genomineerd voor de Darwin Award of de debiel van Fok!.. er klopt niks van.. ga eens expirimenteren met een pilon op een priveterrein..
de enige manier waarop jij op 15 meter stilstaat als je met 80 remt, is als je tegen een boom knalt. Wie is hier debiel...

Dat is namelijk gewoon onmogelijk. Maar ja, jij bent superman zeker?
  maandag 2 juli 2007 @ 12:09:29 #89
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_51053716
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:19 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Als je nu eens niet zo ongelooflijk Nederlands doet met je theoretische gebrabbel en dat alles wat in de verkeersregels staat zo ongelooflijk flawless is dan is het zo dat diezelfde vrachtwagens in Duitsland ook 80 rijden en dat daar mensen met snelheden van boven de 160 voorbij kunnen scheuren. Overigens rijdt er geen ene vrachtwagen 80, maar 90.
Wat ik zei is ook geen verwijt, het is alleen de uitleg die hoort bij de opgestelde wettelijke regels. Een theorie die naar mijn mening klopt!
quote:
En dan nog, als je gewoon goed anticipeert en vooruit kijkt is er ook niks aan de hand. Als je namelijk verkeerssituaties goed kan inschatten en bijvoorbeeld ziet wanneer er een auto achter een vrachtwagen rijdt, dat er de mogelijkheid bestaat dat die naar links komt en daar dus rekening mee houd en vaart mindert is er niks aan de hand... dat is beter dan die mensen die persé 120 rijden (ongeacht de verkeersomstandigheden en het weer) en daar dus geen rekening mee houden. Die zijn net zo gevaarlijk al dan niet gevaarlijker.
Klopt, helaas zijn er over het algemeen vrij weinig bestuurders (ook hardrijders) die zo goed anticiperen. Dat ervaar je elke keers als je op de snelweg rijdt.
quote:
Maar goed, in zo'n situatie kun je toch wel afvragen: wie is nu het gevaar op de weg? De persoon die te hard rijdt of de persoon die zonder te kijken of goed in te schatten zijn auto naar links gooit?

Als je ziet hoeveel mensen met een gangetje van 80/90 hun auto invoegen bij het begin van de uitvoegstrook dan zijn die naar mijn mening het gevaar op de weg hoor, en niet de hardrijders.
Naar mijn mening zijn beide fout
quote:
Ik wil het hard rijden echt niet goed praten of zo, maar het wordt allemaal zo ontzettend overdreven en je bent de grootste crimineel als je te hard rijdt terwijl er, nogmaals, veel gevaarlijkere dingen op de weg gebeuren dan die 20KM te hard rijden en daar wordt gewoon niet tegen opgetreden. Je kunt je dan gewoon afvragen waar het dan allemaal om draait; om de verkeersveiligheid of om de bonnen die ze kunnen uitschrijven? Waarom wordt bijvoorbeeld de rechts inhaler gepakt en niet de links rijder, dus de veroorzaker?
Mee eens, de overheid moet eens beter gaan voorlichten. Daarnaast moeten ze naar mijn mening bestuurlijk handhaven invoeren (of iig budget vrij maken voor de juten om hier meer aandacht aan te kunnen besteden).
Het verkeer verpaupert!
Accept you're dead and start living
pi_51054767
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:09 schreef bramos-elvis het volgende:
Wat ik zei is ook geen verwijt, het is alleen de uitleg die hoort bij de opgestelde wettelijke regels. Een theorie die naar mijn mening klopt!
Daar heb je inderdaad gelijk in, alleen is het zo dat er in Nederland zo op de regels en theorieën wordt gefocussed en niet op de praktijk en dat als je dus ook maar even afwijkt van die theorie (en dus de regel) je direct op de vingers wordt getikt. Nu is dat het probleem ook niet, maar zoals je zelf ook al zei, laat ze mensen op de vingers tikken waar het ook daadwerkelijk gevaar oplevert en niet waar ze het makkelijkste tikken uit kunnen delen.
quote:
Klopt, helaas zijn er over het algemeen vrij weinig bestuurders (ook hardrijders) die zo goed anticiperen. Dat ervaar je elke keers als je op de snelweg rijdt.
Dat is dan ook wel weer zo.
quote:
Naar mijn mening zijn beide fout
Klopt, ze zijn beide fout maar wie is nu echt het gevaar op de weg? Invoegen met 80 terwijl het overige verkeer 120 rijdt is namelijk ook al niet echt verstandig.
quote:
Mee eens, de overheid moet eens beter gaan voorlichten. Daarnaast moeten ze naar mijn mening bestuurlijk handhaven invoeren (of iig budget vrij maken voor de juten om hier meer aandacht aan te kunnen besteden).
Het verkeer verpaupert!
Het verkeer verpaupert zeker. De meeste doen maar wat en als je iemand attent maakt op asociaal gedrag wordt je hard afgestraft door middel van voor je te gaan remmen en afsnijden of als ze gepakt worden door de politie ligt het ook aan iedereen behalve zichzelf. Ze moeten wat meer de weg op in plaats van er naast te staan. Dan mogen ze van mij ook gerust controleren op snelheid, zolang ze de echte wegpiraten er ook maar uit halen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:52:55 #91
3869 David
Drum the drums
pi_51055019
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:43 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Daar heb je inderdaad gelijk in, alleen is het zo dat er in Nederland zo op de regels en theorieën wordt gefocussed en niet op de praktijk en dat als je dus ook maar even afwijkt van die theorie (en dus de regel) je direct op de vingers wordt getikt. Nu is dat het probleem ook niet, maar zoals je zelf ook al zei, laat ze mensen op de vingers tikken waar het ook daadwerkelijk gevaar oplevert en niet waar ze het makkelijkste tikken uit kunnen delen.
[..]

Dat is dan ook wel weer zo.
[..]

Klopt, ze zijn beide fout maar wie is nu echt het gevaar op de weg? Invoegen met 80 terwijl het overige verkeer 120 rijdt is namelijk ook al niet echt verstandig.
[..]

Het verkeer verpaupert zeker. De meeste doen maar wat en als je iemand attent maakt op asociaal gedrag wordt je hard afgestraft door middel van voor je te gaan remmen en afsnijden of als ze gepakt worden door de politie ligt het ook aan iedereen behalve zichzelf. Ze moeten wat meer de weg op in plaats van er naast te staan. Dan mogen ze van mij ook gerust controleren op snelheid, zolang ze de echte wegpiraten er ook maar uit halen.
De praktijk is nu eenmaal dat veel wegpiraten ook te snel rijden. Ze doen ook veel andere dingen fout, maar goed... snelheid is makkelijker te controleren, dus daar wordt hard op gefocused.

In elk geval overschatten veel mensen zich in het verkeer, zoals duidelijk in dit topic naar voren komt (op 15 meter stilstaan als je 80 rijdt... ). Er zijn mensen die zichzelf zo enorm goed vinden in het verkeer dat zij hun eigen regels hebben, bv. 'ik kan mag hier harder dan 80 aangezien ik goed kan rijden'. Bullshit. Iedereen maakt fouten in het verkeer, en dat risico wordt alleen maar groter door te roekeloos en te snel te gaan rijden.

Nogmaals, ik rijd ook wel eens te hard, maar dat is voor mijn eigen rekening, en het is heel laf en hypocriet om de overheid de schuld te gaan geven, terwijl de bestuurder in kwestie in fout is.

En ja, er gebeuren andere dingen in het verkeer die gevaarlijker zijn dan 10 per uur te hard rijden, dat is zeker een feit, en daar zou de politie meer rekening mee moeten houden.
pi_51055600
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:52 schreef David het volgende:
Nogmaals, ik rijd ook wel eens te hard, maar dat is voor mijn eigen rekening, en het is heel laf en hypocriet om de overheid de schuld te gaan geven, terwijl de bestuurder in kwestie in fout is.
Mij zul je ook niet horen als ze me een bekeuring geven. Ik heb me niet aan de regels gehouden en overtreed de wet willens en wetens maar ik vind het van de overheid net zo laf om dan op een makkelijke manier mensen geld afhandig te maken door op punten te gaan staan die weinig gevaar opleveren als daar te hard gereden wordt. Het zijn vaak de provinciale- en snelwegen waarop gecontroleerd wordt en niet de bebouwde kom en woonwijken, gewoon omdat de pakkans daar kleiner is en de kans dat een flitser wordt opgemerkt veel groter is dan wanneer de snelheid hoog ligt (zoals op provinciale- en snelwegen).

Ik heb op zich echt niks tegen het controleren op snelheid, maar doe het dan op relevante plaatsen en niet op plaatsen waar het het makkelijkste pakken is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:14:04 #93
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51063584
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:45 schreef TNA het volgende:
  • Flitsers op onzinnige plekken waar je verantwoord veel harder kan
  • Moraalridders die in dit topic gaan posten dat het allemaal terecht is:
  • en natuurlijk bepaal JIJ waar het verantwoord is
    If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
      maandag 2 juli 2007 @ 17:26:34 #94
    173605 fransbreda
    NACBREDA ® ©
    pi_51064034
    vanmorgen weer a27 breda-utrecht om 7:00 s'ochtends

    gewoon woon werkverkeer dus, mensen die maandagmorgen om 6 uur t bedje uitgaan en tussen de files door even gas geven om nog een beetje op tijd aan de slag te gaan proberen te flitsen

    RIDICUUL
    er zijn zat woninginbraken gepleegd dit weekend en ze hebben geen mensen om sporenonderzoek te verrichten
    pi_51065553
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 17:26 schreef fransbreda het volgende:
    vanmorgen weer a27 breda-utrecht om 7:00 s'ochtends

    gewoon woon werkverkeer dus, mensen die maandagmorgen om 6 uur t bedje uitgaan en tussen de files door even gas geven om nog een beetje op tijd aan de slag te gaan proberen te flitsen

    RIDICUUL
    er zijn zat woninginbraken gepleegd dit weekend en ze hebben geen mensen om sporenonderzoek te verrichten
    Hebben ze wel, alleen die staan langs de weg... en langs de weg staan levert wat op, echte problemen oplossen niet.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_51065611
    polietie moet echt een keer poepen
    pi_51067336
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 18:18 schreef BobbyB het volgende:

    [..]

    Hebben ze wel, alleen die staan langs de weg... en langs de weg staan levert wat op, echte problemen oplossen niet.
    Yeah right... als die boa's die langs de weg staan sporenonderzoeken gaan doen bij inbraken, heb je straks écht een reden om over de politie te zeiken.
    pi_51069220
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 19:08 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Yeah right... als die boa's die langs de weg staan sporenonderzoeken gaan doen bij inbraken, heb je straks écht een reden om over de politie te zeiken.
    idd. Je wordt niet voor niets BOA natuurlijk Zijn gewoon mensen die te lui zijn om in de bijstand te zitten, en daarnaast liever op een minder passieve manier hun medemens naaien. Sporenonderzoek, of welke vorm van bijdrage aan de samenleving dan ook, vereist veel meer inspanning en een hele andere mentaliteit Kunnen die gasten nevernooit opbrengen
    pi_51069560
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 19:08 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Yeah right... als die boa's die langs de weg staan sporenonderzoeken gaan doen bij inbraken, heb je straks écht een reden om over de politie te zeiken.
    Ik bedoel uiteraard dat ze met het salaris van die boa's beter het geld kunnen stoppen in sporenonderzoeken.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_51069708
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 20:02 schreef BobbyB het volgende:

    [..]

    Ik bedoel uiteraard dat ze met het salaris van die boa's beter het geld kunnen stoppen in sporenonderzoeken.
    dat salaris verdienen ze dubbel en dwars terug in de vorm van boete's, anders zouden ze het niet doen.. In het geval van sporenonderzoek is het enige wat ze ermee bereiken een toename in welzijn en veiligheid van de burgers, en daar kopen ze niks voor
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')