abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2007 @ 22:11:08 #1
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50594690
Vorig deel: Het grote kleine babietjes topic deel 114

Babietjes:

30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Evenstar, mijn zus zei ook al: natuurlijk drinkt ze nog steeds heel weinig, haar maagje is héél klein door die kleine beetjes. En dat klinkt ook wel logisch.
En inderdaad, dit kan gewoon niet goed zijn, ik snap niet dat deze arts er zo klakkeloos mee omgaat.

[ Bericht 42% gewijzigd door Lois op 23-06-2007 18:56:31 ]
  maandag 18 juni 2007 @ 22:15:09 #2
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50594853
Dus een andere mening gaan vragen. Sterkte

@Evenstar.....mag ik dan een proefje neocate van je lenen
  maandag 18 juni 2007 @ 22:17:40 #3
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50594997
Oh ja, Vivi, hoe bedoel je erdoorheen blaten? Tis niet ineens een Julia-topic geworden hoor ... maar vind het wel lief dat je eraan denkt hoor, hoeft alleen niet. Lekker blaten, hebben anderen ook nog eens iets leuks te lezen. Leuk shirt trouwens!! Is nu niet van toepassing op Julia, maar we hadden 'm goed kunnen gebruiken bij Emma...en Noa ook trouwens ...
  maandag 18 juni 2007 @ 22:20:19 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50595112
Ik denk nog steeds mee .

Suzanna, ooit heb ik op het KDV een kindje gehad dat na de borstvoeding erg slecht ging drinken. De truc bleek na lang tobben huid op huid contact te zijn. Zou je niet eens kunnen proberen de fles te geven terwijl ze tegen je blote borst aanligt?
Evt zou je zelfs een bv hulpset kunnen lenen misschien. Dan geef je geen bv, maar het lijkt erop dmv een slangetje dat je op je borst plakt (even heel kort door de bocht beschreven ).

Weet helemaal niet of je dat wilt hoor, en zeg het ook gerust als je het te bemoeizuchtig vindt, maar het schoot me zo te binnen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 18 juni 2007 @ 22:20:29 #5
103793 kozakken
Living the life
pi_50595128
Fles. Zomaar van de een op andere dag weigerde hij.
Vroeg met tandjes en dat bleef maar doorgaan, veel hoesten en daarom nu al zo'n maand of drie een puffer. (die goed helpt trouwens) en gewoon eigenwijsje.
Blijf ook de pap en het fruit aanbieden. Echt.. dat duurde hier ook gewoon even.
(evt. zegene de greep: tv aan en haar daarvoor zetten. Afleiden enzo)

Ik neem toch wel aan dat de KA haar huidje gechecked heeft op droogheid en dat je zelf in de gaten houdt hoe alert ze is. Is ze alert?

Het is een heel naar en verontrustend probleem. Het heeft ook best wel een smet gelegd op de eerste maanden. Zoveel ongerustheid en maar blijven proberen en maar blijven proberen.
Ik ben er ook best wel verdrietig en bijzonder gefrustreerd van geweest. (En nog wel eens)

Ik denk, serieus, dat je morgen de KA zou kunnen bellen. Desnoods laten terugbellen. Op papier zetten wat je wilt zeggen en dat dan voorlezen. Daarna reactie afwachten.
Dat je geen goed gevoel hebt bij het advies en bij de betrokkenheid van de kinderarts. Dat je een week telang vindt en dat jij thuis maar zit met een niet drinkend kindje. Dat je het gevoel hebt dat de KA het probleem onderschat en dat je graag overtuigd wordt van het tegendeel.
zoiets?
  maandag 18 juni 2007 @ 22:23:53 #6
103793 kozakken
Living the life
pi_50595315
Leah, wat een goed idee trouwens!
Wie weet was dat ook hier wel het gouden idee geweest.
Hoera voor meedenkers! Echt!
  † In Memoriam † maandag 18 juni 2007 @ 23:14:01 #7
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_50597691
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:20 schreef Leah het volgende:
Ik denk nog steeds mee .

Suzanna, ooit heb ik op het KDV een kindje gehad dat na de borstvoeding erg slecht ging drinken. De truc bleek na lang tobben huid op huid contact te zijn. Zou je niet eens kunnen proberen de fles te geven terwijl ze tegen je blote borst aanligt?
Evt zou je zelfs een bv hulpset kunnen lenen misschien. Dan geef je geen bv, maar het lijkt erop dmv een slangetje dat je op je borst plakt (even heel kort door de bocht beschreven ).

Weet helemaal niet of je dat wilt hoor, en zeg het ook gerust als je het te bemoeizuchtig vindt, maar het schoot me zo te binnen.
Ik bemoei nog even door : ik heb een bv hulpset liggen die je zo van me kunt lenen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 18 juni 2007 @ 23:54:09 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50599523
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:15 schreef chacama het volgende:
Dus een andere mening gaan vragen. Sterkte

@Evenstar.....mag ik dan een proefje neocate van je lenen
ik moet nieuwe bestelling doen, maar ik vind het prima zodra ik de nieuwe betelling heb pm ik je weer.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_50601132
sterkte suzanna. hopelijk gaat het snel beter.

jeejtje kozakken nooit geweten dat Romme dat had. lijkt me echt frustrerend als je kindje niet wilt drinken/eten.

vivi wat een leuke shirt. die Dean wat een rupsie.

die thies mama opeten . hier hebben we er ook een die dat doet en ook onder spugen/kwijlen en dan over de arm van mams laten lopen.
mama van 3 kids!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:15:14 #10
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50604380
Ik vind alle advies juist heel fijn Leah, één van de redenen dat ik het hier ook post is omdat ik weet dat hier best veel wijze moeders zitten ...

Ik heb gisteravond jouw tip geprobeerd, was te moe om nog te antwoorden op jullie berichtjes, maar heb dus huid-op-huid contact geprobeerd. Het hielp op dat moment niet, dus ik ben bang dat dat het niet zal gaan doen. Ik probeerde haar zelfs even aan te leggen maar ze reageert helemaal niet meer op de borst zo van: laat ik eens happen. Ook wel heel logisch na zo'n tijd geen bv meer.
Maar daar had ik helemaal niet aan gedacht nog, dus vond het een goede tip. Het is alleen zo dat ze zélf de bv ging weigeren zo'n zes weken geleden, dus ik toen ben overgegaan op flesvoeding (en de fles weigerde ze toen ook al regelmatig, maar ik kreeg er nog genoeg in toen) ... en dat is natuurlijik vreemd.

Kozakken, hier wilde ze het fruit wél tot twee weken geleden, toen had ik het een week geprobeerd omdat ze zo slecht dronk. Volgens de KA kon ik het beter niet meer geven ivm andere allergieën en hij zei ook dat het weinig calorieën bevat...maar dat is een beetje kort door de bocht vind ik, als een kindje voor de rest bijna niets binnenkrijgt.

Julia is een héél alert en vrolijk kindje, en haar huidje is ook nog heel normaal, dus uitgedroogd is ze niet. Blijkbaar kan ze toch toe met een klein beetje vocht... en dat is natuurlijk wel één van de beweegredenen van de KA, tis niet zo dat ik daar met een uitgedroogd doodziek kindje zit... ze lacht naar iedereen en is héél alert en nieuwsgierig.

Ik heb net mijn huisarts gebeld en word vanmiddag teruggebeld hierover. Dan wil ik het met haar bespreken dat ik bezorgd ben en het beleid van de arts niet goed vind.

Dat verdrietig zijn herken ik heel erg ja. Ik hou me héél erg in, maar de tranen prikken regelmatig achter m'n ogen (om het zo maar eens uit te drukken) als ze weer eens niet wil drinken. Ik probeer steeds wel positief te blijven ('Hoera ze heeft 50 ml op! ) en haar ook op een positieve manier te stimuleren te drinken met verschillende trucjes.

Lief, je berichtje, hartelijk bedankt. Vond het erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n moeilijk drinkend kindje. Niet dat het fijn is dat jij er ook zo-eentje hebt, maar wel dat je het deelt zodat ik weet dat ik niet de enige ben.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:16:15 #11
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50604402
Oh ja, sinds gisteren 12 uur ('s middags) tot vannacht 3:00 heeft ze 220 ml vocht binnengekregen. Sindsdien 80 ml.
pi_50604552
Suzanna
Hopelijk lukt het om met de huisarts tot stappen te komen die je wel gerust stellen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:04:16 #13
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50605380
Suzanna, wat een moeilijke situatie zo zeg.

Vivi, rupsen! Wat leuk!

Moonah, dit gaat voorlopig niet over ben ik bang, Simon kent deze tactiek al maanden en past hem meerdere malen per dag toe.....
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50605737
Suzanna, moeilijk hoor! Goed dat je je huisarts hebt gebeld, als je er niet gerust op bent moeten ze je gewoon verder helpen, lijkt me.

Moonah, is het harentrekken al begonnen? Hier een favoriet spelletje: op de arm, mama aankijken, met vingertje in oog prikken, flink in kin of neus knijpen en dan, enthousiast gillend, aan haren trekken. Bij papa is borsthaar ook leuk om aan te trekken. Hij reageert ook zo grappig..

Ik kreeg net mailtje van manlief, die met Eva naar het CB is geweest.
quote:
alles goed, gewrichtjes soepel, ze is weer goed gegroeid: 8240 gram nu en 73,5 cm. Er zat daar een man die het gewicht hoorde noemen en vroeg toen naar de leeftijd, ik zei: bijna 9 maanden. Zijn kindje was ruim 7 kilo en 3 maanden (!). Tja verschil moet er wezen.
Oja, ze zou liever volle yoghurt krijgen ipv magere, maar daar ben ik niet zo op in gegaan. en in de ochtend mag ze ook wel een boterham, om zo toe te werken naar 3 maaltijden per dag. Dat beschouw ik als adviezen, natuurlijk zal het wel een keer moeten maar als het goed gaat moet je er niet teveel aan sleutelen.
Gewicht is precies op het gemiddelde WHO curvelijntje, qua lengte is ze iets langer dan gemiddeld. Een slanke den dus
Ik snap niet helemaal dat we nu al aan de boterham zouden moeten gaan in de ochtend. Heb er ook helemaal geen zin in, want we geven haar altijd een flesje in ons bed, en dan slaapt ze weer verder. Brood is behoorlijk meer gedoe. En als we naar 3 maaltijden zouden moeten, dan zouden we toch eerder de papfles er uit moeten gooien? Maar ik begreep hier dat de kindertjes die nog best lang krijgen. Eva krijgt hem echter al wel snel na de warme maaltijd: groentehap plus yoghurt om 17 uur, papfles om 19 uur of soms (als moe) wel eerder. Maar goed, wat mijn man ook al zegt, voorlopig sleutelen we nog niet aan iets wat heel goed gaat.
Eva en Maria
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:30:01 #15
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_50607912
Vind ik ook! Ik volg ook mijn eigen lijn, ja en amen zeggen en lekker doorgaan. die kleintjes geven zelf ook aan wanneer er iets moet gaan veranderen hoor.

Lotte weegt ook niet veel, 7 kilo en ze is 7.5 maand. Maar ze is wel lang, en beweegt goed is is zeer alert!

Mibos hoe gaat het met Kaithlynn? Op wat voor schema zitten jullie nu, ben wel benieuwd.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:43:39 #16
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50608377
Precies Linda. Het gaat goed en dat is het belangrijkste. En die papfles 's ochtends. Ach, die is er voor Fleur nog steeds niet af. Er is sinds dit jaar wel een boterham bij gekomen. Maar, die eet ze dan samen met 'papa' beneden. En ook de fles voor het slapen krijgt ze hier nog steeds. Gewoon haar 2 momentjes rust.

Maud heeft vannacht weer een oefening doorslapen gedaan. Om 10 uur laatste fles gegeven en daarna om half 6 een slokje gedronken om toen door mij om 7 uur wakker gemaakt te worden voor het begin van een nieuwe dag. Wat is het toch fijn dat ik haar wakker kan maken. Bij Fleur kon dat echt niet. Die begon als baby dan heel hard te huilen en later was ze dan een uur chagerijnig. Maud kijkt je lachend aan.

Bijten, haren trekken en wat iets meer zij. Ja, ook hier. En het liefst tijdens het drinken een goede pluk haar vast houden.

Suzanne, goed dat je volhoudt. Mooi dat ze die 220 op heeft.

Vivi, was helemaal vergeten te zeggen hoe gaaf ik het t-shirt vind. Cool.
pi_50608770
Suzanna, helaas geen goede tips voor je. Lijkt me onwijs lastig en niet meer dan logisch dat er af en toe wat tranen komen. Je maakt je toch gewoon ongerust. Succes!
Mocht er nog een briljante tip komen, dan laat ik het je absoluut weten
pi_50609015
Vivi....heeft Dean al naar huis gebeld vanuit KDV ??
pi_50609293
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:15 schreef Suzanna het volgende:

Dat verdrietig zijn herken ik heel erg ja. Ik hou me héél erg in, maar de tranen prikken regelmatig achter m'n ogen (om het zo maar eens uit te drukken) als ze weer eens niet wil drinken. Ik

Wat een nare situatie. Mijn ogen prikken al als ik deze zin lees. Je kan je zo hulpeloos voelen, he. Voor je kind wil je álles doen.

Ik hoop dat het je lukt om aan de telefoon te zeggen wat je wil. Goede tip van kozakken om het op te schrijven, dan vergeet je niks. Vergeet je ook dat hoesten niet nog te melden?

Sterkte hoor!
Variety is the spice of life
pi_50610061
even een snelle vraag tussen door mag een kindje van bijna 6 maanden sinaasappel dan geperst door het hapje heen?

suzanna moeilijk hoor.
mama van 3 kids!
pi_50610125
Van mij ook sterkte!
Je kan je zeker hulpeloos voelen, heeft iedere moeder denk ik wel! ook ik had dat, als Sarah weer eens niet goed wilde drinken. je voelt je dan echt zo rot en hulpeloos..

nog 1 nachtje.... en dan hebben we een dreumes.. he Dutchie!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50610164
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:29 schreef Popples het volgende:
even een snelle vraag tussen door mag een kindje van bijna 6 maanden sinaasappel dan geperst door het hapje heen?

suzanna moeilijk hoor.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_50610199
thanks menicole ga ik lekker eten maken voor de kleine meid
mama van 3 kids!
pi_50611098
't Mag wel Popples, maar volgens mij wordt citrusfruit afgeraden tot het eerste jaar, omdat het best scherp voor de maag is. Aan de andere kant: vroegah kregen geloof ik alle babietjes banaan en sinaasappelhapje vanaf 4 maanden...
Eva en Maria
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:34:20 #25
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50612255
Linda, zelfs héél vroeger (nou ja, 25 jaar geleden) werd het aangeraden om dat met plusminus 6 weken al te doen....

Lief, al jullie berichtjes. Nebelung, daar heb je helemaal gelijk in... en ik ga nu even opschrijven wat ik wil zeggen, anders vergeet ik vast weer de helft. Straks belt mijn huisarts en hopelijk neemt zij me serieus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')