quote:***************************************
Majoor Bosshardt (94) overleden
` In Amsterdam is majoor Bosshardt (94)
overleden.Ze was de bekendste soldaat
van het Leger des Heils.Eigenlijk was
ze luitenant-kolonel maar ze bleef na
haar promotie bekend als majoor.
Bosshardt heeft zich haar hele leven
ingezet voor minderbedeelden zoals
drugsverslaafden en prostituees.Meer
dan 60 jaar woonde en werkte ze in het
Amsterdamse Wallen-gebied.
In 2004 kreeg Majoor Bosshardt de
joodse Yad Vashem-onderscheiding omdat
ze in de oorlog joodse kinderen heeft
geholpen.Later dat jaar eindigde ze op
de 16e plaats in de top honderd van
Grootste Nederlanders.
quote:Alida Margaretha Bosshardt, beter bekend als majoor Bosshardt, (Utrecht, 8 juni 1913 - 25 juni 2007) is een zeer bekend Nederlands lid van het Leger des Heils. Zij geldt min of meer als het gezicht of het boegbeeld van dit kerkgenootschap.
Jeugd en opleiding
Bosshardt komt niet uit een Leger des Heils-gezin. Haar vader werd katholiek in 1925, haar moeder was Nederlands Hervormd maar religie speelde in het gezin Bosshardt geen grote rol. Zelf kwam ze op haar 18e tot geloof toen ze een bijeenkomst van het Leger des Heils had bijgewoond. Ze ging naar de openbare Regentesseschool, een meisjesschool in Utrecht. Vanaf 1927 werkte ze in de manufacturenwinkel van haar oom. Na haar toetreding in 1932 ging ze naar de kweekschool van het Leger in Amstelveen.
Werkzaamheden en oorlog
Vanaf 1934 werkte ze in het kindertehuis De Zonnehoek op het Rapenburg te Amsterdam. Al snel na de Duitse inval in Nederland werd het Leger des Heils door de bezetter verboden maar Bosshardt bleef zich in het geheim inzetten voor de veelal Joodse kinderen die door hun ouders naar De Zonnehoek waren gebracht. Eenmaal werd zij verraden en gearresteerd. Ze wist echter te ontsnappen doordat haar ondervragers vergeten waren de deuren af te sluiten. Tijdens de hongerwinter verzamelde ze voedsel voor de kinderen in het kindertehuis.
Leger des Heils
Na de Tweede Wereldoorlog kwam ze op het hoofdkantoor van het Leger des Heils in Amsterdam terecht. Daar merkte ze op dat het Leger des Heils op de Wallen, het Amsterdamse prostitutiegebied, nauwelijks actief was. Nadat ze er enkele malen bij de leiding op had aangedrongen, kreeg ze toestemming met werkzaamheden op de Wallen te beginnen. In 1948 richtte ze daar het Goodwillcentrum op. Ze slaagde erin contact te maken met de prostituées en vierde onder meer jaarlijks Kerstmis met hen. In 1959 kwam ze voor het eerst op de Nederlandse televisie, in het programma Anders dan anderen. In 1965 lekte uit dat ze prinses Beatrix (die daarbij was vermomd als Heilssoldate) op een trip over de Wallen begeleid had; dagenlang was het werk van majoor Bosshardt groot nieuws in Nederland.
Pensionering
In 1978 ging Bosshardt met pensioen. Ze was inmiddels luitenant-kolonel geworden maar bleef bij het publiek bekend als "majoor Bosshardt". Ook na haar pensionering bleef ze zich inzetten voor het Leger des Heils en was ze vaak op de Nederlandse televisie te zien. Bekendheid kreeg ook haar vriendschap met de zanger en kunstschilder Herman Brood die ze leerde kennen tijdens de opnamen van het televisieprogramma Villa Felderhof. Ze stopte na een hersenbloeding met het verspreiden van De Strijdkreet, het blad van het Leger des Heils, maar ze gaf nog tot in 2005 lezingen, ging op bezoek bij zieken, sprak op congressen en tijdens kerkdiensten en verscheen op televisie. Een citaat uit een televisieuitzending van 11 augustus 2005: "Ik denk dat het altijd zinniger is de boodschap van God te brengen dan directeur te zijn van een vuurwerkfabriek." Na eind november echter was ze te ziek en aan huis gekluisterd.
