of de regels zijn gewoon veels te streng, ze moeten op bepaalde vlakken wat soepeler doen en niet zo rigoreus.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:22 schreef Ericr het volgende:
Allemaal 2 jaar schorsen, geen uitzonderingen maken. Jammer dan als ze even teveel puffen, hun probleem. De regels laten geen ruimte voor dit soort 'foutjes'.
Zo streng zijn de regels niet, de limieten zijn vaak behoorlijk ruim. Grenswaarde overschreden en je hangt, jammer maar helaas. Andreea Raducan moest haar goud inleveren bij het turnen voor een stof die nu niet eens meer verboden is om te gebruiken. Toediening van dat middel zou haar niets eens een voordeel geven, Salbutamol geeft dat wel. Dan puffen ze maar wat minder.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:16 schreef Bartoli het volgende:
[..]
of de regels zijn gewoon veels te streng, ze moeten op bepaalde vlakken wat soepeler doen en niet zo rigoreus.
Zou jij dat ook zeggen als je een keer teveel zou puffen![]()
quote:Di Luca tekent UCI-verklaring
ROME (ANP) - Giro-winnaar Danilo Di Luca heeft vrijdag een handtekening gezet onder de antidopingverklaring van de UCI. De wielrenner van Liquigas staat onder dopingverdenking, maar Di Luca heeft naar eigen zeggen een rein geweten.
Hij moet binnenkort verschijnen op een hoorzitting van het Italiaans olympisch comité (CONI). ,,Ik heb niets te verbergen en zal alles zeggen wat ik weet'', zei Di Luca tegen de krant La Gazzetta dello Sport.
De zaak draait om een dossier van 572 pagina's, door de politie van Florence overgedragen aan de openbaar aanklager in Rome. In het dossier staat informatie over contacten van Di Luca met een omstreden arts, Carlo Santuccione. Er zouden tapes met belastende telefoongesprekken en videobeelden zijn.
Di Luca lijkt echter niet bang. ,,Ik heb de verklaring van de UCI getekend om te bewijzen dat ik niets te verbergen heb.'' De Italiaan weet wat de consequenties zijn als hij blijkt te liegen: Een schorsing van minstens twee jaar en inlevering van zijn jaarsalaris van 2007
Ik ken autowegen waar je 50 mag rijden maar zonder probleem of gevaar 70 of 90 zou kunnen rijden. Maar als ik dat doe en ze staan daar te flitsen hang ik ook. Als de norm 2x puffen is moet je er geen drie nemen. Hoe simpel kan het zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:16 schreef Bartoli het volgende:
[..]
of de regels zijn gewoon veels te streng, ze moeten op bepaalde vlakken wat soepeler doen en niet zo rigoreus.
Zou jij dat ook zeggen als je een keer teveel zou puffen![]()
In dit geval wist de Snickers-dief op voorhand dat hij zelfs voor zijn "kleine" diefstal een zware straf zou moeten betalen en toch deed hij het. Misschien is bewust bedrog wel erger dan enorme domheid, maar goed, dat bepaal ik niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:14 schreef Ereinion het volgende:
Iemand die een snickers steelt uit een supermarkt krijgt toch ook niet dezelfde straf als iemand die een bank overvalt.
dat klopt maar het gaat om het feit dat je daarvoor 2 jaar kan krijgen en dat het evenveel is als iemand die teveel EPO in zijn lichaam geeft. die verhouding klopt gewoon niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ken autowegen waar je 50 mag rijden maar zonder probleem of gevaar 70 of 90 zou kunnen rijden. Maar als ik dat doe en ze staan daar te flitsen hang ik ook. Als de norm 2x puffen is moet je er geen drie nemen. Hoe simpel kan het zijn.
die regel hanteren ze wel maar daar moet dan meteen wat aan veranderd wordenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat klopt , maar de reglementen zijn nu eenmaal zo veranderd dat iedereen die gelijk waarop positief is 2 jaar krijgt toch ?
Idd, maar als je een paar kilometer te hard rijdt, krijg je een boete van een paar tientjes. Rijdt je 50 te hard, wordt je rijbewijs een paar weken ingenomen en krijg je een paar honderd euro boete.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik ken autowegen waar je 50 mag rijden maar zonder probleem of gevaar 70 of 90 zou kunnen rijden. Maar als ik dat doe en ze staan daar te flitsen hang ik ook. Als de norm 2x puffen is moet je er geen drie nemen. Hoe simpel kan het zijn.
Vergelijk het dan met een alcoholtest. Blaas ik 0.4 is er niks aan de hand. Blaas ik 0.5 kost mij dat ¤ 137,50 ...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, maar als je een paar kilometer te hard rijdt, krijg je een boete van een paar tientjes. Rijdt je 50 te hard, wordt je rijbewijs een paar weken ingenomen en krijg je een paar honderd euro boete.
Dus: goede vergelijking![]()
Edit: spuit elf![]()
En bij 0,6 of 1,0, wat betaal je dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vergelijk het dan met een alcoholtest. Blaas ik 0.4 is er niks aan de hand. Blaas ik 0.5 kost mij dat ¤ 137,50 ...
Als ik één biertje drink is er niks aan de hand, drink ik er twee speel ik al met de grenswaarde, drink ik er drie hand ik zeker. Je bepaalt zelf hoe sterk het risico is dat je betrapt bent ...
quote:Jörg Jaksche schließt sich der seit Wochen rollenden Doping-Geständniswelle an. Der Ansbacher wird in einem am Montag erscheinenden Interview des Hamburger Nachrichtenmagazins "Der Spiegel" auspacken und sich danach als "Kronzeuge" den Behörden und den Sportgerichten zur Verfügung stellen. Dies bestätigte sein Anwalt Michael Lehner dem Sport-Informations-Dienst (sid).
Sein Mandant werde nicht wie die geständigen früheren Telekom-Fahrer "nur eigene Vergehen zugeben, sondern umfassend zur Aufklärung der Szene und ihrer Hintermänner beitragen", sagte Lehner. Jaksche gehe davon aus, dass er die Kronzeugen-Regel der Welt-Antidoping-Agentur WADA in Anspruch nehmen und deshalb auf Minderung der zweijährigen Regelsperre hoffen könne.
Goede vergelijking. Je mag niet met (veel) drank op rijden. Maar je kunt het wel. Totdat je moet blazen, zit je boven de grens mag je niet meer rijden, of je er nou een klein beetje of heel veel over zit.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vergelijk het dan met een alcoholtest. Blaas ik 0.4 is er niks aan de hand. Blaas ik 0.5 kost mij dat ¤ 137,50 ...
Als ik één biertje drink is er niks aan de hand, drink ik er twee speel ik al met de grenswaarde, drink ik er drie hand ik zeker. Je bepaalt zelf hoe sterk het risico is dat je betrapt bent ...
En hoe lang mag je dan vervolgens niet rijden? Is dat per definitie hetzelfde bij elke overtreding? Is de strafmaat hetzelfde ongeacht de mate van overtreding?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Goede vergelijking. Je mag niet met (veel) drank op rijden. Maar je kunt het wel. Totdat je moet blazen, zit je boven de grens mag je niet meer rijden, of je er nou een klein beetje of heel veel over zit.
Als je bij een examen spiekt, maakt het ook niet uit of je één keer vluchtig opzij keek of dat je anderzijds je hele cursus in je telefoon hebt zitten, je speelde vals en draagt daar de gevolgen van.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En hoe lang mag je dan vervolgens niet rijden? Is dat per definitie hetzelfde bij elke overtreding? Is de strafmaat hetzelfde ongeacht de mate van overtreding?
Ja, dat examenresultaat wordt geschrapt, maar je wordt niet voor 2 jaar uit de opleiding gegooid.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je bij een examen spiekt, maakt het ook niet uit of je één keer vluchtig opzij keek of dat je anderzijds je hele cursus in je telefoon hebt zitten, je speelde vals en draagt daar de gevolgen van.
Als je dagelijks in alle kranten leest dat je bij de minste vorm van bedrog 2 jaar wordt buitengeflikkerd en dan toch zo dom (of onvoorzichtig eventueel) bent om dat te doen, dan kan ik daar weinig medelijden mee hebben.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat examenresultaat wordt geschrapt, maar je wordt niet voor 2 jaar uit de opleiding gegooid.
Op mijn opleiding (journalistiek) kun je voor drie maanden worden geschorst in het geval van plagiaat.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat examenresultaat wordt geschrapt, maar je wordt niet voor 2 jaar uit de opleiding gegooid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |