abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:00:40 #101
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50952510
Kan dat eigenlijk, medisch gezien, zo'n hoge waarde?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_50952518
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:56 schreef Ereinion het volgende:

[..]
Over Kessler. Het schijnt dat zijn testosteron waarde het hoogste ooit gemeten is, terwijl zijn verhouding testosteron-epitestosteron maar net over de grens was (4 is toegestaan, Kessler had 5, Landis 11). Vreemd.
5? Ik las iets over 84,5. Stond ook in dat duitse artikel over Astana.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:01:23 #103
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50952550
84,5

Wie is daar de kamergenoot van ? Dat zijn al waardes waarbij hij alles met een gat in zou kunnen aanvallen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_50952603
is er niet iemand recentelijk afgestapt met zadelpijn
pi_50952604
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan dat eigenlijk, medisch gezien, zo'n hoge waarde?
Het blijft een verhouding natuurlijk. Als hij serieus 80 keer meer testosteron in zijn bloed had dan normaal, overleef je dat volgens mij echt niet. Maar op een of andere manier had hij dus waarschijnlijk minder epitestosteron dan normaal. Of ze hebben gewoon een foutje gemaakt met het meten van de hoeveelheid epitestosteron.
quote:
Mensen hebben normaal gesproken een testosteron/epitestosteron-verhouding van ongeveer 1:1

[ Bericht 8% gewijzigd door Cootz op 28-06-2007 22:10:03 ]
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_50953668
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:56 schreef Ereinion het volgende:

[..]
Ik las vandaag dat Valverde en Cancellara zouden weigeren om het charter te ondertekenen, maar ik heb daar nog geen bron van kunnen vinden.Ik vraag me af of ze renners echt kunnen verbieden om te starten in de Tour als ze dat charter niet ondertekenen, maar het is natuurlijk nog maar de vraag of het ooit zover komt.
Dat charter schijnt juridisch niet 100% te zijn en dus zal het niet meevallen om renners te weigeren om deel te nemen aan de Tour. Tot nu toe nog niemand van Astana, CEI, Rabo, PRL, QSI en CSC getekend en enkel Davis van DSC. Zijn toch wel de grotere ploegen van de PT, maar in 1 week kan nog veel gebeuren. Rabo heeft al aangegeven dat iedereen een handtekening eronder zet
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:34:52 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_50953797
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:02 schreef Cootz het volgende:

[..]

Het blijft een verhouding natuurlijk. Als hij serieus 80 keer meer testosteron in zijn bloed had dan normaal, overleef je dat volgens mij echt niet. Maar op een of andere manier had hij dus waarschijnlijk minder epitestosteron dan normaal. Of ze hebben gewoon een foutje gemaakt met het meten van de hoeveelheid epitestosteron.
[..]
Ga maar uit van een hoge testosteronspiegel i.p.v. een te lage epi-testosteronspiegel.

Overigens overleef je zo'n verhouding wel, er lijkt 'gewoon' een foutje gemaakt te zijn bij de toediening. Exogeen testosteron toedienen vind meestal plaats in hoeveelheden die 5 tot 10 keer hoger zijn dan normaal. Hij lijkt dus betrapt terwijl er korte esters zijn toegediend en bij een piek van zijn waarden. Foutje, bedankt.
pi_50954075
Il y a un changement dans l'équipe de Saunier Duval pour le Tour de France : David Cañada remplace Angel Gomez Marchante.

Misschien kan dit bericht beter in dit topic geplaatst worden
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:51:29 #109
pi_50954399
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:31 schreef Venga het volgende:

[..]

Dat charter schijnt juridisch niet 100% te zijn en dus zal het niet meevallen om renners te weigeren om deel te nemen aan de Tour. Tot nu toe nog niemand van Astana, CEI, Rabo, PRL, QSI en CSC getekend en enkel Davis van DSC. Zijn toch wel de grotere ploegen van de PT, maar in 1 week kan nog veel gebeuren. Rabo heeft al aangegeven dat iedereen een handtekening eronder zet
Prud'Homme zei in dat interview op de franse tv trouwens iets in de zin van dit :
"De gerechtelijke kant van de zaak is iets tussen de UCI en de renners. Als de UCI een charter voorlegt gaan we er vanuit dat het gerechtelijk in orde is , en leggen we dat als organisator op. Blijkt het dat niet te zijn is dat een probleem van degene die het opstelde"
pi_50954901
Mooie vicieuze cirkel waar ze weer inzitten met z'n allen.. Gewoon die charter niet ondertekenen en dan maar de Ronde van Oostenrijk gaan rijden. Tour de France is dusdanig overrated dat die Prudhomme een potje arrogant kan lopen doen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_50955416
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Prud'Homme zei in dat interview op de franse tv trouwens iets in de zin van dit :
"De gerechtelijke kant van de zaak is iets tussen de UCI en de renners. Als de UCI een charter voorlegt gaan we er vanuit dat het gerechtelijk in orde is , en leggen we dat als organisator op. Blijkt het dat niet te zijn is dat een probleem van degene die het opstelde"
Dan opeens wel, maar als het over Unibet gaat, hebben ze minder vertrouwen in de juristen van het UCI.
hoewel ik zowel in het geval van Unibet, maar zéker bij dit geval wel flinke twijfels heb bij de juridische juistheid van de beslissingen bij het UCI

De reactie van de Raborenners vind ik trouwens wel
pi_50955819
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:53 schreef Botterboy het volgende:

[..]

Davis mag in zijn eentje rijden
en ondanks het charter wordt die weer geweerd omdat zijn naam werd genoemd bij fuentes
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:45:40 #113
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50956339
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:31 schreef Venga het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een charter van de UCI, die kunnen weinig afdwingen m.b.t. de deelnemers van de Tour, maar de ASO kan natuurlijk weigeren wie ze willen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_50959863
SPORTMAN OF SLAAF?

Zabriskie wants "100 percent transparency"

"I am for 100 percent transparency and am willing to wear a GPS locater so that doping control officers can find me 24/7." Calling from his home in Spain, Zabriskie told Cyclingnews, "If they wanted to do a GPS locator system I would not disagree, I think it would be easier than filling out the athlete location forms."

"I can't say that I disagree with them for trying to fight for their rights. I believe strongly in rights. One way to gain rights is to essentially give up all of your rights; gain privacy by giving up all your privacy. It is the way the sport has become and I am willing to adapt to it. ... Those guys should be allowed to race."

Opmerking: Hebben we het hier over een sport of sadomasochisme?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CANCELLARA
Swiss team-mate Fabian Cancellara noted on tuttobiciweb.com his disapproval of the UCI's actions.

"It is truly stupid. I am 100 percent against it," noted Cancellara. "I want to phone the president of the UCI and say that something is not right. He is acting like a godfather..."

Cancellara, like Filippo Pozzato (vice president of the ACCPI) last week, is expressing his disapproval of the UCI's measures.
pi_50962328
quote:
Yvan Vanmol, de arts van het Belgische ProTour-team Quick Step-Innergetic, blijft onder vuur liggen. Een dag na Pierre Herinne, een van de kopstukken van het dopingnetwerk dat twee weken geleden in Kortrijk werd opgerold, beschuldigen nu ook drie nieuwe getuigen de arts van dopingpraktijken. Ze doen hun verhaal in de krant Het Laatste Nieuws. Het gaat om de Italiaanse arts Flavio Alessandri, die in 1993 met Vanmol samenwerkte, en de ex-renners Rolf Järmann en Zenon Jaskula.

Dokter Flavio Alessandri werkte in 1993 een half jaar samen met Vanmol bij de GB-MG-ploeg van Johan Museeuw en Franco Ballerini; Patrick Lefevere was er ploegleider.

Waslijst producten
Alessandri stapte in 1994 al naar het Italiaans Olympisch Comité (CONI). Hij verklaarde toen dat Vanmol een waslijst aan producten invoerde, gaande van lichte cafeïne tot epo, groeihormonen en testosteron. Vanmol behandelde volgens Alessandri "eigenlijk iedereen" in het team. Hij zei toen wel dat hij niet wist of de renners moesten betalen voor die producten. In een telefonisch interview met Het Laatste Nieuws bevestigde Alessandri dat hij nog steeds achter die woorden staat.

Het Laatste Nieuws voert ook twee ex-renners op, die Vanmol in nauwe schoentjes brengen: de Zwitser Rolf Järmann en de Pool Zenon Jaskula. Rolf Järmann reed in 1994 voor GB-MG. De gewezen Zwitserse kampioen werd in zijn carrière nooit aan dopinggebruik gelinkt, maar wil niet dat de koers nog langer in een leugen leeft.

Epo met mate
In 1999 gaf hij al toe dat hij met mate epo had gebruikt, "net zoals iedereen dat toen deed". Vandaag geeft hij toe dat er een dopingsysteem was. Dokter Vanmol draaide in dat systeem mee. "Ik sprak verschillende keren met Vanmol over epo en doping. Hij dwong me wel niet om te spuiten, maar natuurlijk wist hij van de praktijken. De hele ploeg sprak er over. Hij was wel geen slechte arts, want hij wees ons ook op de gevaren van de producten." Järmann zegt verder ook nog dat de renners epo intern konden aankopen en dat de medische staf de bovengrens voor hematocriet op 52 of 54 had gelegd.

Zenon Jaskula reed in 1993 voor GB-MG. Hij won dat jaar in de Tour de France de zware bergetappe met aankomst op Pla d'Adet en werd derde in het eindklassement, na Indurain en Rominger. In de jaren daarna verdween Jaskula volledig in de anonimiteit.

"Aparte preparatie"
"Onder Vanmol nam ik cortisone zonder dat ik een blessure had en ook cafeïne. Dat is niet zo uitzonderlijk, maar wel verboden", aldus Jaskula, die wel zegt dat hij nooit epo heeft gebruikt. "Ik zeg niet dat Vanmol er niet mee werkte, hij gaf het alleen niet aan mij. Ik was geen Italiaan of Belg: voor die renners had Vanmol een aparte preparatie. Hen gaf hij andere spuiten."

Jaskula voegt er nog aan toe dat hij zich nu beklaagt dat hij nooit epo heeft gebruikt. "Met wat ik nu weet, had ik het wel gebruikt. Epo is als suiker, vrij onschuldig." Yvan Vanmol en Patrick Lefevere waren deze morgen onbereikbaar voor een reactie. (belga/hln)
bron : http:\www.hln.be
pi_50962501
quote:
" Yvan Vanmol en Patrick Lefevere waren deze morgen onbereikbaar voor een reactie"
Ach...die lopen het vanmiddag weer doodleuk allemaal te ontkennen. Iedereen liegt behalve Vamol en Lefevre

Dat Jaskula aan de verboden producten zat is niet verbazingwekkend, maar ik heb nooit eerder een bekentenis van hem gezien....
pi_50962923
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:42 schreef Ereinion het volgende:
Il y a un changement dans l'équipe de Saunier Duval pour le Tour de France : David Cañada remplace Angel Gomez Marchante.

Misschien kan dit bericht beter in dit topic geplaatst worden
Zo heel gek is dat toch niet?
pi_50963299
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De Prud'Homme liet vandaag nog kurkdroog op de Franse tv weten dat degenen die het dopingcharter niet ondertekend hebben zelfs niet de moeite moeten doen om naar Londen af te zakken. Vooralsnog is dat nog niet het geval met Valverde , Leipo en Karpets. Met niemand van de DSC ploeg trouwens.
Leipo heeft toch wel getekend?
pi_50963408
Saunier Duval-Prodir (ESP)

Riccardo Ricco (ITA)

Gilberto Simoni (ITA)

David Canada Gracia (ESP)

David Millar (GBR)

Raul Alarcon Garcia (ESP)

Reinbert Cornelis Wielinga (NED)

Carlos Zarate Fernandez (ESP

Bij hem geloof ik direct dat hij geen doping gebruikt, want als je nog zo slecht fietst met doping dan ben je echt wel een stumper
pi_50963496
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:05 schreef Botterboy het volgende:
Saunier Duval-Prodir (ESP)

Riccardo Ricco (ITA)

Gilberto Simoni (ITA)

David Canada Gracia (ESP)

David Millar (GBR)

Raul Alarcon Garcia (ESP)

Reinbert Cornelis Wielinga (NED)

Carlos Zarate Fernandez (ESP

Bij hem geloof ik direct dat hij geen doping gebruikt, want als je nog zo slecht fietst met doping dan ben je echt wel een stumper
die gebruikt enkel de maskeermiddelen
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:32:52 #121
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_50964307
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:07 schreef flyck het volgende:

[..]

die gebruikt enkel de maskeermiddelen
Om zijn slechte resultaten te maskeren?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:35:58 #122
pi_50966640
De Italiaan Leonardo Piepoli is in navolging van Alessandro Petacchi officieel in verdenking gesteld voor sportieve fraude. In de urine van de Saunier Duvalrenner werd na de voorbije Girorit op de Zoncolan een te hoge waarde aan salbutamol aangetroffen. Piepoli zou 1800 à 1900 nanogram per milliliter hebben getest, wat ver over de toegestane grens van 1200 (UCI) / 1000 (WADA) nanogram per milliliter ligt.

Piepoli zelf schreeuwt zijn onschuld uit. "Het klopt dat ik meer dan waarschijnlijk enkele pufjes teveel heb gegeven, maar ik heb daar een medisch attest voor", schreeuwt de renner uit.

De UCI wil nu toch nagaan of Piepoli moedwillig geknoeid heeft. "Of de salbutamol via een puffer of via zijn aders is ingebracht, kon een extra onderzoek in het lab van Barcelona niet uitmaken", zegt Mario Pugliese, de persverantwoordelijke van het team, aan Het Nieuwsblad. "We wachten rustig af wat de bevoegde federatie beslist."
pi_50966731
Ik refresh tegenwoordig constant TT om te kijken of er nog doping-nieuwtjes zjn.

pi_50968055
dan is dat van petacchi toch een pak geloofwaardiger van een keertje teveel gepuft te hebben dan van piepoli die minstens 2keer meer gepuft heeft dan petacchi .s
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:22:25 #125
40566 Ericr
Livewrong
pi_50968180
Allemaal 2 jaar schorsen, geen uitzonderingen maken. Jammer dan als ze even teveel puffen, hun probleem. De regels laten geen ruimte voor dit soort 'foutjes'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')