Oké, gooien we er een fotootje tegenaan. :quote:Op maandag 25 juni 2007 18:33 schreef Jordy-B het volgende:
Maar een topic met alleen de mededeling en RIP is nogal sneu.
94 iddquote:Op maandag 25 juni 2007 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze is 138 geworden toch ofzo?
Ik was bijna overreden totdat ik haar zag. Ik bleef staan kijken en daarom liep ik niet schuin een verkeersplijn over. Door haar ben ik gered.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:33 schreef osho het volgende:
nu nog twee wondertjes en ze kan heilig verklaard worden
Dat zegt natuurlijk geen ruk. Daar kan iedere klootviool iets veranderen.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:34 schreef Forau_Diavolina het volgende:
wiki heeft het al.
Normaal verspreid het "nieuws" of in ieder geval geruchten zich zeer snel via Wikipedia. Er zijn toch altijd klootviolen die het op een goede manier aan willen passen.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk geen ruk. Daar kan iedere klootviool iets veranderen.
quote:Op maandag 25 juni 2007 18:37 schreef Q. het volgende:
Dat God maar een mooi en heel welverdiend plekje voor haar heeft gereserveerd.
Precies, de Majoor stemde ook CDA.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:37 schreef SCH het volgende:
Een voorbeeld voor ons allen.
Volgens mij is het een dramatische leeftijd. Grote kans dat alle mensen die je uit je jeugd kon al jaaaaaren overleden zijn. In deze specifieke situatie geldt het niet, maar op die leeftijd is het niet ondenkbaar dat je je kinderen overleefd heb.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
94 is een mooie leeftijd.
Amen.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:37 schreef Q. het volgende:
de Majoor zag er nog goed uit op haar 94equote:
23 juni 2006
Majoor Bosshardt en Yolanthe Cabau van Kasbergen onthulden gezamenlijk met bestuursvoorzitter Christian Houkes de officiële Wall of Fame van Nederland. Deze nieuwe toeristische bezienswaardigheid is een ode aan bekende Nederlanders die zich inzetten voor een goed doel en/of een positieve samenleving. De Wall of Fame is te zien in de Zuiderkerk in Amsterdam en is in samenwerking met de gemeente Amsterdam tot stand gekomen. De Nederlandse bevolking bepaalt jaarlijks wie er in de toekomst nog meer op kan komen.
Ja, geweldige uitzending. Leuk mens, die majoor. Altijd met beide benen midden in het leven. Veel gevoel voor humorquote:Op maandag 25 juni 2007 18:43 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]
Legendarische uitzending van Villa Felderhof
Damn die Yolanthe is toch lekker zegquote:Op maandag 25 juni 2007 18:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de Majoor zag er nog goed uit op haar 94e
quote:Op maandag 25 juni 2007 18:58 schreef Armageddon het volgende:
Zet een kruisje voor je nick. [X]
Inderdaad was een mooie uitzendingquote:Op maandag 25 juni 2007 18:43 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]
Ja, 7 militairen gooien 21 saluut lepels soep op de kist.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:36 schreef Adelante het volgende:
Wordt ze met militaire eer begraven?
Erg mooi gesprokenquote:Op maandag 25 juni 2007 18:37 schreef Q. het volgende:
quote:Op maandag 25 juni 2007 19:07 schreef __________ het volgende:
[..]
Ja, 7 militairen gooien 21 saluut lepels soep op de kist.
Ja, was een mooie uitzending.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:43 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]
Straks om elf uur op 1.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:07 schreef shmoopy het volgende:
Zal binnenkort wel weer herhaald worden.
