5? Ik las iets over 84,5. Stond ook in dat duitse artikel over Astana.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Over Kessler. Het schijnt dat zijn testosteron waarde het hoogste ooit gemeten is, terwijl zijn verhouding testosteron-epitestosteron maar net over de grens was (4 is toegestaan, Kessler had 5, Landis 11). Vreemd.
Het blijft een verhouding natuurlijk. Als hij serieus 80 keer meer testosteron in zijn bloed had dan normaal, overleef je dat volgens mij echt niet. Maar op een of andere manier had hij dus waarschijnlijk minder epitestosteron dan normaal. Of ze hebben gewoon een foutje gemaakt met het meten van de hoeveelheid epitestosteron.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan dat eigenlijk, medisch gezien, zo'n hoge waarde?
quote:Mensen hebben normaal gesproken een testosteron/epitestosteron-verhouding van ongeveer 1:1
Dat charter schijnt juridisch niet 100% te zijn en dus zal het niet meevallen om renners te weigeren om deel te nemen aan de Tour. Tot nu toe nog niemand van Astana, CEI, Rabo, PRL, QSI en CSC getekend en enkel Davis van DSC. Zijn toch wel de grotere ploegen van de PT, maar in 1 week kan nog veel gebeuren. Rabo heeft al aangegeven dat iedereen een handtekening eronder zetquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik las vandaag dat Valverde en Cancellara zouden weigeren om het charter te ondertekenen, maar ik heb daar nog geen bron van kunnen vinden.Ik vraag me af of ze renners echt kunnen verbieden om te starten in de Tour als ze dat charter niet ondertekenen, maar het is natuurlijk nog maar de vraag of het ooit zover komt.
Ga maar uit van een hoge testosteronspiegel i.p.v. een te lage epi-testosteronspiegel.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:02 schreef Cootz het volgende:
[..]
Het blijft een verhouding natuurlijk. Als hij serieus 80 keer meer testosteron in zijn bloed had dan normaal, overleef je dat volgens mij echt niet. Maar op een of andere manier had hij dus waarschijnlijk minder epitestosteron dan normaal. Of ze hebben gewoon een foutje gemaakt met het meten van de hoeveelheid epitestosteron.
[..]
Prud'Homme zei in dat interview op de franse tv trouwens iets in de zin van dit :quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:31 schreef Venga het volgende:
[..]
Dat charter schijnt juridisch niet 100% te zijn en dus zal het niet meevallen om renners te weigeren om deel te nemen aan de Tour. Tot nu toe nog niemand van Astana, CEI, Rabo, PRL, QSI en CSC getekend en enkel Davis van DSC. Zijn toch wel de grotere ploegen van de PT, maar in 1 week kan nog veel gebeuren. Rabo heeft al aangegeven dat iedereen een handtekening eronder zet
Dan opeens wel, maar als het over Unibet gaat, hebben ze minder vertrouwen in de juristen van het UCI.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Prud'Homme zei in dat interview op de franse tv trouwens iets in de zin van dit :
"De gerechtelijke kant van de zaak is iets tussen de UCI en de renners. Als de UCI een charter voorlegt gaan we er vanuit dat het gerechtelijk in orde is , en leggen we dat als organisator op. Blijkt het dat niet te zijn is dat een probleem van degene die het opstelde"
Het is natuurlijk een charter van de UCI, die kunnen weinig afdwingen m.b.t. de deelnemers van de Tour, maar de ASO kan natuurlijk weigeren wie ze willen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:31 schreef Venga het volgende:
[..]
Dat charter schijnt juridisch niet 100% te zijn en dus zal het niet meevallen om renners te weigeren om deel te nemen aan de Tour. Tot nu toe nog niemand van Astana, CEI, Rabo, PRL, QSI en CSC getekend en enkel Davis van DSC. Zijn toch wel de grotere ploegen van de PT, maar in 1 week kan nog veel gebeuren. Rabo heeft al aangegeven dat iedereen een handtekening eronder zet
quote:Yvan Vanmol, de arts van het Belgische ProTour-team Quick Step-Innergetic, blijft onder vuur liggen. Een dag na Pierre Herinne, een van de kopstukken van het dopingnetwerk dat twee weken geleden in Kortrijk werd opgerold, beschuldigen nu ook drie nieuwe getuigen de arts van dopingpraktijken. Ze doen hun verhaal in de krant Het Laatste Nieuws. Het gaat om de Italiaanse arts Flavio Alessandri, die in 1993 met Vanmol samenwerkte, en de ex-renners Rolf Järmann en Zenon Jaskula.
Dokter Flavio Alessandri werkte in 1993 een half jaar samen met Vanmol bij de GB-MG-ploeg van Johan Museeuw en Franco Ballerini; Patrick Lefevere was er ploegleider.
Waslijst producten
Alessandri stapte in 1994 al naar het Italiaans Olympisch Comité (CONI). Hij verklaarde toen dat Vanmol een waslijst aan producten invoerde, gaande van lichte cafeïne tot epo, groeihormonen en testosteron. Vanmol behandelde volgens Alessandri "eigenlijk iedereen" in het team. Hij zei toen wel dat hij niet wist of de renners moesten betalen voor die producten. In een telefonisch interview met Het Laatste Nieuws bevestigde Alessandri dat hij nog steeds achter die woorden staat.
Het Laatste Nieuws voert ook twee ex-renners op, die Vanmol in nauwe schoentjes brengen: de Zwitser Rolf Järmann en de Pool Zenon Jaskula. Rolf Järmann reed in 1994 voor GB-MG. De gewezen Zwitserse kampioen werd in zijn carrière nooit aan dopinggebruik gelinkt, maar wil niet dat de koers nog langer in een leugen leeft.
Epo met mate
In 1999 gaf hij al toe dat hij met mate epo had gebruikt, "net zoals iedereen dat toen deed". Vandaag geeft hij toe dat er een dopingsysteem was. Dokter Vanmol draaide in dat systeem mee. "Ik sprak verschillende keren met Vanmol over epo en doping. Hij dwong me wel niet om te spuiten, maar natuurlijk wist hij van de praktijken. De hele ploeg sprak er over. Hij was wel geen slechte arts, want hij wees ons ook op de gevaren van de producten." Järmann zegt verder ook nog dat de renners epo intern konden aankopen en dat de medische staf de bovengrens voor hematocriet op 52 of 54 had gelegd.
Zenon Jaskula reed in 1993 voor GB-MG. Hij won dat jaar in de Tour de France de zware bergetappe met aankomst op Pla d'Adet en werd derde in het eindklassement, na Indurain en Rominger. In de jaren daarna verdween Jaskula volledig in de anonimiteit.
"Aparte preparatie"
"Onder Vanmol nam ik cortisone zonder dat ik een blessure had en ook cafeïne. Dat is niet zo uitzonderlijk, maar wel verboden", aldus Jaskula, die wel zegt dat hij nooit epo heeft gebruikt. "Ik zeg niet dat Vanmol er niet mee werkte, hij gaf het alleen niet aan mij. Ik was geen Italiaan of Belg: voor die renners had Vanmol een aparte preparatie. Hen gaf hij andere spuiten."
Jaskula voegt er nog aan toe dat hij zich nu beklaagt dat hij nooit epo heeft gebruikt. "Met wat ik nu weet, had ik het wel gebruikt. Epo is als suiker, vrij onschuldig." Yvan Vanmol en Patrick Lefevere waren deze morgen onbereikbaar voor een reactie. (belga/hln)
bron : http:\www.hln.be
Ach...die lopen het vanmiddag weer doodleuk allemaal te ontkennen. Iedereen liegt behalve Vamol en Lefevrequote:" Yvan Vanmol en Patrick Lefevere waren deze morgen onbereikbaar voor een reactie"
Zo heel gek is dat toch niet?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:42 schreef Ereinion het volgende:
Il y a un changement dans l'équipe de Saunier Duval pour le Tour de France : David Cañada remplace Angel Gomez Marchante.
Misschien kan dit bericht beter in dit topic geplaatst worden![]()
Leipo heeft toch wel getekend?quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De Prud'Homme liet vandaag nog kurkdroog op de Franse tv weten dat degenen die het dopingcharter niet ondertekend hebben zelfs niet de moeite moeten doen om naar Londen af te zakken. Vooralsnog is dat nog niet het geval met Valverde , Leipo en Karpets. Met niemand van de DSC ploeg trouwens.
die gebruikt enkel de maskeermiddelenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:05 schreef Botterboy het volgende:
Saunier Duval-Prodir (ESP)
Riccardo Ricco (ITA)
Gilberto Simoni (ITA)
David Canada Gracia (ESP)
David Millar (GBR)
Raul Alarcon Garcia (ESP)
Reinbert Cornelis Wielinga (NED)
Carlos Zarate Fernandez (ESP
Bij hem geloof ik direct dat hij geen doping gebruikt, want als je nog zo slecht fietst met doping dan ben je echt wel een stumper
Om zijn slechte resultaten te maskeren?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |