quote:
104 Teletekst ma 25 jun
Majoor Bosshardt (94) overleden
` In Amsterdam is majoor Bosshardt (94)
overleden.Ze was de bekendste soldaat
van het Leger des Heils.Eigenlijk was
ze luitenant-kolonel maar ze bleef na
haar promotie bekend als majoor.
Alida M. Bosshardt zette zich haar hele
leven in voor minderbedeelden zoals
drugsverslaafden en prostituees.Meer
dan 60 jaar woonde en werkte ze in het
Amsterdamse Wallen-gebied.
In 2004 kreeg Majoor Bosshardt de Yad-
Vashem-onderscheiding omdat ze in de
oorlog joodse kinderen hielp.Dat jaar
werd ze 16e in de top-100 van Grootste
Nederlanders.Op www.majoorbosshardt.nl
is een condoléanceregister geopend.
"hielp ze Joodse kinderen" (met een hoofdletter dus).quote:Op maandag 25 juni 2007 21:12 schreef Messenga het volgende:
Wat zouden ze er dan neer moeten zetten?
quote:Op maandag 25 juni 2007 21:12 schreef G.Fawkes het volgende:
omg, vreselijk. Open er een topic over en wellicht kun je na een paar posts gewoon weer moslimpje bashen
Het verwisselen van joods met Joods kan best gevoelig liggen. Je zou ze maar eens allemaal de kost moeten geven die de Jodenvervolging vergelijken met het bashen van een geloofsgemeenschap, of zelfs het uiten van kritiek op een ideologie (de islam bijvoorbeeld).quote:Op maandag 25 juni 2007 21:12 schreef G.Fawkes het volgende:
omg, vreselijk. Open er een topic over en wellicht kun je na een paar posts gewoon weer moslimpje bashen
oh kut, dit kan een anti-jood opmerking zijn want een scheet kan in verband worden gebracht met ongewenst gas en ongewest gas met de holocaust.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:17 schreef Bresser het volgende:
ga je ook klagen als een scheet dwars zit?
Welke ?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Een van die teletekstpagina's is de teletekstversie van KLB. Stuur daar maar een mailtje naar toe.
Misschien waren ze wel allemaal joodsgelovig, weet jij veelquote:Op maandag 25 juni 2007 21:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"hielp ze Joodse kinderen" (met een hoofdletter dus).
Werden alleen joodsgelovigen vergast dan. Heb je niet opgelet tijdens Geschiedenis of heb je op een holocaustverdraaingsschool gezeten ?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:18 schreef Bresser het volgende:
[..]
oh kut, dit kan een anti-jood opmerking zijn want een scheet kan in verband worden gebracht met ongewenst gas en ongewest gas met de holocaust.
Nederland vereert vandaag een vrouw die alleen joodsgelovige kinderen hielp en nietjoodsgelovige Joodse kinderen aan hun lot overliet ?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:19 schreef Messenga het volgende:
[..]
Misschien waren ze wel allemaal joodsgelovig, weet jij veel
En als ze nou Joodse had opgeschreven, was het andersom dan ook zo?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:22 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nederland vereert vandaag een vrouw die alleen joodsgelovige kinderen hielp en nietjoodsgelovige Joodse kinderen aan hun lot overliet ?
is dit topic uberhaupt serieus?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:21 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Werden alleen joodsgelovigen vergast dan. Heb je niet opgelet tijdens Geschiedenis of heb je op een holocaustverdraaingsschool gezeten ?
een beetje maar?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:24 schreef Bresser het volgende:
[..]
is dit topic uberhaupt serieus?
een of ander figuur heeft een hoofdletter vergeten, ws omdat hij die taalregel niet kende.
beetje kansloos
Jij bent echt de grootste voorvechter van de Joodse (of is het joodse) zaak! Waar zouden de Joden zijn zonder jou?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het verwisselen van joods met Joods kan best gevoelig liggen. Je zou ze maar eens allemaal de kost moeten geven die de Jodenvervolging vergelijken met het bashen van een geloofsgemeenschap, of zelfs het uiten van kritiek op een ideologie (de islam bijvoorbeeld).
Nee want dan had ze, volgens NOS TT dus, alle Joodse kinderen geholpen. Of ze nu (joods)gelovig waren of niet.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:23 schreef Messenga het volgende:
[..]
En als ze nou Joodse had opgeschreven, was het andersom dan ook zo?
Qüdt.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:36 schreef Slarioux het volgende:
Kut man, echt zwaar kut. Kut kut kut. Of is het Kut?
Moeten wij als niet-Joden dan de aard van de holocaust vergeten ? Waren de door de nazi's vermoorde zigeuners dan soms ook "joden".quote:Op maandag 25 juni 2007 21:35 schreef JoeRokocoko het volgende:
[..]
Jij bent echt de grootste voorvechter van de Joodse (of is het joodse) zaak! Waar zouden de Joden zijn zonder jou?![]()
Ik denk niet dat we de holocaust vergeten wanneer een of andere teletekst redacteur Joden per ongeluk met een kleine j schrijft. Ga je liever druk maken over het feit dat kutmarokkaantjes leraren zo terrorisen dat ze geen Holocaust les meer durven te geven. Stop je energie niet in dit soort idiote berichten, daar bewijs je serieuze Joden echt geen dienst mee.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Moeten wij als niet-Joden dan de aard van de holocaust vergeten ? Waren de door de nazi's vermoorde zigeuners dan soms ook "joden".
Inderdaad. Mij bewijs je er geen dienst mee.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:40 schreef JoeRokocoko het volgende:
Stop je energie niet in dit soort idiote berichten, daar bewijs je serieuze Joden echt geen dienst mee.
Nee jij bent fok admin. Van jou mag ik toch een hoger intelligentie niveau verwachten? Weet jij hoeveel mensen kritiek op de islam ("gebash van moslims") met de holocaust vergelijken en hoeveel inmiddels al niet beter weten?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:39 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat ik vannacht niet kan slapen nu ik weet dat de TT redactie geen hoofdletter heeft gebruikt.
quote:Op maandag 25 juni 2007 21:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee jij bent fok admin. Van jou mag ik toch een hoger intelligentie niveau verwachten? Weet jij hoeveel mensen kritiek op de islam ("gebash van moslims") met de holocaust vergelijken en hoeveel inmiddels al niet beter weten?
www.vandale.nl --> joodsquote:Op maandag 25 juni 2007 21:42 schreef UncleFunk het volgende:
Ook een kansloos spellingsdrama. Achterlijke gladiolen die dat verzonnen hebben. De spelling is er niet duidelijker op geworden met de laatste wijzigingen.
teletekst@kro.nl ?quote:
van welk stemmetje in je hoofd precies krijg jij je orders.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee jij bent fok admin. Van jou mag ik toch een hoger intelligentie niveau verwachten? Weet jij hoeveel mensen kritiek op de islam ("gebash van moslims") met de holocaust vergelijken en hoeveel inmiddels al niet beter weten?
HUILIE!!!quote:Op maandag 25 juni 2007 21:10 schreef Akkersloot het volgende:
NOS-teletekst kent blijkbaar niet het verschil tussen joods (joodsgelovig) en Joods (etnisch Joods) niet.
[..]
![]()
ja blijkbaar wel. dat staat tenminste onderaan de pagina.quote:
quote:Op maandag 25 juni 2007 21:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ja blijkbaar wel. dat staat tenminste onderaan de pagina.
Ja, dan kom je op dezelfde pagina waar een ooit zeikerd stond met het bericht:quote:
Zou jij iedereen de kost willen geven dan die het verschil niet kennen tussen joods en Joods ?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:48 schreef Le_Karvski het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Heeft je leven nu geen zin meer omdat TT een hoofdletter vergeet?
Oh je hebt het over mij. Ik dacht eerlijk gezegd eerder aan personen die hier zo reageren als jou.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Bresser het volgende:
best sneu dat mensen zo paranoide worden ...
Wat is dat nou weer voor een debiele vraag? Ik denk dat 99% van de mensen die het verschil niet weten het ook niks kan schelenquote:Op maandag 25 juni 2007 22:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zou jij iedereen de kost willen geven dan die het verschil niet kennen tussen joods en Joods ?
Wat is het nog meer mogelijk dan?quote:Het is dus mogelijk helemaal geen kwestie van hoofdlettertje vergeten.
quote:Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Akkersloot het volgende:
-knip-
Nu behoor ik nog tot de generatie die van mensen die WO II hebben meegemaakt .....
