Auto verkopen, er is geen andere oplossing.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nergens voor nodig hoor. Je kunt de oplossing zelf wel bedenken he?
Net of er op dat moment precies een tegenligger komt is ook een beetje voorbarig lijkt me...quote:Op zondag 1 juli 2007 00:28 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Dus jij ontwiijkt een voetganger door een tegenligger te rammen of over een fietspad te gaan crossen met alle gevolgen van dien
Niet alle situaties kunnen ontweken worden door erom heen te sturen.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar ze staan NOOIT en ik onderstreep NOOIT in woonwijken of in buurten waar die 12km/u echt gevaar opleveren, maar ze gaan staan waar het het makkelijkste cashen is. Op de rijksweg tussen Elst en Arnhem waar je 80 mag, staan ze ook vaak te flitsen. Weinig gevaar levert het daar niet op. Ondertussen wordt je in Elst zelf zowat over de sokken gereden, met name in de dorpsstraat (waar veel voetgangers door elkaar lopen en fietsers rijden) en zeker sinds al die paupers op de Aam zijn gaan wonen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef David het volgende:
[..]
nou, toch wel hoor.
[afbeelding]
Als je in de bebouwde kom 12 (!) km/u te hard rijdt, ben je echt een gevaar op de weg, en is die boete gewoon verdiend.
Als je jouw berekening er nou eens ff bijzet...quote:Op zondag 1 juli 2007 11:54 schreef Noway666 het volgende:
Stelletje lutsers van de vvn, kunnen niet eens rekenen.
Als jij de hele tijd op je teller let vind ik jou maar ook de rest van nederland een gevaar op de weg.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom zit iedereen nu te lullen over wel of niet veilig 10km te hard kunnen rijden? De enige die het topic lijkt te begrijpen is BobbyB hier. Het gaat er over dat ze op de meest simpele plekken gewoon burgers geld uit de zak kloppen. Ik zal makkelijk 140 over een snelweg waar je 120 mag rijden, zonder schuldgevoel. Daar worden echter de boetes wel uitgedeeld.
Ben ik nu een gevaar op de weg?
als je beseft dat er ook (vracht)auto's met 80 km/h rijden, ben je idd een gevaar op de weg. Bij snelwegen zit het voornamelijk in de snelheidsverschillen tussen voertuigen.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
Waarom zit iedereen nu te lullen over wel of niet veilig 10km te hard kunnen rijden? De enige die het topic lijkt te begrijpen is BobbyB hier. Het gaat er over dat ze op de meest simpele plekken gewoon burgers geld uit de zak kloppen. Ik zal makkelijk 140 over een snelweg waar je 120 mag rijden, zonder schuldgevoel. Daar worden echter de boetes wel uitgedeeld.
Ben ik nu een gevaar op de weg?
Als je nu eens niet zo ongelooflijk Nederlands doet met je theoretische gebrabbel en dat alles wat in de verkeersregels staat zo ongelooflijk flawless is dan is het zo dat diezelfde vrachtwagens in Duitsland ook 80 rijden en dat daar mensen met snelheden van boven de 160 voorbij kunnen scheuren. Overigens rijdt er geen ene vrachtwagen 80, maar 90.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:09 schreef bramos-elvis het volgende:
Als je je nou eens verdiept in verkeersmaterie alvorens hier te lopen blaten.
de enige manier waarop jij op 15 meter stilstaat als je met 80 remt, is als je tegen een boom knalt. Wie is hier debiel...quote:Op zondag 1 juli 2007 00:32 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Als je dat plaatje gelooft ben je genomineerd voor de Darwin Award of de debiel van Fok!.. er klopt niks van.. ga eens expirimenteren met een pilon op een priveterrein..
Wat ik zei is ook geen verwijt, het is alleen de uitleg die hoort bij de opgestelde wettelijke regels. Een theorie die naar mijn mening klopt!quote:Op maandag 2 juli 2007 10:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als je nu eens niet zo ongelooflijk Nederlands doet met je theoretische gebrabbel en dat alles wat in de verkeersregels staat zo ongelooflijk flawless is dan is het zo dat diezelfde vrachtwagens in Duitsland ook 80 rijden en dat daar mensen met snelheden van boven de 160 voorbij kunnen scheuren. Overigens rijdt er geen ene vrachtwagen 80, maar 90.
Klopt, helaas zijn er over het algemeen vrij weinig bestuurders (ook hardrijders) die zo goed anticiperen. Dat ervaar je elke keers als je op de snelweg rijdt.quote:En dan nog, als je gewoon goed anticipeert en vooruit kijkt is er ook niks aan de hand. Als je namelijk verkeerssituaties goed kan inschatten en bijvoorbeeld ziet wanneer er een auto achter een vrachtwagen rijdt, dat er de mogelijkheid bestaat dat die naar links komt en daar dus rekening mee houd en vaart mindert is er niks aan de hand... dat is beter dan die mensen die persé 120 rijden (ongeacht de verkeersomstandigheden en het weer) en daar dus geen rekening mee houden. Die zijn net zo gevaarlijk al dan niet gevaarlijker.
Naar mijn mening zijn beide foutquote:Maar goed, in zo'n situatie kun je toch wel afvragen: wie is nu het gevaar op de weg? De persoon die te hard rijdt of de persoon die zonder te kijken of goed in te schatten zijn auto naar links gooit?
Als je ziet hoeveel mensen met een gangetje van 80/90 hun auto invoegen bij het begin van de uitvoegstrook dan zijn die naar mijn mening het gevaar op de weg hoor, en niet de hardrijders.
Mee eens, de overheid moet eens beter gaan voorlichten. Daarnaast moeten ze naar mijn mening bestuurlijk handhaven invoeren (of iig budget vrij maken voor de juten om hier meer aandacht aan te kunnen besteden).quote:Ik wil het hard rijden echt niet goed praten of zo, maar het wordt allemaal zo ontzettend overdreven en je bent de grootste crimineel als je te hard rijdt terwijl er, nogmaals, veel gevaarlijkere dingen op de weg gebeuren dan die 20KM te hard rijden en daar wordt gewoon niet tegen opgetreden. Je kunt je dan gewoon afvragen waar het dan allemaal om draait; om de verkeersveiligheid of om de bonnen die ze kunnen uitschrijven? Waarom wordt bijvoorbeeld de rechts inhaler gepakt en niet de links rijder, dus de veroorzaker?
Daar heb je inderdaad gelijk in, alleen is het zo dat er in Nederland zo op de regels en theorieën wordt gefocussed en niet op de praktijk en dat als je dus ook maar even afwijkt van die theorie (en dus de regel) je direct op de vingers wordt getikt. Nu is dat het probleem ook niet, maar zoals je zelf ook al zei, laat ze mensen op de vingers tikken waar het ook daadwerkelijk gevaar oplevert en niet waar ze het makkelijkste tikken uit kunnen delen.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:09 schreef bramos-elvis het volgende:
Wat ik zei is ook geen verwijt, het is alleen de uitleg die hoort bij de opgestelde wettelijke regels. Een theorie die naar mijn mening klopt!
Dat is dan ook wel weer zo.quote:Klopt, helaas zijn er over het algemeen vrij weinig bestuurders (ook hardrijders) die zo goed anticiperen. Dat ervaar je elke keers als je op de snelweg rijdt.
Klopt, ze zijn beide fout maar wie is nu echt het gevaar op de weg? Invoegen met 80 terwijl het overige verkeer 120 rijdt is namelijk ook al niet echt verstandig.quote:Naar mijn mening zijn beide fout
Het verkeer verpaupert zeker. De meeste doen maar wat en als je iemand attent maakt op asociaal gedrag wordt je hard afgestraft door middel van voor je te gaan remmen en afsnijden of als ze gepakt worden door de politie ligt het ook aan iedereen behalve zichzelf. Ze moeten wat meer de weg op in plaats van er naast te staan. Dan mogen ze van mij ook gerust controleren op snelheid, zolang ze de echte wegpiraten er ook maar uit halen.quote:Mee eens, de overheid moet eens beter gaan voorlichten. Daarnaast moeten ze naar mijn mening bestuurlijk handhaven invoeren (of iig budget vrij maken voor de juten om hier meer aandacht aan te kunnen besteden).
Het verkeer verpaupert!
De praktijk is nu eenmaal dat veel wegpiraten ook te snel rijden. Ze doen ook veel andere dingen fout, maar goed... snelheid is makkelijker te controleren, dus daar wordt hard op gefocused.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad gelijk in, alleen is het zo dat er in Nederland zo op de regels en theorieën wordt gefocussed en niet op de praktijk en dat als je dus ook maar even afwijkt van die theorie (en dus de regel) je direct op de vingers wordt getikt. Nu is dat het probleem ook niet, maar zoals je zelf ook al zei, laat ze mensen op de vingers tikken waar het ook daadwerkelijk gevaar oplevert en niet waar ze het makkelijkste tikken uit kunnen delen.
[..]
Dat is dan ook wel weer zo.
[..]
Klopt, ze zijn beide fout maar wie is nu echt het gevaar op de weg? Invoegen met 80 terwijl het overige verkeer 120 rijdt is namelijk ook al niet echt verstandig.
[..]
Het verkeer verpaupert zeker. De meeste doen maar wat en als je iemand attent maakt op asociaal gedrag wordt je hard afgestraft door middel van voor je te gaan remmen en afsnijden of als ze gepakt worden door de politie ligt het ook aan iedereen behalve zichzelf. Ze moeten wat meer de weg op in plaats van er naast te staan. Dan mogen ze van mij ook gerust controleren op snelheid, zolang ze de echte wegpiraten er ook maar uit halen.
Mij zul je ook niet horen als ze me een bekeuring geven. Ik heb me niet aan de regels gehouden en overtreed de wet willens en wetens maar ik vind het van de overheid net zo laf om dan op een makkelijke manier mensen geld afhandig te maken door op punten te gaan staan die weinig gevaar opleveren als daar te hard gereden wordt. Het zijn vaak de provinciale- en snelwegen waarop gecontroleerd wordt en niet de bebouwde kom en woonwijken, gewoon omdat de pakkans daar kleiner is en de kans dat een flitser wordt opgemerkt veel groter is dan wanneer de snelheid hoog ligt (zoals op provinciale- en snelwegen).quote:Op maandag 2 juli 2007 12:52 schreef David het volgende:
Nogmaals, ik rijd ook wel eens te hard, maar dat is voor mijn eigen rekening, en het is heel laf en hypocriet om de overheid de schuld te gaan geven, terwijl de bestuurder in kwestie in fout is.
en natuurlijk bepaal JIJ waar het verantwoord isquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:45 schreef TNA het volgende:Flitsers op onzinnige plekken waar je verantwoord veel harder kan Moraalridders die in dit topic gaan posten dat het allemaal terecht is:
Hebben ze wel, alleen die staan langs de weg... en langs de weg staan levert wat op, echte problemen oplossen niet.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:26 schreef fransbreda het volgende:
vanmorgen weer a27 breda-utrecht om 7:00 s'ochtends![]()
gewoon woon werkverkeer dus, mensen die maandagmorgen om 6 uur t bedje uitgaan en tussen de files door even gas geven om nog een beetje op tijd aan de slag te gaan proberen te flitsen![]()
RIDICUUL![]()
er zijn zat woninginbraken gepleegd dit weekend en ze hebben geen mensen om sporenonderzoek te verrichten![]()
Yeah right... als die boa's die langs de weg staan sporenonderzoeken gaan doen bij inbraken, heb je straks écht een reden om over de politie te zeiken.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:18 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Hebben ze wel, alleen die staan langs de weg... en langs de weg staan levert wat op, echte problemen oplossen niet.
idd. Je wordt niet voor niets BOA natuurlijkquote:Op maandag 2 juli 2007 19:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Yeah right... als die boa's die langs de weg staan sporenonderzoeken gaan doen bij inbraken, heb je straks écht een reden om over de politie te zeiken.
Ik bedoel uiteraard dat ze met het salaris van die boa's beter het geld kunnen stoppen in sporenonderzoeken.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Yeah right... als die boa's die langs de weg staan sporenonderzoeken gaan doen bij inbraken, heb je straks écht een reden om over de politie te zeiken.
dat salaris verdienen ze dubbel en dwars terug in de vorm van boete's, anders zouden ze het niet doen.. In het geval van sporenonderzoek is het enige wat ze ermee bereiken een toename in welzijn en veiligheid van de burgers, en daar kopen ze niks voorquote:Op maandag 2 juli 2007 20:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard dat ze met het salaris van die boa's beter het geld kunnen stoppen in sporenonderzoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |