---quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:26 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom moeders (dus niet alleen jij speciaal Karin) zo snel met bijvoeding willen beginnen..
Waarom niet wachten tot de darmen voldoende gerijpt zijn (met 6 maanden)?
Siiiiiii-mooooon!![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Suzanna, wat is het toch wat met Julia, ik hoop zo dat ze de neocate gaat drinken....
toi toi toi
-knip-
We hadden haar ook al een paar hapjes fruit gegeven, maar daar stoppen we ook weer mee. Ze reageert er op met veel krampjes, en het is nog niet nodig eigenlijk (maar het is zo leuk) Eerst moet ze de flessen maar eens drinken, en we proberen fruit over een poos wel weer.
Welnee, je hebt een hardstikke slim kind, hij is gewoon aan het uitrusten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:48 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, met dank voor je enthousiasme, maar vandaag is hij weer vergeten hoe het moet![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:48 schreef PM-girl het volgende:
Het advies van het CB is nu toch voor alle babies om pas met 6 maanden te starten met fruit ed. of ze nu bv of fv krijgen toch?
En daarbij is volgens mij ook het advies om met groente te beginnen omdat de fruitzuren de darmen nog eens extra kunnen prikkelen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:48 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, met dank voor je enthousiasme, maar vandaag is hij weer vergeten hoe het moet![]()
Het advies van het CB is nu toch voor alle babies om pas met 6 maanden te starten met fruit ed. of ze nu bv of fv krijgen toch?
druifjes zou ik nog mee wachten omdat ze bets krampgevoelig isquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:02 schreef chacama het volgende:
[..]
En daarbij is volgens mij ook het advies om met groente te beginnen omdat de fruitzuren de darmen nog eens extra kunnen prikkelen.
Maar over eten gesproken. Maud is nu echt goed aan het eten. Op de lijst staan nu:
Peer
banaanfavoriet
appel
brocoli + nutrixfavoriet
courgette + nutrix
en als toetje
zeer verdund appeldiksap ingedikt met nutrix Endat is zoooooooooo jummmie.
als tussendoortje
rijstkoek
Op de zwarte lijst staat:
wortel (en volgens mij is 'mama' hier ook alergisch voor...telkens als ik het eet, krijg ik koppijn)
Van de week gaan we introduceren:
bloemkool
sperziebonen
druifjes
meloen
Simon.... gewoon weer proberen
P_iglet ja mijn allergiegoeroequote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:28 schreef Moonah het volgende:
Wie zei het nou laatst, een van de Piglets geloof ik, alles met haartjes en kleine pitjes pas na een jaar.
Fons is juist erg handig met druiven, alles in de mond en het velletje komt mooi terug.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:31 schreef PM-girl het volgende:
Ik vind druiven vooral lastig, die geef ik liever niet heel, itt banaan en peer ed. En pellen en blenderen, tsja, daarvoor ben ik niet echt voor in de mood doorgaans
Dan gaan we voor meloen deze week. En zal ik eens kijken voor nectarines. Mango's vind ik zelf nog te vroeg. Maar dat is puur gevoelsmatig.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:34 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
P_iglet ja mijn allergiegoeroe![]()
maar in principe als je de druifjes ontvelt en de kleine pitjes eruit haalt mag het wel. maar beter wachten
perzik etc. die schil je![]()
oh en voor brood... Turks brood![]()
( wel op basis van maismeel met gist zout en water )
na een tijd proberen stukjes voorzetten, zijn we zondag eindelijk zover gekomen dat ze het durfde te likken.. daarna klein stukje proeven, met dikke traantjes en nu smullen![]()
we moesten wel wat proberen omdat ze de rest vaak laat staan , zelfs de koekjes weigert ze vaak
kan trouwens goed in de vriezerquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:52 schreef chacama het volgende:
[..]
Dan gaan we voor meloen deze week. En zal ik eens kijken voor nectarines. Mango's vind ik zelf nog te vroeg. Maar dat is puur gevoelsmatig.
Wat super dat Arwen brood eet. En wat een fijne tip. Ik ga het zeker proberen. Eerst een winkel zoeken die het heeft in dit durp....en anders zelluf maken.
rijstemelk staat bij ons gelukkig in eht schap bij de AH.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:55 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
kan trouwens goed in de vriezerhier ook niet zo te krijgen hoor even als de rijstemelk e.d.
en mijn motto is in al die tijd geworden volg je gevoel ( al is dat soms lastig)
Kun je het niet een beetje erger maken dan dat het is. Gewoon zeggen dat je geen goed contact enzo met der krijgt. Dat je der gewoon echt niet meer herkent enzo? Ze laten je toch vaak eerst even aankijken. Gewoon weer aan de bel trekkenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:49 schreef Suzanna het volgende:
Julia was rond half 2 weer wakker, heeft toen 60 ml gedronken en ligt nu sinds een half uurtje denk ik weer in bed. Ze was wel rustig hoor, en speelt maar heel eventjes en is dan weer huilerig. Echt spelen doet ze ook véél minder dan eerst. Echt een ander kind, ze was altijd zo vrolijk en energiek, maar dat is ze echt niet meer...
Ik moest het natuurlijk aankijken tot morgenochtend vroeg maar als ik het echt niet vertrouw bel ik gewoon.
Gevondenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:06 schreef Mibos het volgende:
Ik80 dit is ongeveer het Kaithschema iom het CB:
8.00 200cc met 6 schepjes,
10.30 fruit en 100cc water of sap
12.00 1 boterham met smeerkaas en 1 met geprakte banaan of iets met 120cc karnemelk,
14.30 120cc flesje sap
16.00 liga of rijstwafeltje en 120cc met 4 schepjes nutrilon
17.30 prakje twee piepers/groente en een yoghurt met vers fruit.
19.30 papfles 240cc
HIer heeft ze genoeg aan en meer melk wil ze niet meer. Het cb vond het prima en kaith eet ook eigenlijk alles wat ze mag en heeft er geen last van dus zolang ze goed groeit mochten we zo doorgaan. Flessen melk werden een steeds grotere strijd en gewoon eten ging al meteen goed dus zij zijn blij en wij ook.
Wanneer beginnen jullie trouwens met rozijntjes? Kan het niet echt vinden vanaf wanneer ze dat mogen.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:44 schreef Jelief het volgende:
Suzanna, aan de ene kant hoop ik dat je nietmeer hebt gepost omdat je toch met je meisje naar de dokter bent. Aan de andere kant hoop ik dat je gewoon je meisjes op bed aan het leggen bent en dat Julia alweer een stuk opgeknapt is.
Dat deden ze bij mij ook met Emma... 'ja, ze heeft een voorkeurshouding he' .... ehh, nee hoor. Dat ze nu even voorkeur heeft voor deze houding is niet hetzelfde als een 'voorkeurshouding'. Maar goed, ze zullen wel ervaring hebben en gewoon voorzichtig zijn. Ze bedoelen het in ieder geval goed!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:29 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Vond het zo raar. Ze lagen nog geen 10 sec op die arts haar bureau en ze begon al over voorkeurskanten...knap werk als je dat in 10 sec ziet.
Voorlopig gaat het iig beter met haar! ze heeft sinds het avondeten ook weer twee keer iets van 100 ml gedronken... voorzichtigequote:
Hoezo mengt het niet dan? Ik heb geen idee. Heeft het met de textuur te maken dan? Het valt me wel op dat het snel zeer vloeibaar word in plaats van papperig. Bedoel je dat soms?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:34 schreef Suzanna het volgende:
Nikky, bv schijnt niet zo goed met Nutrix te mengen, je kunt beter 'Biobim' nemen als ik het goed heb. Zelf nooit gebruikt maar ja, je leert wel wat als je vaak op Fok! rondsluipt.. (of rent)
In dat gevalquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:33 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Voorlopig gaat het iig beter met haar! ze heeft sinds het avondeten ook weer twee keer iets van 100 ml gedronken... voorzichtige![]()
Precies, het wordt geen pap maar eigenlijk melk met klontjes. Met kunstvoeding wordt het toch eerder gebonden. Apart he? Misschien is het als het gebonden is ook lekkerder voor haar. Maar er zijn hier vast wel meer moeders die wel ervaring hebben... ik dacht: ik roep maar wat.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:36 schreef nikky het volgende:
[..]
Hoezo mengt het niet dan? Ik heb geen idee. Heeft het met de textuur te maken dan? Het valt me wel op dat het snel zeer vloeibaar word in plaats van papperig. Bedoel je dat soms?
Ja best wel vreemdquote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:47 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Precies, het wordt geen pap maar eigenlijk melk met klontjes. Met kunstvoeding wordt het toch eerder gebonden. Apart he? Misschien is het als het gebonden is ook lekkerder voor haar. Maar er zijn hier vast wel meer moeders die wel ervaring hebben... ik dacht: ik roep maar wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |