abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:25:43 #151
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50978095
Verschillende strafmaten zijn trouwens ook geen oplossing, dat is zo subjectief als wat, rijden met doktersbriefjes afschaffen, dat is een oplossing.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:43:56 #152
40566 Ericr
Livewrong
pi_50978598
Als op voorhand bekend is wat de straf is voor overtreding van de regels moet je gewoon geen risico's nemen. Een extra pufje is een erg zwak excuus, ik mag toch wel aannemen dat de heren astmapatienten weten hoe ze om moeten gaan met hun medicamenten.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:08:16 #153
67640 SaintOfKillers
pi_50979348
In tijden dat er met uitgemeten dosissen en maskeermiddelen wordt ge๋xperimenteerd om net onder limieten te blijven of om net niet op te vallen, is het vrij opvallend dat ze dan niet op een puf meer of minder zouden kijken.

Slordigheid bij iets waar er steeds meer op de details wordt gelet. Vreemd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_50979687
en wat gaan ze dan doen met piepoli ... de gangmaker van heel sunair duval. die zat er nog eens 500 boven
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:40:29 #155
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50980492
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:17 schreef flyck het volgende:
en wat gaan ze dan doen met piepoli ... de gangmaker van heel sunair duval. die zat er nog eens 500 boven
Die is al in beschuldiging gesteld en moet volgende week ook voor het coni komen daarvoor ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_50984729
Als ze piepoli aan de kant zetten moeten ze hetzelfde doen met Petacchi lijkt me
pi_50985427
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Lefevere behoudt vertrouwen in Van Mol

Quick-Step-manager Patrick Lefevere blijft achter Van Mol staan.

In Het Belang van Limburg reageerde hij op de beschuldigingen van Herinne aan het adres van zijn teamdokter.

"De producten die Herinne van Van Mol kreeg, dat moet 'bucht' geweest zijn", zegt Lefevere cynisch.

"Herinne stopte na 1994 toch met koersen. Hij kroop, terwijl volgens hem de GB-ploeg vloog."

"Mijn vertrouwen in Yvan blijft intact. We vechten al jaren samen tegen windmolens."

"Ik kan maar niet begrijpen dat de geloofwaardigheid van marginalen als Herinne in de media groter is dan die van een gerespecteerde arts. Erg."
Ik word zo moe van die man...
pi_50990049
London to shut streets to cars
On September 23, the city of London will close 14km of roads to all traffic except bicycles. The move is part of a year-long effort to encourage cycling in the city. If successful, the event may become an annual occurrence.

"In London's year of the bike, this will be the best day of all,'' said Jenny Jones, Green Party member of the legislative assembly according to Bloomberg.com.

The vehicle free zone will include Victoria Embankment, Westminster and St. Paul's. The number of trips by bike in London has nearly doubled in recent years and is up to 480,000 per day.

But perhaps the most high-profile cycling event in London will be the opening 8km Tour de France prologue on July 7 on a flat, fast course through the heart of London, beginning in Whitehall, past the Houses of Parliament in Westminster, past Queen Elizabeth in her majestic Buckingham Palace, then back to the finish through Hyde Park.

The prologue is set for the day exactly two years after a series of bombs struck London's public transportation system, including three Underground trains and a bus at rush hour, killing 52 commuters and four suicide bombers. More recently, police successfully defused a bomb in car parked near Piccadilly Circus on Friday

Iets anders dan doping . Gaat de Tour nog wel door?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:07:16 #159
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50993883
Dr is vandaag niets van het NK live op TV zie ik?
Schande.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_50994732
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:54 schreef EuropeSantana het volgende:
London to shut streets to cars
On September 23, the city of London will close 14km of roads to all traffic except bicycles. The move is part of a year-long effort to encourage cycling in the city. If successful, the event may become an annual occurrence.

"In London's year of the bike, this will be the best day of all,'' said Jenny Jones, Green Party member of the legislative assembly according to Bloomberg.com.

The vehicle free zone will include Victoria Embankment, Westminster and St. Paul's. The number of trips by bike in London has nearly doubled in recent years and is up to 480,000 per day.

But perhaps the most high-profile cycling event in London will be the opening 8km Tour de France prologue on July 7 on a flat, fast course through the heart of London, beginning in Whitehall, past the Houses of Parliament in Westminster, past Queen Elizabeth in her majestic Buckingham Palace, then back to the finish through Hyde Park.

The prologue is set for the day exactly two years after a series of bombs struck London's public transportation system, including three Underground trains and a bus at rush hour, killing 52 commuters and four suicide bombers. More recently, police successfully defused a bomb in car parked near Piccadilly Circus on Friday

Iets anders dan doping . Gaat de Tour nog wel door?
Hint: Tour de France 2007
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_50995257
Jaksche heeft toegegeven dat hij sinds 1997 doping gebruikt, hij kreeg het toen bij team-Polti van Stanga, nu manager van Milram. Over zijn tijd bij T-Mobile zegt hij:
quote:
"Die Mannschaftsleitung wusste alles. Es war ein fest installiertes System."

http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,491561,00.html
pi_50995343
Mooi, kan die samen met Manzano de strijd aan .

Datie ook maar wat mag onthullen over z'n ONCE tijd.
pi_50996277
Nog wat andere nieuwtjes:

Vinokourov werkt sinds 1,5 jaar met Michele Ferrari
quote:
"IK WERK MET DOKTER FERRARI, EN DAN ?"
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Aleksandr Vinokoerov, de grote favoriet
voor de Tour, werkt ruim anderhalf jaar
samen met de omstreden Italiaanse arts
Michele Ferrari. "Ja, en dan?", vroeg
hij in Kazachstan aan Het Nieuwsblad.

"Voor de wielerwereld is dit misschien
hot news, maar hier in Kazachstan ligt
er niemand wakker van. Lance Armstrong
werkte ook met dokter Ferrari en heeft
dat gezegd toen hij de eerste keer de
Tour won. Daarna won hij nog zes keer."

Michele Ferrari is de man van volgende
uitspraak: "Epo is niet gevaarlijk. Een
teveel aan epo is dat w้l. Maar ook 10
liter fruitsap drinken, is gevaarlijk."

"IK BEN GEEN BEDRIEGER"
"Ik wil nu open kaart spelen, want in
de Tour komt zoiets toch boven water",
vertelt Aleksandr Vinokoerov. "Maar ik
zou niet weten wat er verkeerd aan is."

"Over zijn voorgeschiedenis praat ik
nooit met dokter Ferrari. Ik weet wat
hij nu doet. Zowel bergop als in het
tijdrijden maakte ik progressie door
zijn trainingen te volgen. Ferrari is
mijn trainer, puur voor het fysieke."

"Ik ben geen bedrieger en zondig niet
tegen het UCI-reglement. De helft van
het peloton werkt nog samen met "dokter
Mabuse" (Bernard Sainz, red), maar daar
stelt dan weer niemand zich vragen bij"

"JE WINT TOUR NIET DOOR TE SPUITEN"
Vinokoerov denkt niet dat de bekentenis
dat hij met dokter Ferrari werkt zijn
imago kan schaden: "Ik weet wat ik w้l
en niet doe. Dat is het voornaamste."

"Wie denkt dat je de Tour kunt winnen
met doping, zit er glad naast. Dat doe
je niet door vanuit je canap้ links en
rechts te spuiten. De pers zal het ge-
geven Ferrari aangrijpen, maar naar
mijn weten ging hij altijd vrijuit."

"Toen de UCI het had over renners die
in het zwart trainden, heb ik van kle-
dij gewisseld. Even dacht ik naakt te
fietsen. Zou het dan goed geweest zijn?
Die heksenjacht moet snel ophouden."
Slim van Vinokourov. Hij weet ook dat als je een grote ronde wil winnen, je daar goede begeleiding voor moet hebben. Zou Pat nu ook zeggen dat Vino zijn samenwerking moet beeindigen, of doet hij dat alleen bij minder grote namen?

Daarnaast heeft Dekker zijn samenwerking met Cecchini opgezegt:
quote:
Verder maakte de Nederlandse toprenner Thomas Dekker bekend, dat hij de samenwerking verbreekt met de eveneens omstreden Italiaanse sportarts Luigi Cecchini. Dekker: „Ik heb er lang over nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat het beter is om niet met hem verder te gaan.”

De talentvolle Rabo-renner reageert hiermee op het exclusieve interview dat Luigi Cecchini vandaag aan TELESPORT geeft. De Italiaan zegt daarin onder meer: „Door alle leugens is mijn imago zo slecht, dat ik Thomas verzoek om met mij te stoppen. Onze samenwerking heeft nu alleen maar negatieve gevolgen voor zijn carri่re.”
pi_50997197
quote:
"Toen de UCI het had over renners die
in het zwart trainden, heb ik van kle-
dij gewisseld. Even dacht ik naakt te
fietsen. Zou het dan goed geweest zijn?
Die heksenjacht moet snel ophouden."
pi_50997323
hij doet hetzelfde als valverde. Zeggen met een bepaalde dokter om te gaan maar meer niet. Handig, zo kunnen ze je al niet pakken door te zeggen dat je afspreekt met die doc.

hoewel zijn tmobile verleden echt niet in zijn voordeel spreekt:

[ Bericht 8% gewijzigd door flyck op 30-06-2007 12:53:17 ]
pi_50997404
KROON BOYCOT ANTI DOPINGVERKLARING

Als eerste wielerprof ter wereld zegt Karsten Kroon uit Dalen 'nee' tegen het UCI-charter Riders' commitment to a new cycling.

"Zo'n charter leidt nergens toe", vindt Kroon, die dit jaar zestien controles onderging en nooit 'positief' was. "Maar bij iedere controle ben ik doodsbang gewoon paranoide. Het risico is mij te groot. Ik heb een schoon geweten. Maar wat als ik een restaurant een met steroiden bewerkte kip? Of een vitaminepil met nandrolon slik? Iedereen kan in ons hotel binnenlopen en iets in de flessen in de koelbox doen."

KROON KRIJGT BIJVAL VAN ZIJN COLLEGA'S

Volgens Karsten Kroon wil niemand van zijn ploeggenoten van CSC de anti-dopingverklaring van de UCI ondertekenen. (opmerking mijnerzijds behalve Zabriskie, zoals al bericht op dit forum).
Bovendien zou Bjarne Riis zijn renners niet verplichten tot een handtekening.
Kroon sprak in de Ronde van Zwitserland uitgebreid met zijn ploeggenoten: Jens Voigt, Frank Schleck, Fabian Cancellara. "Niemand van onze ploeg wil tekenen", aldus de Drent.

Kroon: "De namen die nu op de lijst staan zeggen mij niks. ZE VOLGEN ALS MAKKE SCHAPEN DE UCI of moeten tekenen onder druk van de ploeg. Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijk. Ik teken alleen als dat moet van de ploeg, als de sponsor zich bijvoorbeeld terugtrekt als onze ploeg geen Tour rijdt en ik daardoor volgend jaar geen werk meer zou hebben. Maar ik begreep van Bjarne dat hij ons niet onder druk zet. Hij zei dat hij dan maar een jaar niet in de Tour start".

BRON: Dagblad van het Noorden
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:00:12 #167
40566 Ericr
Livewrong
pi_50997721
Riis
pi_50997949
Toffe actie.. beetje jammer dat Kroon toch al niet meedoet aan de tour.. Maar zeker wel een goeie zet van CSC
pi_50998061
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:43 schreef Cootz het volgende:

[..]

Het is inderdaad goed dat Vinokourov deze uitspraken doet. Hij is 1 van de weinigen nog in het peloton met de reputatie en palmares dat hij dit kan zeggen zonder makkelijk aan de kant geschoven te worden.
Ik denk dat iedereen wel voorstander is van bestrijding van doping-gebruik, maar het neemt nu steeds meer de vormen aan van een heksenjacht.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:18:38 #170
67640 SaintOfKillers
pi_50998316
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 13:10 schreef Ereinion het volgende:
Ik denk dat iedereen wel voorstander is van bestrijding van doping-gebruik, maar het neemt nu steeds meer de vormen aan van een heksenjacht.
Ze gaan idd. steeds verder, maar het is wel tekenend dat ze vaak iets met een vieze geur vinden.

Ze breken misschien wel in in iemands huis om in de kast te komen kijken, maar er vallen verdomme wel elke keer 10 lijken uit.
pi_51000212
Dus Kroon weigert die UCI-verklaring te ondertekenen ... interessant om te zien wat ze hiermee gaan doen.
Cancellara en Valverde stonden ook niet te springen om te tekenen, maar die laatste was inmiddels toch bereid om te tekenen dacht ik ergens geleest te hebben.
Cancellara rijdt itt tot Kroon wel de Tour, kijken of hij uiteindelijk toch overstag gaat
  zaterdag 30 juni 2007 @ 14:32:34 #172
pi_51000378
Als niemand van CSC wil tekenen zijn ze bij de Tour in staat hen helemaal thuis te laten. Al helemaal met iemand als Riis als ploegleider ...
  zaterdag 30 juni 2007 @ 14:37:10 #173
pi_51000474
quote:
De pers zal het ge-
geven Ferrari aangrijpen, maar naar
mijn weten ging hij altijd vrijuit."
Dottore Ferrari werd in 1994 veroordeeld voor het handelen in dopingproducten en onetische medische praktijken in Itali๋ en mag sindsdien zelfs geen offici๋le doktersfunctie meer vervullen. Hij moest toen ook door Gewiss worden ontslagen.
pi_51001709
Op de dag dat in Duitsland eennieuwe bom zal barsten (Jaksche) pakt de krant De Morgen uit met een dopingdossier waaruit blijkt dat het probleem in de pers blijkbaar enorm opgeschroefd wordt. Iedereen naar de krantenwinkel want journalist Hans vande Weghe is ้้n van de weinig journalisten die weet waarover hij het heeft.

Losweg enkele markante feiten:

- in een interview zegt Jef Dhondt dat de overleden dokter Ryckaert van Festina en de dokter van Rabobank de voorzichtigste dokters zijn ivm doping - dezelfde Dhondt pleit de ploeg Lefevere vrij van doping;

- doping gaat altijd uit van de renners, dokters zijn altijd tegen maar maakten in de jaren '90 de overweging dat medisch toezicht de minst slechte oplossing was;

- uit bloedcontroles van de UCI blijkt dat ้้n op drie Spaanse renners aan het spul zit (te zien door rare bloedwaarden), dat ้้n op zeven Italiaanse renners gebruikt en dat bij de andere nationaliteiten het aantal rare bloedwaarden schommelt tussen vijf en zeven procent;

- het feit dat men sneller rijdt niet per se te wijten is aan doping. Testen van T-Mobile wijzen uit dat optimaal gebruik van materiaal van materiaal in een tijdrit tot 30 watt winst kan opleveren. Dat betekent drie เ vier kilometer sneller rijden. Dat de gemiddelde snelheden blijven stijgen heeft dus met beter materiaal te maken maar ook heel veel met betere bestrating, wanneer grote wedstrijden langs komen zorgen de meeste plaatselijke overheden ook voor een verse laag asfalt;

-de veelbesproken groeihormonen zijn duur maar zijn weinig effectief;

- tot slot nog een leuke anecdote: het ijkpunt voor dopingbestijding is de tijdrit van Iban Mayo op de Mont Ventoux in de Dauphin้ Lib้r้ van 2004. Mayo reed Armstrong toen op meer dan 2 minuten waarop Armstrong aan de alarmbel ging trekken en de UCI aanzette tot meer gerichte controles waarna Mayo een modale renner werd.

De conclusie die ik uit dit alles trek (en die dus voor mijn rekening is) is dat het beter gaat met de wielersport. We zijn op een keerpunt waar de kans zeer groot is dat de rondewinnaars nog steeds zondaars zijn, maar dat de jongere generatie niet meer aan het zware spul zit....

-----

Ook interessant dit.
pi_51001965
Ik weet echt niet meer wat ik er van denken moet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')