abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50863426
Ik ben als op veel luchthavens geweest, het waren vooral de grote o.a Schiphol, Frankfurt, en Londen, en Bangkok.

Over een paar maanden vertrek ik naar JFK met een Duitse maatschappij. De reden waarom ik via Dusseldorf vlieg is minder belastingen, plus de prijs voor het ticket is goedkoper.

Plaats hier je review + ervaring maar.

Voor de rest heb ik nog wat vraaagjes...

• Hoe groot/klein is Dusseldorf in vergelijking met Schiphol?

• Klopt het dat roken gewoon overal mag in de luchthaven?

• Op het moment waneer ik met de auto naar Dusseldorf moet ben ik in Roosendaal, en ik heb de route al helemaal uitgeplant + autorijtijd. Maar is Google Maps wel betrouwbaar kwa rijtijd?

• Vanaf schiphol heb ik al heel vaak gevlogen, maar wat zijn de verschillen daar kwa procedures in vergelijking met Schiphol?
  •   dinsdag 26 juni 2007 @ 16:55:55 #2
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_50863584
    Gratis thee

En als je toegang hebt tot de lounges is het zowieso goed gratis kanen...
    pi_50864137
    Prima luchthaven, niet zo groot maar Duitse efficientie.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_50864185
    i.p.v. google maps kun je beter www.viamichelin.com als internationale routeplanner gebruiken.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 17:26:30 #5
    116662 CrazyTaxi
    Vóór ambivalentie
    pi_50864671
    Prima parkeergelegenheid, vanaf de snelweg direct bereikbaar - hetgeen impliceert dat je een directe afrit vanaf de snelweg hebt die uitkomt bij de department of arrival.

Bij de vertrekhal zijn er verschillende clusters waar je naar binnen kunt gaan. Sectie A t/m ?, hetgeen handig is als je weet met welke vliegmaatschappij je gaat en niet de hele vertrekhal wil doorlopen. Bij binnenkomst in de vertrekhal zie je meteen de ruimtelijke sfeer met om de 100mtr een eet-zit-drink gelegenheid, welke in het midden zijn gesitueerd. Met aan de wederzijdse kanten de vliegmaatschappijen gerangschikt.

Zet je de auto in een parkeergarage kom je vaak via 'de kelder' van de luchthaven binnen. Vanwaar de mensen met roltrappen naar de vertrek- en/of aankomsthal worden getransporteerd. Word je weggebracht, let dan even dat je maximaal 15 minuten mag stilstaan bij de vertrek- en aankomsthal. Wegslepen levert 150euro boete op, het ophalen van je auto is in een dorpje 5 km verderop. Spreek uit ervaring. Je kunt pinnen bij de afsleepdienst, mocht het ooit zover komen.

Praktijkvoorbeeld:
    Vlieg je met Lufthanse bijvoorbeeld, dan moet je in de eerste sectie zijn. Lufthansa heeft een betaalbalie en vliegticket afhaalbalie met medewerkers. Reis je regelmatig en kent de procedure, kun je ook via een automaat en creditkaart je tickets kopen en uitprinten.

[ Bericht 11% gewijzigd door CrazyTaxi op 26-06-2007 17:32:17 ]
    Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 17:30:53 #6
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_50864815
    Ik was de gratis zakjes citroen vergeten die ze bij de thee serveren....

Die jat ik altijd mee in grote getale om m'n haar mee te blonderen als ik naar Italia vlieg.

I'm the uberpauper
      dinsdag 26 juni 2007 @ 18:48:23 #7
    139460 -Sandstorm-
    Ongenuanceerde lulhannes
    pi_50867571
    Dusseldorf is een megarelaxed vliegveld. Beter dan Eindhoven, Schiphol en Beek i.i.g.
    Vlieg er ook mee naar Mallorca
    *** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
      dinsdag 26 juni 2007 @ 18:50:23 #8
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_50867635
    Ik vlieg regelmatig van Düsseldorf, en ik vind het een bijzonder prettig vliegveld
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 26 juni 2007 @ 19:05:27 #9
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_50868099
    persoons verwisseling. Sorry sandstorm

[ Bericht 81% gewijzigd door Buschetta op 26-06-2007 19:13:56 ]
      dinsdag 26 juni 2007 @ 19:08:08 #10
    139460 -Sandstorm-
    Ongenuanceerde lulhannes
    pi_50868190
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 19:05 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Gelukkig vlieg ik nooit naar Mallorca. Want de kans om naast een gozer die nooit z'n ondergoed verschoont laat ik schieten.
    Huh
    *** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
    pi_50868848
    Dusseldorf is mijn 'thuishaven'.

Parkeren is wat onoverzichtelijk, totdat je bekend bent.
    Vind het een zeer prettige luchthaven- maar dat ik elk hoekje en gaatje ken zal daar wel aan bijdragen.
    Ik ken geen andere grote luchthaven waar het me lukt na aankomst binnen 10 minuten in mijn auto te zitten.

Vervelend: geen PIN automaat ná de veiligheidscontrole.
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 16:50 schreef F04 het volgende:

• Hoe groot/klein is Dusseldorf in vergelijking met Schiphol?

Wat kleiner, maar nog steeds wel goede internationale verbindingen.

• Klopt het dat roken gewoon overal mag in de luchthaven?

Nee. Er zijn rookplekken. Daarbuiten mag je niet roken.

• Op het moment waneer ik met de auto naar Dusseldorf moet ben ik in Roosendaal, en ik heb de route al helemaal uitgeplant + autorijtijd. Maar is Google Maps wel betrouwbaar kwa rijtijd?

's ochtends tot ca. 9:00 moet je op de 52 bij Mönchengladbach met file rekenen- neem 30 min extra.
    Als je langer weggaat, neem P4 en dan de monorail. Korter: P1,2 of 3, als die vol zijn P8.

• Vanaf schiphol heb ik al heel vaak gevlogen, maar wat zijn de verschillen daar kwa procedures in vergelijking met Schiphol?

Er is één hoofdgebouw met drie pieren/terminals, veiligheidscontrole aan het begin van elke pier/terminal. Daarna kun je niet meer naar een andere pier/terminal. Het hoofdgebouw is één grote hal, erg overzichtelijk.
    Veiligheidscontrole is professioneel en beleefd.
  • @ Buschetta: Yummy, Frikadellen en ham/kaas croissants
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
      dinsdag 26 juni 2007 @ 20:56:36 #12
    180453 greengirl
    happy single!
    pi_50872978
    Ook ik heb prima ervaringen. Vooral de parkeergelegenheid is top!
    Je auto in de stad parkeren? Bekijk onze site met vele handige gratis tips!
    www.parkerenindestad.nl
    pi_50875860
    Is de luchthaven veel kleiner dan Schiphol of valt 't wel mee?
      dinsdag 26 juni 2007 @ 22:00:10 #14
    45206 Pietverdriet
    pi_50876165
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 21:53 schreef F04 het volgende:
    Is de luchthaven veel kleiner dan Schiphol of valt 't wel mee?
    Ja, hij is kleiner, maar het is zeker geen klein vliegveld.
    pi_50882275
    Ik ben aan het denken of ik wel via Schiphol of Dusseldorf zou gaan, want AMS is wel veel korter rijden, amaar balastingen zijn duurder. En aangezien ik meestal ruim van tevoren op de luchthaven ben wil ik daar toch iets te doen hebben.
      woensdag 27 juni 2007 @ 01:01:46 #16
    116662 CrazyTaxi
    Vóór ambivalentie
    pi_50883570
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 00:16 schreef F04 het volgende:
    Ik ben aan het denken of ik wel via Schiphol of Dusseldorf zou gaan, want AMS is wel veel korter rijden, amaar balastingen zijn duurder. En aangezien ik meestal ruim van tevoren op de luchthaven ben wil ik daar toch iets te doen hebben.
    Wat is dit voor een contradictie
    Eerst vertel je dat je via Dusseldorf wil vliegen, vraagt om ervaringen. Je krijgt allerlei behulpzame figuren die hun verhalen vertellen. Daarna ga je weer over de belastingen, autoreis en allerlei andere triviale zaken beginnen. Misschien moet je maar met de boot gaan.

Fijne reis.
    Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
    pi_50883603
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 01:01 schreef CrazyTaxi het volgende:

[..]

Wat is dit voor een contradictie
    Eerst vertel je dat je via Dusseldorf wil vliegen, vraagt om ervaringen. Je krijgt allerlei behulpzame figuren die hun verhalen vertellen. Daarna ga je weer over de belastingen, autoreis en allerlei andere triviale zaken beginnen. Misschien moet je maar met de boot gaan.

[afbeelding]
    Fijne reis.
    Ik vlieg binnenkort de 1e keer vanaf Dusseldorf, dus ik ben wel extra benieuwd.
      woensdag 27 juni 2007 @ 07:54:38 #18
    45206 Pietverdriet
    pi_50887403
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 00:16 schreef F04 het volgende:
    Korter rijden, ja, maar dan ben je een half uur bezig van de parkeerplaats naar de luchthaven te komen, sta je een half uur te wachten om in te checken en je moet een half uur lopen naar het eind van de fucking D pier.

Ik HAAT Schiphol
    pi_50888313
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 07:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Korter rijden, ja, maar dan ben je een half uur bezig van de parkeerplaats naar de luchthaven te komen, sta je een half uur te wachten om in te checken en je moet een half uur lopen naar het eind van de fucking D pier.

Ik HAAT Schiphol
    'nuff said..

Oh nee, toch niet: landen op de Polderbaan. United piloot: "And after our 8 hr flight where we arrived 20 mins early, please now stand by for our two hour taxi tour to the gate."

Schiphol

Düsseldorf, München
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    pi_51038039
    Dusseldorf airport heeft toch ook wel een lekker hotel en een overdekt parkeerpark mag ik hopen?
      zondag 1 juli 2007 @ 21:01:06 #21
    45206 Pietverdriet
    pi_51038053
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:00 schreef F04 het volgende:
    Dusseldorf airport heeft toch ook wel een lekker hotel en een overdekt parkeerpark mag ik hopen?
    Ja en ja
    Meerdere hotels in de buurt ook.
    pi_51038123
    Wat ik wel mis is een spoorlijn, alleen is er wel zón sky train, amar waar gaat die naar toe?

Hebben ze daar ook een soort van vertrekhal 1/2/3? Hoe zit het met hun tex free assortiment?
      zondag 1 juli 2007 @ 21:16:51 #23
    45206 Pietverdriet
    pi_51038600
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:03 schreef F04 het volgende:
    Wat ik wel mis is een spoorlijn, alleen is er wel zón sky train, amar waar gaat die naar toe?

Hebben ze daar ook een soort van vertrekhal 1/2/3? Hoe zit het met hun tex free assortiment?
    De skytrain gaat naar een enorm station waar alle treinen stoppen, ook de ICE treinen.
    Ja, ze hebben een vertrekhal en als je tax free wilt winkelen kan je er ook terecht.
    En nee, het is geen amusementspaleis met sjop till you drop faciliteiten
    pi_51038900
    Dus veel minder shops zeker dan op Schiphol.
      zondag 1 juli 2007 @ 21:34:31 #25
    45206 Pietverdriet
    pi_51039285
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:24 schreef F04 het volgende:
    Dus veel minder shops zeker dan op Schiphol.
    Het is dan ook een kleinere luchthaven, maar ga je vliegen om ergens heen te komen of om boodschappen te doen?
    pi_51039530
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is dan ook een kleinere luchthaven, maar ga je vliegen om ergens heen te komen of om boodschappen te doen?
    Vliegen natuurlijk, maar meestal ben ik z''on 6 uur eerder op de luchthaven voordat het vliegtuig vertrekt. Dus ik zou het prettig vinden als er de mogelijkheid is om lekker te gaan shoppen, en wat etenswaren kopen voor op de plaats van bestemming, en misschien een restaurantje pakken.

Maar zitten er ook winkeltjes/restaurant NA de paspoortcontrole?
      zondag 1 juli 2007 @ 21:47:26 #27
    45206 Pietverdriet
    pi_51039774
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:41 schreef F04 het volgende:

[..]

Vliegen natuurlijk, maar meestal ben ik z''on 6 uur eerder op de luchthaven voordat het vliegtuig vertrekt.
    Is dat niet een beeeetje overdreven
    quote:
    Dus ik zou het prettig vinden als er de mogelijkheid is om lekker te gaan shoppen, en wat etenswaren kopen voor op de plaats van bestemming, en misschien een restaurantje pakken.

Maar zitten er ook winkeltjes/restaurant NA de paspoortcontrole?
    Ja
    pi_51039854
    Als ik van Harlingen naar Dusseldorf rij blijf ik wel een nachtje slapen in dat Hotel.
      FOK!fotograaf zondag 1 juli 2007 @ 21:54:37 #29
    73911 ultra_ivo
    pi_51040095
    Ik heb Düsseldorf juist als groot en onoverzichtelijk in herinnering. Maar goed, Schiphol is dan ook niet mijn thuisluchthaven. Luchthavens als Zaventem of Köln/Bonn vindt ik prettiger, ben je veel sneller waar je wezen moet. Düsseldorf duurde ellendig lang.
      zondag 1 juli 2007 @ 22:07:17 #30
    45206 Pietverdriet
    pi_51040660
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 21:54 schreef ultra_ivo het volgende:
    Ik heb Düsseldorf juist als groot en onoverzichtelijk in herinnering. Maar goed, Schiphol is dan ook niet mijn thuisluchthaven. Luchthavens als Zaventem of Köln/Bonn vindt ik prettiger, ben je veel sneller waar je wezen moet. Düsseldorf duurde ellendig lang.
    Ik vlieg het liefst van Münster, direct voor de terminal parkeren, straat oversteken, inchecken, naar boven lopen. 5 minuten na het parkeren sta je voor de gate.
    Geen shopping die het waard is zo te noemen, maar snel vliegen waar je heen moet.
    pi_51041335
    Ik heb zojuist die website van Dusseldorf airport doorgenomen wat niet handig is, is dat alles duits is.
    Ik heb heb er wel het een en ander gebrepen, en het viel me op dat ze best grote parkeer facilliteiten hebben.
    pi_51041688
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 22:23 schreef F04 het volgende:
    Ik heb zojuist die website van Dusseldorf airport doorgenomen wat niet handig is, is dat alles duits is.
    Ik heb heb er wel het een en ander gebrepen, en het viel me op dat ze best grote parkeer facilliteiten hebben.
    Niet gedacht om op ENGLISH te drukken
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_51042011
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 22:31 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Niet gedacht om op ENGLISH te drukken
    Ah ik zie 't nu pas. Dank je.

Voor de rest, een beetje een off topic vraagje. Waarom moet een laptop in een apart bakje tijdens de scan door de X rat machine?

http://www.dus-int.de/flash/media/news_10.html
      FOK!fotograaf zondag 1 juli 2007 @ 22:55:41 #34
    73911 ultra_ivo
    pi_51042689
    Alles wat enigsinds merkwaardig kan uitzien op de scan moet in het aparte bakje. Dus alles met electronica erin (telefoon, MP3 speler, camera) en alle grotere metalen objecten. Een paar weken terug liet ik een spiegeltelelens in m'n rugzak zitten, gelijk de vraag wat die zwarte pijp op de scan was.
    pi_51052106
    Dusseldorf bied best veel internationale vluchten aan. Maar controleert de douane ook streng als je bijvoorbeeld van Bangkok komt, en je hebt een transit op Tehran, en dat je dan pas op DUS aankomt?
    pi_51059005
    Er is een Starbucks Ik vlieg 14 Juli voor de eerste keer vanaf DUS naar PHX
    pi_51059229
    Starbucks is alleen maar koffie joh. Niet mijn smaak.
      maandag 2 juli 2007 @ 16:33:57 #38
    45206 Pietverdriet
    pi_51062313
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 11:12 schreef F04 het volgende:
    Dusseldorf bied best veel internationale vluchten aan. Maar controleert de douane ook streng als je bijvoorbeeld van Bangkok komt, en je hebt een transit op Tehran, en dat je dan pas op DUS aankomt?
    Hee, het zijn Duitsers, wat denk je zelf?
    pi_51083735
    Ik vlieg volgende week vanaf Dusseldorf-Weeze... is dat hetzelfde vliegveld waar jullie het in dit topic over hebben?
    pi_51083927
    Zelf nooit van gevlogen, maar wel regelmatig mensen gebracht en opgehaald. Prettig vliegveld moet ik zeggen...:) Alleen een beetje dom dat je moet betalen om naar het panorama dek te kunnen (Ja ik blijf een nederlander... )
    pi_51087823
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 14:51 schreef ID-Tweak het volgende:
    Er is een Starbucks Ik vlieg 14 Juli voor de eerste keer vanaf DUS naar PHX
    Jippie! I love coffee! Daar kan ik wel wat uurtjes mee doorkomen. Ik vlieg 21 sep voor het eerst vanaf Dus. De reis gaat naar Delhi.
    I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
    pi_51089374
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 08:43 schreef kikoooooo het volgende:
    Ik vlieg volgende week vanaf Dusseldorf-Weeze... is dat hetzelfde vliegveld waar jullie het in dit topic over hebben?
    Nee
      dinsdag 3 juli 2007 @ 13:04:04 #43
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_51090735
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 22:38 schreef F04 het volgende:
    Voor de rest, een beetje een off topic vraagje. Waarom moet een laptop in een apart bakje tijdens de scan door de X rat machine?
    Omdat ratten bekend staan om het feit dat ze kabeltjes doorknagen. Soort bescherming dus.
    pi_51091469
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 11:38 schreef CrazyThing het volgende:

[..]

Jippie! I love coffee! Daar kan ik wel wat uurtjes mee doorkomen. Ik vlieg 21 sep voor het eerst vanaf Dus. De reis gaat naar Delhi.
    Er gaat geen maatschappij naar Delhi zover ik weet.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 13:56:35 #45
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_51092624
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 13:24 schreef F04 het volgende:

[..]

Ooit van indirecte vluchten gehoord, Mahan Air gaat volgens mij naar Delhi
    pi_51092948
    Ik dacht dat hij een directe vlucht nam.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 18:26:38 #47
    45206 Pietverdriet
    pi_51101809
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 08:43 schreef kikoooooo het volgende:
    Nee, en dat vliegveld heet Flughafen (airport) Weeze, en ligt zelfs niet in de buurt van Düsseldorf

Maar dat doet Ryanair vaker, die nemen de naam van een grote stad om een vliegveld op te leuken, zo ligt Frankfurt Hahn ergens op de Hundsruck, meer dan 100 km van Frankfurt vandaan. Alsof je een vliegveld bij Arnhem of groningen Airport Amsterdam East noemt
      dinsdag 3 juli 2007 @ 19:48:21 #48
    3869 David
    Drum the drums
    pi_51104786
    Charleroi is ook "Brussels South"...
      dinsdag 3 juli 2007 @ 20:19:41 #49
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_51105985
    Trouwens ... Wat ik nog vergeten te melden ben er lopen ook Duitsers rond dus wees gewaarschuwd................................................
    pi_51108135
    Wat ik iniedergeval weet is dat vliegveld weeze ene stuk kleiner is dan Dusseldorf.
    pi_51137756
    Hoe lang van tevoren moet je eigenlijk inchecken?
    pi_51183946
    Volgens mij 3 uur voor int.
    pi_51225630
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 13:24 schreef F04 het volgende:

[..]

Jawel, maar ik vlieg met Finn Air, dus heb een tussenstop op Helsinki.

p.s. Ik ben een zij (geen hij)
    I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
    pi_51227219
    Ik moet morgen mijn tickets/hotelvouchers ophalen op Dusseldorf Airport. Ik heb namelijk een last-minute geboekt via een Duits reisbureau en daardoor was er geen tijd meer om alles toegestuurd te krijgen.

Heeft iemand ervaring met het ophalen van tickets/hotelvouchers op het vliegveld?
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_51471338
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 12:10 schreef Dezz het volgende:
    Ik moet morgen mijn tickets/hotelvouchers ophalen op Dusseldorf Airport. Ik heb namelijk een last-minute geboekt via een Duits reisbureau en daardoor was er geen tijd meer om alles toegestuurd te krijgen.

Heeft iemand ervaring met het ophalen van tickets/hotelvouchers op het vliegveld?
    Ik zou gewoon naar een info balie gaan.
    pi_51473092
    Ik moet (over een tijdje pas) mijn vriendin ophalen van Dusseldorf airport.

Stel dat ik met de auto kom: Is het dan makkelijk parkeren? Ik zag dat er een directe afslag vanaf de snelweg is, gaat die meteen naar parkeren voor arrivals? Is het makkelijk te vinden of een doolhof van wegen?

Stel dat ik met de trein ga: Dan moet ik dus eerst van Dusseldorf HbBhf naar Dusseldorf Flughafen en dan met die kabelbaantreindinges naar de terminal? En de arrivals zijn neem ik aan in dezelfde terminal als waar de maatschappij staat aangegeven toch?
      zaterdag 14 juli 2007 @ 22:52:47 #57
    45206 Pietverdriet
    pi_51474612
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 22:08 schreef xienix84 het volgende:

Stel dat ik met de auto kom: Is het dan makkelijk parkeren? Ik zag dat er een directe afslag vanaf de snelweg is, gaat die meteen naar parkeren voor arrivals? Is het makkelijk te vinden of een doolhof van wegen?
    Het is makkelijk te vinden en goed met borden aangeduid
    quote:
    Stel dat ik met de trein ga: Dan moet ik dus eerst van Dusseldorf HbBhf naar Dusseldorf Flughafen en dan met die kabelbaantreindinges naar de terminal? En de arrivals zijn neem ik aan in dezelfde terminal als waar de maatschappij staat aangegeven toch?
    Als je de ICE vanaf Arnhem neemt hoef je niet over te stappen, die ICE stopt op Duesseldorf Flughafen
    Daar neem je de monorail naar het vliegveld zelf
    pi_51482268
    Dusseldorf is zeker een heel stuk groter als Weese.
    Weese is echt zo'n achteraf vliegveldje (vind ik zelf niet erg)
    Dusseldorf lijkt mij steeds groter en groter te worden. Super goed bereik. Parkeren kost niet veel.
    Weinig vertragingen.
    pi_51483322
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 22:08 schreef xienix84 het volgende:

Kan niet veel makkelijker, allemaal prima aangegeven, zoals Pietverdriet schrijft.
    Neem voor kort parkeren P1, P2 of P3.
      zondag 15 juli 2007 @ 11:38:03 #60
    45206 Pietverdriet
    pi_51484017
    quote:
    Op zondag 15 juli 2007 10:08 schreef Lassekjus het volgende:
    Dusseldorf is zeker een heel stuk groter als Weese.
    Weese is echt zo'n achteraf vliegveldje (vind ik zelf niet erg)
    Ik ben gek op Kleine vliegvelden als Weeze of Munster Osnabruck.
    quote:
    Dusseldorf lijkt mij steeds groter en groter te worden. Super goed bereik. Parkeren kost niet veel.
    Parkeren in Düsseldorf is gillend duur als je het vergelijkt met Weeze of Munster.
    Maar goed, Schiphol is nog veel duurder.
    quote:
    Weinig vertragingen.
    Klopt, maar ligt wel een beetje aan het weer. Als er onweer is loopt heel Duitsland vast in de lucht
    pi_51503000
    Kleine vliegvelden vind ik ook fijner...
    Jammer dat er zo weinig shops zijn maar kom toch alleen om te vliegen.
    Zouden er veel meer van moeten zijn. Verdeeld het ook allemaal een beetje=)
    Anders word het zo druk op schiphol
    pi_51503334
    Ik heb even op die website van dusseldorf airport gekeken, en het valt me op dat ze zoveel parkeerplaatsen hebben.
    pi_51522083
    Waar is eigelijk de aankomsthal in Dusseldorf airport, de enige foto's die ik zag op internet zijn alleen van de vertrek terminal.
    pi_51522719
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 14:40 schreef F04 het volgende:
    Waar is eigelijk de aankomsthal in Dusseldorf airport, de enige foto's die ik zag op internet zijn alleen van de vertrek terminal.
    Eén verdieping lager, maar het is geen hal zoals in schiphol. Onder de vertrekhal zijn de bagagebanden, de douane doorgang, en dan een ca. 20 m brede 'hal'.
      vrijdag 28 maart 2008 @ 12:43:08 #65
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_57670954
    Een enorme kick, maar toch nuttig eventueel:
    Ik heb een vraagje over het parkeren.
    P23 is echt ubergoedkoop in vergelijking met alle andere plaatsen, maar zit vaak vol. Is die parkeerplaats zo'n teringeind lopen ofzo? Dat het zo goedkoop is?
    Of onbeveiligd?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_61819461
    Ik vlieg ook binnenkort vanaf Dusseldorf, en ga er naartoe met de trein...Jje moet er 3 uur van te voren zijn...maar dat lijkt me nogal veel.
    2 uur zal toch wel genoeg zijn lijkt me???
      maandag 22 september 2008 @ 10:58:15 #67
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61820065
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 10:32 schreef Sjoois het volgende:
    Ik vlieg ook binnenkort vanaf Dusseldorf, en ga er naartoe met de trein...Jje moet er 3 uur van te voren zijn...maar dat lijkt me nogal veel.
    2 uur zal toch wel genoeg zijn lijkt me???
    Is het ook.

Die 3 uur doen ze gewoon zodat de mensen gespreid aankomen, in principe mag je ook 1 uur vantevoren aankomen. Maar als iedereen laat aankomt kunnen ze alle mensen niet op tijd inchecken.

Maar aangezien je met de trein gaat zou ik wel wat extra speling nemen, er hoeft maar één flinke vertraging te zijn en je mist het vliegtuig. Dan zou ik maar 3 uur vantevoren aanwezig zijn inplannen
      maandag 22 september 2008 @ 21:36:39 #68
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_61836271
    Sorry dat ik dit topic een beetje kick...

Maar ik vlieg dus ook vanaf Dusseldorf Airport, alleen het probleem is al om 9 uur 's ochtends dus ik dacht ik neem de trein een dag ervoor en ga dan naar een hotel/jeugdherberg...

Ik heb een goedkope jeugdherberg gevonden, alleen ligt die echter midden in de stad... Ik had ook wel een hotel dichterbij (op) het vliegveld kunnen nemen maar die zijn stukken duurder, deze kost maar 22 euro voor een nacht! Ik vlieg buiten Europa (Wit-Rusland) dus moet ik zeker 3 uur van tevoren aanwezig zijn dacht ik (iemand die dat kan bevestigen?)?? 3 uur word dus aangeraden, laat ik dat maar doen dus

Dus mijn vraag, gaan er rond die tijd (5/6 uur) al bussen/treinen of wat dan ook richting het vliegveld? Of zal ik toch echt een taxi moeten bellen?

Hopelijk kan iemand mij helpen!
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
      dinsdag 23 september 2008 @ 00:37:34 #69
    137173 YPrue
    Message in a bottle...
    pi_61841361
    Ik heb even snel op de site van de Deutsche Bahn (db.de) gekeken en 5.00 uur ingevoerd. Als uitkomst geeft hij zelfs Nahverkehr (denk aan tram, bus etc.) aan, dus dat is ook nog een optie, naast de trein. Waarschijnlijk is het ritje met de tram/bus ook wat goedkoper. De reistijd is ongeveer 11 minuten, dus dat is ook wel in orde dacht ik zo

Edit: ook nog even op www.vrr.de gekeken (bus/tram die in Düsseldorf en omgeving rijdt) en op een willekeurige dag 6.00 uur ingevuld. Als je op de bushalte van Düsseldorf Hbf bij bushalte nr. 9 opstapt, heb je om 06:04 uur bus nr. 721 en ben je na 23 minuten op Düsseldorf Flughafen Terminal A/B/C beland. Dat busnummer is trouwens een directe lijn zonder overstappen (als je dat prettiger mocht vinden).

[ Bericht 8% gewijzigd door YPrue op 23-09-2008 00:55:20 ]
    The Police 08-06-2008
    pi_64907828
    kick.
    Hoe is het gegaan met het parkeren? Wij vertrekken over anderhalve week weer via dit vliegveld, normaal ons laten brengen, maar nu het denken om zelf te rijden. Het lang parkeren? Zijn deze P-plaatsen beveiligt en liggen ze toch een beetje in de buurt? En uiteraard ook belangrijk, hoe vallen de parkeerkosten uit ?
    pi_64907917
    Je kunt natuurlijk ook even op de site kijken...

Handigst is P4, dan kun je met de monorail naar de terminal.

http://www.dus-parken.co.uk/Parking.139.0.html?&L=0

http://www.dus-parken.co.uk/Parking-Tariffs.161.0.html
    pi_64908210
    Schema bekeken, is idd het handigst P4.
    pi_64908857
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 10:33 schreef john6 het volgende:
    Schema bekeken, is idd het handigst P4.
    Parkeer zo laag mogelijk en zover mogelijk aan de straat- daar is de ingang naar de monorail.
    pi_64909804
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 11:16 schreef charon het volgende:

[..]

Parkeer zo laag mogelijk en zover mogelijk aan de straat- daar is de ingang naar de monorail.
    Dank je voor de tip. Zal er rekening mee houden
    pi_64913647
    Oud topic. Schijnbaar gaan ze daar trouwens uitbreiden.
    pi_64913943
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 14:28 schreef F04 het volgende:
    Oud topic. Schijnbaar gaan ze daar trouwens uitbreiden.
    Idd ouder topic met enkele kicks, maar reageerde omdat ik benieuwd was naar de parkeergelegenheden.
    pi_69569797
    Wij gaan voor het eerst vanaf Dusseldorf vliegen! Nu lees ik dat je het beste kan parkeren voor langere tijd op P4 omdat daar vervoer naar de vertrekhal is?
    Als je op een ander P parkeerd hoe kom je dan in de vertrekhal en is dat ver ervan af?
    Is er geen pendelbus zoals op Schiphol en hoe zit het bij terugkeer staat er dan een bus die naar de parkeerplaatsen gaat?
      zondag 31 mei 2009 @ 10:49:52 #78
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_69569827
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 10:39 schreef Bets50 het volgende:
    Wij gaan ook voor het eerst vanaf Dusseldorf vliegen! Nu lees ik dat je het beste kan parkeren voor langere tijd op P4 omdat daar vervoer naar de vertrekhal is?
    Als je op een ander P parkeerd hoe kom je dan in de vertrekhal en is dat ver ervan af?
    Is er geen pendelbus zoals op Schiphol en hoe zit het bij terugkeer staat er dan een bus die naar de parkeerplaatsen gaat?
    Ik zou even kijken op http://www.duesseldorf-international.de/dus_nl/ en dan vooral vooraf een plaats reserveren op het parkeerterrein voor lang parkeren.
    Dit kost je dan wel 4 euro aan boekingskosten, maar je bent dan verzekerd voor een plaats, op de website staat omschreven waar de parkeergelegenheid is, vaak is dit wel op loopafstand, en als je niet alleen reist kan je eerst mooi iemand met bagage afzetten en dan rustig gaan parkeren.

P4 is Lang parkeren, en heeft een skytrainstation. Dit is wel Lang Parkeren en geen Voordeel Lang Parkeren. Als je bijvoorbeeld van 19 juni tot en met 4 juli hier staat kost dat 88 + 4 euro, dus 92 euro, terwijl voordeel lang parkeren 59 + 4 euro is 63 euro kost. Toch een verschil van 29 euro. Daarnaast heeft P24 een shuttle bus, de overige parkeerplaatsen moet je wel een stuk lopen.

Mocht je trouwens een oud barrel hebben kan je ook aan de andere kant van het spoor parkeren op het industrieterrein bij het treinstation (dus niet op de parkeerplaats aldaar). Daar staan best veel auto's, al adviseer ik dit niet omdat er toch Nederlandse kentekenplaten opzitten en het, zeker bij een nieuwere auto, uitlokking kan zijn voor diefstal uit of van de auto.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 31 mei 2009 @ 10:51:01 #79
    167923 appelsjap
    All the above
    pi_69569844
    Mijn pa is echt net 3 dagen terug gegaan, ten eerste een tip: SNEL RESERVER OP http://www.dus-parken.nl/ want alles zit echt bijna vol. Verder is mijn pa naar P5 gegaan, en daar hebben ze zo'n trein die je naar de terminal brengt.
    Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
    Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
      zondag 31 mei 2009 @ 10:51:47 #80
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_69569859
    P4 parkeert inderdaad prettig, je kan met de skytrain naar de vertrekhal. Werkt prima.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zondag 31 mei 2009 @ 10:54:53 #81
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_69569916
    En controleer even dat je echt vanaf Düsseldorf International vliegt, en niet vanaf de Ryanair-variant van Düsseldorf (Weeze)
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_69569964
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 10:54 schreef De_Hertog het volgende:
    En controleer even dat je echt vanaf Düsseldorf International vliegt, en niet vanaf de Ryanair-variant van Düsseldorf (Weeze)
    Dit dus

Ik zal het nooit vergeten dat ik daar stond met mijn koffer..... Dikke faal.
      zondag 31 mei 2009 @ 11:00:19 #83
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_69570007
    En als het daadwerkelijk 'de echte' Flughafen Düsseldorf is: vanaf Arnhem kun je voor 19 euro met de ICE naar het vliegveld. Ik weet niet hoe lang je weg gaat, met hoeveel mensen je gaat en waar je woont maar dat kan dus eventueel ook een optie zijn.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      zondag 31 mei 2009 @ 11:04:15 #84
    167923 appelsjap
    All the above
    pi_69570063
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 10:57 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Dit dus

Ik zal het nooit vergeten dat ik daar stond met mijn koffer..... Dikke faal.
    Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
    pi_69570103
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 11:04 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ja precies.
      zondag 31 mei 2009 @ 11:17:47 #86
    167923 appelsjap
    All the above
    pi_69570274
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 11:06 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Ja precies.
    Heb je toen nog op tijd je vliegtuig gehaald?
    pi_69570306
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 11:17 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Heb je toen nog op tijd je vliegtuig gehaald?
    Zeker

Ik had er niet aan gedacht dat Dusseldorf 10 verschillende vliegvelden had....
    pi_69572405
    Als je bij Park & Travel de parkeert is het iets goedkoper, maar wel makkelijker. Hoef je je koffers niet in de skytrain te sjouwen. Je wordt opgehaald en gebracht met shuttle service
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 11:00 schreef De_Hertog het volgende:
    En als het daadwerkelijk 'de echte' Flughafen Düsseldorf is: vanaf Arnhem kun je voor 19 euro met de ICE naar het vliegveld. Ik weet niet hoe lang je weg gaat, met hoeveel mensen je gaat en waar je woont maar dat kan dus eventueel ook een optie zijn.
    wel van tevoren boeken, soms is alleen duurste tarief over...
    pi_69573309
    bedankt voor de informatie als je bij Park & Travel parkeert hoe lang moet je dan nog in de bus naar de vertrekhal? En s'avonds is het geen probleem om die bus dan weer te nemen naar de auto?
    pi_69575743
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 13:39 schreef Bets50 het volgende:
    bedankt voor de informatie als je bij Park & Travel parkeert hoe lang moet je dan nog in de bus naar de vertrekhal? En s'avonds is het geen probleem om die bus dan weer te nemen naar de auto?
    je wordt binnen 5 minuten (inclusief instappen) naar de vertrekhal gebracht. Bij terugkomst moet je na de douane even bellen en wacht je even op de wachtpunt, komen ze je ophalen binnen een kwartier na het belletje. Tis 24/7
    pi_69578720
    Weet iemand hoe je het beste met de trein daar vanuit de randstad (Leiden) kan komen?
    pi_69579112
    Trein Leiden - Utrecht, ICE Utrecht - DUS
    pi_69702913
    Is die parkeerplaats erg groot ik bedoel daarmee moet je ver lopen met de koffers naar de bus die je naar de vertrekhal brengt?
    pi_69703689
    Zijn hier nog mensen die geparkeerd hebben op zo'n P&R parkeerplaats in Dusseldorf en de S-Bahn naar het vliegveld genomen hebben?
    pi_69704727
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 10:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou even kijken op http://www.duesseldorf-international.de/dus_nl/ en dan vooral vooraf een plaats reserveren op het parkeerterrein voor lang parkeren.
    Dit kost je dan wel 4 euro aan boekingskosten, maar je bent dan verzekerd voor een plaats, op de website staat omschreven waar de parkeergelegenheid is, vaak is dit wel op loopafstand, en als je niet alleen reist kan je eerst mooi iemand met bagage afzetten en dan rustig gaan parkeren.

P4 is Lang parkeren, en heeft een skytrainstation. Dit is wel Lang Parkeren en geen Voordeel Lang Parkeren. Als je bijvoorbeeld van 19 juni tot en met 4 juli hier staat kost dat 88 + 4 euro, dus 92 euro, terwijl voordeel lang parkeren 59 + 4 euro is 63 euro kost. Toch een verschil van 29 euro. Daarnaast heeft P24 een shuttle bus, de overige parkeerplaatsen moet je wel een stuk lopen.

Mocht je trouwens een oud barrel hebben kan je ook aan de andere kant van het spoor parkeren op het industrieterrein bij het treinstation (dus niet op de parkeerplaats aldaar). Daar staan best veel auto's, al adviseer ik dit niet omdat er toch Nederlandse kentekenplaten opzitten en het, zeker bij een nieuwere auto, uitlokking kan zijn voor diefstal uit of van de auto.
    Wat je ook kunt doen is je auto op een P&R parkeerplaats zetten in Dusseldorf en de S-Bahn nemen naar het station toe. Zoals hier in Angermund:
    http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51.313125,6.767063&spn=0.04925,0.154495&t=h&z=13
    pi_69818702
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 15:07 schreef Bets50 het volgende:
    Is die parkeerplaats erg groot ik bedoel daarmee moet je ver lopen met de koffers naar de bus die je naar de vertrekhal brengt?
    De parkeerplaats is redelijk groot.
    Maar wat wij doen is, de koffers even dumpen bij de receptie als je je aanmeld (waar het busje staat).
    En dan ga ik de auto parkeren terwijl m'n vrouw achterblijft en eventueel de koffers al in de busje dumpt.

En als je terug komt, even uitladen, iemand achterblijven bij koffers. Auto ophalen, inladen en wegwezen.
    pi_72205902
    Heeft er iemand ervaring met het parkeren op Airpark Düsseldorf Parkplatz? Dat ligt aan de Theodorstraße... De transfer naar het vliegveld duurt niet meer dan vijf minuten volgens de site. Iemand enig idee of die parkeerplaats een beetje eenvoudig te vinden is?
      donderdag 27 augustus 2009 @ 17:32:18 #98
    45206 Pietverdriet
    pi_72206326
    tip
    er zijn nogal wat hotels in Düsseldorf die een park/sleep&fly aanbieding hebben.
    Voor twee weken parkeren plus een overnachting ben je dan een 80-90 euro kwijt (als er geen Messe is)
    Kan je de dag van te voren rustig naar Düsseldorf rijden, lekker de stad in, Düsseldorf is geweldig stappen, de langste bar der wereld noemen ze de binnenstad. Volgende ochtend dan met een transfer busje naar het vliegveld.
    pi_72207985
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
    tip
    er zijn nogal wat hotels in Düsseldorf die een park/sleep&fly aanbieding hebben.
    Voor twee weken parkeren plus een overnachting ben je dan een 80-90 euro kwijt (als er geen Messe is)
    Kan je de dag van te voren rustig naar Düsseldorf rijden, lekker de stad in, Düsseldorf is geweldig stappen, de langste bar der wereld noemen ze de binnenstad. Volgende ochtend dan met een transfer busje naar het vliegveld.
    Klopt, thnx voor de tip. Maar de parkeerplaats is via het reisbureau al gereserveerd
    pi_109660589
    Vliegveld Dusseldorf is een fijn vliegveld om vanaf te vetrekken. Ik woon in Arnhem en het is ook niet erg lang rijden naar Düsseldorf, parkeren gaat daar ook prima.

[ Bericht 17% gewijzigd door Thetallguy op 29-03-2012 18:21:04 (spam) ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')