Voor genoeg anderen wel in ieder geval.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:35 schreef PizzaSalami het volgende:
Nu zal ze eindelijk zien of die 94 jaar inzet de moeite waard zijn geweest.
http://player.omroep.nl/?aflID=3370797&md5=50d1840201da6fc88f6522a66820a14cquote:Op maandag 25 juni 2007 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
is die uitzending misschien ook achteraf ergens online te zien?
Toffe 'still'.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:43 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 25 juni 2007 20:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Voor genoeg anderen wel in ieder geval.
Da's volgens mij wat Jezus bedoelde. Maarrrr, zo goed ken ik hem niet
Nou, wanneer mevrouwtje Bosshardt geen skybox in de hemel krijgt kunnen we die theorie ook gelijk overboord gooien.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Voor genoeg anderen wel in ieder geval.
Da's volgens mij wat Jezus bedoelde. Maarrrr, zo goed ken ik hem niet
www.uitzendinggemist.nlquote:Op maandag 25 juni 2007 20:15 schreef ErwinRommel het volgende:
is die uitzending misschien ook achteraf ergens online te zien? Ik moet zo naar mijn werk, woon niet in NL, dus indien iemand weet waar die uitzending achteraf te zien is van Majoor Bosshardt en Herman Brood, dan graag
volgens mij wel.. maar ook al tegen de 90 ofzoquote:Op maandag 25 juni 2007 21:52 schreef SCH het volgende:
Nu hebben we alleen Pater van Kilsdonk nog - een soort mannelijke Bosshardt. Die leeft toch nog wel?
23.00 Nederland 1quote:Op maandag 25 juni 2007 21:54 schreef JoeRokocoko het volgende:
Mijn condoleances. Een zeer goed mens en dat mede door haar Christelijke achtergrond. Ik mag alle religies graag verfoeien, maar er zijn ook positieve gevallen, zoals deze mevrouw. Ze zal gemist worden. Misschien komt nu weer de Villa Felderhof aflevering met Majoor Bosshardt en Herman Brood, die was echt legendarisch.
quote:Op maandag 25 juni 2007 20:25 schreef peaceman het volgende:
R.I.P.
![]()
Ze verdient idd een mooi plekje daarboven.
Bedankt Majoor voor al het goede wat je deed![]()
Na de reclame dus.quote:
deze uitzending is geweldig ja. Twee uitersten verenigdquote:Op maandag 25 juni 2007 23:17 schreef milagro het volgende:
"ik ben overal welkom maar ik hoor nergens bij "
mooi gezegd toch?
prachtige uitzending, 2 zo verschillende mensen die het prima met elkaar konden vinden en met die xtra lading nu dat beide gasten overleden zijn.
een plantsoen, of nog liever een hofje, zoals het Begijnhof, die sfeerquote:Op maandag 25 juni 2007 23:30 schreef teamlead het volgende:
Ik hoop overigens wel dat Amsterdam deze bijzondere inwoonster passend weet te eren. Een standbeeld had ze zelf waarschijnlijk grote onzin gevonden (al heeft ze het wel verdiend), maar een straat of plantsoen is toch wel het minste dat ze verdiend
quote:Op maandag 25 juni 2007 23:32 schreef milagro het volgende:
[..]
een plantsoen, of nog liever een hofje, zoals het Begijnhof, die sfeer
quote:Op maandag 25 juni 2007 23:32 schreef milagro het volgende:
[..]
een plantsoen, of nog liever een hofje, zoals het Begijnhof, die sfeer
Dat heeft ze zeker verdiendquote:Op maandag 25 juni 2007 23:36 schreef teamlead het volgende:
[..]ja... een hofje.. een oase van rust in de stad ergens.
Wel goede opmerking inderdaadquote:Op maandag 25 juni 2007 23:54 schreef milagro het volgende:
prachtig ook hoe Herman zei (zo ongeveer) "als u al twijfelt of u het allemaal wel goed gedaan heeft, wat moeten wij dan wel niet doen "
*haar ouders vertellen haar op haar 18e dat ze bij een ander thuis nooit haar broek uit mocht trekken. Majoor snapte er helemaal niets van, ze zag in gedachtes zichzelf bij iemand binnenkomen en dan haar jas..en broek aan de kapstok hangen...quote:Op maandag 25 juni 2007 20:55 schreef NatasTriplesix het volgende:
naast de bekende Villa Felderhof is er ook de Villa Felderhof Versa, daarin neemt Rik Felderhof ons mee op een tegenbezoek bij de Majoor, ook een gewelldige aflevering
Villa Felderhof Versa
quote:Op maandag 25 juni 2007 23:58 schreef Loedertje het volgende:
[..]
*haar ouders vertellen haar op haar 18e dat ze bij een ander thuis nooit haar broek uit mocht trekken. Majoor snapte er helemaal niets van, ze zag in gedachtes zichzelf bij iemand binnenkomen en dan haar jas..en broek aan de kapstok hangen...
quote:Op maandag 25 juni 2007 23:58 schreef Loedertje het volgende:
[..]
*haar ouders vertellen haar op haar 18e dat ze bij een ander thuis nooit haar broek uit mocht trekken. Majoor snapte er helemaal niets van, ze zag in gedachtes zichzelf bij iemand binnenkomen en dan haar jas..en broek aan de kapstok hangen...
quote:Op maandag 25 juni 2007 23:36 schreef teamlead het volgende:
[..]ja... een hofje.. een oase van rust in de stad ergens.
Dat vind ik een hele goede wens. Ik sluit me hier bij aan!quote:Op maandag 25 juni 2007 18:37 schreef Q. het volgende:
Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:00 schreef Bjoro het volgende:
Ons land verliest een mooi mens !
In dat geval heeft majoor Bosshardt 94 jaar bestaan.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:16 schreef Armageddon het volgende:
En dan blijkt god heul niet te bestaan. Das kut.
Haar leven ís de moeite waard geweest! Zeer velen zijn door haar geholpen. Als er een hemel bestaat, dan is zij een van de mensen waarvoor de rode loper uitgerold zal worden!quote:Op maandag 25 juni 2007 19:35 schreef PizzaSalami het volgende:
Nu zal ze eindelijk zien of die 94 jaar inzet de moeite waard zijn geweest.
Amen. Geweldige vrouw.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:37 schreef Q. het volgende:
quote:Op maandag 25 juni 2007 19:07 schreef __________ het volgende:
[..]
Ja, 7 militairen gooien 21 saluut lepels soep op de kist.
Dito!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:20 schreef lushfemke het volgende:
Ik lees het net op Internet. Mooie leeftijd, maar voor mij was ze toch altijd een beetje onsterfelijk...
RIP
Absoluut. En dit in tegenstelling tot de ook heiligverklaarde (toch??) Moeder Theresa, die een kenau voor haar medewerk(st)ers moet zijn geweest. De majoor had voor iedereen een lief woord over. RIP, Aleida.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:05 schreef dimage het volgende:
van mij mag ze heilig verklaard worden. wat een zielsgoed mens was de majoor.
Moeder Theresa z.g. is nog niet heilig verklaard. En wat zij gedaan heeft is zo totaal anders dan wat Majoor Bosshardt dee, dat elke vergelijking mank loopt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:20 schreef progrock het volgende:
[..]
Absoluut. En dit in tegenstelling tot de ook heiligverklaarde (toch??) Moeder Theresa, die een kenau voor haar medewerk(st)ers moet zijn geweest. De majoor had voor iedereen een lief woord over. RIP, Aleida.
Majoor Bosshardt was dan ook geen gewone gelovige. Bij haar was geen haat, geldingsdrang en opgefoktheid te bespeuren.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:14 schreef Bluezz het volgende:
Het leger had het haar 'kwalijk' genomen dat ze Broods rug inzeepte en hem afdroogde, omdat hij spiernaakt was.
Zegt ze : Ik was toch aangekleed
Ze was zoals alle gelovigen zouden moeten zijn. En de ongelovigen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:32 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Majoor Bosshardt was dan ook geen gewone gelovige. Bij haar was geen haat, geldingsdrang en opgefoktheid te bespeuren.
Zij zou daarop antwoorden * ik heb die mensen alleen een duwtje gegeven, de rest hebben zij zelf gedaan..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:38 schreef NT-T.BartMan het volgende:
! Zeer velen zijn door haar geholpen.
En als die poespas zou van haar niet hoeven en ze zou zeggen dat het allemaal een beetje overdreven is en aan god vragen of hij zijn hemel heeft laten inrichten door Bouvriequote:Als er een hemel bestaat, dan is zij een van de mensen waarvoor de rode loper uitgerold zal worden!
Bronquote:Speciale uitzending uitvaartdienst majoor Bosshardt
De NCRV zendt op zaterdag 30 juni vanaf 12.50 uur een live-registratie uit van de uitvaartdienst van majoor Bosshardt. De majoor overleed op maandag 25 juni op 94-jarige leeftijd. De dienst vindt plaats in de Koningskerk te Amsterdam. Het programma bestaat uit beelden van de tocht door Amsterdam, de kerkdienst en de begrafenis op de Nieuwe Ooster Begraafplaats. De presentatie is in handen van Jacobine Geel. Aansluitend op de dienst, om 14.00 uur, zendt de NCRV een necrologie uit.
On-ge-lo-fe-lijk. Als we niets kunnen vinden, kunnen we altijd nog wat verzinnen nietwaar?quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:52 schreef SCH het volgende:
Volgens mij zijn dat nog steeds geruchten. Maar ik had ze wel eerder gehoord inderdaad. Geldt volgens mij voor driekwart van die religieuzen, zeker voor de vrouwen.
Idd legendarisch...quote:Op maandag 25 juni 2007 18:43 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]
Ja. Alhoewel de majoor en het leger in ieder geval veel praktische dingen doen en de majoor de gave had om over het geloof en jezus te kwebbelen zonder dat het echt irritatie opriep. Niet zo moralistisch allemaal.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:02 schreef milagro het volgende:
Dat heb ik met Rouvoet ook
Aan de ene kant denk iktof peerke
Aan de andere kant denk ikoh puhlease
Nee, het is waar. Ze vertelde het zelf alleen weet ik niet meer in welk programma. Gisteren of eergisteren was het op TV.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:52 schreef SCH het volgende:
Volgens mij zijn dat nog steeds geruchten. Maar ik had ze wel eerder gehoord inderdaad. Geldt volgens mij voor driekwart van die religieuzen, zeker voor de vrouwen.
Oooh, gatsie, ik heb niks tegen homo's hoor, zolang ze maar niet lesbisch zijnquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:00 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Nee, het is waar. Ze vertelde het zelf alleen weet ik niet meer in welk programma. Gisteren of eergisteren was het op TV.
Nah, ze was niet praktiserend, tenminste, dat zegt ze..quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:01 schreef SCH het volgende:
Oooh, gatsie, ik heb niks tegen homo's hoor, zolang ze maar niet lesbisch zijn![]()
de majoor en vingerenquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:06 schreef SCH het volgende:
Ze zal toch wel eens gevingerd hebben en aan een vrouw gedacht?
Ja, hoe kan iemand nou niet om zo'n fantastische grap lachen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:06 schreef SCH het volgende:
Ze zal toch wel eens gevingerd hebben en aan een vrouw gedacht?
Maar goed, dit is misschien niet helemaal smaakvol in een RIP topic al zou de majoor er vast om kunnen lachen
quote:Mogelijk 'Majoor Bosshardtstraat' in Utrecht
Uitgegeven: 28 juni 2007 11:17
Laatst gewijzigd: 28 juni 2007 11:18
UTRECHT - Utrecht, geboorteplaats van de maandag overleden 'majoor' Bosshardt, krijgt mogelijk een naar de heilsoldate vernoemde straat. De plaatselijke afdeling van het CDA heeft het college van burgemeester en wethouders gevraagd daar over na te denken.
Bosshardt kwam in 1913 in Utrecht ter wereld. Haar eerste werk als heilsoldate deed zij in die stad bij een kindertehuis. Bosshardt werkte later vooral in Amsterdam. Het CDA noemt haar een "bijzondere Utrechtse" en wil haar in haar geboortestad eren met de straatnaam.
Bron.
die heb ik helaas ook net gemist.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:57 schreef milagro het volgende:
mooie stuk muziek net, psalm ws, weet iemand welke, heb ik net gemist.
dat kan natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:01 schreef teamlead het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Trix er niet is
mja.. protocol enzo natuurlijk. Jammer.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:07 schreef milagro het volgende:
[..]
dat kan natuurlijk niet.
Prinses Margriet of zo had ms wel gekund.
preciesquote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:20 schreef milagro het volgende:
dit was een mooie afsluiting van een mooi leven van een mooi mens
Welke bedoel je?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:57 schreef milagro het volgende:
mooie stuk muziek net, psalm ws, weet iemand welke, heb ik net gemist.
wat was dat. heb ik gemist.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:26 schreef teamlead het volgende:
De majoor over moeder Theresa.. geweldig
![]()
Er werd gevraagd of de Majoor Moeder Theresa als een voorbeeld zag. Haar reactie "sinds ik haar gesproken heb niet meer"quote:
precies.. dit is het geloof zoals ik denk dat het bedoeld is.. niet lullen maar poetsenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:30 schreef milagro het volgende:
wat een heerlijk praktisch mens
waren 'ze' allemaal maar zo
Wat briljant. En gelijk had ze.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
Er werd gevraagd of de Majoor Moeder Theresa als een voorbeeld zag. Haar reactie "sinds ik haar gesproken heb niet meer". De Majoor had geopperd dat Moeder Theresa eens wat voorlichting zou geven over geboortebeperking en dat was nogal verkeerd gevallen bij Moeder Theresa. En dat snapte de majoor totaal niet
Mee eens.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:20 schreef milagro het volgende:
dit was een mooie afsluiting van een mooi leven van een mooi mens
Tenzij het een lid van een Koninklijk huis betreft, natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:54 schreef _The_General_ het volgende:
De Koningin gaat nooit naar een begrafenis om de rede dat haar aanwezigheid te zeer zou afleiden van de gene die men aan het herdenken is,
Ach ze sliep al 30 jaar naast een stijvequote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Tenzij het een lid van een Koninklijk huis betreft, natuurlijk.
precies, protocol, de aandacht die zij zou trekken en de beveiliging dan die nodig is, ongepast veel gedoe dus.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:54 schreef _The_General_ het volgende:
De Koningin gaat nooit naar een begrafenis om de rede dat haar aanwezigheid te zeer zou afleiden van de gene die men aan het herdenken is,
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Was trouwens een mooie plechtigheid. Precies passend bij haar.![]()
ms is ze dat ook wel, hè, undercover komen en dan door iedereen opgemerkt worden is vrij zinloos natuurlijk.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:00 schreef SCH het volgende:
Belachelijk dat de koningin er niet was, wat nou protocol
Dan was ze toch lekker undercover gekomen, net als destijds.
Dat zou een enorme stunt zijn die ik erg zou waarderenquote:Op zondag 1 juli 2007 13:05 schreef milagro het volgende:
[..]
ms is ze dat ook wel, hè, undercover komen en dan door iedereen opgemerkt worden is vrij zinloos natuurlijk.
's middags dik 35% marktaandeel, da's gewoon heel veel. Niet iedereen kan zaterdagmiddag voor de tv zittenquote:Op zondag 1 juli 2007 12:59 schreef Haaibaaike het volgende:
12.49: Afscheid van de Majoor 554.000
21.13: Afscheid van de majoor 642.000
Bron: SKO
Ik had meer kijkers verwacht.
misschien was ze er wel gewoon undercover!quote:Op zondag 1 juli 2007 13:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou een enorme stunt zijn die ik erg zou waarderen
dat zeg ikquote:Op zondag 1 juli 2007 13:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
misschien was ze er wel gewoon undercover!
Soort daklozenkrant met een christelijke inslag.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:18 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
De Strijdkreet wat was dat nu precies voor een blaadje?
je kan hem downloaden op de webzijde van het leger, dus doe eens gekquote:Op zondag 1 juli 2007 13:18 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
De Strijdkreet wat was dat nu precies voor een blaadje?
Dus ze probeerden tegelijkertijd de zielen te redden?quote:Op zondag 1 juli 2007 13:25 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Soort daklozenkrant met een christelijke inslag.
uitgangspunt van het Leger is dat ze mensen proberen te helpen, geinspireerd door hun geloof.Als iemand dan vervolgens wat wil weten over dat geloof zullen ze het vertellen, maar niet ongevraagd en niet opdringerigquote:Op zondag 1 juli 2007 13:37 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Dus ze probeerden tegelijkertijd de zielen te redden?
je hoeft hem niet aan te nemen, hè, je kan ook je geld geven zonder die 'kreet' aan te nemen, net als met de dakloze krant.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:37 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Dus ze probeerden tegelijkertijd de zielen te redden?
Sommige zwervers zijn ook christelijk natuurlijk. Ik begrijp het.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:40 schreef teamlead het volgende:
[..]
uitgangspunt van het Leger is dat ze mensen proberen te helpen, geinspireerd door hun geloof.Als iemand dan vervolgens wat wil weten over dat geloof zullen ze het vertellen, maar niet ongevraagd en niet opdringerig
Is dat ook een christelijk blaadje.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:40 schreef milagro het volgende:
[..]
je hoeft hem niet aan te nemen, hè, je kan ook je geld geven zonder die 'kreet' aan te nemen, net als met de dakloze krant.
Idd, ik had er veel meer verwacht.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:59 schreef Haaibaaike het volgende:
12.49: Afscheid van de Majoor 554.000
21.13: Afscheid van de majoor 642.000
Bron: SKO
Ik had meer kijkers verwacht.
Inderdaad. Het sloeg echt nergens op dat ze zelf niet was gekomen.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:00 schreef SCH het volgende:
Belachelijk dat de koningin er niet was, wat nou protocol
Dan was ze toch lekker undercover gekomen, net als destijds.
quote:Op zondag 1 juli 2007 13:57 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Sommige zwervers zijn ook christelijk natuurlijk. Ik begrijp het.
Nee man, voor haar had ik meer kijkcijfers verwacht o.a oudere mensenquote:Op zondag 1 juli 2007 13:16 schreef SCH het volgende:
De kijkcijfers zijn juist heel hoog.
500.000 op zaterdagmiddag
Ja ik ookquote:
Ik heb het wel helemaal gezien. Een prachtige plechtigheid. Ze had prachtige liederen uitgekozen, vooral ook de paasliederen. Ook de begeleiding van de muziek was prachtig en voor haar heel passend.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:49 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja ik ookIk heb ook niet helemaal gezien was in mijn huis bezig, met de tv aan.. Kon ik toch veel dingen oppikken van de plechtigheid.
Dat klopt het zou in besloten kring plaats vinden.quote:
Zeker, normaal doen die oude liederen met niet zo heel veel, maar dit raakt me altijd wel. Op de begrafenis van mijn opa was dit ook de afsluiter.quote:Op zondag 1 juli 2007 17:59 schreef Haaibaaike het volgende:
Dat was mooi hé.
Maar wel heel oud dat liedje ''U zij de glorie''
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |