Best logisch eigenlijk ja, mijn engels is echt fuckupquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Creep? Sluipen dus...
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:08 schreef MMaRsu het volgende:
Ik mis soms ook wel is de spontane lekker losse lyrics van opgezwolle, sommige dingen lijken nu te serieus. Hebben jullie dat ook niet?
Mwoah.. ze maken nu wel vaker tracks met een boodschap als eerder ja, al deden ze dat in het begin soms ook wel. Vooral Stickz komt vaak met wat serieuzere dingen. Maar ik zie het niet echt als minder los ofso.. Je doet het trouwens over brengen als minder goed, wat vind je er minder goed aan dan?quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:57 schreef MMaRsu het volgende:
Ik weet het, het meeste van vloeistof idd wel, maar de meeste tracks op Eigen Wereld ( hoe dope dan ook ) vind ik toch wat 'serieuzer' klinken. Tja persoonlijk vind ik dat best jammer
Ja het is eigenlijk precies wat Duvel zei, het komt niet meer zo spontaan over. Als je eerst 3/4 x een nieuwe tekst gaat bedenken bij de beats dan is het ook minder spontaan. Ik had vroeger het idee dat ze in 1x die track hadden opgenomen, maarja ik denk dat het ook te maken heeft met dat ze nu wat commercieler bezig zijn ofzoiets..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:58 schreef S-Two het volgende:
[..]
Mwoah.. ze maken nu wel vaker tracks met een boodschap als eerder ja, al deden ze dat in het begin soms ook wel. Vooral Stickz komt vaak met wat serieuzere dingen. Maar ik zie het niet echt als minder los ofso.. Je doet het trouwens over brengen als minder goed, wat vind je er minder goed aan dan?
Hmmsz.. Aan de ene kant is het relaxed als ze spontaan rappen idd, dat het gewoon chill klinkt op de beat. Maar aan de andere kant kan zo'n nummer snel gaan vervelen omdat die raps dan vaak nergens over gaan (braggin & boastin bijv.). Natuurlijk is freestylen en spontaan rappen heel moeilijk, maar een goed verhaal, passend op een goeie beat plaatsen is denk ik nog een stuk lastiger. En zoals Opgezwolle ook wel af en toe in interviews heeft aangegeven willen ze nu een complete cd afleveren, een heel verhaal. En dat zal dan waarschijnlijk wat minder nummers bevatten die echt spontaan zijn ja. Maar goed, ik dig beide stijlen ook wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:50 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja het is eigenlijk precies wat Duvel zei, het komt niet meer zo spontaan over. Als je eerst 3/4 x een nieuwe tekst gaat bedenken bij de beats dan is het ook minder spontaan. Ik had vroeger het idee dat ze in 1x die track hadden opgenomen, maarja ik denk dat het ook te maken heeft met dat ze nu wat commercieler bezig zijn ofzoiets..
Anyway ik dig de stijl die ze op hun eerdere albums hebben gewoon meer.. Of dat nu beter of slechter is wil ik niet zeggen want ik heb Eigen Wereld ook helemaal kapot gedraait...
quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:57 schreef MMaRsu het volgende:
Ik weet het, het meeste van vloeistof idd wel, maar de meeste tracks op Eigen Wereld ( hoe dope dan ook ) vind ik toch wat 'serieuzer' klinken. Tja persoonlijk vind ik dat best jammer
Maar is wel wat meer brag & boast achtig dan eigen werleld .quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:56 schreef arneaux het volgende:
Spuugdingen is ook niet zomaar wat op de beat gegooid hoor. Vind ik dan.
quote:In een interview met theBoombap had Duvel een paar harde woorden voor Jawat! Daar neemt hij niets van terug. "Zo is het gewoon. Dat is een afgesloten hoofdstuk." En Opgeduveld 2? "Ook een afgesloten hoofdstuk. Dat heb ik achter mij gelaten, ik heb mij er ook niet meer mee bezig gehouden. Opgeduveld is een mooi ding geweest, echt een fokking classic. Het is mooi geweest, je hoeft niet meer te proberen om het nog een keer te doen. Het was allemaal te geforceerd." Maar is er nu kwaad bloed tussen Duvelduvel en Opgezwolle? Duvel: "Niet van mijn kant. Ik heb mij er verder niet meer mee bezig gehouden maar als je op stage mijn naam uit je lyrics haalt en vervangt door een andere naam, dan denk ik toch dat er iets niet klopt. Dan zit het aan die kant niet lekker. Als ik dat soort dingen hoor, hoeft het echt niet meer voor mij. Dan is het klaar, dan is het gewoon af. Dan hoor ik uit je mond dat je het zo jammer vindt dat het niet doorgaat en blijkt iets heel anders uit je daden. Dat is gewoon weri."
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:51 schreef MMaRsu het volgende:
Dus zeker geen Opgeduveld 2 meer, was ook wel te verwachten...
Uit de recensie van Puur kultuur van state magazine. Dit was ook mijn conclusie op Dour werden de namen Duvel etc overal uitgehaald. Zullen ze dan toch ruzie hebben anders vind ik het een beetje kinderachtig.quote:Terwijl voormalig Opgeduveld-partner Sticks alle verwijzingen naar Duvelduvel uit zijn teksten heeft gehaald en hiphopminnend Nederland zich afvraagt hoe tegenwoordig de verhoudingen binnen de Top Notch-stal liggen, maakt Duvel geen woorden vuil aan eventuele ruzie of beef en levert hij gewoon een sterk zevende album af. Doen alsof je neus bloedt, het is eigenlijk heel erg des Duvels.
Ik heb het zelf nog nooit gehoord, maar als dat zo is, is dat wel een beetje sneu ja.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:45 schreef Chrishop het volgende:
[..]
[..]
Uit de recensie van Puur kultuur van state magazine. Dit was ook mijn conclusie op Dour werden de namen Duvel etc overal uitgehaald. Zullen ze dan toch ruzie hebben anders vind ik het een beetje kinderachtig.
Op Dour viel het me op dusquote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:11 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nog nooit gehoord, maar als dat zo is, is dat wel een beetje sneu ja.
Dat idee had ik ook inderdaad. Maar goed.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:23 schreef Hellrazor het volgende:
Ik hoorde het al eerder bij andere optredens , werd duvel vervangen door jawat ofzo , maar ik dacht dat ze dat deden voor een beetje variatie ofzo wat ze vaker doen bij live optrdens.
Verheerlijking? Je laat het zo klinken alsof elke DuvelDuvel fan een fanboy is die deze artiesten ten alle tijden steunt, hoe slecht hun werk ook is. De reden waarom ik vaak liever DuvelDuvel opzet is omdat het gewoon losser is, en niet al te pretentieus zoals MMaRsu al eerder zei hierboven. Dat Supa niet uitblinkt ben ik met je eens, maar Dion? Als er 1 ding is dat Duvel altijd heeft gehad, dan is dat beatere beats van Opgezwolle, de klassieke beats van Kubus op Aap-o-theek en de rauwe beats van Dion op Puur Kultuur zijn naar mijn mening beter dan die van Opgezwolle. De beats van Opgezwolle die ik zou bestempelen als goed komen meestal niet eens van Delic maar eveneens van Kubus.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tja eerlijk gezegd snap ik de verheerlijking van Duvel niet zo, dus boeien. Als hij graag met prutsers als Dion en Supa werkt moet ie het zelf maar weten...
Ben 'k niet met je eens. Ik vond de beats op Aap O van Delic, Duvel zelf, en Kubus de lekkerste meestal. Duvel stelt me nu teleur kwa beats op 't nieuwe album, nogal zelfs.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:46 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Als er 1 ding is dat Duvel altijd heeft gehad, dan is dat beatere beats van Opgezwolle, de klassieke beats van Kubus op Aap-o-theek en de rauwe beats van Dion op Puur Kultuur zijn naar mijn mening beter dan die van Opgezwolle. De beats van Opgezwolle die ik zou bestempelen als goed komen meestal niet eens van Delic maar eveneens van Kubus.
Sjeeeezus ben je waus ofzo, Dion beter dan Delic, heeft nieteens met smaak te maken is gewoon feit. Delic bouwt naast een beat een complete vullende sfeer voor een nummer Dion bouwt slechts instrumentals, niet slecht maar niet zo hoogstaand als Delic. Als er één iemand is in de Nederlandse hiphop die ontoereikend veel kredits hoort te krijgen is de Delic.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:46 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Verheerlijking? Je laat het zo klinken alsof elke DuvelDuvel fan een fanboy is die deze artiesten ten alle tijden steunt, hoe slecht hun werk ook is. De reden waarom ik vaak liever DuvelDuvel opzet is omdat het gewoon losser is, en niet al te pretentieus zoals MMaRsu al eerder zei hierboven. Dat Supa niet uitblinkt ben ik met je eens, maar Dion? Als er 1 ding is dat Duvel altijd heeft gehad, dan is dat beatere beats van Opgezwolle, de klassieke beats van Kubus op Aap-o-theek en de rauwe beats van Dion op Puur Kultuur zijn naar mijn mening beter dan die van Opgezwolle. De beats van Opgezwolle die ik zou bestempelen als goed komen meestal niet eens van Delic maar eveneens van Kubus.
Overigens heeft DuvelDuvel op zijn releaseparty ook meerdere malen namen uit Zwolle vervangen in o.a. Dubbelspel. Maar dit wordt nu een kip/ei verhaal, dus ik maak hier verder geen woorden aan vuil.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:51 schreef De_Brandweer het volgende:
puur kultuur is aan alle kanten beter dan eigen wereld. duvel is next level.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |