Is dat allemaal dope hiphop? Ik heb geen idee wat er verder komt maar voor Wu-Tang en Opge kom ik mn nest wel uitquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:41 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
En Amon Tobin, Autechre, Goose, Venetian Snares, Bonobo, zZz, DJ Shadow, en zooooveel meer. Ik wil zo graag, maar ik kan niet.![]()
Geen van de acts die ik noemde is hiphop nee.quote:
ik wil ookquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:12 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Kaartjes dour festival binnen, Opge en Wu-Tang. Holla.
Ik ook. Had Senna, Winne, en Opge wel even willen checken, maarja.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:40 schreef Skic. het volgende:
Godver .. Mis is de New Attraction zaterdag.
Ja www.bol.com. Stakker, of heb je shit zo voor elkaar dat je het zelf weet of ga die albums kopen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:35 schreef Kaliber het volgende:
Kent iemand een goede torrent webshop met alle albums van opgezwolle?
quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:35 schreef Kaliber het volgende:
Kent iemand een goede torrent met alle albums van opgezwolle?
Boeiend. Als ik alle muziek 'officieel' moet aanschaffen die ik de moeite waard vind kan ik geen droog brood meer eten!quote:
ik ga, ik ga. ik ga als het goed isquote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:40 schreef Skic. het volgende:
Godver .. Mis is de New Attraction zaterdag.
14.00 PFG
15.00 GMB
16.00 Ziggi & The Renaissance Band
17.15 DiceCream
18.00 Fouradi
19.00 Senna
20.00 Ninthe
20.30 La Melodia
21.15 Winne
22.00 Opgezwolle
23.00 DJ LowPro
Niet dat alles even goed is ofzo ..
Okee dan. Ik ga naar Zaandam.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:19 schreef justmattie het volgende:
[..]
ik ga, ik ga. ik ga als het goed is![]()
![]()
Support je locals (of wees een goede torrent seeker maar ga dr niet om vragen).quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:50 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Boeiend. Als ik alle muziek 'officieel' moet aanschaffen die ik de moeite waard vind kan ik geen droog brood meer eten!
Geen idee:quote:Op maandag 9 juli 2007 11:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Even over Typhoon:
Ik vind dit het meest overschatte album van 2007.
Bij elk nummer bekruipt mij het gevoel:"Waar ken ik dit van?"
Alle beats en zelfs de rijms komen me bekend voor. Jammer. Ik voel deze cd niet. Kan iemand mij uitleggen waarom dit nummer wel de bomb zou zijn?
quote:Op maandag 2 juli 2007 20:59 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik vind de beats over het algemeen niet echt tof. En ik vind zijn teksten op het album niet echt vet. Hij probeert er soms diepgang in te brengen door er semi- filosofische teksten van te maken die - naar mijn idee - vaak de plank misslaan.
Opgezwolle zelf had ook iets van: Jezus, komen we in Wallonie tegen de Franse grens, staat verdomme nog steeds de hele tent mee te bleren. Heb Opgezwolle zelf wel vaker gezien, dit was het beste optredenquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:41 schreef justshutup het volgende:
Ik kende Opgezwolle niet erg goed, maar ik heb ze zien optreden op het Dour festival, samen met nog duizenden anderen (ze waren erg gewild), en het was zo ontzettend gaaf!![]()
Ze kregen het hele publiek mee en gaven echt een ontzettend tof optreden. Hoorde van heel erg veel mensen dat hun optreden echt een hoogtepunt was (ook voor mij), óók voor mensen die niet eens van HipHop houden.
Dus: Opgezwolle![]()
Dan was je er vorig jaar op Lowlands niet bij, dat ging nog net een tikkeltje harder. Neemt niet weg dat Dour een ontzettend goede show was.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:14 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Opgezwolle zelf had ook iets van: Jezus, komen we in Wallonie tegen de Franse grens, staat verdomme nog steeds de hele tent mee te bleren. Heb Opgezwolle zelf wel vaker gezien, dit was het beste optreden![]()
Dat zou kunnen betekenen dat Fakkelteit daarvoor, of vlak daarna, uit komt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:50 schreef nelisb het volgende:
sticks met kubus op lowlands,dus geen opzwolle dit jaar.
Kubus & BangBang that is. Sticks als 'presentator'. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:50 schreef nelisb het volgende:
sticks met kubus op lowlands,dus geen opzwolle dit jaar.
Maar das een thuiswedstrijd die ze niet kunnen verliezen. Daarom vond ik Dour toch beterquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:46 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Dan was je er vorig jaar op Lowlands niet bij, dat ging nog net een tikkeltje harder.
Dus ik moet de sfeer in context zien met iets? Opgezwolle was erger dan dour klaarquote:Op zondag 22 juli 2007 00:51 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Maar das een thuiswedstrijd die ze niet kunnen verliezen. Daarom vond ik Dour toch beter![]()
Ik vind die remix echt vetquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:45 schreef Devlinsect het volgende:
Tjek die remix:
MIA en Wie is Ut:
http://www.myspace.com/kubusbeats
Een live video "Stop the Problems" ook hier te vinden.
Nieuw nummer van het volgende album Pie & Mash met Bang Bang: "Lets Fuck Each Other" + een contest voor het maken van een clip voor het nummer vind je hier:
http://www.myspace.com/kubusbangbang
Keal mad ille rijms droppenquote:Op maandag 23 juli 2007 03:29 schreef Arjann87 het volgende:
Zijn er nog Opgezwolle shirt te koop? Ik zie ze nergens, eveneens als Jawat shirts...( die "Tis niet wat je ziet Piet" hoef ik niet btw).
Fucked-up dat ik 's middags altijd moet trainen. Maar als de meeste acts 's avonds zijn, ga ik misschien nog wel ff heen.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:48 schreef Devlinsect het volgende:
Feestje IJsselhallen in Zwolle, 1 september:
1 september 2007 (za)
Zwolle, Nederland
Zwolle is hiphopstad nummer één en het enige wat nog ontbrak was een groots festival voor de echte hiphopfanaten. Daar komt nu verandering in. Popcentrum Hedon organiseert zaterdag 1 september het grootste hiphopfestival van Nederland in de IJsselhallen te Zwolle. The Rhythm, The Rebel wordt een hiphop / lifestyle-event met optredens van de grootste artiesten uit de scčne, gecombineerd met skate,- breakdance- en graffitidemonstraties.
De voorbereidingen zijn in volle gang en de eerste artiesten zijn bevestigd. Opgezwolle, Jawat!, Kubus & BB en Salah Edin zijn de namen die we nu al naar buiten kunnen brengen en dit is slechts het begin. Spoedig zullen meer namen aan het lijstje worden toegevoegd. De hele middag en avond is er naast de vetste optredens van alles te beleven voor de ultieme hiphop-experience. Een event van dit kaliber in dit genre is in Nederland nog nooit vertoond. Zorg dat je er klaar voor bent: The Rhythm, The Rebel!
Kaarten kosten ¤17,50 (excl. servicekosten) en zijn vanaf zaterdag 9 juni verkrijgbaar bij de 150 grote postkantoren, 100 grote Free Record Shop, 33 GWK- stationskantoren, alle Plato winkels en ticketservice (0900-300 1250 / www.ticketservice.nl).
Das 't oude persbericht. (muziek)line-up is ondertussen compleet met Opgezwolle, Extince, Jawat!, Salah Edin, Kubus & Bangbang, Typhoon, Blaxtar, Winne, U-niq, Zo Moeilijkquote:Op maandag 23 juli 2007 15:48 schreef Devlinsect het volgende:
Feestje IJsselhallen in Zwolle, 1 september:
1 september 2007 (za)
Zwolle, Nederland
The Rhythm, The Rebel...
Sinds 'ie zou stoppen idd.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:51 schreef MMaRsu het volgende:
Volgens mij zit Duvelduvel niet met goed met de opgezwolle click of heb ik dat verkeerd...
opgezwolle is de vetste hiphop by far in dit land. ze dissen is gewoon jezelf belachelijk maken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
opgezwolle
VSOP - opgezwolle dis
Wow een 5 jaar oude diss dat is inderdaad wel heel stoer. Jammer alleen dat afgezien van dat de diss zelf echt heel laf is VSOP nieteens in de buurt komt van Opge. Maargoed.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
opgezwolle
VSOP - opgezwolle dis
waarom was duvel dan niet 1 van de hoofdacts op bevrijdingsfestival in verschillende grote steden ??quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
en die boodschap is
Qua diepgang en inhoud doet duvel niet voor ze onder...
Nee, vertel!quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:59 schreef Chrishop het volgende:
Hebben er mensen Dutch touch gezien, vind dat je daar op een of andere manier ook wel beetje duidelijkheid krijgt in het verschil in aanpak tussen Duvel en Zwolle.
Omdat Opgezwolle mainstream hip is. Ali B zal ook vast wel opgetreden hebben met die festivals....quote:waarom was duvel dan niet 1 van de hoofdacts op bevrijdingsfestival in verschillende grote steden ??
Zeer vette track ja, alleen wat betekent kriepkriep?quote:Op maandag 23 juli 2007 14:13 schreef De_Brandweer het volgende:
Nummer 4 is de ergste. Kriepkriep door je stad.
Best logisch eigenlijk ja, mijn engels is echt fuckupquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Creep? Sluipen dus...
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:08 schreef MMaRsu het volgende:
Ik mis soms ook wel is de spontane lekker losse lyrics van opgezwolle, sommige dingen lijken nu te serieus. Hebben jullie dat ook niet?
Mwoah.. ze maken nu wel vaker tracks met een boodschap als eerder ja, al deden ze dat in het begin soms ook wel. Vooral Stickz komt vaak met wat serieuzere dingen. Maar ik zie het niet echt als minder los ofso.. Je doet het trouwens over brengen als minder goed, wat vind je er minder goed aan dan?quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:57 schreef MMaRsu het volgende:
Ik weet het, het meeste van vloeistof idd wel, maar de meeste tracks op Eigen Wereld ( hoe dope dan ook ) vind ik toch wat 'serieuzer' klinken. Tja persoonlijk vind ik dat best jammer
Ja het is eigenlijk precies wat Duvel zei, het komt niet meer zo spontaan over. Als je eerst 3/4 x een nieuwe tekst gaat bedenken bij de beats dan is het ook minder spontaan. Ik had vroeger het idee dat ze in 1x die track hadden opgenomen, maarja ik denk dat het ook te maken heeft met dat ze nu wat commercieler bezig zijn ofzoiets..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:58 schreef S-Two het volgende:
[..]
Mwoah.. ze maken nu wel vaker tracks met een boodschap als eerder ja, al deden ze dat in het begin soms ook wel. Vooral Stickz komt vaak met wat serieuzere dingen. Maar ik zie het niet echt als minder los ofso.. Je doet het trouwens over brengen als minder goed, wat vind je er minder goed aan dan?
Hmmsz.. Aan de ene kant is het relaxed als ze spontaan rappen idd, dat het gewoon chill klinkt op de beat. Maar aan de andere kant kan zo'n nummer snel gaan vervelen omdat die raps dan vaak nergens over gaan (braggin & boastin bijv.). Natuurlijk is freestylen en spontaan rappen heel moeilijk, maar een goed verhaal, passend op een goeie beat plaatsen is denk ik nog een stuk lastiger. En zoals Opgezwolle ook wel af en toe in interviews heeft aangegeven willen ze nu een complete cd afleveren, een heel verhaal. En dat zal dan waarschijnlijk wat minder nummers bevatten die echt spontaan zijn ja. Maar goed, ik dig beide stijlen ook wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:50 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja het is eigenlijk precies wat Duvel zei, het komt niet meer zo spontaan over. Als je eerst 3/4 x een nieuwe tekst gaat bedenken bij de beats dan is het ook minder spontaan. Ik had vroeger het idee dat ze in 1x die track hadden opgenomen, maarja ik denk dat het ook te maken heeft met dat ze nu wat commercieler bezig zijn ofzoiets..
Anyway ik dig de stijl die ze op hun eerdere albums hebben gewoon meer.. Of dat nu beter of slechter is wil ik niet zeggen want ik heb Eigen Wereld ook helemaal kapot gedraait...
quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:57 schreef MMaRsu het volgende:
Ik weet het, het meeste van vloeistof idd wel, maar de meeste tracks op Eigen Wereld ( hoe dope dan ook ) vind ik toch wat 'serieuzer' klinken. Tja persoonlijk vind ik dat best jammer
Maar is wel wat meer brag & boast achtig dan eigen werleld .quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:56 schreef arneaux het volgende:
Spuugdingen is ook niet zomaar wat op de beat gegooid hoor. Vind ik dan.
quote:In een interview met theBoombap had Duvel een paar harde woorden voor Jawat! Daar neemt hij niets van terug. "Zo is het gewoon. Dat is een afgesloten hoofdstuk." En Opgeduveld 2? "Ook een afgesloten hoofdstuk. Dat heb ik achter mij gelaten, ik heb mij er ook niet meer mee bezig gehouden. Opgeduveld is een mooi ding geweest, echt een fokking classic. Het is mooi geweest, je hoeft niet meer te proberen om het nog een keer te doen. Het was allemaal te geforceerd." Maar is er nu kwaad bloed tussen Duvelduvel en Opgezwolle? Duvel: "Niet van mijn kant. Ik heb mij er verder niet meer mee bezig gehouden maar als je op stage mijn naam uit je lyrics haalt en vervangt door een andere naam, dan denk ik toch dat er iets niet klopt. Dan zit het aan die kant niet lekker. Als ik dat soort dingen hoor, hoeft het echt niet meer voor mij. Dan is het klaar, dan is het gewoon af. Dan hoor ik uit je mond dat je het zo jammer vindt dat het niet doorgaat en blijkt iets heel anders uit je daden. Dat is gewoon weri."
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:51 schreef MMaRsu het volgende:
Dus zeker geen Opgeduveld 2 meer, was ook wel te verwachten...
Uit de recensie van Puur kultuur van state magazine. Dit was ook mijn conclusie op Dour werden de namen Duvel etc overal uitgehaald. Zullen ze dan toch ruzie hebben anders vind ik het een beetje kinderachtig.quote:Terwijl voormalig Opgeduveld-partner Sticks alle verwijzingen naar Duvelduvel uit zijn teksten heeft gehaald en hiphopminnend Nederland zich afvraagt hoe tegenwoordig de verhoudingen binnen de Top Notch-stal liggen, maakt Duvel geen woorden vuil aan eventuele ruzie of beef en levert hij gewoon een sterk zevende album af. Doen alsof je neus bloedt, het is eigenlijk heel erg des Duvels.
Ik heb het zelf nog nooit gehoord, maar als dat zo is, is dat wel een beetje sneu ja.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:45 schreef Chrishop het volgende:
[..]
[..]
Uit de recensie van Puur kultuur van state magazine. Dit was ook mijn conclusie op Dour werden de namen Duvel etc overal uitgehaald. Zullen ze dan toch ruzie hebben anders vind ik het een beetje kinderachtig.
Op Dour viel het me op dusquote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:11 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nog nooit gehoord, maar als dat zo is, is dat wel een beetje sneu ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |