abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:20:56 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_50868679
Eeuwenlang verliep het in elk dorp ter wereld ongeveer hetzelfde. Een meisje groeide op, en leerde van moeder zo ongeveer hoe het leven in elkaar stak. De ontbrekende stukjes werden ingevuld door omas, tantes en vriendinnen bij de dorpspomp. Hoe je een huishouden runt, hoe je je kinderen opvoed, hoe je moet koken, waar je de laatste roddels opdoet, en hoe je met mannen omgaat. Het meisje ontmoette jongen, al dan niet gearrangeerd, en daarna werd er getrouwd , geneukt , en kwamen de kindjes . Zo gaat het al sinds de allereerste mens, en zo gaat het in grote delen van de wereld nog steeds.

Tegenwoordig is er een deel van de wereld waar het anders schijnt te moeten. Daar leren meisjes “het vak” niet meer van moeder, omas, tantes en vriendinnen, maar daar leren meisjes het vak alleen nog maar in de praktijk. Zal wel iets te maken hebben met de huidige, toch ietwat preutse, westerse sameleving, maar het resultaat is in de hele westerse wereld hetzelfde: Je eerste keer is gelijk je examen. En omdat je geen idee hebt van hoe het moet, laat je het jezelf gewoon voorzeggen. Probleem is natuurlijk wel dat je examen aan het doen bent met mensen die zelf eigenlijk ook geen idee hebben, want zij hebben in grote lijnen dezelfde opvoeding genoten als jij. Maar goed: in het land der blinden is iemand met een week ervaring al veel verder dan jij, dus volg je die maar.

Hier in het westen, veelal in Nederland, en zeker in OUD, zie ik een berg onzin langskomen waar je U tegen zegt. Nog los van de weeïge misselijkmakende lucht van babytalkpoeder en Zwitsal babyolie, en van de vrijwel ondoordringbare roze wolk die OUD lijkt af te schermen van een beetje reële blik op de wereld, posten een aantal ouwe wijven hier verhalen en adviezen waar de gemiddelde aanstaande jonge moeder (ja dames, ik reken jullie -die in bed alleen nog maar aan het oefenen zijn- ook mee) alle lust om een grote schare kinderen te baren (het enige wat mannen ECHT niet kunnen) direct van zou verliezen. De tips die jullie elkaar geven! Het taalgebruik! Het kusjekroelgevoel! ZUM KOTZEN! Echt!

Worden jullie “en masse” debiel als er zwangerschapsplannen ontstaan, of zo? Stoppen de hersenen (vooral vrouwelijke) met datgene waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk: zelf nadenken? Zijn internet en de kraamhulp (vaak zelf nog halve kinderen) echt jullie enige bron van kennis? En vooral: waarom halen jullie geen adviezen in je eigen omgeving, bij mensen met bewezen ervaring? Bang dat je moeder moet vragen bij welk standje het haar dan WEL gelukt is om jou te verwekken? Dat haar/oma/tante het schaamrood op de kaken komt als je vraagt of zij ook moeilijk zwanger werd? Bang om te vragen of je vader ook van de lopende band weggebeld moest worden omdat het ijzer heet was, en dus NU gesmeden moest worden? Durft niemand van jullie te vragen hoe een wee nou eigenlijk ECHT voelt? Of de sex (niet voortplanten, maar gewone echte hardcore huis-, tuin-, keuken- en slaapkamer pr0n) weer snel net zo lekker zal zijn als toen jij en je partner elkaar pas ontmoetten? Waarom moet echt alles wat jullie doen en laten door de vriendinnen van OUD onder de microscoop bekeken worden?
Hebben jullie nog wel zoiets als “intuitie” en “moederinstinct”? Doen jullie nooit eens een reality-check? Hebben jullie nooit het idee “wat post ik nu weer voor belachelijk taalgebruik”? Gebruiken jullie “ongi”, “vlos” “FvF” en dat soort rare kreten ook in het echte leven?

Ik heb twee kinderen, die zijn geboren voor Internet echt losbarstte. Als mijn zwangere vrouw vragen had, dan stelde ze die aan een familielid, en in het uiterste geval aan onze verloskundige. We deden de hele zwangerschap door normaal ons ding, inclusief de sex. Toen de oudste eenmaal geboren was, tijdens een normale -maar vrij snelle- bevalling, pakten we ons leven weer normaal op, met alleen wat kleine aanpassingen omdat we nu met zijn drietjes waren, in plaats van met zijn tweeën. Maar niks geen hele verhuizingen als we op familiebezoek gingen, bij ons geen toestanden over sex, jaloerse broertjes en zusjes, of wat ook. We leken wel een stel uit een ander werelddeel. Want ga maar na: in Afrika wordt een kind geboren, en de moeder is na een kort kraambed (indien al van toepassing), weer gewoon op de been. Broertjes en zusjes helpen met de opvoeding, en ma wordt na een jaartje gewoon weer opnieuw zwanger. Niks geen gedoe, gewoon doorgaan. Hetzelfde in China, India, Zuid-Amerika, en Indonesië. Al de hele menselijke geschiedenis lang, en onze soort, de meest succesvolle die er is, bestaat nog steeds.

Je oma kon het, je moeder kon het, waarom kunnen jullie dat niet?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_50868996
Huilie
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:28:18 #3
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_50869017
Held!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:30:04 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_50869103
Go Ronald
disclaimer
pi_50869134
Eigenlijk zit het antwoord op je vraag waarom al die lui in OUD zitten al in je topictitel..

Best wel sloom dat je eerst het antwoord geeft en dan zo'n heel verhaal bedenkt
pi_50869287
Ik voel me totaal niet aangesproken of aangevallen vindt alleen je kijk op de wereld van de zwanger zijnde vrouw, degene die zwanger willen worden of al 1 of meerdere koters op de wereld hebben niet echt vriendelijk.

Zelf heb ik bij de eerste zwangerschap mijn moeder om raad en daad gevraagd, helaas ging het niet meer om mijn oma te vragen aangezien die zo dement was als een deur en in een tehuis zat. Maar het advies wat mijn moeder mij gaf was niet altijd het zelfde als die van de verloskundige. Ik ben 28 en mijn dochter wordt 3, zit 25 jaar tussen mijn moeder der eerste zwangerschap en die van mij. In die 25 jaar zijn er een hoop dingen flink veranderd. En nu ik zwanger ben van de 2e weet ik meer van zwanger zijn af dan het geval was toen ik van de eerste zwanger was. Al doende leert men. De eerste keer zat ik meer op een roze wolk dan ik nu zit. En so what dat hier vrouwen andere vrouwen die in het zelfde tijdperk zwanger zijn om advies vragen? Denk dat het juist online soms minder genant is dan vragen aan je moeder hoe zij sex ervaarde na de eerste bevalling. Damn ik weet zeker dat als ik dat aan mijn moeder vraag ze er zo ongeveer in blijft aangezien die onwijs ouderwets is.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:34:16 #7
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50869297
Ik wou dat het kon, dat ik in een dorpje of buurtje woonde waar er vrouwen zijn aan wie ik advies kan vragen. Helaas is dat niet zo en mijn moeder weet zich nog weinig te herinneren van haar zwangerschappen. Mijn zus wel maar veel wijzer wordt ik ook niet van haar. Hier zitten daarintegen een hoop wijven rond de pomp die van alles hebben meegemaakt. Hier haal ik dus een deel van mijn mee-denk-advies vandaan. Ik gebruik de dames van Fok om met mij mee te denken. Advies dat mij aanstaat wil ik nog wel eens staven aan de kennis van mijn moeder en zus of andere vrouwen in mijn omgeving. En voor de rest ga ik gewoon door met ademen.
Kan ik voor iemand nog een emmertje vullen?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50869443
HELD DER HELDEN!
pi_50869556
Dit soort dingen worden nog steeds rond de dorpspomp verteld, alleen is die dorpspomp nu virtueel en kunnen beterwetende mannen meelezen en zich er tegenaan bemoeien
Saartje
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:40:56 #10
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50869602
Zeg RonaldV, vraagje; hoe weet jij zo goed hoe het er aan toe gaat in oud? volg je alle topics op de voet?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50869672
quote:
Gebruiken jullie “ongi”, “vlos” “FvF” en dat soort rare kreten ook in het echte leven?
ik zou hier graag een reactie op zien dames, en vooral ook, waar komen die ranzige kleffe afkortingen vandaan?
  Admin dinsdag 26 juni 2007 @ 19:42:45 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_50869693
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:40 schreef Jelief het volgende:
Zeg RonaldV, vraagje; hoe weet jij zo goed hoe het er aan toe gaat in oud? volg je alle topics op de voet?
Ja, duh, waar denk je dat die views vandaan komen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_50869851
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:34 schreef Jelief het volgende:
Ik wou dat het kon, dat ik in een dorpje of buurtje woonde waar er vrouwen zijn aan wie ik advies kan vragen. Helaas is dat niet zo en mijn moeder weet zich nog weinig te herinneren van haar zwangerschappen. Mijn zus wel maar veel wijzer wordt ik ook niet van haar. Hier zitten daarintegen een hoop wijven rond de pomp die van alles hebben meegemaakt. Hier haal ik dus een deel van mijn mee-denk-advies vandaan. Ik gebruik de dames van Fok om met mij mee te denken. Advies dat mij aanstaat wil ik nog wel eens staven aan de kennis van mijn moeder en zus of andere vrouwen in mijn omgeving. En voor de rest ga ik gewoon door met ademen.
Kan ik voor iemand nog een emmertje vullen?
en gewoon intuitie, zelf iets bedenken, proof of the pudding en zo, of moet je alles (of iig veel) eerst elders verifieren, vergelijken, voordat je handelt?

ik zie vaak vragen staan waarvan ik denk "jezus, doe het gewoon, wat kan er nu helemaal gebeuren dan? je merkt vanzelf wel of het werkt of niet"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:46:17 #14
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_50869864
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:42 schreef killswitch het volgende:

[..]

ik zou hier graag een reactie op zien dames, en vooral ook, waar komen die ranzige kleffe afkortingen vandaan?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:47:23 #15
137079 Chowi
Lonerism.
pi_50869917
Whehe. TVPopcorn.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juni 2007 @ 19:47:51 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50869947
Goh... NU kennen we het wel die 'laten we OUD weer eens afzeiken' insteek....
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:48:55 #17
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_50870000
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:40 schreef Jelief het volgende:
Doe me een lol zeg.
Nee, heel af en toe wordt me gevraagd of ik even ergens naar wil kijken. Dat is eigenlijk lang genoeg voor me. Het is me hier echt te suikerzoet. Het verbaast me dat een stel volwassenen zichzelf zo laat zien. En ik wil er aan toevoegen dat wanneer mijn vrouw hier zo zou posten, ik haar zeer dringend zou verzoeken om daarmee te stoppen.

Maar jij gaat nu natuurlijk zeggen dat ik onmogelijk een oordeel kan vormen op basis van een paar incidentele bezoekjes.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_50870013
Spruitjeslucht alert!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 juni 2007 @ 19:49:17 #19
163650 Greys
pi_50870019
Nou jongen, vertel dan nu maar wat je ECHT dwars zit...
Want je kunt mij niet wijsmaken dat je je hier daadwerkelijk zo enorm aan stoort dat je je hele hebben en houwen in een enorme spui-post neergooit hier. Daar moet meer achter zitten.
Simpele vraag... wat heb jij er voor last van? Moet je verplicht van je vrouw elke avond een uur in OUD lezen ofzo? Frusti. Oh, wacht, dat valt ook vast onder de rillingbezorgende woorden. Ik bedoel uiteraard gefrustreerde heer....
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:49:21 #20
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50870025
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:20 schreef RonaldV het volgende:
Toen de oudste eenmaal geboren was, tijdens een normale -maar vrij snelle- bevalling, pakten we ons leven weer normaal op
Wááááát!???
Wat knap zeg!
Wat lijkt me dat heerlijk, als je dat zo maar zonder OUD kunt!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juni 2007 @ 19:49:56 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50870043
RonaldV was toch die jankerd die een jaar niet op Fok geweest was omdat hij gepest werd?
pi_50870084
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wááááát!???
Wat knap zeg!
Ik kan het me haast niet voorstellen eigenlijk
Zullen we vragen of RonaldV een seminar wil organiseren voor ons zielige vrouwtjes?
RonaldV, mag ik je handtekening???? Ah? Toe?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:51:06 #23
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_50870090
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wááááát!???
Wat knap zeg!
Zo deed je moeder het ook!
Eng he?
- Privacy Matters
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 juni 2007 @ 19:51:53 #24
163650 Greys
pi_50870134
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
RonaldV was toch die jankerd die een jaar niet op Fok geweest was omdat hij gepest werd?
Ah, dan is het me nu duidelijk waar de frustratie vandaan komt.
Echt, hoe kan je je zo storen!
En dan ook 'er wordt me wel eens gevraagd om even kort naar iets te kijken in OUD'.
Eh.... WHY? En door wie in godsnaam?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juni 2007 @ 19:51:54 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50870136
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zo deed je moeder het ook!
Eng he?
En wat is er zo erg aan een virtuele dorpspomp?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')