abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50863426
Ik ben als op veel luchthavens geweest, het waren vooral de grote o.a Schiphol, Frankfurt, en Londen, en Bangkok.

Over een paar maanden vertrek ik naar JFK met een Duitse maatschappij. De reden waarom ik via Dusseldorf vlieg is minder belastingen, plus de prijs voor het ticket is goedkoper.

Plaats hier je review + ervaring maar.

Voor de rest heb ik nog wat vraaagjes...

• Hoe groot/klein is Dusseldorf in vergelijking met Schiphol?

• Klopt het dat roken gewoon overal mag in de luchthaven?

• Op het moment waneer ik met de auto naar Dusseldorf moet ben ik in Roosendaal, en ik heb de route al helemaal uitgeplant + autorijtijd. Maar is Google Maps wel betrouwbaar kwa rijtijd?

• Vanaf schiphol heb ik al heel vaak gevlogen, maar wat zijn de verschillen daar kwa procedures in vergelijking met Schiphol?
  •   dinsdag 26 juni 2007 @ 16:55:55 #2
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_50863584
    Gratis thee

En als je toegang hebt tot de lounges is het zowieso goed gratis kanen...
    pi_50864137
    Prima luchthaven, niet zo groot maar Duitse efficientie.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_50864185
    i.p.v. google maps kun je beter www.viamichelin.com als internationale routeplanner gebruiken.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 17:26:30 #5
    116662 CrazyTaxi
    Vóór ambivalentie
    pi_50864671
    Prima parkeergelegenheid, vanaf de snelweg direct bereikbaar - hetgeen impliceert dat je een directe afrit vanaf de snelweg hebt die uitkomt bij de department of arrival.

Bij de vertrekhal zijn er verschillende clusters waar je naar binnen kunt gaan. Sectie A t/m ?, hetgeen handig is als je weet met welke vliegmaatschappij je gaat en niet de hele vertrekhal wil doorlopen. Bij binnenkomst in de vertrekhal zie je meteen de ruimtelijke sfeer met om de 100mtr een eet-zit-drink gelegenheid, welke in het midden zijn gesitueerd. Met aan de wederzijdse kanten de vliegmaatschappijen gerangschikt.

Zet je de auto in een parkeergarage kom je vaak via 'de kelder' van de luchthaven binnen. Vanwaar de mensen met roltrappen naar de vertrek- en/of aankomsthal worden getransporteerd. Word je weggebracht, let dan even dat je maximaal 15 minuten mag stilstaan bij de vertrek- en aankomsthal. Wegslepen levert 150euro boete op, het ophalen van je auto is in een dorpje 5 km verderop. Spreek uit ervaring. Je kunt pinnen bij de afsleepdienst, mocht het ooit zover komen.

Praktijkvoorbeeld:
    Vlieg je met Lufthanse bijvoorbeeld, dan moet je in de eerste sectie zijn. Lufthansa heeft een betaalbalie en vliegticket afhaalbalie met medewerkers. Reis je regelmatig en kent de procedure, kun je ook via een automaat en creditkaart je tickets kopen en uitprinten.

[ Bericht 11% gewijzigd door CrazyTaxi op 26-06-2007 17:32:17 ]
    Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 17:30:53 #6
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_50864815
    Ik was de gratis zakjes citroen vergeten die ze bij de thee serveren....

Die jat ik altijd mee in grote getale om m'n haar mee te blonderen als ik naar Italia vlieg.

I'm the uberpauper
      dinsdag 26 juni 2007 @ 18:48:23 #7
    139460 -Sandstorm-
    Ongenuanceerde lulhannes
    pi_50867571
    Dusseldorf is een megarelaxed vliegveld. Beter dan Eindhoven, Schiphol en Beek i.i.g.
    Vlieg er ook mee naar Mallorca
    *** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
      dinsdag 26 juni 2007 @ 18:50:23 #8
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_50867635
    Ik vlieg regelmatig van Düsseldorf, en ik vind het een bijzonder prettig vliegveld
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 19:05:27 #9
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_50868099
    persoons verwisseling. Sorry sandstorm

[ Bericht 81% gewijzigd door Buschetta op 26-06-2007 19:13:56 ]
      dinsdag 26 juni 2007 @ 19:08:08 #10
    139460 -Sandstorm-
    Ongenuanceerde lulhannes
    pi_50868190
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 19:05 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Gelukkig vlieg ik nooit naar Mallorca. Want de kans om naast een gozer die nooit z'n ondergoed verschoont laat ik schieten.
    Huh
    *** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
    pi_50868848
    Dusseldorf is mijn 'thuishaven'.

Parkeren is wat onoverzichtelijk, totdat je bekend bent.
    Vind het een zeer prettige luchthaven- maar dat ik elk hoekje en gaatje ken zal daar wel aan bijdragen.
    Ik ken geen andere grote luchthaven waar het me lukt na aankomst binnen 10 minuten in mijn auto te zitten.

Vervelend: geen PIN automaat ná de veiligheidscontrole.
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 16:50 schreef F04 het volgende:

• Hoe groot/klein is Dusseldorf in vergelijking met Schiphol?

Wat kleiner, maar nog steeds wel goede internationale verbindingen.

• Klopt het dat roken gewoon overal mag in de luchthaven?

Nee. Er zijn rookplekken. Daarbuiten mag je niet roken.

• Op het moment waneer ik met de auto naar Dusseldorf moet ben ik in Roosendaal, en ik heb de route al helemaal uitgeplant + autorijtijd. Maar is Google Maps wel betrouwbaar kwa rijtijd?

's ochtends tot ca. 9:00 moet je op de 52 bij Mönchengladbach met file rekenen- neem 30 min extra.
    Als je langer weggaat, neem P4 en dan de monorail. Korter: P1,2 of 3, als die vol zijn P8.

• Vanaf schiphol heb ik al heel vaak gevlogen, maar wat zijn de verschillen daar kwa procedures in vergelijking met Schiphol?

Er is één hoofdgebouw met drie pieren/terminals, veiligheidscontrole aan het begin van elke pier/terminal. Daarna kun je niet meer naar een andere pier/terminal. Het hoofdgebouw is één grote hal, erg overzichtelijk.
    Veiligheidscontrole is professioneel en beleefd.
  • @ Buschetta: Yummy, Frikadellen en ham/kaas croissants
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
      dinsdag 26 juni 2007 @ 20:56:36 #12
    180453 greengirl
    happy single!
    pi_50872978
    Ook ik heb prima ervaringen. Vooral de parkeergelegenheid is top!
    Je auto in de stad parkeren? Bekijk onze site met vele handige gratis tips!
    www.parkerenindestad.nl
    pi_50875860
    Is de luchthaven veel kleiner dan Schiphol of valt 't wel mee?
      dinsdag 26 juni 2007 @ 22:00:10 #14
    45206 Pietverdriet
    pi_50876165
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 21:53 schreef F04 het volgende:
    Is de luchthaven veel kleiner dan Schiphol of valt 't wel mee?
    Ja, hij is kleiner, maar het is zeker geen klein vliegveld.
    pi_50882275
    Ik ben aan het denken of ik wel via Schiphol of Dusseldorf zou gaan, want AMS is wel veel korter rijden, amaar balastingen zijn duurder. En aangezien ik meestal ruim van tevoren op de luchthaven ben wil ik daar toch iets te doen hebben.
      woensdag 27 juni 2007 @ 01:01:46 #16
    116662 CrazyTaxi
    Vóór ambivalentie
    pi_50883570
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 00:16 schreef F04 het volgende:
    Ik ben aan het denken of ik wel via Schiphol of Dusseldorf zou gaan, want AMS is wel veel korter rijden, amaar balastingen zijn duurder. En aangezien ik meestal ruim van tevoren op de luchthaven ben wil ik daar toch iets te doen hebben.
    Wat is dit voor een contradictie
    Eerst vertel je dat je via Dusseldorf wil vliegen, vraagt om ervaringen. Je krijgt allerlei behulpzame figuren die hun verhalen vertellen. Daarna ga je weer over de belastingen, autoreis en allerlei andere triviale zaken beginnen. Misschien moet je maar met de boot gaan.

Fijne reis.
    Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
    pi_50883603
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 01:01 schreef CrazyTaxi het volgende:

[..]

Wat is dit voor een contradictie
    Eerst vertel je dat je via Dusseldorf wil vliegen, vraagt om ervaringen. Je krijgt allerlei behulpzame figuren die hun verhalen vertellen. Daarna ga je weer over de belastingen, autoreis en allerlei andere triviale zaken beginnen. Misschien moet je maar met de boot gaan.

[afbeelding]
    Fijne reis.
    Ik vlieg binnenkort de 1e keer vanaf Dusseldorf, dus ik ben wel extra benieuwd.
      woensdag 27 juni 2007 @ 07:54:38 #18
    45206 Pietverdriet
    pi_50887403
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 00:16 schreef F04 het volgende:
    Korter rijden, ja, maar dan ben je een half uur bezig van de parkeerplaats naar de luchthaven te komen, sta je een half uur te wachten om in te checken en je moet een half uur lopen naar het eind van de fucking D pier.

Ik HAAT Schiphol
    pi_50888313
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 07:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Korter rijden, ja, maar dan ben je een half uur bezig van de parkeerplaats naar de luchthaven te komen, sta je een half uur te wachten om in te checken en je moet een half uur lopen naar het eind van de fucking D pier.

Ik HAAT Schiphol
    'nuff said..

Oh nee, toch niet: landen op de Polderbaan. United piloot: "And after our 8 hr flight where we arrived 20 mins early, please now stand by for our two hour taxi tour to the gate."

Schiphol

Düsseldorf, München
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
    pi_51038039
    Dusseldorf airport heeft toch ook wel een lekker hotel en een overdekt parkeerpark mag ik hopen?
      zondag 1 juli 2007 @ 21:01:06 #21
    45206 Pietverdriet
    pi_51038053
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:00 schreef F04 het volgende:
    Dusseldorf airport heeft toch ook wel een lekker hotel en een overdekt parkeerpark mag ik hopen?
    Ja en ja
    Meerdere hotels in de buurt ook.
    pi_51038123
    Wat ik wel mis is een spoorlijn, alleen is er wel zón sky train, amar waar gaat die naar toe?

Hebben ze daar ook een soort van vertrekhal 1/2/3? Hoe zit het met hun tex free assortiment?
      zondag 1 juli 2007 @ 21:16:51 #23
    45206 Pietverdriet
    pi_51038600
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:03 schreef F04 het volgende:
    Wat ik wel mis is een spoorlijn, alleen is er wel zón sky train, amar waar gaat die naar toe?

Hebben ze daar ook een soort van vertrekhal 1/2/3? Hoe zit het met hun tex free assortiment?
    De skytrain gaat naar een enorm station waar alle treinen stoppen, ook de ICE treinen.
    Ja, ze hebben een vertrekhal en als je tax free wilt winkelen kan je er ook terecht.
    En nee, het is geen amusementspaleis met sjop till you drop faciliteiten
    pi_51038900
    Dus veel minder shops zeker dan op Schiphol.
      zondag 1 juli 2007 @ 21:34:31 #25
    45206 Pietverdriet
    pi_51039285
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:24 schreef F04 het volgende:
    Dus veel minder shops zeker dan op Schiphol.
    Het is dan ook een kleinere luchthaven, maar ga je vliegen om ergens heen te komen of om boodschappen te doen?
    pi_51039530
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is dan ook een kleinere luchthaven, maar ga je vliegen om ergens heen te komen of om boodschappen te doen?
    Vliegen natuurlijk, maar meestal ben ik z''on 6 uur eerder op de luchthaven voordat het vliegtuig vertrekt. Dus ik zou het prettig vinden als er de mogelijkheid is om lekker te gaan shoppen, en wat etenswaren kopen voor op de plaats van bestemming, en misschien een restaurantje pakken.

Maar zitten er ook winkeltjes/restaurant NA de paspoortcontrole?
      zondag 1 juli 2007 @ 21:47:26 #27
    45206 Pietverdriet
    pi_51039774
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:41 schreef F04 het volgende:

[..]

Vliegen natuurlijk, maar meestal ben ik z''on 6 uur eerder op de luchthaven voordat het vliegtuig vertrekt.
    Is dat niet een beeeetje overdreven
    quote:
    Dus ik zou het prettig vinden als er de mogelijkheid is om lekker te gaan shoppen, en wat etenswaren kopen voor op de plaats van bestemming, en misschien een restaurantje pakken.

Maar zitten er ook winkeltjes/restaurant NA de paspoortcontrole?
    Ja
    pi_51039854
    Als ik van Harlingen naar Dusseldorf rij blijf ik wel een nachtje slapen in dat Hotel.
      FOK!fotograaf zondag 1 juli 2007 @ 21:54:37 #29
    73911 ultra_ivo
    pi_51040095
    Ik heb Düsseldorf juist als groot en onoverzichtelijk in herinnering. Maar goed, Schiphol is dan ook niet mijn thuisluchthaven. Luchthavens als Zaventem of Köln/Bonn vindt ik prettiger, ben je veel sneller waar je wezen moet. Düsseldorf duurde ellendig lang.
      zondag 1 juli 2007 @ 22:07:17 #30
    45206 Pietverdriet
    pi_51040660
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:54 schreef ultra_ivo het volgende:
    Ik heb Düsseldorf juist als groot en onoverzichtelijk in herinnering. Maar goed, Schiphol is dan ook niet mijn thuisluchthaven. Luchthavens als Zaventem of Köln/Bonn vindt ik prettiger, ben je veel sneller waar je wezen moet. Düsseldorf duurde ellendig lang.
    Ik vlieg het liefst van Münster, direct voor de terminal parkeren, straat oversteken, inchecken, naar boven lopen. 5 minuten na het parkeren sta je voor de gate.
    Geen shopping die het waard is zo te noemen, maar snel vliegen waar je heen moet.
    pi_51041335
    Ik heb zojuist die website van Dusseldorf airport doorgenomen wat niet handig is, is dat alles duits is.
    Ik heb heb er wel het een en ander gebrepen, en het viel me op dat ze best grote parkeer facilliteiten hebben.
    pi_51041688
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 22:23 schreef F04 het volgende:
    Ik heb zojuist die website van Dusseldorf airport doorgenomen wat niet handig is, is dat alles duits is.
    Ik heb heb er wel het een en ander gebrepen, en het viel me op dat ze best grote parkeer facilliteiten hebben.
    Niet gedacht om op ENGLISH te drukken
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_51042011
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 22:31 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Niet gedacht om op ENGLISH te drukken
    Ah ik zie 't nu pas. Dank je.

Voor de rest, een beetje een off topic vraagje. Waarom moet een laptop in een apart bakje tijdens de scan door de X rat machine?

http://www.dus-int.de/flash/media/news_10.html
      FOK!fotograaf zondag 1 juli 2007 @ 22:55:41 #34
    73911 ultra_ivo
    pi_51042689
    Alles wat enigsinds merkwaardig kan uitzien op de scan moet in het aparte bakje. Dus alles met electronica erin (telefoon, MP3 speler, camera) en alle grotere metalen objecten. Een paar weken terug liet ik een spiegeltelelens in m'n rugzak zitten, gelijk de vraag wat die zwarte pijp op de scan was.
    pi_51052106
    Dusseldorf bied best veel internationale vluchten aan. Maar controleert de douane ook streng als je bijvoorbeeld van Bangkok komt, en je hebt een transit op Tehran, en dat je dan pas op DUS aankomt?
    pi_51059005
    Er is een Starbucks Ik vlieg 14 Juli voor de eerste keer vanaf DUS naar PHX
    pi_51059229
    Starbucks is alleen maar koffie joh. Niet mijn smaak.
      maandag 2 juli 2007 @ 16:33:57 #38
    45206 Pietverdriet
    pi_51062313
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 11:12 schreef F04 het volgende:
    Dusseldorf bied best veel internationale vluchten aan. Maar controleert de douane ook streng als je bijvoorbeeld van Bangkok komt, en je hebt een transit op Tehran, en dat je dan pas op DUS aankomt?
    Hee, het zijn Duitsers, wat denk je zelf?
    pi_51083735
    Ik vlieg volgende week vanaf Dusseldorf-Weeze... is dat hetzelfde vliegveld waar jullie het in dit topic over hebben?
    pi_51083927
    Zelf nooit van gevlogen, maar wel regelmatig mensen gebracht en opgehaald. Prettig vliegveld moet ik zeggen...:) Alleen een beetje dom dat je moet betalen om naar het panorama dek te kunnen (Ja ik blijf een nederlander... )
    pi_51087823
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 14:51 schreef ID-Tweak het volgende:
    Er is een Starbucks Ik vlieg 14 Juli voor de eerste keer vanaf DUS naar PHX
    Jippie! I love coffee! Daar kan ik wel wat uurtjes mee doorkomen. Ik vlieg 21 sep voor het eerst vanaf Dus. De reis gaat naar Delhi.
    I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
    pi_51089374
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 08:43 schreef kikoooooo het volgende:
    Ik vlieg volgende week vanaf Dusseldorf-Weeze... is dat hetzelfde vliegveld waar jullie het in dit topic over hebben?
    Nee
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      dinsdag 3 juli 2007 @ 13:04:04 #43
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_51090735
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 22:38 schreef F04 het volgende:
    Voor de rest, een beetje een off topic vraagje. Waarom moet een laptop in een apart bakje tijdens de scan door de X rat machine?
    Omdat ratten bekend staan om het feit dat ze kabeltjes doorknagen. Soort bescherming dus.
    pi_51091469
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 11:38 schreef CrazyThing het volgende:

[..]

Jippie! I love coffee! Daar kan ik wel wat uurtjes mee doorkomen. Ik vlieg 21 sep voor het eerst vanaf Dus. De reis gaat naar Delhi.
    Er gaat geen maatschappij naar Delhi zover ik weet.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 13:56:35 #45
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_51092624
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 13:24 schreef F04 het volgende:

[..]

Er gaat geen maatschappij naar Delhi zover ik weet.
    Ooit van indirecte vluchten gehoord, Mahan Air gaat volgens mij naar Delhi
    pi_51092948
    Ik dacht dat hij een directe vlucht nam.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 18:26:38 #47
    45206 Pietverdriet
    pi_51101809
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 08:43 schreef kikoooooo het volgende:
    Nee, en dat vliegveld heet Flughafen (airport) Weeze, en ligt zelfs niet in de buurt van Düsseldorf

Maar dat doet Ryanair vaker, die nemen de naam van een grote stad om een vliegveld op te leuken, zo ligt Frankfurt Hahn ergens op de Hundsruck, meer dan 100 km van Frankfurt vandaan. Alsof je een vliegveld bij Arnhem of groningen Airport Amsterdam East noemt
      dinsdag 3 juli 2007 @ 19:48:21 #48
    3869 David
    Drum the drums
    pi_51104786
    Charleroi is ook "Brussels South"...
      dinsdag 3 juli 2007 @ 20:19:41 #49
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_51105985
    Trouwens ... Wat ik nog vergeten te melden ben er lopen ook Duitsers rond dus wees gewaarschuwd................................................
    pi_51108135
    Wat ik iniedergeval weet is dat vliegveld weeze ene stuk kleiner is dan Dusseldorf.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')