quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:54 schreef Giechel_Ho het volgende:[..]
Omdat het woord dat je nu gebruikt de lading niet dekt. Maar je bent nog jong, je zult het nog wel leren
![]()
Als je ziet dat er om elke scheet van De Mol kritiek wordt geleverd op Talpa zou ik het toch echt eerder kankeren dan zeiken noemen.
Volgens de Van Dale is 'zeiken' zeuren en 'kankeren' hevig klagen. Nou, wat dekt dan meer de lading als het om Talpa gaat?
![]()
En jij doelt waarschijnlijk op de nare bijsmaak die het woord kankeren met zich meedraagt en dat ik daar later wel achter kom, omdat ik nu nog zo jong ben. (
![]()
)
Ik zal het woord kanker als prefix niet in de mond nemen om zo aan mijn krachttermen te komen. Want ik weet dat het bij sommige mensen tegen het zere been is. Maar het woord 'kankeren' vind ik toch van een hele andere orde.
Ik ben bereid me aan te passen aan anderen en rekening te houden met anderen, maar ik heb ook zo mijn 'grenzen'. Ik laat mijn woordgebruik niet aan banden leggen door zoiets. Als ik bijvoorbeeld het woord 'kankeren' gebruik, gebruik ik dat om zoiets te zeggen als 'hevig klagen'. En verder heb ik daar geen bijbedoelingen of associaties mee.
"Ja, máárrrrrr...sommigen wel!"
Ja, en sommigen hebben moeite met het woord 'Marokkaan', 'buitenlander' of 'Chinees'. Mag ik die woorden dan opeens ook niet meer gebruiken als ik het gewoon heb over Marokkanen, buitenlanders en Chinezen?
![]()
Jíj legt blijkbaar bij 'kankeren' een link met het woord 'kanker'. Een link die ík niet voor ogen heb. En dat zou ik wel/eerder hebben als ik 'kanker' als prefix zou gebruiken in scheldwoorden.
Dankzij types zoals jij is 'neger' ook uit het straatbeeld verdwenen. Het is de nare bijsmaak die mensen er zelf aan geven. En nu is dat met kanker, over 100 jaar is dat weer met een andere ziekte. Heden ten dage is er ook niemand meer die opkijkt van het woord 'tyfus', terwijl die ziekte nog steeds bestaat.