Je hoeft mij niet uit te leggen dat het verschil bestaat, dat weet ik allang. Het gaat erom dat ik het je reinste flauwekul vind dat het onderscheid in dit geval spellingstechnisch gemaakt wordt.quote:
quote:U heeft een nieuwsbericht overgenomen naar aanleiding van het overlijden van leger des heils majaar Boshart.
Het kan die 99 % niets schelen dat tijdens wo II 6 miljoen mensen vanwege hun AFKOMST werden vermoord ?quote:Op maandag 25 juni 2007 22:11 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een debiele vraag? Ik denk dat 99% van de mensen die het verschil niet weten het ook niks kan schelen
1. Dat de redactie van nos teletekst gewoon niet het verschil tussen joods en Joods kent. Zie topictittel.quote:Wat is het nog meer mogelijk dan?
ik ben absoluut niet links maar hoe je hierin een anti joods complot ziet ontgaat me, zelfs voor iemand als mij die pro israel isquote:Op maandag 25 juni 2007 22:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Oh je hebt het over mij. Ik dacht eerlijk gezegd eerder aan personen die hier zo reageren als jou.
Kritiek op islam --links nederland --> "racisme" --links nederland--> "nieuwe holocaust".
In die trend past dus prima om mensen voor te houden dat tijdens w.o. II 6 miljoen Joden werden vergast vanwege hun geloof.
quote:Op maandag 25 juni 2007 22:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij hebt echt serieus professionele hulp nodig, denk ik.![]()
Beter lezen. ((hoewel "weten" moet "weet" zijn. Wat het slaat op het enkelvoudige "generatie". ))quote:Nu behoor ik nog tot de generatie die van mensen die WO II hebben meegemaakt weten dat de nazi's het gemunt hadden op alle Joden (dus ook niet joodslovigen)
Of je intelligentie is gewoon te veel op het fok niveau.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:23 schreef Bresser het volgende:
[..]
ik ben absoluut niet links maar hoe je hierin een anti joods complot ziet ontgaat me, zelfs voor iemand als mij die pro israel is
als je serieus bent dan meen ik echt serieus dat je hulp moet gaan zoeken want dit is niet normaal.
Nee. Het kan die 99% niets schelen dat er een verschil is tussen Joods en joods. Dat je er zelf de Holocaust bijtrekt zegt meer over jou dan over hun.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:22 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het kan die 99 % niets schelen dat tijdens wo II 6 miljoen mensen vanwege hun AFKOMST werden vermoord ?
316 geniaal!!quote:
Goed punt. Gelet een aantal reacties is deze topic beslist niet onnodig.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het verwisselen van joods met Joods kan best gevoelig liggen. Je zou ze maar eens allemaal de kost moeten geven die de Jodenvervolging vergelijken met het bashen van een geloofsgemeenschap, of zelfs het uiten van kritiek op een ideologie (de islam bijvoorbeeld).
Want dan ben je doder dan als je om je RELIGIE wordt vermoord?quote:Op maandag 25 juni 2007 22:22 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het kan die 99 % niets schelen dat tijdens wo II 6 miljoen mensen vanwege hun AFKOMST werden vermoord ?
je loopt zelf moslims te bashen, je zegt dat dat geen racimse is, omdat moslims geen ras zijn maar een religie, maar het jodendom is ook een religie, dus wat loop je nou te zeiken?quote:Op maandag 25 juni 2007 21:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Sorry Akker maar hoeveel etnische Joden heeft/had men hier, of is de naam Goldscmidt genoeg om jood Joods te laten zijn. Een geloof sat via de vrouwelijke kant overgedragen wordt, en niet door vaders familienaam dragende kant.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:10 schreef Akkersloot het volgende:
NOS-teletekst kent blijkbaar niet het verschil tussen joods (joodsgelovig) en Joods (etnisch Joods) niet.
[..]
![]()
Nee zo moeilijk is het nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:16 schreef rood_verzet het volgende:
Oh wacht als ik het zo lees dan is het bashen van joden, niet antisemitisch, maar het bashen van Joden wel? Tering wat complex.
Dat ik de holocaust er bij haal ? Waarvoor had Majoor Boshart die Joodse kinderen dan aan een onderduik adres geholpen ?quote:Op maandag 25 juni 2007 23:03 schreef Slarioux het volgende:
Nee. Het kan die 99% niets schelen dat er een verschil is tussen Joods en joods. Dat je er zelf de Holocaust bijtrekt zegt meer over jou dan over hun.
EEn op de 20 op Fok! heeft het door. Zegt toch erg veel over dat forum dat geleid wordt door Danny, Yvonne en Lucille. En dan nog die reactie van admin Lucille zelf.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:23 schreef damian5700 het volgende:
[Het verwisselen van joods met Joods kan best gevoelig liggen. Je zou ze maar eens allemaal de kost moeten geven die de Jodenvervolging vergelijken met het bashen van een geloofsgemeenschap, of zelfs het uiten van kritiek op een ideologie (de islam bijvoorbeeld). ]
Goed punt. Gelet een aantal reacties is deze topic beslist niet onnodig.
Je verzwijgt in dat geval dat 6 miljoen mensen, zigeuners niet meegerekend, alleen vanwege hun afkomst werden vermoord. Voor het zelfde geldt ga je beweren dat 6 miljoen Joden niet voor hun joodse geloof maar voor hun christelijke geloof of atheisme of a-kabouterjesisme werden vermoord.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Want dan ben je doder dan als je om je RELIGIE wordt vermoord?
Ook echt iemand die geen verschil kent tussen joden en Joden.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:13 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
je loopt zelf moslims te bashen, je zegt dat dat geen racimse is, omdat moslims geen ras zijn maar een religie, maar het jodendom is ook een religie, dus wat loop je nou te zeiken?
Lekker boeiend, voor mij zijn ze allebei 1 pot nat en brengen alleen maar gezeik en problemen met hun mee. (Net als andere reliegies)quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:24 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ook echt iemand die geen verschil kent tussen joden en Joden.
Het bashen van mensen die zich als ras of volk het door God uitverkoren volk noemen is niet anti-semitisch inderdaad. Moeilijk he voor iemand met een IQ lager dan 60 of een geindoctrineerde post 11 september links persoon.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:16 schreef rood_verzet het volgende:
Oh wacht als ik het zo lees dan is het bashen van joden, niet antisemitisch, maar het bashen van Joden wel? Tering wat complex.
Dus iemand met een Joodse achtergrond is ook 1 pot nat ? Zo'n uitspraak doet me toch ergens aan denken .quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:26 schreef -Jewcookie- het volgende:
[Ook echt iemand die geen verschil kent tussen joden en Joden. ]
Lekker boeiend, voor mij zijn ze allebei 1 pot nat en brengen alleen maar gezeik en problemen met hun mee. (Net als andere reliegies)
Goed gelezen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat ik de holocaust er bij haal ?
Sorry, beschuldig je me er nu van dat ik de Holocaust ontken? Of suggereer je dat het verschil tussen joods en Joods niet kennen de Holocaust heeft veroorzaakt? Een beetje uitleg, graag.quote:Waarvoor had Majoor Boshart die Joodse kinderen dan aan een onderduik adres geholpen ?
Iemand die een Joodse achtergrond heeft en daar maar aan mee doet omdat paps en mams het graag willen maar zelf eigenlijk niet gelovig is is ook 1 pot nat ja.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:30 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus iemand met een Joodse achtergrond is ook 1 pot nat ? Zo'n uitspraak doet me toch ergens aan denken .![]()
Als iemand beweert dat tijdens de holocaust alleen gelovige joden werden vermoord is dat inderdaad ontkenning dat tijdens de holocaust mensen vanwege hun (etnisch) Joodse afkomst werden vermoord. En is dat inderdaad ontkenning van de holocaust.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:32 schreef Slarioux het volgende:
Sorry, beschuldig je me er nu van dat ik de Holocaust ontken?
Dat suggereer ik niet. Joden werden wegens hun niet-arische afkomst vermoord. Zoals ook zigeuners in de vernietigingskampen verdwenen.quote:Of suggereer je dat het verschil tussen joods en Joods niet kennen de Holocaust heeft veroorzaakt? Een beetje uitleg, graag.
Van veel intelligentie kan ik jou ook niet betichten, met je achterlijke geflamequote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het bashen van mensen die zich als ras of volk het door God uitverkoren volk noemen is niet anti-semitisch inderdaad. Moeilijk he voor iemand met een IQ lager dan 60 of een geindoctrineerde post 11 september links persoon.
Van die modjes hoef je niet veel te verwachten; het uitschelden van iemand voor nazi of een of andere ziekte levert je tegenwoordig een -1 opquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:25 schreef JoeRokocoko het volgende:
Ja, je zou toch zeggen dat de modjes dit non-nieuws snel zouden verplaatsen naar KLB of ONZ.
binnen 5 minuten zelfsquote:Op maandag 25 juni 2007 21:12 schreef G.Fawkes het volgende:
quote:Op maandag 25 juni 2007 21:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Is dat moslimpje bashen ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:33 schreef Re het volgende:
binnen 5 minuten zelfs
[Het verwisselen van joods met Joods kan best gevoelig liggen. Je zou ze maar eens allemaal de kost moeten geven die de Jodenvervolging vergelijken met het bashen van een geloofsgemeenschap, of zelfs het uiten van kritiek op een ideologie (de islam bijvoorbeeld).]
Is het uitschelden van moslims soms minder erg dan Joden uitschelden? Ik vind het allebij vrij triestquote:
Waarom begon je dan opeens over de holocaust? En wat is dan precies het probleem van het niet weten van het verschil tussen Joods en joods? Een goede verklaring heb je nog steeds niet gegeven, behalve dan suggesties dat Hitler dat verschil ook niet wist, maar dat is een Reductio ad Hitlerum.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als iemand beweert dat tijdens de holocaust alleen gelovige joden werden vermoord is dat inderdaad ontkenning dat tijdens de holocaust mensen vanwege hun (etnisch) Joodse afkomst werden vermoord. En is dat inderdaad ontkenning van de holocaust.
[..]
Dat suggereer ik niet. Joden werden wegens hun niet-arische afkomst vermoord. Zoals ook zigeuners in de vernietigingskampen verdwenen.
Mensen die in een discussie vervallen in het verbeteren van spelfouten e.d. zijn de mensen die uitgeluld zijn in een discussie maar denken dat ze "gewonnen" hebbenquote:Op maandag 25 juni 2007 22:26 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[..]
Beter lezen. ((hoewel "weten" moet "weet" zijn. Wat het slaat op het enkelvoudige "generatie". ))
Ik wou net zeggen, deze user gebruikt het zelfde onderscheid als Hitler deed.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:27 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Waarom begon je dan opeens over de holocaust? En wat is dan precies het probleem van het niet weten van het verschil tussen Joods en joods? Een goede verklaring heb je nog steeds niet gegeven, behalve dan suggesties dat Hitler dat verschil ook niet wist, maar dat is een Reductio ad Hitlerum.
Uit welk land komen joden dan.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:47 schreef desiredbard het volgende:
Het verschil tussen laten we zeggen Moslim en Marokkaan
Een jood is niet altijd Joods en een Jood ook niet joods
Nier alleen mooie topics.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:52 schreef Rasing het volgende:
Akkersloot kan altijd mooie topics openen over iets waar echt alleen hij zich druk over kan maken.
uit welk land komen....quote:
Stuk voor stuk wannabie's. Kansloos volk.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:58 schreef desiredbard het volgende:
[..]
uit welk land komen....
Roma's
Aborigonals
Indianen
Faraoezen
Of moet het land voor jou Fonetisch op de kaart staan dan wel gestaan hebben?
Wat zou jij het moeilijk hebben in een engelstalig land
Maar om dan te concluderen dat mensen wel eens zouden kunnen denken dat Joden in WOII werden vervolgd vanwege hun geloof, omdat ze 'joden' zien staan ipv 'Joden', is wel een stapje te ver.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:03 schreef Commensaal het volgende:
Nogal slordig van de NOS. TS heeft best een punt.
Klopt, het is eerder journalistieke slordigheid/desinteresse van de NOS. Maar toch best kwalijk.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:05 schreef Rasing het volgende:
[..]
Maar om dan te concluderen dat mensen wel eens zouden kunnen denken dat Joden in WOII werden vervolgd vanwege hun geloof, omdat ze 'joden' zien staan ipv 'Joden', is wel een stapje te ver.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |