abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50969861
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:22 schreef Ericr het volgende:
Allemaal 2 jaar schorsen, geen uitzonderingen maken. Jammer dan als ze even teveel puffen, hun probleem. De regels laten geen ruimte voor dit soort 'foutjes'.
of de regels zijn gewoon veels te streng, ze moeten op bepaalde vlakken wat soepeler doen en niet zo rigoreus.

Zou jij dat ook zeggen als je een keer teveel zou puffen
pi_50969911
en daarnaast een schorsing van 2 jaar slaat gewoon 1000x nergens op. Dat je voor een pufje teveel evenlang krijgt als iemand die zwaar aan de EPO is

Een willekeurige junk op straat wordt nog niet eens veroordeeld
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:38:18 #128
40566 Ericr
Livewrong
pi_50970529
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:16 schreef Bartoli het volgende:

[..]

of de regels zijn gewoon veels te streng, ze moeten op bepaalde vlakken wat soepeler doen en niet zo rigoreus.

Zo streng zijn de regels niet, de limieten zijn vaak behoorlijk ruim. Grenswaarde overschreden en je hangt, jammer maar helaas. Andreea Raducan moest haar goud inleveren bij het turnen voor een stof die nu niet eens meer verboden is om te gebruiken. Toediening van dat middel zou haar niets eens een voordeel geven, Salbutamol geeft dat wel. Dan puffen ze maar wat minder.
pi_50970823
quote:
Di Luca tekent UCI-verklaring

ROME (ANP) - Giro-winnaar Danilo Di Luca heeft vrijdag een handtekening gezet onder de antidopingverklaring van de UCI. De wielrenner van Liquigas staat onder dopingverdenking, maar Di Luca heeft naar eigen zeggen een rein geweten.

Hij moet binnenkort verschijnen op een hoorzitting van het Italiaans olympisch comité (CONI). ,,Ik heb niets te verbergen en zal alles zeggen wat ik weet'', zei Di Luca tegen de krant La Gazzetta dello Sport.

De zaak draait om een dossier van 572 pagina's, door de politie van Florence overgedragen aan de openbaar aanklager in Rome. In het dossier staat informatie over contacten van Di Luca met een omstreden arts, Carlo Santuccione. Er zouden tapes met belastende telefoongesprekken en videobeelden zijn.

Di Luca lijkt echter niet bang. ,,Ik heb de verklaring van de UCI getekend om te bewijzen dat ik niets te verbergen heb.'' De Italiaan weet wat de consequenties zijn als hij blijkt te liegen: Een schorsing van minstens twee jaar en inlevering van zijn jaarsalaris van 2007
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:55:59 #130
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50973270
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:16 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ik ken autowegen waar je 50 mag rijden maar zonder probleem of gevaar 70 of 90 zou kunnen rijden. Maar als ik dat doe en ze staan daar te flitsen hang ik ook. Als de norm 2x puffen is moet je er geen drie nemen. Hoe simpel kan het zijn.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_50974022
Tuurlijk slaat die hele straf nergens op, dat iemand als Hamilton die het hele jaar door aan de EPO, bloeddoping, testosteron en groeihormoon zit dezelfde straf krijgt als iemand die een pufje teveel neemt. Iemand die een snickers steelt uit een supermarkt krijgt toch ook niet dezelfde straf als iemand die een bank overvalt.
De UCI kan toch onmogelijk met droge ogen beweren dat een waarde van 1200 nanogram volkomen normaal medicinaal gebruik is, maar dat iemand met 1300 nanogram ineens een smerige dopingzondaar is die vier jaar niet meer in een ProTour team mag rijden. We naderen met rasse schreden het punt waar het middel erger begint te worden dan de kwaal, als we dat punt niet al lang hebben bereikt.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:17:20 #132
pi_50974165
Dat klopt , maar de reglementen zijn nu eenmaal zo veranderd dat iedereen die gelijk waarop positief is 2 jaar krijgt toch ?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:22:21 #133
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50974371
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:14 schreef Ereinion het volgende:
Iemand die een snickers steelt uit een supermarkt krijgt toch ook niet dezelfde straf als iemand die een bank overvalt.
In dit geval wist de Snickers-dief op voorhand dat hij zelfs voor zijn "kleine" diefstal een zware straf zou moeten betalen en toch deed hij het. Misschien is bewust bedrog wel erger dan enorme domheid, maar goed, dat bepaal ik niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:34:50 #134
pi_50974782
Lefevere behoudt vertrouwen in Van Mol

Quick-Step-manager Patrick Lefevere blijft achter Van Mol staan.

In Het Belang van Limburg reageerde hij op de beschuldigingen van Herinne aan het adres van zijn teamdokter.

"De producten die Herinne van Van Mol kreeg, dat moet 'bucht' geweest zijn", zegt Lefevere cynisch.

"Herinne stopte na 1994 toch met koersen. Hij kroop, terwijl volgens hem de GB-ploeg vloog."

"Mijn vertrouwen in Yvan blijft intact. We vechten al jaren samen tegen windmolens."

"Ik kan maar niet begrijpen dat de geloofwaardigheid van marginalen als Herinne in de media groter is dan die van een gerespecteerde arts. Erg."
pi_50975190
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik ken autowegen waar je 50 mag rijden maar zonder probleem of gevaar 70 of 90 zou kunnen rijden. Maar als ik dat doe en ze staan daar te flitsen hang ik ook. Als de norm 2x puffen is moet je er geen drie nemen. Hoe simpel kan het zijn.
dat klopt maar het gaat om het feit dat je daarvoor 2 jaar kan krijgen en dat het evenveel is als iemand die teveel EPO in zijn lichaam geeft. die verhouding klopt gewoon niet.

Als je 60 rijdt waar 50 is toegestaan krijg je in NL iets van 30 euro boete, als je 80 rijdt ben je meer dan 100 euro kwijt en als je 110 rijdt waar 50 is toegestaan en ze pakken je ben je je rijbewijs kwijt. In die straffen zit ook verschil omdat het delict wat zwaarder is, die maatstaf kennen ze bij het wielrenne niet. Daar scheren ze alles over één kam en dat vindt ik niet kunnen.

you get the point
pi_50975243
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat klopt , maar de reglementen zijn nu eenmaal zo veranderd dat iedereen die gelijk waarop positief is 2 jaar krijgt toch ?
die regel hanteren ze wel maar daar moet dan meteen wat aan veranderd worden
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:50:01 #137
pi_50975278
Dat die maatstaf niet klopt is correct, maar dat is geen reden om iemand die positief is vrij te spreken. Die maatstaf kende Petacchi voor hij zijn puffertje boven haalde ook al ...
pi_50975289
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Idd, maar als je een paar kilometer te hard rijdt, krijg je een boete van een paar tientjes. Rijdt je 50 te hard, wordt je rijbewijs een paar weken ingenomen en krijg je een paar honderd euro boete.

Dus: goede vergelijking

Edit: spuit elf

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2007 16:51:13 ]
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:10:32 #139
pi_50975923
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd, maar als je een paar kilometer te hard rijdt, krijg je een boete van een paar tientjes. Rijdt je 50 te hard, wordt je rijbewijs een paar weken ingenomen en krijg je een paar honderd euro boete.

Dus: goede vergelijking

Edit: spuit elf
Vergelijk het dan met een alcoholtest. Blaas ik 0.4 is er niks aan de hand. Blaas ik 0.5 kost mij dat ¤ 137,50 ...

Als ik één biertje drink is er niks aan de hand, drink ik er twee speel ik al met de grenswaarde, drink ik er drie hand ik zeker. Je bepaalt zelf hoe sterk het risico is dat je betrapt bent ...
pi_50976177
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vergelijk het dan met een alcoholtest. Blaas ik 0.4 is er niks aan de hand. Blaas ik 0.5 kost mij dat ¤ 137,50 ...

Als ik één biertje drink is er niks aan de hand, drink ik er twee speel ik al met de grenswaarde, drink ik er drie hand ik zeker. Je bepaalt zelf hoe sterk het risico is dat je betrapt bent ...
En bij 0,6 of 1,0, wat betaal je dan?
Iha is het in het rechtssysteem toch zo dat hoe zwaarder de overtreding is, hoe zwaarder de straf. Dat ontbreekt bij het dopingverhaal.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2007 17:19:29 ]
pi_50976314
Jaksche bekent dus eindelijk ook en ondertussen won die voor Tinkoff wel nog een aantal koersen
quote:
Jörg Jaksche schließt sich der seit Wochen rollenden Doping-Geständniswelle an. Der Ansbacher wird in einem am Montag erscheinenden Interview des Hamburger Nachrichtenmagazins "Der Spiegel" auspacken und sich danach als "Kronzeuge" den Behörden und den Sportgerichten zur Verfügung stellen. Dies bestätigte sein Anwalt Michael Lehner dem Sport-Informations-Dienst (sid).

Sein Mandant werde nicht wie die geständigen früheren Telekom-Fahrer "nur eigene Vergehen zugeben, sondern umfassend zur Aufklärung der Szene und ihrer Hintermänner beitragen", sagte Lehner. Jaksche gehe davon aus, dass er die Kronzeugen-Regel der Welt-Antidoping-Agentur WADA in Anspruch nehmen und deshalb auf Minderung der zweijährigen Regelsperre hoffen könne.
pi_50976412
Zou hij echt de hele beerput open gooien? Het zou mooi zijn, maar na Basso en Scarponi geloof ik er niet echt meer in. Het kan natuurlijk interessante stof opleveren. Gekoerst bij de ploegen van Riis en Saiz, getraind met Cecchini.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:41:13 #143
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50976885
Goh, weer een oud CSC'er
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_50977342
Jaksche zou ook iets over Vinokourov zeggen heb ik ergens gelezen, blijkbaar heeft hij die keutel alweer teruggetrokken
pi_50977378
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Goede vergelijking. Je mag niet met (veel) drank op rijden. Maar je kunt het wel. Totdat je moet blazen, zit je boven de grens mag je niet meer rijden, of je er nou een klein beetje of heel veel over zit.
pi_50977587
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Goede vergelijking. Je mag niet met (veel) drank op rijden. Maar je kunt het wel. Totdat je moet blazen, zit je boven de grens mag je niet meer rijden, of je er nou een klein beetje of heel veel over zit.
En hoe lang mag je dan vervolgens niet rijden? Is dat per definitie hetzelfde bij elke overtreding? Is de strafmaat hetzelfde ongeacht de mate van overtreding?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:16:30 #147
67640 SaintOfKillers
pi_50977872
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En hoe lang mag je dan vervolgens niet rijden? Is dat per definitie hetzelfde bij elke overtreding? Is de strafmaat hetzelfde ongeacht de mate van overtreding?
Als je bij een examen spiekt, maakt het ook niet uit of je één keer vluchtig opzij keek of dat je anderzijds je hele cursus in je telefoon hebt zitten, je speelde vals en draagt daar de gevolgen van.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_50977922
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Als je bij een examen spiekt, maakt het ook niet uit of je één keer vluchtig opzij keek of dat je anderzijds je hele cursus in je telefoon hebt zitten, je speelde vals en draagt daar de gevolgen van.
Ja, dat examenresultaat wordt geschrapt, maar je wordt niet voor 2 jaar uit de opleiding gegooid.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:23:20 #149
67640 SaintOfKillers
pi_50978039
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, dat examenresultaat wordt geschrapt, maar je wordt niet voor 2 jaar uit de opleiding gegooid.
Als je dagelijks in alle kranten leest dat je bij de minste vorm van bedrog 2 jaar wordt buitengeflikkerd en dan toch zo dom (of onvoorzichtig eventueel) bent om dat te doen, dan kan ik daar weinig medelijden mee hebben.

Als de Ludo van de kniezalf geschorst wordt, dan mag de Alejet van de puffer ook weg.
pi_50978094
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op mijn opleiding (journalistiek) kun je voor drie maanden worden geschorst in het geval van plagiaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')